Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-16, 08:49   #1
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

16/1 Dagens Basket Snack


Skönt att vakna upp till Lakers rape av clipps Mindre skönt att vakna upp till bakfyllan

En snabb titt på dagens matcher så gillar jag som vanligt Cavs 1st qt/half, 12 min LBJ har fina stats, men även PHO 1st qt samt Jazz FT ser tidigt ut som bra pk's.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 12:42   #2
 
Lethals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 523


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fin basket igår!

Efter en snabb titt på dagens program ser Pacers och Pistons bra ut än så länge.
Pacers har 3 raka vinster sen Granger kom tillbaka och har en grym offensiv för tillfället.
Pistons har 2 raka vinster nu sen sin stora losingstreak och jag tror på dom igen idag!
Lethal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 13:32   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Helt med på Cavs här som Clippers kommer få en läxa av om de skall göra en bounce back på 40p förintelsen inatt....Nope it won´t happen! Clipps hade stora problem att spela in the paint mot lakers under 2Half och blöder ymnigt både offensivt och defensivt p.g.a Kamans rygg skada. Kaman är listad questionable än mot Cavs men var Kaman inte redo att ta sig an ärke rivalen Lakers inatt så tvivlar jag på att hans rygg är tillräckligt bra inatt för Cavs som är bättre än Clippers på alla poster.

Får se vad spreaden hamnar på men Cavs 1Q , 1Half, FT samt underspel är leans!

Senast redigerad av Storchen den 2010-01-16 klockan 14:09.
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 13:55   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Sen Suns 1Q som vi kommer få +0,5 eller +1 på kan jag tänka lär vara hett som fan och även 1Half då PHO nog kommer komma ut galet mot bobcats efter Jamal Crawfords 3p buzzbeater som betydde ännu en roadie SU förlust och 3:e på fyra senaste matcher!
Bobcats 14-5 hemma i år blir allt annat än en walk in the park för Suns! Bobcats klädde av Spurs snyggt igår i 16p SU vinst trots att TD spelade 33min igår samt vann även senaste gången Suns gästade med inte mindre än 22p.

Suns 1Q, 1Half är starka leans, under 209 oxå intressant

Det har gått troll i Suns förmåga att kontrollera en stabil ledning, vare sig den är närmare 30p eller på strax under 10p lead! Man rushar snyggt i 1Q och 2Q till fina utsikter inför 2Half och sen släpper man gasen och fokus och tror att kycklingen är serverad redan!
Kommer rida detta fenomen vågen ut nu! och andra raka Suns/"opponent" HT/FT spel satt som ett smäck inatt.
Har spelat denna i väntan på 1Q och HT linorna:
Suns/Bobcats HT/FT @ 6,00 Bet365 3u (halva vinsten från gårdagens HT/FT på suns )
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:24   #5
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Gillar starkt OKC inatt.. Spelar mot Miami som också haft matcher 13e och 15e, båda lagen är b2b alltså. Miami har klarat ATS med 15 respektive 13 poäng de senaste 2 matcherna och har dragit till med 115 poäng i båda två medan deras snitt ligger på 97.7. Motivationen borde därför börja tryta litegrann, speciellt nu på sista matchen av 6 på en road trip där de mött rätt tuffa lag. Wade är trött helt enkelt

OKC å andra sidan har 2 matcher med SU-förlust på 1 poäng i ryggen, så de är redo för lite ass-whopping. Hemmaplan dessutom, och en fördel med att ha slagit Miami i år en gång redan.

Jag har spikat detta spel kväll redan, får se hur stort det blir bara.
OKC -4
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:29   #6
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lethal Visa inlägg
Fin basket igår!

Efter en snabb titt på dagens program ser Pacers och Pistons bra ut än så länge.
Pacers har 3 raka vinster sen Granger kom tillbaka och har en grym offensiv för tillfället.
Pistons har 2 raka vinster nu sen sin stora losingstreak och jag tror på dom igen idag!
Tror på detta också. Detroit spelar jag 1Q och kanske 1H, då de som regel är starkast på första halvan, för att tappa lite momentum i slutet. Hittills har Detroitspel på den första halvan av matchen visat sig för mig i alla fall.

Pacers might be mighty fine det med, ska kolla upp det lite extra om ett tag.
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:37   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lethal Visa inlägg
Fin basket igår!

