Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 08:22   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Motiveringar i trådarna?


Detta kanske är en dålig ide men jag skulle uppskatta om trådarna för respektive sport inte fylldes med picks utan motiveringar. Känns som att det är en handfull spelare som regelbundet motiverar sina spel för andra att läsa. På punterslounge tror jag att de raderar picks utan motiveringar i diskussionstrådarna.

Känns som att forumet skulle bli mer intressant att läsa? Just nu känns ju dagens fotbollstråd som en samling av allas sheets.

Man behöver inte skriva en bok, men ett par rader?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:40   #2
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 48
Standard

vi rekommender inte spelen. eller ska vi starta ännu en ny tråd varje dag. "mina dagens spel". okej . eller så kan du sända mail till moderator.
sahara är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:44   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag håller inte med faktiskt. Tycker dagens fotbollstråd fyller sitt syfte där man kan diskutera dagens program och sedan även slänga in vad man spelat på inför matchstart eller vad man lutar åt.

Har man en motivering att skriva kan man likagärna väl reka matchen?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:45   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sahara Visa inlägg
vi rekommender inte spelen. eller ska vi starta ännu en ny tråd varje dag. "mina dagens spel". okej
Nej du kan lägga dina spel i ditt spreadsheet, därför vi har det.

Det är min åsikt och jag har rätt till den. Håller du inte med så fine, men sluta tjura för att jag säger att sporttjänsten är en dålig tjänst. Jag har det svart på vitt åt dig snart.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:48   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag håller inte med faktiskt. Tycker dagens fotbollstråd fyller sitt syfte där man kan diskutera dagens program och sedan även slänga in vad man spelat på inför matchstart eller vad man lutar åt.

Har man en motivering att skriva kan man likagärna väl reka matchen?
Jo men det görs knappt några rekar och vi är 3000 medlemmar, känns som att det blir mindre kvalitativ läsning ju mer random picks som kommer.

Kolla Sparta igår, utan den motiveringen så hade vi missat spelet. Mer sånt! Vill bara försöka få fram mera kvalitet synligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:50   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 48
Standard

robin. det var ju en fråga du ställde. och KP svarar dålid ide´. ska alla svara ja för att du vill.
jag håller med KP. jag ska ha spreadsheet. men vill gärna komma in i matchen före. men det är upp till moderator att bestämma, tycker jag.
det står diskutera spel .

kanske det. men han kanske inte vill känna att det var en rek. han ville diskutera före.
sahara är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 09:00   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Alla behöver inte hålla med, hade alla varit tvugna att hålla med hade jag inte behövt fråga.

Det var ett konstruktivt förslag, man kan svara på det på ett vettigt sätt trots att man ogillar vem frågan kommer ifrån.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 09:56   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Robin, tror det sahara syftade på var att picksen är inga rekommendationer för andra att rygga. Det är helt enkelt ett sätt för personerna att säga i förväg vad de kommer spela på för att sedan inbördes beundra varandra.

Annars hade det blivit "Satte Sparta igår +1400kr " Svaren på ett sådant inlägg hade blivit "Varför säger du i efterhand att du spelade på sparta? efterhandsspelare......"

Ett pick är ett spel utan motivering. Visst hade diskussionerna gått upp en nivå om man förbjöd oneliners med endast picks. Men jag har flera gånger fått upp ögonen på just en match tack vare att de postas. Finns risk att ögonen tittar förbi den då.
Endast mina egna synpunkter detta precis som dina. Andra mods håller säkert inte med mig i frågan heller
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 10:08   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

KP respekterar sin åsikt och din motivering.

Önskar dock att läsa mer om varför ett spel är bra och det är dåligt med motiveringar i forumet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 10:21   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Jag är inne på RobinD:s linje. Vill man visa vad man spelar på, eller som KP nämnde, undvika att bli kallad en efterhandsspelare, finns det ett spreadsheet med låsningsfunktion att använda.

Nu är jag själv inte den mest aktive här på forumet, men de gånger jag skriver om spel försöker jag ha med lite info. Mest för att det känns ganska lönlöst att skriva att jag har spelat ett visst spel, utan en motivering. Att ge en motivering och skriva ett par rader utvecklar också ens eget spelande. Då kan man i efterhand utvärdera sitt spel, och hitta eventuella brister.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 10:39   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Jag är inne på RobinD:s linje. Vill man visa vad man spelar på, eller som KP nämnde, undvika att bli kallad en efterhandsspelare, finns det ett spreadsheet med låsningsfunktion att använda.

Nu är jag själv inte den mest aktive här på forumet, men de gånger jag skriver om spel försöker jag ha med lite info. Mest för att det känns ganska lönlöst att skriva att jag har spelat ett visst spel, utan en motivering. Att ge en motivering och skriva ett par rader utvecklar också ens eget spelande. Då kan man i efterhand utvärdera sitt spel, och hitta eventuella brister.
Å jag är inne lite på KP´s linje där, jag uppskattar att vissa bara plitar ner vad dem spelat så man kanske får upp ögonen för ngt man missat.

Samtidigt så är det ju alltid en fördel för en om spelet är rekat, men det känns ju mer individuellt, jag sitter oftast flera timmar om dan och letar spel, men får alltid dåligt med tid eller ork då jag jobbar, och att leta igenom ett helt utbud då är ju som att leta en nål i en höstack, då underlättar det om någon skickar in en tanke på forumet, en sorts vägledning, och det känns som om det är det diskussionsträdarna är till för.

Just my 5..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 10:49   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Grejen är ju att det sällan blir diskussion tompa. Det blir typ:

Jag lirar Sverige rak och över 2.5

Och lite senare:

Wohoo full pott idag!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:11   #13
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

jag tycker det är upp till var och en att skriva vad den vill, sen får vi liksom gallra bland inläggen vad som vi anser vara vettig läsning eller inte.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:15   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Grejen är ju att det sällan blir diskussion tompa. Det blir typ:

Jag lirar Sverige rak och över 2.5

Och lite senare:

Wohoo full pott idag!
Jag tycker det rätt ofta blir diskussion jag, men vi har väl olika synsätt på det kanske
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:52   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Jag tycker det rätt ofta blir diskussion jag, men vi har väl olika synsätt på det kanske
Ja så är det uppenbarligen
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td