Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-08, 21:51   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Två onsdagsrekar!


Senaste reken här på sharps sitter utan större problem. Ganska exakt när jag skickade ut reken så nåddes vi av besked att Jazz skulle sakna sin PG George Hill till matchen vilket gjorde att linan dök 2 poäng. Skönt dock att denna förändringen inte hade någon inverkan på spelet utgång utan Pelicans förlorar med 5 poäng vilket innebär att oavsett om man hade +12 eller +10 så vann man.

Nuggets hade heller inga problem att vinna enkelt mot ett uselt och slitet Kings med 12 poäng och dubbeln sitter således enkelt!

Det blev spelledigt för min del igår då vi endast hade 3 matcher och det fanns där inget som kändes så speciellt intressant så då är det ju bäst att låta bli.

Desto bättre utbud idag där vi har många matcher och jag väljer att reka följande lite kort:


Spel Nr1:

Bucks - Knicks = OVER 200.5 @ 1.40
Wolves - Clippers = OVER 203.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 7 Units


Motivering:

Det känns som Bucks blir uträknade gång på gång på grund av tunga skador men man kämpar på och nu är formen riktigt god med 7 vinster senaste 10 matcherna. Offensiven är också den på en helt annan nivå än vad man trodde denna säsongen då man snittar 210.2 poäng per match.

Knicks blandar och ger enormt men är på det stora hela ganska highscoring. I 19 av lagets senaste 24 matcher har båda lagen gjort minst 100 poäng i matchen och senaste 3 totalerna har landat på 207, 217 och 218. Snittet för säsongen ligger på 214.5 poäng per match.

Lagens senaste 2 möten, båda i januari, var riktigt highscoring med 209 och 227 poäng totalt.

Tycker det är konstigt att denna grundlinan ligger lägre än lagens snitt, framförallt eftersom båda lagen har bra offensiv form och samtidigt har haft hög score när man möttes för ett par månader sedan. Tror det är goda chanser att båda lagen når 100+ här och då sitter spelet busenkelt!


-----------------------------------------------

Clippers har numera alla stjärnor tillbaka och laget levererar riktigt fin offensiv som man är van vid. Sedan all-star uppehållet så har man gjort 100+ i 6 av 7 matcher, enda missen när man gjorde 97 mot tuffa Spurs. Senast hade man sitt bästa resultat med 116 poäng framåt mot Celtics.

Wolves trodde många på denna säsongen men det har varit en stor besvikelse. Dock så har man fortsatt chansen att kunna knipa den sista slutspelsplatsen och spelet har på slutet varit mycket bättre, 4 vinster senaste 6 matcherna och enda förlusterna är tuffa bortamatcher mot Spurs i OT och Rockets.

Lagen möttes i januari i en match som Wolves vann 104-101 på bortaplan, i den matchen som så saknade Clippers sina två all-stars Paul och Griffin. Båda dessa är ju tillbaka nu och stod för 49 poäng tillsammans i Clippers senaste match.

Känns som Clippers offensiv är 110 pts kapabel i nästan varje match nu och mot ett Wolves som inte har en stabil defensiv så lär man enkelt nå 100+ men hemmalaget har god form så dom kan säkert göra en hel del poäng själva också vilket ska leda till vinst på denna linan tror jag!




Spel Nr2:

Spurs - Kings = UNDER 204 @ 1.40
Warriors - Celtics = OVER 213.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 6 Units


Motivering:

Kings är som jag skrev senast ligans sämsta lag nu efter traden där Cousins skickades iväg till Pelicans och det har tydligt synts på spelet på slutet då man har problem att ens göra 90 poäng i matcherna. Senast blev det bara 96 poäng mot Nuggets som i stort sett inte spelar någon defensiv i matcherna. Det finns helt enkelt inte kvalitet i laget för att leverera på den här nivån.

Detta vet såklart Spurs om och framförallt lagets coach Popovich vilket gör att han vilar lagets två bästa spelare idag, Aldridge och Leonard. Det är Spurs två klart bästa offensiva spelare men trots det så är Spurs 12 poängs favorit i denna matchen.