Efter en snabb titt på dagens program ser Pacers och Pistons bra ut än så länge.
Pacers har 3 raka vinster sen Granger kom tillbaka och har en grym offensiv för tillfället.
Pistons har 2 raka vinster nu sen sin stora losingstreak och jag tror på dom igen idag!
--> Lethal, ja gillar oxå Pacers här då Hornets B2B on the road normalt inte brukar vara receptet trots att dom gjort det bra på senare tid.
Men 5-15 OTR talar sitt tydliga språk och enda anledningen Hornets lyckats hålla sig strax under .500 är hemmaspelet som stavas 15-3!
Alltid tufft med att ta en OT förlust och blev 46+ min på CP3 igår vilket kan få avdrag i hans scoring idag och ist. fokuserar på att spela fram D. West och Peja. Tror inte CP3 kommer kunna bära bära Hornets på sina axlar mot ett nytänt Pacers där Granger och Murphy gått från klarhet till klarhet.
Granger såg inge vidare ut i första matcherna efter sin månadslånga skadeperiod, men har snittat 30,5p i senaste två starter med bra skärpa på 3p skyttet och han är svårläst och säker i skyttet både ITP och utanför bågen.
Vidare så har Dunleavy varit en grymt bra injektion från bänken senaste tiden oxå hade 30p mot Suns från bänken på 26 min.

Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:54   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Annat intressant är:

Jonas Jerebko spelarspecial (får se vad NB släpper) brukar ha runt 14,5-15,5pts+rbs på honom. Detta trots att han är ordinarie starter nu och i regel nästan alltid 2nd best eller t.o.m best scoring player i Piston set till pts+rbs.

Chris Paul assist spel. har snittat 14,7 senaste 6 starter och läpps 11,5 linen i natt igen är det autobet på över från min sida, även 12,5 spelbart. Många minuter igår och han kan delegera scoring på förnämligt viss genom assist och leader Assist scoring leader i NBA!
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 15:44   #9
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Storchen, du verkar ha rätt bra koll på prop-bets alltså tror tyvärr inte att det finns på Bet365 för mig dock..

Går de ofta in? gäller väl att ha stenkoll på dagsformen hos spelarna?
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:10   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Jag gillar Okc -4 mycket! Miami har spelat mycket on the road nu och kommer säkert tappa lite intresse här. Thunder har varit riktigt bra både hemma och borta och jag tror dom kommer klara den här linan. Annars gillar jag Wizards och troligtvis Hornets, kommer dock vänta närmare game time innan jag lägger dom spelen. Okc är iaf redan lagd. Get some.

Boris Diaw over 13,5 borde vara enkel? Han verkar vara tillbaka i grym form.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:11   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Domination Visa inlägg
Storchen, du verkar ha rätt bra koll på prop-bets alltså tror tyvärr inte att det finns på Bet365 för mig dock..

Går de ofta in? gäller väl att ha stenkoll på dagsformen hos spelarna?
Yes, i like´em!

Jodå, Bet365 har börjat igen med "spelarprestationer" som dom kallar dem.
Brukar dock ligga lite mer rätt än Betsafe t.ex som är way out oftast, annars NB bra, Expekt och Betsson (som även har många H2H´s)
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:19   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Tagit denna nu:

Cavs -4,5 1Half @ 2,03 Betsson 4u
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:59   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Peja S ligger på över 14 på Unibet och över 12 på Expekt. Vilka har gjort bort sig mest?
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:16   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Checka hans snitt poäng och senatse starts samt stats mot Pacers och ta med faktorn att CP3 gick 46+ min igår så han man ett spår att gå på.

Peja har 12 resp. 26 p mot Pacers förra säsongen =19PPG
Snittar 11,7 over the season och 14,2p senaste 5 games.

Tycker värdet ligger på över 12p på Expekt med tanke på att NBA´s Assist scoring leader kanske spelar fram Peja mer en sån här match än om han är fullt utvilad och går på points mer.

Så resonerar jag...

Senast redigerad av Storchen den 2010-01-16 klockan 19:38.
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:37   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Hans avarage ligger ju på 11,7 och att han spelat för Pacers kommer säker få han att vilja prestera riktigt bra. Jag tar den linan (12) alla dagar i veckan.

Edit: Skrev hans career avg...
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td