Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-28, 08:47   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

MLB 2018!


Vi börjar närma oss april vilket innebär att ännu en rolig MLB säsong ska starta.

Imorgon är det premiär och oftast så tycker jag man kan ha riktigt stor fördel i början av MLB säsongerna när "average joe" inte har så mycket färsk statistik att gå på.

Jag startar denna tråden där vi kan snacka om årets säsong under hela vägen och nu innan premiären kan vi här dela med oss av eventuella långtidsspel som kan vara intressanta.

Jag kommer fylla på med några långtidsspel här i tråden innan säsongen startar imorgon, hoppas det finns fler som vill bidra med sina tankar och tips!

BOL!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 08:52   #2
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej,

Trevligt med lite MLB tugg!

Följer men kan inte dela något då jag är väldigt grön på sporten.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 09:58   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Spel Nr1:

Boston Red Sox vinner AL East @ 3.25 (williamhill) ... Insats: 9 Units


Motivering:

Enligt oddsen ligans jämnaste division har en enligt mig en favorit i stor fara vilket gör att jag spelar en hög insats på att Red Sox vinner sin 3:e raka titel i AL East till ett mycket fint odds.

Det är väldigt mycket "buzz" kring Yankees inför säsongen efter att man under offseason lyckats knyta till sig superstjärnan, Giancarlo Stanton, från Marlins vilket innebär att man nu har båda spelarna som under 2017 gjorde 50+ homeruns i sitt lag med Judge som gjorde 52 och Stanton som gjorde 59. Det skapar en duo fylld av power som kommer sätta skräck i många motståndarlags pitchers.

Problemet för Yankees är att man inte löst sitt stora problem vilket är lagets pitching rotation som inte håller en speciellt hög nivå.

Severino var bra ifjol men är långt ifrån någon erkänd toppitcher med sin unga ålder och det finns en risk att det bara kan bli sämre.

Gray kanske aldrig igen når upp till sin höga nivå han hade i början av karriären i Oakland då skador gjort att han blivit klart sämre.

Tanaka verkar också han bara bli sämre och det är lite nyhetens behag som försvinner med dom här till en början oscoutade/okända asiatiska pitchers efter ett tag när lagen motståndarlagen börjar lära sig dom.

Sabathia är väldigt gammal nu och är på sin höjd en ok pitcher.

Sista platsen är väl "öppen" men Montomery verkar ha den inledningsvis och det är inte heller en pitcher av hög nivå.

Att ha bra pitchers skapar en bättre trygghet som håller i längden, att ha två powerbatters kan bli både himmel och helvete under en säsong beroende på hur deras former är från dag till dag och det är ett mer skört upplägg enligt mig.



Red Sox var också på jakt efter en offensiv stjärna under offseason och lyckades signa till sig JD.Martinez för en väldigt stor påse med pengar. Det är inte ett dumt tillskott till detta redan talangfulla laget även om såklart Stanton smäller högre. Red Sox behöver dock inte ha någon storstjärna utan det här är ett lag som är fyllt med stjärnor som alla är väldigt bra utan att vara den där superstjärnan. Betts, Bogaerts och Benintendi var superbra redan ifjol och kommer bli ännu bättre i år. Pedroia och Hanley Ramirez är två veteraner som vet vad som krävs för att vinna och kan ställa höga krav på laget som helhet. Nu med JD.Martinez power i laget så finns det inte mycket som saknas.

Red Sox stora stora fördel gentemot Yankees är lagets pitching rotation.

Sale är en av ligans absolut bästa pitchers och bör så vara även under 2018.

Price har under många år varit ligans bästa pitchers men tappade en del under sitt första år i Boston, ifjol blev det klart bättre och Price har en nivå som är av absolut bästa klass. Av hans försäsong att döma så är han i bästa form igen vilket bådar gott inför säsongen.

Porcello vann CY Young 2016 och kunde såklart bara bli sämre 2017 vilket det också blev, borde bli bättre i år då han bevisligen har en hög nivå. Skönt för Porcello att han inte behöver bära detta laget på sina axlar nu när Price och Sale finns framför utan det räcker om Porcello är ok vilket gör att han kan spela under mindre press och nå närmare sin höga maxnivå tror jag.

Pomeranz visade otroligt hög nivå borta i San Diego och har visat att han kan hålla den nivån även i en storklubb.

Unge Rodriguez är högintressant och en fullgod 5:e starter.

Dom sista 2 inleder dock säsongen på DL men det ska enligt rapporterna inte vara några allvarliga skador så dom är igång inom kort.

Price och Sale är klart bättre än alla Yankees pitchers. På dom sista 3 platserna i 5-manna rotationen är Red Sox också klart bättre.

Yankees offensiv kommer tveklöst ha mer power än Red Sox vilket i slutändan bör leda till mer runs men Red Sox offensiv är också den riktigt stark eftersom man kommer ha hot på varenda position i lineupen till skillnad från Yankees som har 2 superstjärnor som ska bära offensiven.

