Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-17, 16:52   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA-tråden


Inatt är det premiär för ännu en spännande NBA säsong när vi har två riktiga toppmatcher på schemat mellan 4 lag som har stora chanser att blanda sig i titelfighten.

Eftersom det är så många matcher i NBA och matcher mer eller mindre varje dag under kommande månaderna så tänker jag att det är enklast och bästa att starta en tråd där man kör allt NBA snack under hela säsongen istället för att behöva starta en ny tråd varje dag. Precis som grabbarna la upp det i NHL-tråden.


Så igång med snacket om NBA så hoppas vi det blir en rolig och framförallt lönsam säsong för oss här på sharps!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 17:28   #2
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Härligt med en ny säsong!
Jag inleder med ett överspel inatt. Tror det blir hög fart och många poäng direkt här.

Ogiltigt spel-ID: 4211297


Senast redigerad av Misär den 2017-10-18 klockan 20:43.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 19:50   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag tänkte skriva lite tankar inför säsongen som kanske kan hjälpa någon på traven som inte hängt med på vad som hänt under offseason. Dela gärna med er av era tankar kring vad som komma skall och om ni har något långtidsspel så är ju det intressant att ta del av.


Många klassar denna sommaren som den mest händelserika någonsin sett till spelarövergångar och är väl beredd att hålla med då det hänt en hel del. På det stora hela känns det tyvärr som att ligan blivit ännu mer ojämn där dom bra lagen blir ännu bättre och det har blivit några fler usla lag eftersom bra spelare samlat ihop sig i samma lag.

Jag tänker främst på Carmelo Anthony som lämnade Knicks för att joina Westbrook i Thunder vilket innebär att Knicks ser klena ut utan någon superstjärna. Till råga på det så lämnade ju även stjärnan Derrick Rose så det är unge Porzingis som måste suga åt sig all uppmärksamhet i det hårda New York klimatet vilket såklart blir en alltför stor uppgift för honom. Försäsongen bådade inte gott för Knicks med 5 raka förluster.

Detsamma gjorde Paul George som också han lämnade Pacers för att bilda en supertrio i Thunder vilket också det innebär att Pacers står utan någon stjärna denna säsongen och man känns bleka.

Thunder tar därmed upp kampen rejält med Warriors då man ska matcha deras superlag genom att ha 3 riktigt stora stjärnor i Westbrook, George och Anthony. Återstår att se om det funkar med 3 spelare som alla vill ha bollen och skapa mycket på egen hand, jag tror knappast det räcker till mot Warriors när saker och ting ska avgöras.



Vad har hänt annars i Western Conference då?

Jag kommer skriva lagen i den ordningen som jag tror dom slutar i respektive division.

Pacific

Warriors lär vinna divisionen enkelt då Clippers känns sämre och resterande 3 lag har större chans att hoppa till månen än att vinna divisionen.

Warriors finns det väl inte så mycket att säga om, det har inte hänt så mycket här utan man är givetvis fortfarande bäst i hela ligan med det superlaget man har. Någon bänkspelare har lämnat och någon annan tillkommit och på det stora hela så känns Warriors aningen starkare i år med den bänken man har nu.

Clippers ersatte Paul med Gallinari, givetvis inte på samma positioner men jag menar mer att man ersatte en kvalitetsspelare med en annan. Känns dock som att Gallinari inte får röra bollen så mycket som han önskar med Griffin i laget och jag tror Clippers mådde gott av att Paul styrde spelet tidigare. Känns som en klar försämring här även om det finns flera högklassiga spelare i laget.

Lakers tog in duktige Brook Lopez från Nets men frågan är hur länge han håller sig hel denna säsongen. Tyvärr så är det mycket tunt bakom Lopez så Lakers är fortfarande usla och är långt ifrån sina fornstora dar ännu. Bättre än ifjol dock så man är på rätt väg iaf.

Suns har en mörk säsong framför sig trots sitt namn då det inte hänt speciellt mycket under offseason och det gör att laget är fortsatt klent. Det finns en del kvalitet i guardduon med Booker och Bledseo men i front court är det svagt. Chandler är för gammal för att hänga med och på forwardpositionerna finns det inget som sticker ut. Får tampas om att undvika sista platsen i hela West.

