Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 12:54   #16
 
basenises avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 81
Sharp$: 71

Sharps.se VM-tävling 2010
Stats: 57 - 47 - 9
ROI: 111.03%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Håller med om att det alltid är bra med motiveringar och utförliga rekar.
Men även som KP säger så tycker jag det kan ge en bra ögonöppnare när folk lägger in matcher utan motivering.
För egen del, har jag ofta inte så mycket med tid att hänga här på sharps, tyvärr!
Men man vill ju ändån informera med det man har och när man tycker sig hitta vettiga spel så brukar jag bra slänga ut dom, sen är det upp till folk vad dom vill göra med det.
Jag skiter i ryggdunkar och inbördes beundran men vill ju ändån göra vad man kan för att bidra(fördärva) med lite..

Senast redigerad av basenise den 2010-08-12 klockan 13:26.
basenise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:57   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Glöm inte heller att de flesta av diskussioner pågår i livechatten. Att repetera vad man skriver i chatten även i forumet blir lite dejavu-känsla på.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 13:02   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Glöm inte heller att de flesta av diskussioner pågår i livechatten. Att repetera vad man skriver i chatten även i forumet blir lite dejavu-känsla på.
Fast det är inte samma sak KP, vad folk skriver i chatten är knappast att jämföra med en rek som jag egentligen tycker att de flesta spel bör komma med. Sen hur lång rek är upp till var och än, men t ex så är baseballtråden mycket mer intressant att läsa när Illen snackar massa stats än när random fotbollskille spelare England hemma mot Ungern.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 13:08   #19
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag förstår inte vad som skall ske egentligen, skall vi med tvång eller moderatorer enbart ha en 200 ords policy som leder till ett jävla ordrunkade för att tillfredställa och förenkla spelandet för alla som inte orkar ta reda på info om matchen själva och läsa om den för att sedan själv avgöra varför den spelas av sagda person. Detta är ju inte direkt kutym på något forum och kommer aldrig vara då latheten är människans främsta dygd vilket ger en situation där ett forum som har rätt lågt antal medlemmar skulle sluka sig själv i en ond spiral. Tvång har och kommer aldrig vara rätt, om det itne gäller sex förstås.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 13:12   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Fast det är inte samma sak KP, vad folk skriver i chatten är knappast att jämföra med en rek som jag egentligen tycker att de flesta spel bör komma med. Sen hur lång rek är upp till var och än, men t ex så är baseballtråden mycket mer intressant att läsa när Illen snackar massa stats än när random fotbollskille spelare England hemma mot Ungern.
Håller med dig där och illen är ett undantag Går 1 illen på 3k användare. Men baseball är en mer matematisk sport än fotboll också med massa statistik, trender etc.

Personligen tycker jag boored har väldigt mycket information att komma med på chatten. Väldigt mycket info om de utländska småligorna, avsaknad av stjärnor, vilade spelare etc.

Men om någon nu skriver "Spelar u 2,5 peking-bajen" Så kan ni väl citera personen och fråga, "Varför spelar du under när över är si och så" Då drar ni igång en diskussion själva och spinner sedan på.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 13:34   #21
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Grejen är ju att det sällan blir diskussion tompa. Det blir typ:

Jag lirar Sverige rak och över 2.5

Och lite senare:

Wohoo full pott idag!
Ser inte det som något problem, de som vill/kan diskutera gör det....

Tycker dagens fotboll är en mycket bra tråd där man dels kan se vad andra spelar, men även, OM MAN VILL, diskutera olika spel
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 13:59   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Verkar som majoriteten inte var för detta förslag så vi kan skrota tråden.

Till lemmy: jo det finns forum som har tvång på att samtliga picks ska ackompanjeras med motiveringar. Punterslounge som jag tidigare nämnde. Där får man en varning av mods om man glömmer motivera sitt spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 16:58   #23
 
EdgaarGores avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 269


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med RobinD om att det behövs mer diskussioner och att det är lite roligare med info om spelet än bara "Sverige - 2.20". Finns nog inget man kan göra åt det dock.
Personligen skulle jag ju aldrig rygga någon som bara skriv sitt pick utan motivering. Har försökt skriva lite tankar i baseball trådarna men blir oftast ingen diskussion eller något gensvar på det så då känns det ganska meningslöst, gå över till att bara skriva dagens picks.
EdgaarGore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 17:32   #24
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu ska vi se här... Det är ganska stor skillnad på rek och motivering.
80% av alla spel jag skriver om på IRC brukar jag alltid motivera till varför jag spelar så med några ord. Säger jag att jag tror på överspel mellan KP - RobinD så brukar jag skriva lite kort om varför jag gör det. Detta, tror jag, kan motivera folk som kanske redan har haft ögonen på den matchen men inte spelat pga dålig info.

