Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-06, 20:54   #1
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

8 tips för att bli en äkta Sharp. [Komplement till spelskolan]


1. I början av spelkarriären är spela på ett lag som är en extrem favorit sällan värt pengarna du kan vinna jämfört med de du kan förlora. Ett exempel skulle vara om du spelade på Canada att vinna över Norge i gruppspelen i hockey-VM till oddset 1.10. Visst Canada är bra, men är det finns många andra faktorer som kan påverka som du som ny spelare förmodligen inte vet om, och det är dessa som gör att Canada kryssar eller torskar mer än 9 gånger på 100 försök i samma scenario vilket räcker för att det ska vara ett dåligt spel. Läs på om spelvärde och expected value (EV) innan du spelar storfavoriter.

2. Om du har favoritlag i en sport så försök i största möjliga mål att inte spela på dem eftersom du förmodligen kommer spela med hjärtat och inte huvudet oavsett om du själv inte tror det.

3. Försök aldrig vinna tillbaka dina förluster på en match. Detta misstag görs av alldeles för många allt för många gånger. När någon förlorar på en söndag och försöker tjäna ihop det på en måndag med ett stort spel så brukar det bara sluta med att de sitter mer i skiten på måndag natt. I spelvärlden kallas detta att jaga förluster och är ingen vinnande strategi i längden.

4. Det finns inga helt "säkra" matcher därför att vilket lag som helst kan slå ett lag vid alla givna tillfällen och de enda som tjänar pengar på detta är de som tar med det i sina beräkningar. Hobbyspelarna är de som förlorar på när underdogen vinner och sharpsen är de som vinner.

5. Undvik att spela på parlays (dubblar, tripplar, etc); det är lite som att försöka bygga ett hus med glasspinnar, det funkar bara inte. Om du bara håller dig till singlar kommer din bankrulle att vara tacksam i det långa loppet.

6. Satsa aldrig för mycket pengar på en enda match. Ju mer du satsar desto mer ökar du variansen i din bankrulle. Det finns ingen i världen som klarar av att vara vinnande i längden om denne satsar mer än 15% av kassan på varje spel eftersom förlustsviter drabbar alla. Läs på mer om return on investment (ROI), units och varians om du vill lära dig mer.

7. Det enklaste sättet att tjäna pengar är att göra samma sak som de som är vinnande. Spela samma spel och lära sig deras tekniker. Oddssättarna är bara människor dem också så det finns en grupp människor som vet hur man utnyttjar detta och en ännu större grupp som inte vet hur man gör det. Var noga med att inte bli lurad med skyhöga löften om säkra pengar utan var källkritisk och låt ingen utnyttja dig.

8. Spela aldrig aldrig aldrig för mer än vad du har råd att förlora. Gör du det är du inte ens en hobbyspelare utan en spelmissbrukare.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
htsolna08 (+1), bokis29 (+1), iCash (+1), Majo (+1), Shell Peppe (+10), Jonken (+1), xtrmntr (+3), performance (+1), RobinD (+1), Vlad (+1), Pacman (+1), muraren (+1), James-j (+10), mars (+1), LosKrikon (+25), velpelle (+1), capital-pb (+5), jockel (+5), Andreas15 (+1), Fangtastic (+10), sox (+1), Blixth1958 (+1), perry (+3), reyad (+3), madjedo (+10), stridhammar (+1), Greven13 (+5), Ardberg (+5), patrik_g (+2), sl76 (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 23:22   #2
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

tre matcher på samma bolag, med samma värdering, och marknadsvärda odds, säg runt 2 ggr. Om vi jämför dessa singler/dubbelssytem får vi med en insats på 100kr singel/dubbel:

antal rätt singlar dubblar

0 matcher -300 -300
1 match -100 -300
2 matcher +100 +100
3 macther +300 +900

hjälp mig nu, varför ska jag inte välja dubbelssytem i detta läge?

för mig skulle detta kunna ske om man får spel av en bettingtjänst som man vet vinnande, men man kan själv inte värdera, eller har möjlighet att välja ut tre spel som passar under kategorierna ovan från ex ett forum som denna. spelar man flat skulle det också kunna passa. Eller?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 00:09   #3
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

För att det inte bara handlar om hur mycket du vinner när du vinner, utan även hur ofta du vinner?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 00:58   #4
 
papabears avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 488

NFL 2011/12
Stats: 20 - 12 - 1
ROI: 121.66%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
tre matcher på samma bolag, med samma värdering, och marknadsvärda odds, säg runt 2 ggr. Om vi jämför dessa singler/dubbelssytem får vi med en insats på 100kr singel/dubbel:

antal rätt singlar dubblar

0 matcher -300 -300
1 match -100 -300
2 matcher +100 +100
3 macther +300 +900

hjälp mig nu, varför ska jag inte välja dubbelssytem i detta läge?

0 matcher rätt händer 12,5% av gångerna
1 match rätt händer 37,5% av gångerna
2 matcher rätt händer 37,5% av gångerna
3 matcher rätt händer 12,5% av gångerna


Så singlar.

12,5*-300 = -3750
37,5*-100 = -3750
37,5*100 = 3750
12,5*300 = 3750

Ekvationen slutar på noll.

Sen dubblar.

12,5*-300 = -3750
37,5*-300 = -11250
37,5*100 = 3750
12,5*900 = 11250

Ekvationen slutar på noll.

