Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-26, 13:42   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

MOD får man posta matematiskt system i Tänkarhörnan.


Hej - jag undrar om man får posta och skriva om ett matematiskt system i sektionen "Tänkarhörnan" ...

Systemet jag skapat är baserat på Markow Chains & Marigny de Grillaue.
Jämna pengar eller 1 i 2 med 50/50 chans.
Tanken är att testa iden med odds runt 1.80 vs 2.00 ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 14:05   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det beror på diskussionsunderlaget. Vill du bemöta kritik eller undra ifall det håller i längden gör du det i tänkarhörnan. Om det är ett projekt som du vill testa en period och dela med dig dina erfarenheter utav gör du det under Speldagböcker.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:16   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack KP ...
Då får det bli min speldagbok.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:16   #4
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Hur går det Sputnik? Blir de något eller?

Markovkedjor vet jag vad det är, men vad i hela friden är "Marigny de Grillaue"?

Får bara någon träff på om roulette på google, är det månne ännu en revolutionerande metod från fransoserna?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:30   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Hur går det Sputnik? Blir de något eller?

Markovkedjor vet jag vad det är, men vad i hela friden är "Marigny de Grillaue"?

Får bara någon träff på om roulette på google, är det månne ännu en revolutionerande metod från fransoserna?
Samma gamla myt om att roulette- spins inte är oberoende händelser.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:39   #6
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Samma gamla myt om att roulette- spins inte är oberoende händelser.
Glädje dödare

Men jag vill fortfarande veta hur det hänger ihop med markov och sportsbetting.

Det enda jag kan gissa på är att Sputnik vill spela mot vinst/förlust-sviter eller något sånt. Vart markov kommer in i bilden saknar jag dock tankar kring.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:41   #7
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Att spela mot sviter är ju förresten inte helt dödfött, backtrackar man lite i exempelvis elitserien och andra tighta hockeyligor så har det funkat hyfsat bra även utan någon oddsfiltrering.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:51   #8
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Att spela mot sviter är ju förresten inte helt dödfött, backtrackar man lite i exempelvis elitserien och andra tighta hockeyligor så har det funkat hyfsat bra även utan någon oddsfiltrering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gambler's_fallacy

men det där visste du redan
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:54   #9
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, men ett lags matcher är ju inte orelaterade händelser. Laget vet ju att de förlorat ex. 4 matcher på rad.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 11:58   #10
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Ja, men ett lags matcher är ju inte orelaterade händelser. Laget vet ju att de förlorat ex. 4 matcher på rad.
ja, men det lär ju redan speglas i oddsen. Att det kan vara en psykologiskt inverkande faktor är givet. Men då ska detta tas med i din beräkning för den enskilda händelsen, det rent matematiska faktumet att händelse x (förlust) inträffat 4 gånger har ingen egen betydelse.

Arsenal gick obesegrade genom PL 2003/04. Juve har 43 (eller något liknande matcher i ligan utan förlust. Sviter, osannolika sådana, inträffar och att använda ett kriterie som "de har torskat fyra raka, inte en chans att de förlorar en till" som grund för att spela är ett felaktigt sätt att resonera.

Man ska alltid göra en samlad bedömning och värdera efter all information man har för att hitta ett värdeodds.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 12:11   #11
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
ja, men det lär ju redan speglas i oddsen. Att det kan vara en psykologiskt inverkande faktor är givet. Men då ska detta tas med i din beräkning för den enskilda händelsen, det rent matematiska faktumet att händelse x (förlust) inträffat 4 gånger har ingen egen betydelse.

Arsenal gick obesegrade genom PL 2003/04. Juve har 43 (eller något liknande matcher i ligan utan förlust. Sviter, osannolika sådana, inträffar och att använda ett kriterie som "de har torskat fyra raka, inte en chans att de förlorar en till" som grund för att spela är ett felaktigt sätt att resonera.

Man ska alltid göra en samlad bedömning och värdera efter all information man har för att hitta ett värdeodds.
Fast tittar man på hockey, som jag nämnde, så ser man ganska enkla mönster.

Visst sker det att osannolika sviter inträffar men i de flesta fall så håller sig seger- och förlustsviter inom vissa ramar. Att oddsen ofta motsvarar dessa håller jag inte med om, tvärt om så verkar det ofta vara så att bolagen satsar på fortsatta sviter.

Att man måste ta hänsyn till, och på något vis "gallra" bland oddsen är självklart. Men jag står fast vid mitt påstående att man, genom flera säsonger, kan gå plus på en del hockeyligor genom att bara gå efter sviter. [EDIT: dvs. utan hänsyn till odds]

Jag säger inte att det är ett bombsäkert system eller något som är generellt gångbart - jag säger bara att det, de senaste åren funnits en tydlig potential i det.

Notera även att det inte är något "chase-system" jag talar om.

Edit: "Arsenal gick obesegrade genom PL 2003/04. Juve har 43 (eller något liknande matcher i ligan utan förlust."

Nu diskuterar ju jag hockey, och har inte en aning om hur normala sviter ser ut i någon fotbollsliga. Men ingen av de två sviter du nämner här ovan skulle ju resultera i mer än två förlustspel. Ville bara poängtera det
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"

Senast redigerad av Analys den 2012-09-28 klockan 12:15.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 20:21   #12
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanske hinner börja skriva lite ikväll - tack för alla inlägg ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td