Rekar är helt annat, jag gillar skriva LÅNGA rekar när jag skriver om WPL för att få med så mycket info som möjligt för att underlätta info-sökandet för er. Om alla läser det jag skriver vet jag inte, och egentligen så bryr jag mig inte så mycket heller, utan jag gör det dels för att ge er info samt stärka mig själv som spelare.

Att ge motiv till en match behöver inte vara invecklad, T.ex.
KP - RobinD 1 @ 2.20
Då KP är site-op så kan han banna RobinD, och har man följt RobinD språk i trådarna så är det inte långt borta att han blir det.

Självklart kan det bli en diskussion om nu någon bara skriver att han/hon spelar på KP som vinnare, men då får man ha i åtanke att personen som skrev det spelet kan jobba kväll, vara i skolan, ha strömavbrott, osv osv. och då dör diskussionen helt plötsligt om nu inte någon annan varit inne på samma spel eller har sett att personen i frågan skrev lite om matchen på t.ex. IRC, eller att jag kommer hem från jobbet och ser att om 15min är det fight mellan KP och RobinD. Finns ingen tid i världen att jag skulle hinna få fram info om denna match på 15min. En fin motivering skulle kanske få mig att spela 1u på matchen än 0u pga ingen motivering.

Detta är ett ämne som kommer vara delad länge, jag är varken emot eller för men tycker att motivering gör att intresset för matchen blir starkare hos någon annan.



Notice: KP och RobinD ska inte fightas och 2.20 skulle vara bjudodds i så fall då KP som OP har kraften att sparka RobinD
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 17:44   #25
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lol @ Abyss historia
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 17:59   #26
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av EdgaarGore Visa inlägg
Håller med RobinD om att det behövs mer diskussioner och att det är lite roligare med info om spelet än bara "Sverige - 2.20". Finns nog inget man kan göra åt det dock.
Personligen skulle jag ju aldrig rygga någon som bara skriv sitt pick utan motivering. Har försökt skriva lite tankar i baseball trådarna men blir oftast ingen diskussion eller något gensvar på det så då känns det ganska meningslöst, gå över till att bara skriva dagens picks.
Dina rangers/boston (nåt med romero)/florida (mot strasburg) "tankar innan maten" ett par dagar sedan var grymma, kort koncist korrekt. Illen fyllde på med att Strasburg skulle man spela mot då han kom tebaks från DL
Överlag så är baseballtrådarna en guldgruva för en novis
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 19:11   #27
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Intressant att det är du RobinD som startar den här tråden eftersom du inte fattade någonting av vad jag pratade om när jag undrade varför papak inte kunde motivera sina spel... du kanske blivit klokare nu eller bara ändrat uppfattning och det är klart du tog väl rygg på honom då eftersom att det kändes tryggast! Alla får ju givetvis skriva sina rekar och spel precis som de vill men det skulle vara mer givande för merparten av forumets medlemmar att folk skriver 2 meningar om hur man tänkt också!

Man kan absolut inte ha något tvång på att ha någon motivering för det skulle ta död på forumet som Lemasive säger men det vore helt klart trevligare att kunna se hur folk tänker när de spelar. Det är ju lite hur chargongen är på forumet i sig, på en del ställen är det fullt naturligt att man skriver hur man tänkt eftersom att meningen med en rek/pick är ju att hjälpa någon annan till ett bra spel och det gör man inte genom att skriva ut 10 picks bara, om man inte redan visat att man är att lita på. Men här känns det ibland som att det är någon intern tävling att slänga ut flest spel som blir rätt och går det åt helvete så äre bara att starta en ny spreadsheet så kanske det går bättre den gången och snart ska man kunna visa upp fina stats att glänsa med! Tycker dock att det är betydligt bättre tugg på forumet nu för tiden än vad det va då jag först undrade varför man inte kunde diskutera sina spel... Nu är det förmodligen så att det är en hel del tugg i chatten som merparten av forumets besökare tyvärr missar!

Nu finns det ju spelare som tex papak, iCash, Luckystrike m.m som är erkänt duktiga och många litar på dem och det för dem räcker det att skriva "Sverige @ 1.70" eller liknande för att folk ska våga haka på men för de som är nya på forumet så ger det absolut ingenting eftersom det vore idiotiskt att rygga blint. Sen för alla de 95% som inte har samma status men ändå skriver ut sina random picks, de hjälper förhoppningsvis ingen eftersom genom att rygga såna picks så kan man lika gärna blunda och skjuta och hoppas att man vinner själv istället...

Bara mina tankar... många håller inte med, någon kanske gör det, spelar egentligen ingen roll!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td