Spurs har också en betydligt tuffare match imorgon mot Thunder vilket gör att man vilar sina stjärnor i dagens match mot Kings som man bör vinna enkelt ändå.

Spurs har en av ligans bästa defensiver som man kommer luta sig emot idag när man vilar sina offensiva stjärnor. Kings är usla och Spurs vill bara spela av denna matchen utan att slösa någon onödig energi och det lär vara fokus på den vanligt starka defensiven. Då har Kings problem att komma upp i 90 mot lag som inte ens spelar försvar så det kan bli riktigt tufft idag mot Spurs.

Känns som det är goda chanser att inget lag når 100 poäng här då detta är en avslagen match där Spurs på förhand deklarerat att man bara vill "döda" matchen och vinna utan att riskera någon viktig spelare eftersom man förmodligen skulle vinna denna matchen med 10 poäng om man spelar med sina reserver hela matchen.


---------------------------------------


Warriors har åkt på en tung skada på Durant som kommer missa 1 månad vilket gör laget sämre men man är fortfarande bäst i ligan även utan honom. Nu är man mer eller mindre samma lag som slog nytt rekord med 73 vinster på 82 matcher förra säsongen. När Durant saknas så finns det ju flera andra som med enkelhet kan kliva fram och ta några extra skott så laget ändå levererar kring sitt snitt på 117 poäng framåt.

Celtics fortsätter med sitt offensiva spel och det är väldigt ofta som båda lagen når 100+ i Celtics matcher. Idag bör inte bli något undantag eftersom Warriors har ligans bästa offensiv. Celtics har dock kapacitet att hänga med i denna matchen och bör kunna göra sitt för att klara denna linan.

Tror det är goda chanser att båda lagen når 110 poäng i denna matchen och denna linan ska klaras enkelt!



Ha en härlig onsdag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 07:30   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Hade du spelat fyra raka hade du gått 0-4. Ouch!

7 units + 6 units = 13 units. Du torskade alltså 13 procent av bankrullen igår. Ouch!!!

Bara att ta nya tag …

Som du självfallet redan vet så är det hög varians på totaler i NBA. Allting handlar om tempo, och det är svårt att veta hur en coach tänker. Med det sagt är min rekommendation att överväga att bara spela singlar.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 08:04   #3
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Med det sagt är min rekommendation att överväga att bara spela singlar.
Anledningen till att han spelar dubblar är att man får oddsboost för det. Se spel 1 här t.ex. 1.4*1.4=1,96 men han fick 2,01 i odds. Om båda spelen har värde för sig själva är det ännu bättre värde på dubbeln, särskilt om man får boost på den.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 08:31   #4
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Du torskade alltså 13 procent av bankrullen igår.
Hur får du fram 13%?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 12:27   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Hade du spelat fyra raka hade du gått 0-4. Ouch!

7 units + 6 units = 13 units. Du torskade alltså 13 procent av bankrullen igår. Ouch!!!

Bara att ta nya tag …

Som du självfallet redan vet så är det hög varians på totaler i NBA. Allting handlar om tempo, och det är svårt att veta hur en coach tänker. Med det sagt är min rekommendation att överväga att bara spela singlar.
Det blev ingen lyckad dag denna gången, tur man spelade 2 dubblar.

Formen har väl ändå varit ganska god senaste veckorna så man ska väl inte klaga, minusdagar kommer dom också ibland.

Du har dock totalt fel i att 13 procent av bankrullen förlorades igår. Allas rullar är inte alltid exakt 100 Units om du nu trodde det. Jag rekar i Units och inte % av totala kassan vilket såklart inte är samma sak.

Insatserna talar bara om hur högt jag rankar värdet på en skala på 1-10. Sen får var och en avgöra hur mycket av sin kassa man vill riskera och detta påverkas ju av hur stor kassa man har och vilken risk/reward fördelning man vill ha.