Dvs ingen skillnad
papabear är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 01:14   #5
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ok. håller jag med också, helt klart. MEN är man en vinnande spelare, så betyder det att man oftare skulle sätta 3 matcher än 1 match, där det gör skillnad, och med andra ord skulle du få ett en högre återbetalning? samtidigt som att om du skulle vara en förlorande spelre, skulle du förlora mer pengar på detta sätt. eller är det ngt fel i mitt tänkande?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 01:37   #6
 
papabears avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 488

NFL 2011/12
Stats: 20 - 12 - 1
ROI: 121.66%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

mape>

Om du spelar spel med värde, dvs som du säger "är en vinnande spelare" så tjänar du helt klart på att spela multiplar värdemässigt, men du kommer att få klart större varians i din kassa då vinsterna betalar bättre men mer sällan. Alltså blir psyket och kassahanteringen klart viktigare.
papabear är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 01:46   #7
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Först och främst. Ni kan ju inte räkna på ett neutralt spel utan värde när ni jämför singlar och dubblar! 0+0=?

Nåväl. En parlay kan inte göra dåliga spel bra. Tvärtom kommer en 50/50 capper förlora sina pengar snabbare om han spelar parlays och ju fler spel han lägger till i sin parlay, desto sämre EV får den. (Märk att jag pratar om vanliga "1,90-linor".)

Men. För en capper som sätter 55% av sina spel ökar faktiskt hans EV för varje spel han lägger till i sin parlay. Alltså kan en capper som konstant sätter 55% av sina spel få ett bättre EV om han tex spelar dubblar. Hell. Han kan tom parlaya 200 spel med varandra och få ett fantastiskt EV.

Nackdelarna med parlays är såklart att risken och variansen ökar vilket i längden kan skada din bankrulles "expected growth". Du kan också förstöra värdet i ett bra vad genom att parlaya den med ett dåligt vad. Sen kan man se på en parlay som så; att Om ditt första vad vinner så investerar du nettovinsten från det vadet i nästa vad osv. Och det är väl knappast ansett som god money management.

Även om parlays kan vara ett kraftfullt vapen i en sharps arsenal så är dom svåra att hantera och med största sannolikhet helt fel väg att gå om man vill bli sharp. Däremot tycker jag att man åtminstone ska vara medveten om dess teoretiska potential.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GianniAgnelli (+1), Boone (+1), mazzy (+5)
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 18:39   #8
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Som Zimond säger så finns det tekniker som gör att parlays ökar på nettovinsterna, men jag valde att försöka hålla de 8 tipsen så enkelt som möjligt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 14:58   #9
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det finns bara en sak om detta inlägg
__________________
Mvh
Blixthen
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 15:19   #10
 
Jozzers avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 31
Sharp$: 170


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
7. Det enklaste sättet att tjäna pengar är att göra samma sak som de som är vinnande. Spela samma spel och lära sig deras tekniker. Oddssättarna är bara människor dem också så det finns en grupp människor som vet hur man utnyttjar detta och en ännu större grupp som inte vet hur man gör det. Var noga med att inte bli lurad med skyhöga löften om säkra pengar utan var källkritisk och låt ingen utnyttja dig.
Jag är nybörjare inom betting och försökt hänga med en hel del om vad som sägs här inne, jag har även hittat en del sheet jag verkligen försökt följa men där kommer problemet, tycker att det är riktigt svårt att hänga med när den personen jag vill reka lägger nya spel. Jag kan ju inte sitta inne 24/7 för att han kanske lägger ett nytt spel? Finns det något sätt jag kan göra för att hänga på de som går vinnande lättare?
Jozzer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 15:32   #11
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Helt klart enklast är att koppla på RSS funktionen till personens sheet och sedan få mail eller liknande när det uppdateras. Finns en del skrivet om det sedan tidigare om du bara söker i forumet.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 15:35   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jozzer Visa inlägg
Jag är nybörjare inom betting och försökt hänga med en hel del om vad som sägs här inne, jag har även hittat en del sheet jag verkligen försökt följa men där kommer problemet, tycker att det är riktigt svårt att hänga med när den personen jag vill reka lägger nya spel. Jag kan ju inte sitta inne 24/7 för att han kanske lägger ett nytt spel? Finns det något sätt jag kan göra för att hänga på de som går vinnande lättare?
Sen är det dessvärre såhär:

Det finns inga genvägar till att tjäna pengar, oavsett vad du sysslar med så är det HÅRT jobb och fokus på det du gör annars kommer det inte gå.

Sen finns det sätt att effektivisera dig, RSS som nämnt såklart, men att betta/trada tar tid, that's a fact.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 18:35   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Sen är det bara att hoppas att oddset finns kvar, vilket inte alltid kommer vara fallet. Du kommer inte vara den enda som knackar på dörren efter den du ska rygga, oavsett RSS eller inte. Efter 2-3 spel (max) kommer du flaggas upp av bolaget som en av dom som spelar strax efter X och gör det i samma stund som flera andra gör det. Konsekvenserna av det behöver jag knappast gå in på.

Spelar du för glasspengar och har en historia som bidragsgivare hos bolaget kan du möjligtvis lämnas i fred lite längre. Om du hittar ett uthålligt sheet som uteslutande rekar på pinnen/asien så kan du möjligen lyckas tjäna lite pengar som gör det värt besväret.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-03, 16:37   #14
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
5. Undvik att spela på parlays (dubblar, tripplar, etc); det är lite som att försöka bygga ett hus med glasspinnar, det funkar bara inte. Om du bara håller dig till singlar kommer din bankrulle att vara tacksam i det långa loppet.
Parlays vinner mer om du har en edge men förlorar mer om du inte har det. Edgen är det avgörande, inte huruvida du spelar singlar eller dubblar. Förlorar du pengar är den enda hjälpen från singlar att du förlorar saktare. Däremot blir din bankrulle subjekt för mer volatilitet med dubblar naturligtvis.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:22   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

I denna tråd håller vi oss till ämnet. /inlägg raderade
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td