Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-08, 17:42   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Två torsdagslir!


Gårdagens 2 rekar slutar med 1 vinst och 1 push vilket får ses som fullt godkänt.

I Texas så vinner Mets med 4-3 vilket var aningen orättvist då det var Rangers som hade 8-4 fördel i hits. Underspelet på 9 var aldrig riktigt i fara utan sitter ganska enkelt vilket det också bör med endast 12 hits i matchen.

Vi hade 17 hits i Brewers - Giants och totalen stannar på precis 9 där vilket ger oss push. Tråkigt nog så var både Blach och Nelson mycket sämre i denna matchen än vad dom varit på slutet men ändå så klarar vi oss med push. Hade bara någon av pitchers spelat som dom gjort senaste veckorna så hade det gått vägen men här hade vi en lina med bra marginal och klarade oss trots att båda två var ganska klena.

Idag väljer jag att reka följande:


Spel Nr1:

Rays - White Sox = UNDER 8 runs @ 2.01 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Detta är det tredje mötet i denna serien där dom tidigare 2 under senaste dagarna slutat med låga scorer, 6 och 4 runs. Idag har vi pitchers på bättre nivå än matchen igår som slutade med 4 runs så jag tycker det är goda chanser för en lowscoring match igen.

Holland som startar för White Sox har gjort det riktigt bra i nästan alla sina 11 starter denna säsongen, problemet är att han senast blev fullkomligen krossad av Tigers vassa offensiv. Så frågan inför dagens match är om Holland ska återgå till den fina formen han hade i dom 10 inledande starterna eller om det ska fortsätta vara uselt som senast? Rays offensiv är långt ifrån Tigers kaliber och Holland är väldigt rutinerad så han bör inte vara allt för störd av en sämre prestation eftersom det händer även det bästa. Jag tror Holland kan lägga senaste starten bakom sig och leverera en fin prestation idag.

Odorizzi som startar för Rays är nästan i exakt samma läge som Holland. Han hade 9 riktigt fina starter som inledde säsongen innan han senast hade stora problem mot Mariners offensiv som är riktigt stark och har mycket power. Odorizzi är i regel väldigt stabil även om han precis som alla har någon sämre match ibland. White Sox är dock ett lämpligt motstånd att komma tillbaka på det fina spåret igen eftersom det är ett riktigt klent lag med en offensiv som inte alls håller hög klass. Även Odorizzi har varit med förr och bör därför inte bryta ihop efter en dålig start senast utan han kommer säkert tillbaka starka idag och pitchar på normal nivå.

Det känns som linan skräms upp 1 run pga dessa pitchers senaste starter vilket jag tycker är felaktigt. Dom har presterat bra i majoriteten av sina matcher och nu möter man betydligt lättare motstånd vilket gör att båda bör kunna återgå till den fina formen man hade innan.

Jag tror även denna tredje matchen mellan lagen blir lowscoring och inget av lagen gör mer än 4 runs!



Spel Nr2:

Marlins ML @ 2.30 (5dimes) ... Insats:6 Units


Motivering:

Det är väldigt lätt att gilla det här höga oddset på Marlins i denna matchen då lagen och pitchers trendar åt helt olika håll.

Cole som startar för Pirates är i grunden en duktig pitcher men nu på slutet så har han inte alls varit bra då han över sina senaste 3 starter släppt till 28 hits, 16 runs och 8 homreruns över 14.2 innings. Då har han ändå mött ganska klent motstånd i dessa matcherna. Nu möter han ett Marlins som är i riktigt fin form med 8 vinster senaste 11 matcherna och faktum är att Marlins batters har otroligt bra statistik mot Cole sedan tidigare så det blir inte lätt för Cole att vända trenden inatt.

Volquez som startar för Marlins kommer från en så kallad "no hitter" då man pitchar hela matchen utan att släppa till en enda hit. Han gjorde det mot D'backs högpotenta offensiv vilket gör prestationen än mer imponerande. Innan dess så släppte han endast till 1 run mot Phillies och 3 hits så formen är otroligt stark. Pirates offensiv har haft problem hela säsongen och formen är inte speciellt god med 5 förluster senaste 7 matcherna. Volquez bör därför ha mycket goda chanser att fortsätta pitcha bra och självförtroendet måste ju vara på topp.

Ser ingen anledning till att Marlins är så här stor underdog. Cole har släppt till 2 hits per inning över sina senaste 3 starter, Volquez har släppt till 3 hits totalt på sina senaste 15 innings pitchade, på samma antal innings har Cole släppt till 28 hits. När sedan Marlins har otroligt bra siffror mot just Cole och en väldigt fin form på slutet så känns det som fel favorit i denna matchen.

Lagen är väl i grunden ungefär lika dåliga men formmässigt sett både till lagen som helhet och i pitchingduellen talar klar för Marlins och det här oddset är ju riktigt bra!


Ha en fin torsdag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-08, 20:17   #2
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

Tack för bra speltips och analyser!


Önskar att man själv hade tiden att skriva lika bra som du gör här!