Kings kändes spännande för något år sedan. Laget stannade tillslut i Sacramento, ägaren satsade, ny arena, in med Rondo och Gay som skulle backa upp problemmakaren Cousins och Kings skulle nå en ny storhetstid igen. Idag är det inte mycket kvar och det ser tungt ut så satsningen dog otroligt snabbt. Visst, arenan står såklart kvar men alla stjärnspelare är borta och Kings är tillsammans med Suns sämst i conferencen. Under offseason satsade man på ett gäng pensionärer i form av Vince Carter, Zach Randolph, George Hill och Kosta Koufos som ska leda laget och frågan är om dom inte får byta fler höftleder i Kings än vad dom får vinster. Förmodligen West's sämsta lag detta.


Southwest

Stenhårt mellan Rockets och Spurs i ligans bästa division då egentligen inget av dessa 5 lagen är uträknade i slutspelskampen.

Spurs glider som vanligt lite under radarn men är som alltid otroligt välcoachade med Popovich vid rodret och kvalitet finns det ju massvis av i laget. Gasol kom inte upp till normal nivå ifjol så där finns det mer att hämta, Aldrigde och Leonard är absoluta toppspelare i ligan och nu har man fyllt på med Rudy Gay som är en stor stjärna så det finns mycket att gilla i Spurs denna säsongen så man lär vara med och tampas i toppen av tabellen precis som vanligt.

Rockets drog också till med en tung värvning under offseason för att ta upp kampen med Warriors och det var när man signade Chris Paul från Clippers som tydligen började tröttna på coach Doc Rivers och hans favoriserade son i Clippers. Paul är såklart otroligt bra men jag är inte så säker på att han var vad Rockets behövde för att ta nästa steg. Harden vill ju ha bollen hela tiden och när nu Paul ska ha den istället så finns ju risken att han gör Harden sämre eller iaf inte bidrar med något som Harden inte själv kunnat göra. Enligt mig skulle Rockets satsat på en spelare som inte "stör" Hardens spel lika mycket.

Grizzlies är solida som vanligt och om nu Parsons kan ha kommit i form efter sin långa och tunga skada så har man ju ett enormt sparkapital i denna all-star spelaren som ännu inte kunnat leverera på normal nivå i Grizzlies på grund av skadorna. Man har också värvat in Tyreke Evans som är en bra spelare och tillsammans med Gasol och Conley så kan vi här ha 4 all-star spelare som kan göra Grizzlies intressanta denna säsongen. Problemet är ju bara att det finns så många andra superbra lag i West så det lär inte bli lätt även om det finns uppside hos Grizzlies.

Pelicans har ligans klart bästa frontcourt duo i form av Davis och Cousins som kanske är ligans två bästa big mens och att då ha dom i samma lag är lite av en lyx, kanske onödig lyx? För givetvis blir ju resten av laget "drabbat" av att så mycket krut och pengar lagts på dessa 2 spelarna. Inget lag lär kunna störa Pelicans under korgen men dagens NBA basket med så mycket 3-poängs skytte så kommer många lag inte bry sig om hur starka dom är under korgen när man bara langar i 3-poängare långt ifrån var dessa killarna spelar på planen. Hur länge kan sedan Cousins hålla sig i skinnet och vara sams med Davis? Nu kanske inte Cousins längre är den klarast lysande stjärnan i sitt lag utan han har en liknande spelare som sig själv som är bättre och hur hanterar hans instabila psyke detta under säsongen? Pelicans tog in Rondo som skulle mata bollar till storkillarna vilket är en bra värvning men en skada gör att Rondo inleder på bänken första veckorna. Pelicans bör kunna ta sig till slutspel men mot storlagen lär man inte räcka till.

Mavericks är fortfarande fast i mellanskiktet då det inte hänt så mycket under offseason som gör laget bättre. Rookien Dennis Smith Jr. snackas det en del om efter fina prestationer i summer league men nu när motståndet blir på en helt annan nivå så lär det inte bli samma produktion från honom. Känns som Mavericks kommer få lida länge av panikvärvningen av svindyra Harrison Barnes då han käkar upp en hel del pengar utan att producera ens i närheten av den lönen han lyfter. Legenden Dirk kämpar på och han lär hålla sig hel om Mavs ska nå slutspel.



Northwest

Thunder lär vinna divisionen på ren stjärnglans men Wolves kan hänga med bra om man äntligen får till det. Rätt hårt mellan resterande 3 lag där jag ändå sticker ut hakan och tror Jazz slår både Blazers och Nuggets.

Thunder har jag redan snackat lite om och man storsatsar ju nu med George och Anthony som ska leda laget till guldet tillsammans med Westbrook. Ska bli mycket spännande att följa detta och se om dom kan få till det. Jag känner mig lite tveksam då alla dessa 3 spelarna är lite för lika i spelet. Alla vill ha bollen väldigt mycket och skapa på egen hand vilket inte blir ett bra lagbygge tror jag.

