Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-01, 12:49   #1
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Veckans eurobasket 1-3/3


Finns en hel del matcher i den europeiska basketen idag. Någon som har spelat nåt?
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 12:54   #2
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Jag prövar Norrköping idag. Inget av lagen kan gå vidare, men viktiga europapoäng står på spel.

Ogiltigt spel-ID: 303451




Kan komma en motivering senare vid intresse!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 13:00   #3
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Jag funderar på överspelet i den matchen, matchen gäller inget så förväntar mig att lagen inte fokuserar så mycket på defense utan kör på bara speciellt Norrköping, sista hemmamatchen i EC och samtidigt har man god form 111, 103 och 88 poäng senaste 3 matcherna.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 13:15   #4
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Japp stämmer.
Man har dock gått ut hårt med att vilja vinna matchen för att slippa ett eventuellt kval till nästa säsong vilket skulle underlätta på alla sätt, citat från klubbdirektör. Och coach Grant säger att den här matchen är prestige.
Såg matchen borta i Portugal på en rutten stream och Benfica är helt klart det sämsta laget i den här gruppen (Dolphins gjorde sin sämsta match för säsongen enligt mig och det kunde runnit iväg mycket mer om de mött ett bättre lag). Benfica ska inte ha en chans mot Dolphins om de spelar som de kan och ska göra. Fri entré också så de väntas mycket folk!

På hemsidan avslutar man såhär dessumtom: "Nästa års spel i Europa står på spel. Därför bjuder Stadium Arena publiken på fri entré."
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway

Senast redigerad av Andy90 den 2011-03-01 klockan 13:21.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 13:51   #5
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

2011-03-01 Unics Kazan (RUS) - Cedevita Zagreb (CRO) (Eurocup)


Datum: 2011-03-01
Tid: 19:30
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Eurocup
Match: Unics Kazan (RUS) - Cedevita Zagreb (CRO)

Spel: Över 162.5
Insats: 7.50
Odds: 1.926
Bolag: Pinny

Motivering:
Omgångens bästa lir. En betydelselös match för båda lagen så här kommer fokus inte ligga på försvar utan en match där spelarna får leka av sig. Som jag skrev i matchen mot Zagreb så kommer Cedevita utan Edwards till denna matchen detta gör att laget inte försöker sig på något spel utan tar många 3poängare och man är rätt duktiga på det. Förra EuroCup matchen satte Cedevita tex 18 treor, mot Zagreb gjorde man 14 treor och jag förväntar mig att man nosar på minst 14 ikväll också.

Förra mötet slutade 76 - 94 till UNICS Kazan och detta resultat bör inte alls vara omöjligt ikväll med tanke på att båda lagen är vidare så inget står på spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dompa (+10)
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 13:56   #6
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

2011-03-01 Panellinios BC (GRE) - Alba Berlin (GER) (Eurocup)


Datum: 2011-03-01
Tid: 18:00
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Eurocup
Match: Panellinios BC (GRE) - Alba Berlin (GER)

Spel: Panellinios BC (GRE) -4
Insats: 5.00
Odds: 1.870
Bolag: Nordicbet

Motivering:
Denna spelar jag mest för att Alba kommer till spel utan ett par nyckelspelare så som Taylor, Marinović, Femerling, Dragichevich och Rochesti. Båda lagen har inget att spela för eftersom dom inte kan avancera men ändå tror jag att hemmalaget är mer motiverat att vinna den här för att det är sista matchen i EC och man spelar hemma samtidigt som Alba saknar en hel del spelare och så förlorade grekerna med 3 poäng på bortaplan så varför inte revanschera sig ikväll inför den egna publiken?
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 16:16   #7
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

2011-03-01 BG Gottingen (GER) - Budivelnik (UKR) (Eurocup)


Datum: 2011-03-01
Tid: 20:00
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Eurocup
Match: BG Gottingen (GER) - Budivelnik (UKR)