Personligen så har jag en extremt försiktig money management då det är något som jag gillar av flera olika anledningar, men jag har också en kassa som funkar för det. Brukar väl ligga kring 0.05% per spel men det vore ju dumt att rekommendera att alla spela så eftersom det inte passar alla. Därför använder jag unitsskalan för att ranka spelen. Som sagt så innebär ju inte Units samma procent av sin totala kassa, det vore galenskap om jag personligen satsar så mycket per spel med den höga aktiviteten som jag jobbar med.

Visst är det svårt att veta hur en coach tänker, sen är det också svårt hur spelarna tänker, sen måste man försöka lista ut om spelarna tänker lyssna på coachen i just denna matchen eller inte. Utöver det så finns det ju en stor mängd parametrar som man kan ha med när man väljer ut sina spel och det är ju detta som är utmaningen med betting.

Tack för din rekommendation men jag kommer nog fortsätta arbeta en hel del med dom köpta linorna i NBA då det är något som bevisligen fungerat mycket bra för min del under många år.

Jag förstår och är väl medveten om för- och nackdelarna som finns när man väljer att spela dubblar istället för singlar. Variansen kommer ju finnas med och spöka även här, vissa gånger tjänar men på att ha en dubbel med köpta linor, andra gånger är det en nackdel.


Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Anledningen till att han spelar dubblar är att man får oddsboost för det. Se spel 1 här t.ex. 1.4*1.4=1,96 men han fick 2,01 i odds. Om båda spelen har värde för sig själva är det ännu bättre värde på dubbeln, särskilt om man får boost på den.
Helt rätt, denna bonusen är såklart riktigt trevlig och höjer värdet en aning. Sen kan man ju diskutera om det är bra eller dåligt med köpta linorna. För min del och mitt sätt att arbeta så funkar det riktigt bra.

Med köpta linorna kommer man ju ha 100% rätt alla gånger som bolagen är i närheten av rätt med sina grundlinor, inom 8 pts på totalen och 5 pts på hcp med oddsen jag brukar ha.

Många skulle väl påstå att bolagen är ganska bra på att sätta linorna i NBA och då är det ju fördelaktigt med köpta linorna. Dom gånger som bolagen är helt fel ute så kommer man ju ha goda chanser att ha köpt linan åt rätt håll så vinstmarginalen blir stor om man har rätt i sin analys av matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Hur får du fram 13%?
Se ovan, kanske tror att kassan för evigt alltid är 100 Units och 1 unit är alltid 1% av kassan!?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 12:49   #6
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Se ovan, kanske tror att kassan för evigt alltid är 100 Units och 1 unit är alltid 1% av kassan!?
Jo jag misstänker ju det, undrade bara vad han tänkte med.


Har du funderat på att kolla upp utfallet om du lirat alla dubblar som singlar med originallinorna i stället?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 14:21   #7
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Jo jag misstänker ju det, undrade bara vad han tänkte med.


Har du funderat på att kolla upp utfallet om du lirat alla dubblar som singlar med originallinorna i stället?
Har märkt genom åren att det finns en del som tänker så, fråga mig inte varför dock.

Jo det har jag funderat på men aldrig gjort slag i saken. Jag kan inte själv något enkelt sätt att kolla detta på och det är väl därför det inte blivit av. En annan anledning är ju att spelen med dom köpta linorna gått riktigt bra över tid och då känner man ju inget behov av att justera något. Men det skulle ju kanske kunna bli ännu bättre.

Finns det någon duktig programmerare eller liknande som enkelt kan räkna ut detta så vore det ju intresssant att ha med sig. Hör av er isf!

Måste ju till väldigt många spel för att verkligen se någon klar tendens och kunna dra några slutsatser om man skulle jämföra detta.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 20:06   #8
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Absolut, varför ändra ett vinnande koncept. Vore dock kul att kolla om utfallet blivit bättre, sämre eller lika som singlar.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 21:12   #9
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Skulle man ha ett oändligt antal spel skulle det ju vara gynnsamt i och med oddsbosten så så länge man har ett money management som gör att man inte riskerar att variansen äter upp kassan borde det ju således vara bättre.

Om jag nu tänkt rätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td