Timberwolves beslutade sig tillslut för att Ricky Rubio inte var killen som skulle ta laget till nya höjder utan man gjorde sig av med honom. Istället fick man Gibson, Crawford, Teague men framförallt Butler från Bulls och det var nästan helt gratis så det verkar som Bulls "tankar" rejält denna säsongen. Det har snackats om att Wolves ska ta nästa steg i flera säsonger nu och fjolårets record med 31-51 är under all kritik med tanke på vilka förväntningar som fanns på laget inför den säsongen. Om jag inte missminner mig så trodde folk att Wolves skulle kunna vinna närmare 50 matcher ifjol men det blev ju dunderfiasko. Laget ser återigen mycket spännande ut och nu har man Butler tillsammans med Towns, Wiggins och stabile nye PG, Jeff Teague, så finns det kvalitet på alla positioner i laget. Problemet är att Thunder, Rockets, Spurs och Warriors alla spelar i samma conference och har 3-4 superstjärnor per lag där flera skulle gå in och vara störst och bäst i Wolves direkt så konkurrensen är stenhård. Slutspel bör det bli för Wolves, allt annat är superfiasko med det här laget.

Jazz fick Rubio men tappade Hayward vilket såklart är ett enormt nerköp och hypen kring Jazz börjar lägga sig en aning och kanske är det så man ska överraska alla? Känns som det saknas scoringpower i laget vilket kan bli ett problem men slutspel borde det kunna bli även om det är tajt kring dom få slutspelsplatserna som finns kvar efter alla "superlagen" i West.

Blazers har legat ganska lågt under offseason och kommer återigen få leva på sina 2 starka guards, Lillard och McCollum. Ifjol räckte precis till slutspel och med flera urstarka lag i West i år så tror jag det blir sämre för Blazers i år. Man lär dock tampas kring slutspel om allt går enligt plan men jag tror inte man räcker till.

Nuggets skickade iväg Gallinari och tog in Millsap istället vilket är två ungefär likvärdiga spelare. Utöver det så är det mycket av samma i Nuggets och jag är chokad över att bolagen tror att Nuggets kommer bli så mycket bättre i år.



Eastern Conference

Utöver att George och Anthony lämnat sina gamla lag Pacers och Knicks till vargarna så är ju den stora snackisen den stora traden mellan topplagen Celtics och Cavaliers.

Antagligen så tröttnade Irving på att stå bakom kungen Lebron James stjärnglans och trots att han hade sin bästa säsong någonsin ifjol så önskade Irving att lämna Cavaliers efter 6 säsonger där.

Flyttlasset bar av till toppkonkurrenten Celtics där Irving ska leda en spännande trio av stjärnspelare i kampen med sitt gamla lag.


Atlantic

Celtics bör vinna divisionen om man klarar sig från skador. Raptors lika klar tvåa. Sedan är det 3 klena lag där 76ers kommit längst i sin ombyggnation och sedan lär det bli jobbigt i New York i år för både Nets och Knicks som tappat sina superstjärnor.

Celtics har varit det mest aktiva laget under offseason och man satsar nu rejält på att utmana Cavaliers denna säsongen. Irving är ett uppköp även om man fick ge bort sin lilla superscorer Isaiah Thomas. Man har också plockat in Hayward från Jazz som är en all-star och det finns mer att hämta av Horford som inte riktigt kom upp i normal nivå under sin första säsong i Boston. Bänken ser dock klen ut och en skada kan förstöra mycket här. Irving är ganska skadebenägen och har hittills snittat att missa 20 matcher per säsong under sina första 6 år och missar han tid pga skada även i Celtics så kan det bli jobbigt. Är man skadefria så utmanar man Cavaliers rejält i toppen av East!

Raptors har tappat en del grovjobbare under offseason och man får väl hoppas att rookies kan fylla deras roller. Finns såklart en hel del kvalitet i laget med Lowry+DeRozan som guards. Ibaka och Valancuinas är stabila under korgen så visst kommer Raptors gå till slutspel i år men det är nog för tufft att utmana Cavaliers och Celtics.

76ers är ett av få lag i East som folk tror kommer förbättra sig rejält denna säsongen och med tanke på att många andra lag blivit klart sämre så har man väl alla möjligheter att kunna ta kliv i tabellen detta året. Det har inte hänt jättemycket i laget men man har fyllt på med ett par spelare som gör laget klart bättre i mitt tycke även om det är långt ifrån några storvärvningar.

