Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-27, 10:02   #1
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Matchanalyser


Nu har jag letat väldigt länge efter en sida för MLB med matchanalyser likt "Svenska Fans" Inför matchen....

Jag hittar massor av bra statistik, men inga skrivna analyser...

Tips någon?
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 10:12   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

ESPN har nog en del, antar jag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 11:14   #3
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Det är ganska svårt att skriva vettiga analyser pga sportens natur. Lagen stannar i en stad för 3-4 matcher åt gången, lineups kommer ut runt 1 timme innan matchstart, skadorna är oftast slitage (förutom när man råkar illa ut, som Posey häromdan) så spelarna kan få lediga dagar oväntat, batting ordern kan ändras pga kalla/heta spelare, höger/vänsterhänta pitchers, för att inte nämna att det handlar om 160+ matcher per säsong per lag, 10-15 matcher per dag...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 11:23   #4
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
ESPN har nog en del, antar jag.
Hade hittat ESPN tidigare, men ägnade mer tid åt sidan efter ditt tips. Det finns bra saker där. Bl.a. korta aktuella updates som film. Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Det är ganska svårt att skriva vettiga analyser pga sportens natur. Lagen stannar i en stad för 3-4 matcher åt gången, lineups kommer ut runt 1 timme innan matchstart, skadorna är oftast slitage (förutom när man råkar illa ut, som Posey häromdan) så spelarna kan få lediga dagar oväntat, batting ordern kan ändras pga kalla/heta spelare, höger/vänsterhänta pitchers, för att inte nämna att det handlar om 160+ matcher per säsong per lag, 10-15 matcher per dag...
Jag förstår. Jag får rygga, läsa på, fundera över varför linorna ser ut som de gör. Mycket baserat på stats verkar det. Learning by doing. Tacksam för ditt svar!
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 11:34   #5
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Linorna baseras till en stor del på startande pitchers, med lite reaktion på lagets form, public betting och skador. Glöm inte att ta hänsyn till lagens bullpens.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 12:45   #6
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag kan erbjuda mina tankar tidigt idag, detta är bara en reflektion på linorna då jag inte vet lineups


PIT @CHI
Pitts är i en svacka och man får nästan 50/50 odds på Davis, som har många matcher mot dem. Skippar gärna den här matchen men lean Cubs och lite mindre över beroende på vinden.


SD @WAS
Padres har varit usla, så jag tycker det är ok odds på Lannan och Nats. Hans stats är inte bra, men det är inte bara pga ett par dåliga matcher, han spelade 6 av 10 matcher borta och på dem har han 6.98 ERA. På 4 hemmamatcher har han 2.63 ERA och möter nu ett väldigt kraftlöst lag. Problemet är att han har haft högt WHIP hemma (1.458) så Padres kommer att få sina chanser.


PHI @NYM
Oswalt är nästan autobet här till det oddset. Mets har alla möjliga problem och Capuano är en äldre (2 TJ operationer, spel i minors) kontakt-pitcher och Phillies lineup blir allt bättre med Utley tillbaka, kanske Victorino också.
Här skulle jag vänta in lineupen och försöka läsa på om Oswalt och hans ryggskada som han kommer ifrån. Därför "nästan".


CIN @ATL
Många skador i Braves, vanligtvis dålig runsupport för Hanson kan göra CIN till en levande dog speciellt då det kan bli en low-scoring match och Bruce har varit riktigt het i Philly. Skulle dock inte bli förvånad om Hanson/ Venters/Kimbrel vinner denna 3-1ish


ARI @HOU
Kanske, kanske ARI beroende på lineupen, men denna är nog 50/50


SF @MIL
+Odds på The Freak är alltid bra, men SF är så svaga offensivt och nu utan Posey. Säger mycket om laget när en 24årig sophmore (2 år i MLB) är lagets bästa hitter. Belt har kallats upp och man hoppas att denna talang, som redan floppat i år och skickats ner kan hjälpa laget. En combo av Lince och Brian Wilson kan vinna den här matchen 1-0/2-1ish, men om Brewers får 3-4 runs blir det väldigt svårt för Giants.
Också att tänka på är att en ny catcher kan störa Lince, så jag leanar Brewers här


STL @COL
Oddset på Ubaldo är pga namnvärdet då han har varit dålig i år. Problem med en fingerskada har dock fått honom att verka sämre än han är, men ändå, Tulo är kall just nu och Westbrook har haft 5 QS på 6 senaste matcher. Dessutom är han en groundballer och det är alltid bra @Coors, så även om Ubaldo har en bra match luktar det lika (eller liten ledning) i början av 7:e och då är det stort värde på Cards vs Rox bullpen


FLA @LAD
Javy har sett lite bättre ut och Dodgers är offensivt svaga med en problematisk bullpen. Om Hanley startar kan jag tänka mig ett litet spel på Fish till +odds


CHI @TOR
Om Buehrle får Toronto att jaga hans pitches kan det bli nåt här. Potentiell överspel annars.