Spel: Under 72.5
Insats: 7.50
Odds: 1.833
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Budivelnyk är ett starkt lag, man måste gå för vinst här på sin egen hemmaplan och det gör man genom att stänga ner motståndarna offensivt som man brukar vara riktigt duktiga på. Man släpper till 67 poäng per match och bara 2 gånger har man gått över denna lina denna säsongen i EuroCup. Förra matchen höll man Göttingen till 56 poäng. Expekt ligger på Under 68 här så 72.5 är en bjudning av Sportingbet.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 16:17   #8
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

2011-03-01 Norrkoping Dolphins (SWE) - Lisboa e Benfica (POR) (Euro Chall)


Datum: 2011-03-01
Tid: 19:00
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Euro Chall
Match: Norrkoping Dolphins (SWE) - Lisboa e Benfica (POR)

Spel: Över 166.5
Insats: 4.00
Odds: 1.910
Bolag:

Motivering:
Inget att spela för (eller jo kolla längre upp men aja...), fri entré så mycket publik kommer och Norrköping vill säkert bjuda dom på en rolig match. Dessutom har Dolphins bra momentum i offensiven 111, 103 och 88 gjorda poäng senaste 3 matcherna. Benfica har släppt in 100 och 90 poäng sina senaste 2 bortamatcher i EuroChallenge.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 16:57   #9
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Ogiltigt spel-ID: 304073



Ogiltigt spel-ID: 304072



Ogiltigt spel-ID: 304070



Provar dessa. Har extremt bråttom iväg. Ska se Dolphins.
Hörs ikväll
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 22:29   #10
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

3 av 4, nöjd.
Hörs imorgon!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+5)
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 08:22   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 197
Sharp$: 567
Standard

Tackar så mycket för basket rekarna, Papak och Andy90 !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
papak (+5)
Dompa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 12:58   #12
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Kör på Dolphins idag med. +10 på Dolphins är taget alla dagar i veckan!


Ogiltigt spel-ID: 305138





Får man +10 på Dolphins mot vilket som helst av lagen i Svenska basketligan ska man ta det.
Linan kommer nog sänkas, förra gången Dolphins var uppe i Sundsvall så var man där med b-laget vilket inte Pinnacle eller något annat bolag visste om från början. -5 var linan på Sundsvall från början, vilket givetvis man högg, och linan slutade på -28 eller vad det nu var.. Känns som om bolagen har höjt linan här pga den händelsen. Hade räknat med ca +5 här och jag antar att den kommer sänkas så småningom som sagt.
Även om Dolphins spelade igår i EuroChallenge så roterade man ganska friskt i truppen. Sakinis fick mycket speltid tex. och Mitchell spelade väl sammanlagt lite mer än 1q då Gervin tog över, så Mitchell är också fräsch och får dela på pg-jobbet med Gaidamavicius. Gervin är inte med i truppen idag, så de verkar redan igår haft tanken på att vila spelare till dagens match i den mån det går (med tanke på att Gervin fick mycket mer speltid än vanligt igår och att de roterade väldigt mycket). Kjellbom blev också avlastad så han bör vara fräsch. Sundsvall spelade i måndags och bör väl inte vara lika vana som Dolphins med ett "tajt schema" med bara en dags vila.
Sundsvall imponerade ju absolut inte senast i förlustmatchen mot Jämtland, men det blir skillnad här, jag räknar med slutspelskänslor från båda lagen. Sundsvall kommer inte göra en sådan dålig match igen som sagt, speciellt inte mot Dolphins så denna match känns 50/50. (40/60 om Dolphins inte spelat igår)
Sundsvalls förstafemma är riktigt bra medans Dolphins egentligen bara har bra spelare.
Personligen hoppas jag och tror att detta blir årets två finallag, om de inte möts innan förstås..

