Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-03, 13:48   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA natten till 4/1


Vi hamnade lite snett med datumet igår, idag borde ju vara 3/1 men den snoddes ju igår så skriver så här i rubriken idag så alla är med så kan man återgå till det vanliga med 4/1 imorgon! Kommer lägga mina spel senare men skriver lite om mina tankar för matcherna redan nu.

Nattens matcher:

Cleveland Cavaliers - Charlotte Bobcats (Spread: Cavs -4, Total: O/U 189)

Två dåliga lag där jag tycker att överspel känns som det mest intressanta. Båda lagen snittar över denna linan så här tidigt på säsongen. Cats blev krossade senast, kan de resa sig nu? Lutar åt att Cavs tar denna i kraft av hemmaplan och ett jämnare lag med starkare bänk.

Oklahoma City Thunder - Portland Trail Blazers (Spread: Thunder -4.5, Total: O/U 197)

Till skillnad från föregående match så har vi här en toppmatch med två riktigt bra lag. Thunder åkte på första förlusten igår och det va för att Dallas vaknade tillslut, inte mycket att säga om att torska borta mot Dallas, tuff match. Portland är bra, mycket jämnare lag än Thunder som såklart lever på Durant och Westbrook. Spreaden är låg, gillar inte det så kan bli ett spel på Portland ML här till högt odds, tror det kommer bli hårt och underspel känns troligt med då Thunder är B2B efter torsken igår och de lär inte dra upp ett galet tempo då.

Chicago Bulls - Atlanta Hawks (Spread: Bulls -9.5, Total O/U 185)

Hawks slog Miami igår med 8 poäng och då låg spreaden på Miami -9.5. Kan de upprepa det idag? Spreaden för hög för lagens kapacitet men mycket som talar mot Hawks. B2B, nöjda efter seger igår, Bulls vilat, bortaplan igen, resa från Miami till Chicago, så spreaden kanske är motiverad ändå. Känns som Bulls vinner enkelt men lurig match här. Två bra defense men linan känns låg, Bulls lär försöka ha tempo ikväll, över om något!

Memphis Grizzlies - Sacramento Kings (Bara Bwin med Memphis -8.5 spread, ingen total än)

Memphis måste vakna snart. Kan de göra det mot Kings som Cousins försöker förstöra själv? Jag tror det double digit vinst för Memphis och en ganska hög score tror jag här då Kings kan scora om de har en bra natt men Grizz ska kunna vinna, de är mycket bättre!

Utah Jazz - Milwaukee Bucks (Spread: Jazz -2, Total: O/U 189.5)

Under, inget av lagen kan scora högt, båda lagen är B2B och det kan bli segt och dåligt inatt mellan dessa lagen. Okej Vlad, Bucks förtjänade ett bättre öde igår och frågan är om det kommer idag? Bucks är bättre så det kan bli ML spel på dem.

Los Angeles Lakers - Houston Rockets (Spread: Lakers -7.5, Total O/U 193.5)

Rockets ATS. Lakers är bättre nu men Rockets är inte dåliga de heller. Lowry och Martin är grymma, frågan är bara om Rockets kan hålla undan in the paint för Gasol och Bynum har övertag där på Scola och Hill. Över och Rockets ATS som det känns nu, Lakers kan göra 50 in the paint och Martin gör 30 med outside jumpers!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:17   #2
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Så mycket osäkert med Grizzlies med både Conley+Z-Bo borta och Rudy Gay under isen. De vek verkligen ner sig hårt mot Bulls efter att Randolph gick ut i 1Q

Cousins ska tydligen spela inatt för Kings men komma från bänken. +8.5 ser högt ut och Pinnen släpper nog lägre men det är förmodligen matchen att undvika helt inatt,bra tankar annars
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:24   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 182
Sharp$: 667

NBA props
Stats: 166 - 154 - 11
ROI: 100.24%
Vinstprocent: 51.88%

Standard

Kan man betta "Westbrook refuses to pass Durant in 4th quarter" någonstans?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Sobofied är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:24   #4
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Chicago Bulls - Atlanta Hawks (Spread: Bulls -9.5, Total O/U 185)

Hawks slog Miami igår med 8 poäng och då låg spreaden på Miami -9.5. Kan de upprepa det idag? Spreaden för hög för lagens kapacitet men mycket som talar mot Hawks. B2B, nöjda efter seger igår, Bulls vilat, bortaplan igen, resa från Miami till Chicago, så spreaden kanske är motiverad ändå. Känns som Bulls vinner enkelt men lurig match här. Två bra defense men linan känns låg, Bulls lär försöka ha tempo ikväll, över om något!