BOS @DET
Red Sox underdog trots deras spel har med den gamle Wakefield och hans geriatriska knuckleball att göra. Dock är den lika "hoppig" som alltid och jag tar gärna ML tillsammans med överspel här ifall att Tigers svingar igenom den. RSox bör komma åt Porcello utan mycket problem


CLE @TAM
Intressant att Indians får så mycket odds bakom en 6-1 pitcher med 2.41 ERA. Public älskar det och jag gillar inte stora public dogs. Ser ut om om Tampa blir det "rätta" spelet, men här ska man följa linan noga


KC @TEX
Lewis är för stor fav, men det har med att Hamilton och Cruz är tillbaka efter skador. Om de spelar, troligen över.


LAA @MIN
Skulle vilja säga att varje lag har minst 50% chans mot Twins just nu.


BAL @OAK
Gio är bra, men det oddset är för dåligt. Tillman är en ung pitcher som kommer att ha bra matcher och A's är inte nåt offensivt monster. Jag tror Gio vinner, men vet inte om jag kan spela då jag ville ha oddset upp mot 1.70
RL kan vara en möjlighet, men det känns som om jag skulle trampa i en egen fälla



NYY @SEA
Yankees som underdog mot Mariners kommer att dra hur mycket public spel som helst och för att vara ärlig så skulle jag definitivt tänka mig spela på AJ till det oddset, mot vem som helt, var som helst.
Dock möter Yankees Pineda för första gången och att spela på Mariners här till under 1.90 måste väl anses som ett extra-skarp meta spel. För min del är jag nöjd med att skippa huvudvärket, så det känns närmast att passa.



Väntar in lineups för sidorna och umpires + vädret-uppdateringar närmare matchstart för totalen.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SPADERMAN (+10), eddieh (+5), Shell Peppe (+3)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 14:13   #7
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Tusen tack för detta inlägg! Blev som en lärobok för mig Jag har lagt en hel del kommentarer efter vägen... i citatet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Jag kan erbjuda mina tankar tidigt idag, detta är bara en reflektion på linorna då jag inte vet lineups


> Tusen tack för detta inlägg! Blev som en lärobok för mig Jag har lagt en hel del kommentarer efter vägen...

> Precis det här jag menade; det jag "letar" efter. Analyser! Jag har också hittat följande: http://www.covers.com/pageLoader/pag...preview_9.html

> Känns som en väldigt innehållsrik sida med mycket info

> Nu har jag läst varje "match" nedan noga och kommer att nöta tills jag > förstår varje ord och innebörd, haha. Se kommentarerna!

PIT @CHI
Pitts är i en svacka och man får nästan 50/50 odds på Davis, som har många matcher mot dem. Skippar gärna den här matchen men lean Cubs och lite mindre över beroende på vinden.

> Läst på om lean och fade - check
> Men: "lite mindre över beroende på vinden"?

SD @WAS
Padres har varit usla, så jag tycker det är ok odds på Lannan och Nats. Hans stats är inte bra, men det är inte bara pga ett par dåliga matcher, han spelade 6 av 10 matcher borta och på dem har han 6.98 ERA. På 4 hemmamatcher har han 2.63 ERA och möter nu ett väldigt kraftlöst lag. Problemet är att han har haft högt WHIP hemma (1.458) så Padres kommer att få sina chanser.

> ERA - Earned run average is another important fact of baseball betting. Earned run average expresses the amount of runs a pitcher gives up per nine innings he pitches. The idea is that the lower the ERA the better. Check!

> WHIP stands for walks + hits divided by innings pitched. This essentially gives us a number of how many baserunners per inning a pitcher allows.
A pitcher has thrown 100 innings on the season. During that stint he's given up 85 hits and 40 walks. We take the 40 walks and add them to the 85 hits. This gives us a total of 125 walks/hits combined. We then divide that by the 100 innings pitched which gives us a WHIP of 1.25. In case your wondering, that's a pretty average number. Let's take a look at the good, average and the ugly broken down on a scale:

1.00 or under: Flat nasty. Stellar. Very few pitchers will achieve this feet. Maybe a real filthy closer or a Randy Johnson/Pedro Martinez/Greg Maddux during their prime.

1.01-1.20: Very good. Very respectable. A pitcher with these type of numbers doesn't let many guys on and is likely to be a successful major leaguer.

1.25-1.40: These numbers are decent to fairly average.

1.40-1.50: These aren't very desirable numbers and these pitchers likely have control problems or don't have what it takes to be in the big leagues.