Ser man till lagens bullpens så är båda otroligt starka där även om Red Sox har aningen vassare statistik på sina pitchers där. Kimbrel och Chapman är väl troligen ligans 2 bästa closers och även om Kimbrel (Red Sox) är aningen bättre så är det ändå jämnt där.

Man ska inte ta för mycket av försäsongen men det är såklart en fördel om man presterat bra inför säsongen. Därför är det ju glädjande för spelet att se att Red Sox var hela ligans bästa lag under försäsongen med ett 22-9 record medans Yankees hade 18-13.

Jag tycker att Red Sox chanser att vinna divisionen för tredje året i rad är betydligt större än oddsen indikerar vilket gör att detta spelet är värt en hög insats!

BOL!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 10:48   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Trevligt med lite baseball igen!

Jag har som vanligt tagit ut några utstickare för säsongen som jag tror kan överraska ganska rejält. Förra året var det Brewers som jag satte mitt hopp till och trots att dom överraskade så var det inte riktigt tillräckligt för att nå slutspel.

I år blir det istället San Diego Padres att vinna NL West (ja precis, den där med Dodgers) till 31x och att Chicago White Sox tar AL Central till 20x.

Padres har byggt om en del i laget och ser ut att försöka vara med bättre än man tidigare varit, då man bland annat har tagit in Eric Hosmer och tagit tillbaka Chase Headley. Carlos Asuaje har även han visat rätt bra form under Spring Training, åtminstone av det jag har sett. Naturligtvis är det ett långskott som heter duga, men jag tycker ändå att det finns viss chans att detta går in. Vi kan åtminstone säga att det finns bra med power i laget, så om inte annat så blir det kul att se dom spela och förmodligen lär det bli en del homeruns.

Chicago White Sox å andra sidan har valt att satsa på unga spelare. 4 av den ursprungliga tänkta starting rotation är mellan 21-25 år gamla och där Giolito ser ut att ha förbättrat det mesta av hans pitching, lite hårdare, lite bättre "swing" i breaking balls och curve balls. White Sox kommer att vara förbättrade i år, även om alla projections sätter dom på absolut sista plats i princip så tror jag ändå att dom unga spelarna kommer att lyckas överraska och visa alla andra att man behöver ta dom seriöst.

Som "backup-spel" har jag även White Sox över 70.5 wins och Padres över 71.5 wins som kan "täcka" upp en bra säsong även om dom inte vinner sina respektive divisioner (vilket återigen inte är särskilt sannolikt att dom gör, men inte så osannolikt som oddsen säger).

Vi får se när säsongen wrappas ihop, hur det har gått för mina lag det här året, men jag kommer oavsett se fram emot att se lagen spela!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 13:07   #5
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Trevligt med lite baseball igen!



I år blir det istället San Diego Padres att vinna NL West (ja precis, den där med Dodgers) till 31x och att Chicago White Sox tar AL Central till 20x.
Du kan få Padres till 55x på coolbet! jag testade lägga ett spel men fick endast in 190kr. kanske lika bra =). trevligt å testa. hejja!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emanresu (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 22:53   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Spel Nr2:

Houston Astros vinner AL West @ 1.50
Washington Nationals vinner NL East @ 1.55

Totalt odds: 2.33 @ betway

Insats: 9 Units


Motivering:

Riktigt fina odds på dessa lagen hos flera bolag, samma dubbel skulle ge ungefär 1.50 hos pinnacle vilket bara det är en indikation på hur konstigt högt vissa bolag ligger.


Regerande mästarna Houston Astros ser ännu bättre ut till denna säsongen och måste ses som storfavorit till att ta hem titeln ännu en gång. Många lag som vinner World Series gör det genom att gå all-in och sedan året efter så är risken stor att tappa lite. För Astros är det stor skillnad eftersom man vann titeln med ett mycket ungt lag där satsningen gjorts och tanken var inte att vinna redan ifjol men det är såklart trevligt när framgången kommer tidigare än beräknat. Det innebär att dessa unga spelarna inte kommer gå ner sig efter en titel utan kommer bara utvecklas ännu mer vilket gör att Astros ser ruskigt starka ut.

Pitching rotationen är ligans klart bästa. Nu har man Verlander hela säsongen och han är ju en av ligans bästa pitchers, man tog också in Pirates bästa pitcher Gerrit Cole som också han håller hög nivå. Utöver det har man ju redan Keuchel som är en av ligans bästa pitchers samt McCullers som kanske är ligans mest lovande unga pitchers. Inget annat lag är i närheten av den här höga nivån på sin pitchingrotation.

Det skrämmande för övriga lagen är att Astros offensiv också den är otroligt stark. Redan ifjol gjorde man mest runs i hela ligan med 896 och man ledde mer eller mindre alla offensiva kategorier ifjol. Lagets unga spelare kommer bara utvecklas och bli ännu bättre med åren så det kan bli åka av för Astros hela vägen i år. Correa, Altuve och Springer lär vara minst lika bra i år.