Knicks tappade superstjärnorna Anthony och Rose denna säsongen och stjärnglansen i världens mest berömda arena denna säsongen kommer vara svag. Porzingis är duktig men lär knappast kunna bära Knicks till slutspel då resten av laget känns ganska klent. Förlusterna är för tunga för Knicks som får bygga för framtiden.

Nets storsatsade för några år sedan men den satsningen är mer eller mindre död nu. Ifjol var det endast Brook Lopez kvar från storsatsningen men nu har också han lämnat och det finns väl tyvärr inte mycket att hurra för i Brooklyn förutom att Beyoncé kommer sitta och glänsa på sidlinjen titt som tätt.


Central

Cavaliers vinner busenkelt. Bucks bör vara lika klar tvåa. Pistons är okej och slutar trea. Pacers slickar såren på fjärdeplatsen medans Bulls är sämst av alla lag och slutar toksist.

Cavaliers är storfavorit att ta hem Central precis som vanligt trots att man tappade Irving. Thomas som man fick istället är skadad och kommer missa halva säsongen men man har ju Rose som PG också som är en superstjärna han också. Lebron har också hämtat in sin gamla polare från glansdagarna i Heat vilket är Dwyane Wade som trots sina många år fortfarande håller en hög nivå. Lebron James, Kevin Love, Dwyane Wade, Derrick Rose kryddat med lille krutgubben Isaiah Thomas är en femma som håller absolut högsta världsklass men problemet är väl att iaf Wade och Rose förmodligen sett sina bästa dagar men att ta rygg på Lebron kan man ju göra enkelt utan att behöva göra bort sig. Cavs är urstarka i år igen och alla dessa herrarna vet vad som krävs för att vinna titlar och dom vet också att det inte är så intressant att slita ut sig under grundserien utan det är i slutspelet man ska vara fit for fight.

Bucks med the greek freak tillika mannen med det längsta efternamnet Antetokounmpo i spetsen kommer förmodligen kunna ta sig till slutspel eftersom man har några riktiga klasspelare och sedan är ju som sagt East klart sämre i år än tidigare. Middleton är en bra scorer och bör nu kunna komma tillbaka till normal nivå efter en skadefylld fjolårssäsong och det blir nyckeln för att kunna slippa topplagen i första rundan av slutspelet för Bucks.

Pistons har haft några få förändringar på mellanklasspelare inför denna säsongen vilket gör att man återigen bör få kämpa i mitten av tabellen och kring sista slutspelsplatserna. Drummond är stark under korgen, Harris kan mer än vad han visade ifjol och detsamma gäller för Jackson så visst kan det bli bättre för Pistons om sparkapitalet kliver upp en nivå.

Pacers är också dom lite i spillror/chock efter att trotjänaren och superstjärnan Paul George lämnade under offseason. Man tappade även Teague till Wolves så det är 2 av lagets mest tongivande spelare som försvunnit. Man har plockat in okej ersättare och problemet för Pacers är att man saknar superstjärna men man har solida spelare på varje position. Kan räcka till slutspel om alla startspelare spelar på normal nivå.

Bulls klassas som ligans sämsta lag inför säsongen och jag kan verkligen förstå varför då det inte finns mycket att gilla här. Ingen förstår hur man kunde skicka iväg Butler till Wolves så "billigt" men antagligen så "tankar" väl Bulls nu och bygger om för framtiden. Blir en jobbig säsong för storklubben Bulls.


Southeast

Ligans jämnaste och också sämsta division där inget av lagen kommer hålla till i toppen av tabellen utan det blir kamp kring slutspelsplatser för eventuellt något av dessa lagen.

Wizards har inte gjort några större förändringar under offseason utan kommer fortsatt att leva på sin grymma guardduo i form av Wall + Beal. Gortat är okej under korgen, Morris kan bli viktigt när han kommer tillbaka från skada. Finns tillräckligt med kvalitet i Wizards för att ta sig till slutspel, kanske främst för att det som sagt är många klena lag i East i år.

Hornets har plockat in stabile defensiva pjäsen Howard samt kapable Carter-Williams som har haft en hel del skadeproblem i sin karriär. Walker, Batum och Kidd-Gilchrist är kvar så visst borde Hornets kunna förbättra sitt record från ifjol. Slutspel bör man klara enkelt!