1.50 and above: Gascan is the first thing that comes to mind. Given the opportunity to bet against a whip above 1.50 (if at decent odds) is a great proposition. This is a hurler who constantly has guys on base which is a losing proposition in MLB.

You probably won't see too many whip's above 1.50 in MLB. Many of these guys get sent down to the minors or end up out of the game. Check!


PHI @NYM
Oswalt är nästan autobet här till det oddset. Mets har alla möjliga problem och Capuano är en äldre (2 TJ operationer, spel i minors) kontakt-pitcher och Phillies lineup blir allt bättre med Utley tillbaka, kanske Victorino också.
Här skulle jag vänta in lineupen och försöka läsa på om Oswalt och hans ryggskada som han kommer ifrån. Därför "nästan".


CIN @ATL
Många skador i Braves, vanligtvis dålig runsupport för Hanson kan göra CIN till en levande dog speciellt då det kan bli en low-scoring match och Bruce har varit riktigt het i Philly. Skulle dock inte bli förvånad om Hanson/ Venters/Kimbrel vinner denna 3-1ish

> Levande dog = Spelbar Underdog?

> 3-1ish - Kan inte klura ut vad det betyder...

ARI @HOU
Kanske, kanske ARI beroende på lineupen, men denna är nog 50/50


SF @MIL
+Odds på The Freak är alltid bra, men SF är så svaga offensivt och nu utan Posey. Säger mycket om laget när en 24årig sophmore (2 år i MLB) är lagets bästa hitter. Belt har kallats upp och man hoppas att denna talang, som redan floppat i år och skickats ner kan hjälpa laget. En combo av Lince och Brian Wilson kan vinna den här matchen 1-0/2-1ish, men om Brewers får 3-4 runs blir det väldigt svårt för Giants.
Också att tänka på är att en ny catcher kan störa Lince, så jag leanar Brewers här

> The Freak = Tim Lincecum. Check!

STL @COL
Oddset på Ubaldo är pga namnvärdet då han har varit dålig i år. Problem med en fingerskada har dock fått honom att verka sämre än han är, men ändå, Tulo är kall just nu och Westbrook har haft 5 QS på 6 senaste matcher. Dessutom är han en groundballer och det är alltid bra @Coors, så även om Ubaldo har en bra match luktar det lika (eller liten ledning) i början av 7:e och då är det stort värde på Cards vs Rox bullpen

> A quality start in the MLB is when a pitchers final line has him pitching 6 or more innings with less than 3 earned runs. Thats a Quality start which is a QS. Check!

> Groundballer?

> Coors = Colorados arena?

> bullpen = the area where relief pitchers warm-up before entering a game. Ungefär som "bänken" i fotboll?


FLA @LAD
Javy har sett lite bättre ut och Dodgers är offensivt svaga med en problematisk bullpen. Om Hanley startar kan jag tänka mig ett litet spel på Fish till +odds


CHI @TOR
Om Buehrle får Toronto att jaga hans pitches kan det bli nåt här. Potentiell överspel annars.


BOS @DET
Red Sox underdog trots deras spel har med den gamle Wakefield och hans geriatriska knuckleball att göra. Dock är den lika "hoppig" som alltid och jag tar gärna ML tillsammans med överspel här ifall att Tigers svingar igenom den. RSox bör komma åt Porcello utan mycket problem


CLE @TAM
Intressant att Indians får så mycket odds bakom en 6-1 pitcher med 2.41 ERA. Public älskar det och jag gillar inte stora public dogs. Ser ut om om Tampa blir det "rätta" spelet, men här ska man följa linan noga

> "Public älskar det och jag gillar inte stora public dogs."
> Varför inte? Om Public älskar det, hur kan då oddset vara så högt? Här förstår jag inte sambandet riktigt...


KC @TEX
Lewis är för stor fav, men det har med att Hamilton och Cruz är tillbaka efter skador. Om de spelar, troligen över.


LAA @MIN
Skulle vilja säga att varje lag har minst 50% chans mot Twins just nu.


BAL @OAK
Gio är bra, men det oddset är för dåligt. Tillman är en ung pitcher som kommer att ha bra matcher och A's är inte nåt offensivt monster. Jag tror Gio vinner, men vet inte om jag kan spela då jag ville ha oddset upp mot 1.70
RL kan vara en möjlighet, men det känns som om jag skulle trampa i en egen fälla

> RL = -1.5 eller -1 på OAK i detta fall?

NYY @SEA
Yankees som underdog mot Mariners kommer att dra hur mycket public spel som helst och för att vara ärlig så skulle jag definitivt tänka mig spela på AJ till det oddset, mot vem som helt, var som helst.
Dock möter Yankees Pineda för första gången och att spela på Mariners här till under 1.90 måste väl anses som ett extra-skarp meta spel. För min del är jag nöjd med att skippa huvudvärket, så det känns närmast att passa.

