Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-12, 19:33   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Två lördagsspel i MLB!


En månad har passerat sedan all-star uppehållet i MLB och vi går nu in i den sista tredjedelen av säsongen.

Säsongen 2017 känns ovanligt ojämn då man kan säga att tre divisioner redan är avgjorda då Astros, Dodgers och Nationals samtliga har stora ledningar som knappast lär tappas under sista tredjedelen. Roligt för oss är att vi har långtidsspel på 2 av dessa lagen, Astros och Nationals som ser riktigt bra ut i det här läget.

Båda finallagen från ifjol, mästarna Cubs och finalförlorarna Indians förväntades vara topplag även denna säsongen men båda lagen hade det riktigt tufft fram till all-star uppehållet och motsvarade inte alls förväntningarna. Nu ser det dock ut som båda lagen kommit igång bättre och man har därför tagit sig upp till 1:a plats i sina respektive divisioner även om det är ganska jämnt fortfarande.

Idag väljer jag att reka två stycken spel på bortalag som jag anser är större favoriter än oddsen indikerar.


Spel Nr1:

Astros -1 @ 2.03 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Dags för Texasderby mellan Rangers och Astros vilket också är ett divisionsrivalmöte då båda lagen håller till i AL West.

Astros är solklara ledare i divisionen med sitt 71-44 record och man har också ligans bästa offensiv med 668 gjorda runs vilket är hela 51 runs me än det laget som gjort näst flest vilket är Nationals.

Rangers är långt efter med 55-59 och skillnaderna mellan lagen är normalt sett ganska stora.

Det som fäller avgörande för mitt spel är den stora skillnaden i pitchingduellen här.

Fiers som startar för Astros är en okej pitcher som alltid gör ett gediget arbete vilket hans ERA på 4.06 denna säsongen indikerar. Han är långt ifrån dom bästa men klart mycket bättre än dom sämsta. Han har också ganska bra stats mot just Rangers batters sedan tidigare så jag tror att han har goda chanser att prestera tillräckligt bra för att vinna detta spelet åt oss.

Fiers är okej, det är inte Ross som startar för Rangers som har en ERA på 7.52 denna säsongen. Han har extremt svårt med kontrollen på sina pitches och har hittills gett upp hela 20 walks mot 27 strikeouts på ganska få innings denna säsongen vilket är riktigt klent.

Ross missade nästan hela förra säsongen pga skada, lyckades få ett kontrakt med Rangers ändå till i år. Denna säsongen gjorde han debut sent, har haft stora problem och nu har han missat senaste 2 veckorna på grund av skada igen.

Ross har varit dålig hela säsongen, kommer nu precis tillbaka från skada och ska upp mot ligans bästa offensiv. Känns som det kan bli ännu en jobbig afton för honom.

Astros är det starkare laget som också har klar fördel i pitchingduellen. Jag väljer -1 och det lite högre oddset här då Astros bör vinna klart om dom kommer igång mot en sån här pass klen pitcher.



Spel Nr2:

Cubs -1 @ 2.20 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:


Detta är en exakt rematch från mötet den 1:a augusti när Cubs starting pitcher Lester mötte D'backs startingpitcher Corbin. Den matchen vann Cubs med 16-4 och Corbin hade enorma problem samtidigt som Lester presterade normalt.

Som jag skrev inledningsvis så har Cubs kommit igång rejält efter all-star uppehållet och man spelar nu riktigt bra vilket gjort att man nu leder divisionen. Lester är enligt mig fortsatt laget bästa pitcher och man har alltid bra chanser att vinna när han startar, framförallt nu när laget bakom kommit igång.

D'backs är också dom ett riktigt bra lag men har tyvärr suveräna Dodgers i sin division så man knappast kommer kunna vinna divisionen. Man lär dock ha mycket goda chanser att knipa en wild card plats som tar laget till slutspelet. Corbin som startar här är inte laget bästa pitcher och hans form är ganska klen på slutet.