Lag som har vunnit borta som 5+ dogs och spelar åter borta som 5+ dogs är 72-289 SU sen 2000. Dock är de 50/50 på ATS med avg förlust på 8.5pts. Lägger man till "utan vila" förändras inte procenterna.

Antar man att linemakers är kapabla till att sätta korrekta linor och tittar man då på dogs av 7+ pts (mer än 3 possessions i samma situation) då får man 19-149 SU (83-81 ATS) med en avg förlust på 10.5 pts. Ingen förändring vid "0 dagars vila". Detta ger en 88.69% chans (1.127) för statistisk SU vinst för Bulls och vid 1.204 (pinnen) värderas de till 83.06%
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+5), Sobofied (+5), Lazlo (+2)

Senast redigerad av Arch den 2012-01-03 klockan 14:27.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:39   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vlad, sant sant. Klart det är därför linan dröjer och kanske hamnar kring 5-6 hos pinnen sen. Tycker ändå Grizz känns intressant, får se hur linan rör sig sen.

Sobo, den blir nog svår att få upp hos något bolag.

Archie gräver långt bak i skallen och hittar bra info i arkivet, snyggt!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:42   #6
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Arch speaks the truth. Att spela en stor bortadog som precis har vunnit SU som stor bortadog är bland det läskigaste man kan göra i NBA,Bulls eller inget

Bulls -4.5 och Blazers +9.5 5Point teaser

Lovin that,please don't fuck me over
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 14:57   #7
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Hawks är iofs ett ungt lag, men en front med Boozer och Noah plus en utvilad Rose ska vara svårt, speciellt i slutet av matchen. Sen beror det också på vad tränarna tänker, det ser mer och mer ut som om det enda som blir viktigt i år är att komma till playoffs utan skador och en taktik där man kan "släppa" vissa matcher, framförallt efter stora vinster som Hawks hade igår, kan vara rätt trolig.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$

Senast redigerad av Arch den 2012-01-03 klockan 14:59.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:02   #8
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Japp, tror helt klart på Bulls, Hawks är ju bra när dom själva vill och det visa dom i går. Men det där laget är så lata på något sätt. Känns som att dom bara gör det som absolut krävs av dom, och dom är nog mätta och belåtna efter gårdagen. Avvaktar lite då linan kanske sänks till -9. Public är ju på Hawks såklart med den iögonfallande spreaden.

Lol @ Sobofield...

Odds på att Durant ger Westbrook en lusing innan säsongen är över?

Förresten, var det inte jävligt skum coaching av Bucks igår. Bogut satt på bänken när raset inleddes fjärde Q. Han hade inte gått så många minuter och var inte i någon foulnöd. Och sedan väljer dom Jennings att lägga sista bricken. Han kan ju inte ens träffa en ladugårdsvägg.

Senast redigerad av eddieh den 2012-01-03 klockan 15:08.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:10   #9
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

McGrady var vass igår i 4Q för Hawks med men han skulle inte vara T-Mac om han inte försvann helt idag och spelade 15min istället för 25min eftersom hans knän är en 45årings. Pachulia,Jannero Pargo,Vlad Rad,Willie Green Hawks bänk annars och Bulls är djupa.

Föröker snacka upp Bulls som fan,jag ger mig för nu
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:11   #10
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Japp, tror helt klart på Bulls, Hawks är ju bra när dom själva vill och det visa dom i går. Men det där laget är så lata på något sätt. Känns som att dom bara gör det som absolut krävs av dom, och dom är nog mätta och belåtna efter gårdagen. Avvaktar lite då linan kanske sänks till -9. Public är ju på Hawks såklart med den iögonfallande spreaden.

Lol @ Sobofield...

Odds på att Durant ger Westbrook en lusing innan säsongen är över?

Förresten, var det inte jävligt skum coaching av Bucks igår. Bogut satt på bänken när raset inleddes fjärde Q. Han hade inte gått så många minuter och var inte i någon foulnöd. Och sedan väljer dom Jennings att lägga sista bricken. Han kan ju inte ens träffa en ladugårdsvägg.
Delfino med inbounds och kliver in och står vidöppen,han hade nailat den. Jennings ska ha stryyyk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:14   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 182
Sharp$: 667

NBA props
Stats: 166 - 154 - 11
ROI: 100.24%
Vinstprocent: 51.88%

Standard

Citat:
Lol @ Sobofield...