> extra-skarp meta spel?


Väntar in lineups för sidorna och umpires + vädret-uppdateringar närmare matchstart för totalen.

> lineups för sidorna = Laguppställning för respektive sida?
> Umpire = domare?
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 16:01   #8
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Det ska finna nåt baseball guide här på forumet också, så det är bara att läsa på. Jag är ledig idag, så svarar gärna på frågorna. Ålrajt så:




Citat:
Men: "lite mindre över beroende på vinden"

Wrigley (Cubs arena, Chicago - Windy City) är ökänd för hur vinden påverkar spelet. Om det blåser ut så är det enkelt att slå en HR, tvärtom om det blåser in. Ofta kan man se totalen (över/under) dröja hos bolagen då de vill se hur vinden blir och redan i år har vi sett allt från 6.5 till 12.5



Citat:
> Levande dog = Spelbar Underdog?

> 3-1ish - Kan inte klura ut vad det betyder...
"Live dog" är ett underdog som har bra chans att vinna.
3-1ish är resultatet, 3-1, eller 2-1 eller liknande. Hanson kan pitcha 7 innings och ge upp 1 run, han har kapacitet till det mot vem som helst. Venters och Kimbrel är en av de bästa setup/closer duon i ligan, så en scenario där Hanson släpper 1 run för 7 innings gör att det blir väldigt svårt att få runs ifrån dessa två i 8:e och 9:e.
Å andra sidan har Braves skador och brukar inte göra många runs för Hanson, som trots 2.72 ERA och 1.04 WHIP är bara 5-3 (laget är 6-4) i sina starter.



Citat:
> Groundballer?

> Coors = Colorados arena?

> bullpen = the area where relief pitchers warm-up before entering a game. Ungefär som "bänken" i fotboll?
Groundballer är en pitcher som kastar för svag kontakt och orsakar att många bollar slåss på marken. Ofta uppnås denna effekt genom att bollen har en sjunkande rörelse (sinker) så man inte träffar den rent. Colorados arena (Coors, yes) ligger på hög höjd och bollen flyger ut mycket lättare, så det är fördel att hålla bollen på marken.
Dessa pitchers äv vanligen inga stora strikeout artister, så det är viktigt att försvaret är på plats.
Bullpen = relievers som kommer efter den startande pitchern.


Citat:
> "Public älskar det och jag gillar inte stora public dogs."
> Varför inte? Om Public älskar det, hur kan då oddset vara så högt? Här förstår jag inte sambandet riktigt..
Tomlin är 6-1 (7-2) med bättre ERA och WHIP än Price och Indians har spelat mycket bra i början av säsongen (30-17) så 2.50 är fint odds. Nu måste man följa linan för att se hur det svänger, för Price är 3-0 mot Indians och har spelat bra, Tampa är 8-2 mot Indians hemma senaste par åren och Indians är "bara" 11-11 borta i år. Lägg till att Tomlin lever på lånad tid då hans andra nummer är mycket tursamma och Indians kan inte fortsätta så. De kommer att börja förlora matcher ganska snart.



Citat:
> RL = -1.5 eller -1 på OAK i detta fall?
RL är -1.5 yes. Så att spela på -1.5 pga dåligt odds på ett lag med klen offense är att be om trubbel.



Citat:
> extra-skarp meta spel?
Hehe, yeah man tror att Yankees vinner och får bra odds på dem, men spelar tvärtom, för att det är "för bra för att vara sant". Kan också kallas för "att skjuta sig själv i foten"



Citat:
> lineups för sidorna = Laguppställning för respektive sida?
> Umpire = domare?
uppställning för att lägga spel på nån sida (Lag A eller B)
yes, domare...förenklat "ump" för dessa har möjlighet att påverka pitchers genom en tajtare eller lösare strike zon


__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), tompa87 (+5)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 19:12   #9
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Spel som jag gillar inatt, men spelar bara några för att jag ska iväg nu och kommer hem först imorgon


Nats (risk för regn)
Red Sox ML + över
Rays RL
Phillies ML, RL
LAA (risk för regn)
Cards (om Holliday är med)
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rigoletto (+5)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 19:30   #10
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

http://www.cbssports.com/mlb/scoreboard brukar jag kolla för de mest basic previews.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 13:22   #11
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Spel som jag gillar inatt, men spelar bara några för att jag ska iväg nu och kommer hem först imorgon


Nats (risk för regn)
Red Sox ML + över
Rays RL
Phillies ML, RL
LAA (risk för regn)
Cards (om Holliday är med)
BOOM!
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 09:36   #12
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
http://www.cbssports.com/mlb/scoreboard brukar jag kolla för de mest basic previews.
Tack för denna. Och tack igen Arch för att du delat med dig av dina kunskaper!
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td