Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-14, 15:00   #1
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Veckans Eurobasket 14-18/2


Tänkte att vi kunde utveckla helgens eurobasket till veckans. Det är ju trots allt mycket matcher i veckan. Euroleague, Eurocup, Eurochallenge osv.
Idag, måndag den 14/2 så har vi inte så överdrivet mycket. Själv så väntar jag på att spelbolagen släpper lös linorna och oddsen från LF Basket -Södertälje Kings så får vi se om linorna ligger inom den ramen jag tänker mig eller icke.

__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 17:40   #2
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Själv kör jag LF Basket-3.5. Bolagen var riktigt sega med att få ut spelet. Körde på 188bet 1.88. Dock sänkte jag oddset en del iom liret. Pinny kommer dock komma ut med odds och linor snart. Iom att det snart är spelstopp hinner jag inte lägga ngn ordinär rek på spelet här i tråden (vilket naturligtvis är att föredra -särskilt nu när det helst skall läggas en 2000-ords rek enl. vissa)

LF är normalt starka hemma i Pontushallen. Man har två förluster mot Södertälje under säsongen borta, samt en vinst hemma (87-66), dock spelade inte Johnell Smith den matchen, vilket var ett stort avbräck för Södertälje. Dock lär LF Basket vara revanschsugna sen senaste mötet i Södertälje, då man förlorade med 3 pts, samt efter förlusten senast borta mot Jämtland. Inga skador rapporterade i LF mer än Håkan Larsson som fortfarande inte kan spela. Kan LF få stopp på Smith med ett starkt försvar tror jag att man kommer vinna den här matchen, och även spreaden borde finnas fin chans att de täcker.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-14 klockan 17:55.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 17:45   #3
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Är inne på samma spår som dig Gb.
Sitter på både raka och -3.5.
Pinnen släppte precis, men nu är det borta
Lyckades dock knipa -3.5.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 18:02   #4
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Åkesson har brutit fingret (eller om det var handen) och är alltså inte med.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 18:35   #5
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Åkesson har brutit fingret (eller om det var handen) och är alltså inte med.
Stämmer, det är fingret. Glömde skriva det när jag skrev tidigare, stressad iom nära spelstopp.

http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=5792985
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 18:38   #6
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Hade också missat det. Men jaja, de bör kunna täcka 3.5 ändå.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 19:48   #7
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Satt ju fint. 81-71 till LF
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 19:58   #8
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Satt ju fint. 81-71 till LF
Jajjamän!
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 07:30   #9
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

15/2

Det finns ju en hel del matcher idag
Eurocup tex:
Unics Kazan - Hemofarm Stada
Nymburk - Galatasaray
Estudiantes - Caserta
Alba Berlin - Cajasol
Le Mans - Budivelnyk
Treviso - Panellinios
Gran Canaria - Cedevita

Och så har vi Eurochallenge:
Lukoil Academic - Maccabi Haifa
Zadar - Lokomotiv Kuban
Norrköping - Gravelines-Dunkerque
Elitzur Maccabi Netanya - Spartak St. Petersburg
Pinar Karsiyaka - Antwerp Giants
Base Oostende - Prostejov
Dexia Mons-Hainaut - Krka
Benfica Lisboa - Ventspils

3 matcher i Svenska basketligan också, vilket intresserar mig:
08 Stockholm - Borås
Sundsvall Dragons - Solna Vikings
Uppsala - Jämtland

Utan att ha hunnit kika allt för mycket just nu så lockar i nuläget Norrköping, Prostejov och Sundsvall. Hoppas vi kan dra igång en disskussion idag, med antalet matcher så borde inte det vara så svårt.

__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 09:19   #10
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dåligt med tid idag, så blir antagligen inga spel från min sida. Utan att ha kollat närmare, Norrköping, är intressant, även Benfica kan vara det som är ett helt annat lag hemma än borta, kan bli hyfsat tight, dock är bolagen rätt bra med, spreaden ligger på +4.5. Sundsvall lär vinna, men finns risk för hög spread. får se lite där om bolagen lägger ut ngt mer än FT. Även lean på Cajasol Sevilla, får se om jag hinner kolla upp den matchen ngt mer.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gb den 2011-02-15 klockan 09:22.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 09:25   #11
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

2011-02-15 Norrköping Dolphins - BCM Gravelines Dunkerque (EuroChallenge)


Datum: 2011-02-15
Tid: 19:00
Sport: Basket
Land: Internationell
Liga: EuroChallenge
Match: Norrköping Dolphins - BCM Gravelines Dunkerque