Odds på att Durant ger Westbrook en lusing innan säsongen är över?
Jag har sett alla OKC-matcher i år och såg många förra året. Jag tror RWB är den spelare som gör sämst beslut i förhållande till sin talang. 6 matcher är ingen stor sample size direkt, men Westbrook har inlett kanske sämst av alla starting PGs.

.380 FG%
.100 3p% på 1.9 skott per match
5.4 ast (8.5 förra året)
5.4 TOs (!)

...och det är "basic" stats. De avancerade är rena skräcken för statnördar som mig. Kanske ett tips till er som gillar player props..
Sobofied är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:14   #12
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bulls har ju så mycket bredare lag, bänken mycket bättre än Hawks och det ska väl mycket till om Hawks viktiga spelare orkar spela närmare 40 minuter idag igen? Bulls öppnar starkt och Hawks "ger upp" i andra och Bulls bänk ska kunna utöka ledningen!

Frågan är om man kanske ska ta Kings +8.5 nu innan pinnen kommer och talar om för Bwin att den borde ligga på typ 5-6.
Grizz lär starta nått så här: Pargo, Allen, Gay, Cunningham, Gasol.
Kings med Evans, Thornton, Salmons, Hayes och Thompson.

Min känsla är att Grizz snart är bra men fan +8.5 är mycket med dessa lag... eller?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 15:19   #13
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Cavs gillar jag rätt mycket, tycker de har ett klart bättre lag än Bobs och faktiskt ett lag som kan överraska. Inga stora stjärnor, utan lagspel där man har en hårt arbetande Varejao som ankare. Jamison kan fortfarande göra pts och Cavs PG combo ser rätt rolig ut med Irving som lovande rookie och en mycket kapabel Sessions, som dessutom själv sa att han föredrog spela från bänken. Litar man på hans uttalande så har man ingen tapp i PG spel matchen igenom. Casspi har varit besvikelse, men Boobie Gibson har skjutit duktigt från 3pts (hela Cavs har) och Bobs har ett dåligt perimeter-D. Nu tror jag inte att de kan hålla upp det skyttet året igenom, men när de är heta, mot ett lag som försvarar dåligt...varför inte...
Bra tryck av fansen också ger dem ett fint övertag skulle de dra ifrån eller behöva komma tillbaka.

Problemet är bara att jag inte vet om jag kan lita på Cavs @-4, man kan inte direkt påstå att de är ett stabilt lag.

Vad det gäller Bobs så kan det se ut som om de gjorde mycket mot Heat genom att sätta upp 90pts, men match-statistiken avslöjar lite:
35-92 (38%) FG med 6-19 (33.3%) 3pts och 14-21 (66.7%) FTs
Rätt usla nummer som ser bättre ut pga 92 avslut och Cavs höll Nets senast till 38% FG, sköt själva 48% på bara 78 försök och vann 98-82

Ser ganska kul ut med ett överspel och Bobs tränare sa att ha skulle pusha upp tempot
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:30   #14
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Bulls har ju så mycket bredare lag, bänken mycket bättre än Hawks och det ska väl mycket till om Hawks viktiga spelare orkar spela närmare 40 minuter idag igen? Bulls öppnar starkt och Hawks "ger upp" i andra och Bulls bänk ska kunna utöka ledningen!

Frågan är om man kanske ska ta Kings +8.5 nu innan pinnen kommer och talar om för Bwin att den borde ligga på typ 5-6.
Grizz lär starta nått så här: Pargo, Allen, Gay, Cunningham, Gasol.
Kings med Evans, Thornton, Salmons, Hayes och Thompson.

Min känsla är att Grizz snart är bra men fan +8.5 är mycket med dessa lag... eller?
Pinnen öppnade +8.5 med men +7 och juiced på Kings nu,stay away...

En jag gillar som du tog upp i din första post är Över i Lakers-Rockets. Alla Lakers matcher under hittills så låg total nu för att vara mot Rockets (alla 3 möten förra säsongen gick över med högre total än idag)

Gillar inte totaler egentligen men måste ta Över 191.5 i den.

Bucks ML 1st Half också,som igår ungefär fast de håller undan och vinner antagligen? De har kvar sin 4Q choke från förra året men ser dem upp i HT iaf
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:40   #15
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Känns som många tycker som dig Lazlo att -8.5 är mycket för Memphis och spelar Sacramento. Atlanta Hawks och Under i Cleveland ser också ut att vara populära spel.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td