Lagen inledde denna serien igår i en match där D'backs hade fördel i pitchingduellen men det var Cubs som vann 8-3. Idag har Cubs klar fördel i pitchingduellen och även om det förmodligen inte blir 16-4 som när dessa pitchers möttes för ett par veckor sedan så anser jag att Cubs ska vara klarare favorit än oddsen indikerar!

Även här väljer jag det högre oddsen. Cubs som har kommit igång krossade Corbin när dom möttes senast och jag chansen känns ganska stor att han får stora problem igen då han inte normalt ligger på en tillräckligt hög nivå för att kunna förändra scenariot rejält mot ett så bra lag som Cubs.



Ha en härlig lördagskväll!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 19:58   #2
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 3
Sharp$: 8
Standard

vad tror du om Astros chanser att vinna Worldseries?
känns som de gått från bästa laget till halv kalla?!
Basesloaded är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 14:57   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basesloaded Visa inlägg
vad tror du om Astros chanser att vinna Worldseries?
känns som de gått från bästa laget till halv kalla?!
Augusti har så här långt varit ganska klent för Astros men alla lag har en formsvacka nån gång under säsongen och man städar hellre av den under augusti än att ta den i början av oktober när slutspelet drar igång.

Jag håller nog Astros fortsatt som en av dom absolut främsta utmanarna till titeln denna säsongen även om det inte flyter på lika bra just nu. Man har väl en del skador som ställer till det för stunden också.

Astros har ju ligans med dominanta offensiv men problemet ligger väl hos lagets pitchers där endast Keuchel kan mätas med som allra bästa i ligan. McCullers är ju skadad nu men har en riktigt hög nivå som skulle kunna ge laget en bra pitchingduo i slutspelet men McCullers har svårt att hålla den jämnheten som krävs.

Man brukar ju säga att bra pitchers trumfar en bra offensiv när det kommer till tajta och viktiga matcher i slutspelet så det kan ju vara en nackdel för Astros.

Just Keuchel vädrade ju sitt missnöje tydligt att Astros satt ganska passiva när det närmade sig tradedeadline och gjorde inget större move medans flera andra lag förstärkte sig rejält för att öka sina chanser. Keuchel menade såklart att man skulle spendera pengar och tredja bort lovande spelare för att få in några stjärnor till.

Personligen så tror jag nog Astros gör rätt i att hålla hårt i vad som har. Dom har byggt om laget från grunden för att kunna ha en grym stomme av yngre spelare. Att dom redan i år skulle vara så dominanta är nästan en bonus då det inte finns något krav om att det var i år man skulle vinna. Det känns som att det vore dumt att frångå sin plan med att dessa yngre spelarna ska bygga upp klubben för många bra år framöver.

Att trejda till sig 1 bra spelare nu kan kosta mer än det smakar. Visst ökar man sina chanser en aning att kunna vinna denna säsongen men i längden kanske det innebär att dom lovande spelarna man gav bort förbättrar andra lag.

Jag tror det är bättre att Astros håller hårt i den lovande truppen dom har och om bara något till av lagets prospects blommar ut så kommer Astros kunna vara ett topplag i 10-15 år framöver och ha goda chanser att vinna varje år istället för att försöka gå all-in för att vinna just i år vilket kan straffa sig i längden.

Jag har full respekt för en klubb som klarar av att se i det längre perspektivet och man får helt klart den känslan med Astros för stunden vilket enligt mig är ett stort plus.

Inatt gjorde dock Astros en mindre trade för att stärka upp bullpen då man hämtade in Clippard från White Sox som är i tank mode så det är väl en liten förstärkning. Såklart inte den kalibern av spelare som Keuchel önskade, han hade nog sett att Darvish kom till Astros istället för att förstärka ligans redan bästa pitchingrotation i Dodgers.


Det känns som alla topplagen i AL har några frågetecken i sina lag, precis som Astros och det blir nog mycket jämnt mellan dessa lagen när det väl ska avgöras.

Sen lär väl NL vinnarna vara favorit i finalen oavsett vilka lag det blir där, Dodgers och Nationals känns betydligt mer solida än något lag i AL.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td