Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-23, 00:14   #61
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Med tanke på att Sharps eller rättare sagt stället dom hämtar spelen ifrån fortfarande ligger på vintertid är det en jävla tur att det går att ändra matchstartstid & låsa för oss som är noga med bokföringen. Tycker Du överdramatiserar snacket med att putsa siffror, krävs inte många minuter att syna ett bluffsheet speciellt om Du har för avsikt att rygga.
E-penis sheets är väl inte någon direkt ny företeelse.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), WizardofAhhs (+1)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 07:56   #62
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Men du ställer frågan "Varför finns möjligheten att låsa spel efter matchstart?"

Det kan du inte göra.
Om du själv knappar in en tid så blir den tiden avgörande. Hur hade du tänkt att systemet ska avgöra tiden för matchstart annars?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 18:53   #63
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Men du ställer frågan "Varför finns möjligheten att låsa spel efter matchstart?"

Det kan du inte göra.
Om du själv knappar in en tid så blir den tiden avgörande. Hur hade du tänkt att systemet ska avgöra tiden för matchstart annars?
Om systemet är kapabelt att "ta fram" all info åt dig om en match, så kanske lås-funktionen endast borde vara tillgänglig till den tid som presenteras?

Å andra sidan blir det väl problematiskt då man lägger sidospel (långtidsspel etc).
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 20:01   #64
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Om systemet är kapabelt att "ta fram" all info åt dig om en match, så kanske lås-funktionen endast borde vara tillgänglig till den tid som presenteras?

Å andra sidan blir det väl problematiskt då man lägger sidospel (långtidsspel etc).
Det är det systemet gör, låsfunktionen är tillgänglig fram till tiden som presenteras.
Vad hindrar dig då från att inte använda autoinfoga och själv skriva in lagen samt matchstart? Hur ska du kunna låsa matcherna då? Du har hamnat i en tankevurpa tyvärr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 10:36   #65
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ohlzon Visa inlägg
Flickepojken som är så fint!


Tackar, hehe
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 19:11   #66
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Hur gammal är KP?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 19:58   #67
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Hur gammal är KP?
Allmänna tekniska frågor

Spoiler:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalaspuffar
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 20:29   #68
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Allmänna tekniska frågor

Spoiler:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kalaspuffar
Man kan ju alltid försöka hehe
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 13:27   #69
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Har det någonsin varit uppe för förslag eller diskussion med en möjlighet att arkivera spreadsheets? Alltså att man ska kunna skilja mellan sina aktiva och sina arkiverade spreadsheets.

Varför skulle man vilja göra det? tänker ni.
Jag har till exempel 15 olika sheets. Det är bara två av dem som syns för andra, och det är dessutom bara dessa två som jag använder. Jag vill fortfarande ha kvar de gamla, om inte annat så för att kunna titta på dem och minnas svunna, än mer okunniga, tider. Men samtidigt vill jag inte att de ska komma med som förslag när jag ska välja spreadsheet att rygga till.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 21:06   #70
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Nu har jag en teknisk fråga också:

Jag är väldigt förtjust i siffror och statistik. Passande nog, när jag håller på med sådant här. Min förtjusning inkluderar även topplistor.

I alla fall så fann jag mitt spreadsheet "2014" med på topplistan "Top 10 senaste veckan" tidigare. Nu har jag lagt fler spel och därmed har min ROI som brukligt är sjunkit lite. Nu ligger jag inte på denna top 10.

Däremot om jag klickar på länken "Top 10 senaste veckan", då kommer en mycket längre lista, nämligen denna: https://www.sharps.se/spreadsheet/lista/senasteveckan

I den listan ligger mitt spreadsheet för närvarande på 7:e plats.

Min tekniska fråga är vad som skiljer de två listorna åt?
Är det ett minimum-antal spel på den utökade listan? Förslagsvis 50 då, jag ser ingen under 50 på listan.

Och en bonusfråga:
På plats 8 ligger "Norsk 3. div. avd. 12 - Sesongen 2012". Den är inte uppdaterad sedan 2012. Det ser ut att finnas någon felaktig datumangivelse någonstans. Är det det som spökar?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 18:36   #71
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Tre gånger på en vecka så har skärmen slocknat då jag mödosamt plitat på ett inlägg.

Lite för mycket på en gång för att det ska bero på tillfälligheter. Händer bara när jag som nu håller på att skriva här inne. Snabbar på nu för att slippa drabbas en tredje gång på ett dygn.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 20:53   #72
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tre gånger på en vecka så har skärmen slocknat då jag mödosamt plitat på ett inlägg.

Lite för mycket på en gång för att det ska bero på tillfälligheter. Händer bara när jag som nu håller på att skriva här inne. Snabbar på nu för att slippa drabbas en tredje gång på ett dygn.
kankse för att du mest tillbringar tid här så är sannolikheten det händer endast här rätt stor?

Hade några skärmar av samma modell inköpta samtidigt som en efter en började göra de där lite random allt oftare tills dom helt gav upp.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 00:25   #73
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Hallå där, varför kan man inte lägga upp bilder hur som helst utan måste använda sig utav imgur etc?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 07:51   #74
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Hallå där, varför kan man inte lägga upp bilder hur som helst utan måste använda sig utav imgur etc?
Varför belasta vår server med en massa bilder när det finns andra ställen som kan lagra det gratis?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 16:17   #75
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Varför belasta vår server med en massa bilder när det finns andra ställen som kan lagra det gratis?
Hej KP!

Tack för svar, då vet jag.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td