Har även slängt in en minislant på raka spelet på Dolphins till 5.73
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway

Senast redigerad av Andy90 den 2011-03-02 klockan 13:22.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 14:37   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 197
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Kör på Dolphins idag med. +10 på Dolphins är taget alla dagar i veckan!


Ogiltigt spel-ID: 305138





Får man +10 på Dolphins mot vilket som helst av lagen i Svenska basketligan ska man ta det.
Linan kommer nog sänkas, förra gången Dolphins var uppe i Sundsvall så var man där med b-laget vilket inte Pinnacle eller något annat bolag visste om från början. -5 var linan på Sundsvall från början, vilket givetvis man högg, och linan slutade på -28 eller vad det nu var.. Känns som om bolagen har höjt linan här pga den händelsen. Hade räknat med ca +5 här och jag antar att den kommer sänkas så småningom som sagt.
Även om Dolphins spelade igår i EuroChallenge så roterade man ganska friskt i truppen. Sakinis fick mycket speltid tex. och Mitchell spelade väl sammanlagt lite mer än 1q då Gervin tog över, så Mitchell är också fräsch och får dela på pg-jobbet med Gaidamavicius. Gervin är inte med i truppen idag, så de verkar redan igår haft tanken på att vila spelare till dagens match i den mån det går (med tanke på att Gervin fick mycket mer speltid än vanligt igår och att de roterade väldigt mycket). Kjellbom blev också avlastad så han bör vara fräsch. Sundsvall spelade i måndags och bör väl inte vara lika vana som Dolphins med ett "tajt schema" med bara en dags vila.
Sundsvall imponerade ju absolut inte senast i förlustmatchen mot Jämtland, men det blir skillnad här, jag räknar med slutspelskänslor från båda lagen. Sundsvall kommer inte göra en sådan dålig match igen som sagt, speciellt inte mot Dolphins så denna match känns 50/50. (40/60 om Dolphins inte spelat igår)
Sundsvalls förstafemma är riktigt bra medans Dolphins egentligen bara har bra spelare.
Personligen hoppas jag och tror att detta blir årets två finallag, om de inte möts innan förstås..

Har även slängt in en minislant på raka spelet på Dolphins till 5.73

linan är tyvärr kraftigt slashat
Dompa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 14:43   #14
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

2011-03-03 Regal FC Barcelona (ESP) - Union Olimpija (SLO) (Euroleague)


Datum: 2011-03-03
Tid: 20:45
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Euroleague
Match: Regal FC Barcelona (ESP) - Union Olimpija (SLO)

Spel: Regal FC Barcelona (ESP) -16.5
Insats: 7.50
Odds: 1.952
Bolag: Pinny

Motivering:
Lägger ut den här tidigt då jag tror spreaden kan röra sig åt fel håll.

Visst är det ett högt handikapp men det är inget som stör mig. Olimpija har ingenting att spela för här eftersom man inte kan ta sig vidare medan Barcelona är redan klara för avancemang. Union Olimpija har rest till den här matchen utan 3 av sina starters. Man ställer upp med Udrih som playmaker och han trivs inte i den rollen dessutom har man en riktigt svag bänk medan Barcelonas bänk är en av dom bättre i Europa. Union Olimpija har en viktigt match i helgen mot Zagreb i Adriatic League så fokus ligger på den.

Att allting inte stämmer i UO kan vi märka på lagets senaste resultat i EL:

2011.02.03 Maccabi Tel Aviv 104 : 67 Olympia Ljublana
2011.02.17 Olympia Ljublana 62 : 83 Maccabi Tel Aviv
2011.02.23 Olympia Ljublana 76 : 87 Roma

På bortaplan mot Europamästarna ska man inte kunna göra så mycket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
iCash (+5)
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-02, 16:02   #15
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2168
Standard

Ni som har bet365 liva Feni Industries -7.5 @ 1.86 för 5u. Balkan spelar utan sina två bästa spelare och ligger hopplöst sist i gruppen.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td