Du arbetar ju en hel del med köpta linor, mestadels i NBA om jag förstått rätt?!
Jag har också spelat mycket på köpta linor sedan jag började min speldagbok här, främst i NBA men också MLB.

Köpta linor i NBA tycker jag funkat hyfsat för mig, MLB okej, men inte superbra!

Brukar du också spela på köpta linor inom något annat än NBA? Isf undrar jag vad du tycker om köpta linor i t.ex NFL? Där kan man köpa ner/upp ganska så rejält, t.ex en total upp till ca 16 poäng, och nästan lika mycket på en sida.

Jag skulle vilja ha några åsikter om köpta linor i olika ligor, och dess för- och nackdelar från någon som har mer erfarenhet än vad jag har inom detta!
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-10, 10:44   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Tack för bra speltips och analyser!


Önskar att man själv hade tiden att skriva lika bra som du gör här!

Du arbetar ju en hel del med köpta linor, mestadels i NBA om jag förstått rätt?!
Jag har också spelat mycket på köpta linor sedan jag började min speldagbok här, främst i NBA men också MLB.

Köpta linor i NBA tycker jag funkat hyfsat för mig, MLB okej, men inte superbra!

Brukar du också spela på köpta linor inom något annat än NBA? Isf undrar jag vad du tycker om köpta linor i t.ex NFL? Där kan man köpa ner/upp ganska så rejält, t.ex en total upp till ca 16 poäng, och nästan lika mycket på en sida.

Jag skulle vilja ha några åsikter om köpta linor i olika ligor, och dess för- och nackdelar från någon som har mer erfarenhet än vad jag har inom detta!
Tack för den positiva feedbacken, alltid trevligt att få lite uppskattning.

Ja, jag arbetar en hel del med köpta linor i NBA men också NFL. Det är något som funkat väldigt bra för mig i mer än 10 år, så det är inget skott från höften som jag försöker mig på utan uppbackning för att det funkar.

Variansen blir såklart högre när man spelar parlays istället för singlar men jag anser att den edgen man får när man flyttar linan är så stor så att det är värt det även om man kan få hantera en större varians som i perioder är tung och kan sänka många. Personligen har jag lärt mig hantera det på ett bra sätt och jag litar på att det jag gör ska fortsätta vara lönsamt så man inte behöver tveka i en sämre period om variansen är emot.

Brukar nästan aldrig använda det i MLB dock då känslan är att man inte flyttar linan tillräckligt mycket för att det ska kännas intressant enligt mig.

I MLB spelar man ju inte med nån klocka vilket gör att tiden inte blir en faktor och lagen slår inte av på takten på samma sätt som dom kan göra i NFL+NBA om lagen har en stor ledning.

Att köpa en lina från +5 till +10 i NFL eller NBA innebär ju också att du köper dig från lagets 100%-iga inställning i en jämn match där dom går för fullt till att dom vill spela av tiden i en ledning som är ganska klar. Samma sak tvärt om, ett lag som leder med 9 poäng kommer försöka spela av tiden och har du då köpt ner linan från -10 till -5 så drabbas du ju inte av det.

I NFL är ju poängräkningen lite annorlunda också vilket gör att olika poäng på spreaden är värt olika mycket. Att köpa sig från +6.5 till +7.5 är mer värt än +8.5 till +9.5 så det kan ju vara lite lurigt.

I NBA har vi ju det eviga foulandet som kan bli i slutet av jämna matcher vilket man kan köpa sig fördel i. Man kommer inte foula vid 7-8-9 poängsledning men köper man ner linan till 2-3-4 så kommer det ju foulas som kan gynna spelet och så vice versa.

Jag tror egentligen att det går och hitta för- och nackdelar med allting och det viktiga är att man hittar ett sätt att arbeta som passar sina modeller och sitt sätt att arbeta. Det som fungerar för den ena kanske inte alls går lika bra för den andra.

Betting är väldigt komplext och det finns ingen mall för hur man ska arbeta för att garantera framgång.

Visst finns det vissa riktlinjer som man bör följa för att inte hamna fel men när man väl är förbi nybörjarstegen så finns det många olika sätt att arbeta och modellera.

Det är dom gamla klyschorna som gäller att det krävs hårt arbete, enormt många nerlagda timmar och att man lär sig av sina misstag för alla gör vi dom.

Det finns oändligt många vägar till framgång men 100x fler till fiasko. Hittar du ett sätt som fungerar för dig så är det bara att gratulera.

Är bara trött folk som försöker komma in och säga att ditt sätt är fel och deras bäst. Skulle dom ha den perfekta mallen så skulle man knappast vara så ivrig att gå in och rätta alla som inte gör som en själv.

Jag försöker hjälpa alla som har frågor och funderingar men skulle givetvis aldrig gå in och tala om exakt hur mina modeller ser ut och hur jag analyserar matcherna för det kan ju vara en stor nackdel för mig själv.

Gillar du dom köpta linorna och det funkar för dig så välkommen till klubben. Det är dock bara du och jag i hela världen som lyckats med det enligt blygsamme MrPoker så jag antar att vi ska känna oss unika då?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td