Spel: Norrköping Dolphins +5.5
Insats: 2
Odds: 1.85
Bolag: Bwin

Motivering:
Provar denna med en kortis till motivering (sitter på jobbet).
Norrköping Dolphins tar emot franska Gravelines Dunkerque som vunnit 3/3 i gruppen och har kopplat ett stadigt grepp, man har råd att förlora.
Dolphins och de andra två lagen i gruppen (Ventspils & Benfica) har alla tre förlorat två matcher och vunnit en, så andra platsen är väldigt öppen.
Coach Kelly Grant sa efter förra matchen mot Gravelines Dunkerque att det är ett lag man normalt sett ska slå hemma (man förlorade i Frankrike med 10p).
Dolphins ledde då i halvtid men tappade onödigt i de sista två.
Dolphins har spelat riktigt bra mot internationellt motstånd hemma i Stadium Arena och lär göra det idag också med motivation på topp och alla med i truppen (Mcnaull tveksam) så spelas det idag en av Dolphins viktigaste matcher i historien. Förlust här och det ser väldigt mörkt ut för fortsatt Europaäventyr. Får man hyfsat stopp på Gravelines Dunkerque's NBA-meriterade guard Benjamin Woodside så bör detta gå vägen. En kul detalj som Grant sa som kan vara intressant för oss, jag citerar: "- De har lyckats vinna de jämna matcherna. Gravelines kör inte över sina motståndare utan vinner ofta med fyra, fem poäng." +5.5 är mer än vad jag trodde innan så jag måste slå till här.

Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 09:32   #12
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Dåligt med tid idag, så blir antagligen inga spel från min sida. Utan att ha kollat närmare, Norrköping, är intressant, även Benfica kan vara det som är ett helt annat lag hemma än borta, kan bli hyfsat tight, dock är bolagen rätt bra med, spreaden ligger på +4.5. Sundsvall lär vinna, men finns risk för hög spread. får se lite där om bolagen lägger ut ngt mer än FT. Även lean på Cajasol Sevilla, får se om jag hinner kolla upp den matchen ngt mer.
Min förhoppningar gällande Sundsvall är att spelbolagen överskattar Solna så de sätter linan lågt till en början, men vi får se hur det blir.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 09:56   #13
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Datum: 2011-02-15
Tid: 19:00
Sport: Basket
Land: Internationell
Liga: EuroChallenge
Match: Norrköping Dolphins - BCM Gravelines Dunkerque

Spel: Norrköping Dolphins +5.5
Insats: 2
Odds: 1.85
Bolag: Bwin

Motivering:
Provar denna med en kortis till motivering (sitter på jobbet).
Norrköping Dolphins tar emot franska Gravelines Dunkerque som vunnit 3/3 i gruppen och har kopplat ett stadigt grepp, man har råd att förlora.
Dolphins och de andra två lagen i gruppen (Ventspils & Benfica) har alla tre förlorat två matcher och vunnit en, så andra platsen är väldigt öppen.
Coach Kelly Grant sa efter förra matchen mot Gravelines Dunkerque att det är ett lag man normalt sett ska slå hemma (man förlorade i Frankrike med 10p).
Dolphins ledde då i halvtid men tappade onödigt i de sista två.
Dolphins har spelat riktigt bra mot internationellt motstånd hemma i Stadium Arena och lär göra det idag också med motivation på topp och alla med i truppen (Mcnaull tveksam) så spelas det idag en av Dolphins viktigaste matcher i historien. Förlust här och det ser väldigt mörkt ut för fortsatt Europaäventyr. Får man hyfsat stopp på Gravelines Dunkerque's NBA-meriterade guard Benjamin Woodside så bör detta gå vägen. En kul detalj som Grant sa som kan vara intressant för oss, jag citerar: "- De har lyckats vinna de jämna matcherna. Gravelines kör inte över sina motståndare utan vinner ofta med fyra, fem poäng." +5.5 är mer än vad jag trodde innan så jag måste slå till här.

Dessutom spelade Gravelines ett antal matcher i helgen, i Semaine De As, vilket kan vara fördel Dolphins. Förvisso spelar Dolphins nästan efter ett "NBA-schema", men man bör vara van vid mng matcher vid det här laget.
__________________
Twitter: @gbmoy

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 10:03   #14
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Dessutom spelade Gravelines ett antal matcher i helgen, i Semaine De As, vilket kan vara fördel Dolphins. Förvisso spelar Dolphins nästan efter ett "NBA-schema", men man bör vara van vid mng matcher vid det här laget.
Precis, cupen vann man ju också, vilket borde betyda festligheter.(?) Precis deras schema är ju ganska tajt, men de har vilat spelare senaste matcherna och som sagt, de är ju vana med detta.
Vi får se ikväll. Blir en kul match att se.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 15:34   #15
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2163
Standard

Ogiltigt spel-ID: 283971


Haifa vill troligtvis inte ens spela den här turneringen eftersom all fokus ligger på att ta sig upp från sista platsen i ligan för att säkra att man stannar kvar i serien. Lukoil å andra sidan dominerar sin liga fullständigt och det är ute i Europa som dom satsar, man har ett bättre lag dessutom krossade man Maccabi på bortaplan med en 17 poängs vinst och på hemmaplan bör man inte ha problem mot ett ointresserat Maccabi.

Ogiltigt spel-ID: 283968


Hemofarm är ett lag med offensiv potential men sen Macvan lämnade laget för den israeliska ligan har det inte riktigt stämt. Unics är kända för att spela bra defensiv, enda anledningen till att den här linan är så hög är för att lagen satte allt i förra mötet förväntar mig inte lika bra skytte ikväll och därför är den här totalen åtminstone 3-4 poäng för högt satt.

Senast redigerad av papak den 2011-02-15 klockan 15:54.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td