Heat saknar sina superstjärnor som gick ihop och vann flera guld för några år sedan. Nu är det inte mycket stjärnglans i Heat. Goran Dragic firade sommaren med att skrälla till sig ett EM guld med Slovenien och visst är han en bra spelare. Whiteside är stabil under korgen men sen är det lite tunt och varken Whiteside eller Dragic är bra nog för att bära ett klent lag långt. Slutspel är väl möjligt ändå i klena East.

Magic trodde jag lite på när man fick in Pacers duktige coach Frank Vogel ifjol men det blev inte alls bra och även om man känns lite lite bättre inför i år med några nya namn i laget så är det långt till att nå slutspel trots att man är i klena East.

Hawks har tappat mycket senaste säsongerna och inför i år försvann både Howard och Millsap vilket innebär att man har en helt ny frontcourt som känns mycket klen. Schroeder och Bazemore är en spännande guardduo men frågan är hur långt det räcker med så klena spelare runt om dom. Enligt oddsen är man precis bättre än Bulls, känns lite taskigt kan jag tycka.




Jag har några långtidsspel på gång som jag kommer posta som rekar under kvällen. Så ni som är intresserade av detta håll utkik i reksektionen på forumet.

Någon annan som har något intressant långtidsspel inför säsongen?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hillgarden (+30), CalPrim (+30)

Senast redigerad av Lazlo den 2017-10-18 klockan 07:53.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 20:10   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Celtics har varit det mest aktiva laget under offseason och man satsar nu rejält på att utmana Cavaliers denna säsongen. Irving är ett uppköp även om man fick ge bort sin lilla superscorer Isaiah Thomas. Man har också plockat in Hayward från Jazz som är en all-star och det finns mer att hämta av Horford som inte riktigt kom upp i normal nivå under sin första säsong i Boston. Bänken ser dock klen ut och en skada kan förstöra mycket här. Irving är ganska skadebenägen och har hittills snittat att missa 20 matcher per säsong under sina första 6 år och missar han tid pga skada även i Celtics så kan det bli jobbigt. Är man skadefria så utmanar man Cavaliers rejält i toppen av East!
Celtics hopp om att vara skadefria höll i 6 minuter av dom 4080 som ska spelas i grundserien denna säsongen då en av lagets superstjärnor Gordon Hayward åkte på en hemsk skada tidigt i premiären och han lär missa resten av säsongen.

Till råga på det så torskade Celtics den tajta matchen så spänningen i East är mer eller mindre över innan säsongen knappt hann börja.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 19:43   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Utöver mina 2 rekar idag som jag tror mycket på så har jag även lirat detta:

2017-10-22 02:05PARLAY: 2 spel parlay 7 2.010
2017-10-22 02:05NBACleveland Cavaliers vs Orlando Magic UNDERU 2230.000
2017-10-22 02:35NBAMilwaukee Bucks vs Portland Trail Blazers UNDERU 2190.000


4 lag som samtliga är B2B vilket gör att jag inte tror att något lag vill ha högt tempo här. Bucks och Cavaliers är dom bättre lagen, mer defensiva och har hemmaplan vilket gör att dom bör bestämma tempot och matchbilden och Magic + Blazers som är B2B med resa i benen lär nog vara glada om tempot är lågt.


2017-10-22 02:05PARLAY: 2 spel parlay 7 2.050
2017-10-22 02:05NBAMiami Heat vs Indiana Pacers+14.50.000
2017-10-22 02:05NBAMemphis Grizzlies vs Golden State Warriors-3.50.000


Lite oroad över B2B situationen för lagen jag spelar på här man jag tycker linorna är för generösa för att låta bli. Pacers känns okej denna säsongen, det gör även Heat som dock var usla i premiären. Heat lär vinna men har inte laget som normalt kör över motståndarna vilket gör att jag tror Pacers hänger med.

Warriors är bäst och vill inte få kritik igen efter premiären så kommer man bara upp i normal nivå så slår man alla lag i ligan med minst 4 poäng oavsett var matchen spelas. Grizzlies är luriga men Warriors är såklart bättre.


2017-10-22 03:05NBAUtah Jazz vs Oklahoma City Thunder -5.5 FT 7 2.130


Jazz kommer nog ha en del problem med scoringen denna säsongen och idag saknas en av lagets bästa skyttar i Hood som utgick med skada i gårdagens förlust. B2B för Jazz med resa i benen. Scoring är något som Thunder inte saknar med sin supertrio och man är utvilade så därför bör man kunna vinna enkelt här anser jag.


Kommer säkerligen fylla på med lite mer i sheetet.

Någon annan som har något bra för nattens NBA?

__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td