Astros har hot igenom hela lineupen samtidigt som man har ligans bästa pitchingrotation och det ska mycket till om Astros inte vinner divisionen. För övrigt spelade jag på Astros som divisionsvinnare redan ifjol vilket var ett spel som satt enkelt efter att man hela 21 matcher fler än 2:an i divisionen.

Försäsongen har sett mycket bra ut för Astros som hade ett 21-9 record, endast slagna av Red Sox med 22-9. Så det är ett tecken på att laget inte är "mätta" efter en titel ifjol för man har redan under försäsongen visat sin styrka.

Lagen emot då?

Angels har lite nya namn offensivt som kan bli bra men pitchingrotationen är för dålig.

Athletics kan vara sneaky i år men är långt långt långt ifrån Astros nivå på alla plan.

Mariners gjorde en satsning för några år sedan som numera är död eftersom deras bättre spelare börjar bli för gamla och håller inte samma nivå längre.

Rangers kommer få ännu en tung säsong med många frågetecken i laget.

Astros ska kunna vinna denna divisionen genom att gå på halvfart känns det som med den kvaliteten man har och därför är oddset faktiskt riktigt bra här även om det inte är så högt!


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nationals brukar vinna sin division enkelt för att sedan misslyckats direkt i slutspelet. Det är mycket snack om att detta är sista chansen för Nationals eftersom man har flera nyckelspelare som har utgående kontrakt vilket gör att det kommer bli dyrt och förmodligen omöjligt att behålla dom alla när resterande lag får komma in och erbjuda lukrativa kontrakt till dom.

Laget är fortfarande otroligt bra och 100 vinster känns fullt möjligt vilket innebär att en divisionsseger för 4:e gången senaste 5 åren ska kunna uppnås.

Pitchingrotationen håller hög klass med Scherzer som ace och det är en pitcher som håller absolut högsta klass. Strasburg, Gonzalez är också dom pitchers av hög nivå medans Roark och Cole är fullgoda starters i back end av rotationen.

Lineupen är fylld med talang, power och smarta spelare. Harper är en av ligans bästa spelare overall. Murphy träffar bollen mer än någon annan spelare i ligan och har så gjort i många år. Wieters är en av ligans bästa catchers. Zimmerman håller hög nivå. Sedan ska vi framförallt inte glömma Eaton som fick sin första säsong i Nationals förstörd på grund av skada. Eaton var White Sox bästa spelare när han lämnade för Nationals och han kan verkligen vara tungan på vågen som gör att Nationals går längre i slutspelet denna säsongen nu när han är hel.

Bra pitchingrotation och en riktigt bra lineup för Nationals gör att man kan hota på allvar i slutspelet och divisionssegern ska inte vara några större problem.

Försäsongen har väl bara varit ok för Nationals med 13-17 record men svåraste konkurrenten i divisionen, Mets, har varit ett av dom sämsta lagen under försäsongen. Nationals var bättre än 3 av 4 lag i sin division under försäsongen, enda laget som slog dom var Marlins som är ligans sämsta lag och dom kommer inte hota när det blir allvar. Men som jag tidigare nämnt så ska man inte dra för stora växlar av en försäsong då det inte gäller något då och lagen testar lite allt möjligt med massor av olika spelare under dessa matcherna.

Motbuden då?

Mets är av många experter kraftigt överskattade inför denna säsongen och jag är beredd att hålla med. Lineupen har lite power men tveksamt om Adrian Gonzalez som stundtals var petad i Dodgers ifjol klarar av att leverera längre, jag tror nog inte det. Pitchingrotationen har stora skadeproblem och lär få svårt att hålla ihop det hela säsongen även i år. Känns som man har lång väg att vandra för att ens kunna hota Nationals och jag ser inte hur det ska ske.

Phillies bygger om och är en bit på vägen men inte nära Nationals kaliber ännu, om 2-3 år kan Phillies möjligen vara med i toppen igen om man spelar sina kort rätt kommande åren.

Braves är lite mittemellan allting, inte bra, bygger inte om för fullt och har inga chanser att vara speciellt bra denna säsongen.

Marlins är ligans klart sämsta lag och det är minimal chans att dom ens är nära Nationals när säsongen är slut.


Får Mets till allt så kan man hänga med Nationals en stund men man är ändå sämre overall och mycket tyder på att Mets inte alls får till det vilket skulle ge Nationals en enkel seger i divisionen.


Riktigt bra odds på en dubbel som enligt mig är mycket trolig då båda dessa lagen har en nivå som är klart högre än sina konkurrenter i divisionen!

BOL!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-05, 15:36   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte titta in och säga hej lite snabbt. Kul att se att Sharps fortfarande är ett vattenhål för en del gamla veteraner. Om tiden tillåter ska jag försöka lägga lite baseballspel den här säsongen. BOL.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100), CalPrim (+25)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td