Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-13, 00:18   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

13/2 16:00 the Championship


Lördagen bjuder på lite förre matcher pga FA-cupen men det finns iaf i mina ögon en del kul ändå. Hoppas formen håller i sig..

Middlesbrough-Peterborough
Boro lirade jag i helgen och slank via 2-1 hemma mot Barnsley. Nu är förvisso Barnsley bra så det är ingen skam alls men Boros första 45 var dunderbra och formen är klart stigande. Idag har man Posh som motståndare, Posh är nykomlingar och har ryckt upp sig lite under Jim Gannon men detta är fortfarande ett tämligen begränsat lag som normalt inte duger här. Boro är normalt klassen bättre och kommer nu dessutom att bli bättre och bättre för varje match när man spelar in alla nya. Ett par frågetecken idag då G O'Neil och C. Killen dras med ljumsk- och lårskada och det är givetvis minus om de är out, de som vill väntar in laget. Posh har inga nya problem men det är inte de här matcherna man ska vinna, detta vet givetvis Peterborough om. Posh har vidare fem raka förluster på bortaplan...

Jag tycker att det är klasskillnad mellan dessa båda och ett segersuget Boro ska normalt inte ha några problem. -1 betalar nästan dubbelt, det tar jag utan större tvekan.

M'boro-Peterborough, Boro -1 @ 1,95 8/10u

Doncaster-Nottingham
Vare sig Donc eller Nottingham har någon vidare form för närvarande och Donc fick verkligen kriga sig till en poäng borta mot ett lika formlöst Leicester i helgen, 0-0. Nu är D. Shields åter på mf men om detta ska väcka Donc till liv undrar jag verkligen, laget har tre hemmaförluster på hela säsongen, två av de tre är de två senaste! Nottingham har varit lysande en tid men tappat form mot slutet och har faktiskt inte sett alls lika bra ut i tre raka matcher. Nu möter man dock ett spelande lag, det passar Nottingham alldeles utmärkt. B. Davies har inga problem med laget, frågan är bara VEM som ska få lira. Här kommer Nottingham få chanser, det är helt säkert, Donc har extremt svårt att spela defensivt på hemmaplan och det tror jag inte laget gör idag heller. Dock är inte Nottingham på topp och det gör insatsen något lägre än vad jag hade lirat annars.

Doncaster-Nottingham, Nottingham -0,25 @ 2,05 5/10u

Preston-Blackpool
Jag bara måste gå emot Preston i derbyt mot Blackpool när oddsen är satta som de är. Visst, Preston vann senast mot SU men det var mot ett skadedrabbat och formlöst SU som tagit en poäng på fyra fighter och efter att man förnedrats i två raka fighter (Swans & Barnsley). Laddningen enorm givetvis men mf Chaplow (ljumske) & yb Davidson kan vara out igen och det är inte bra i mina ögon. Blackpool har heller ingen form men var inte så mycket sämre än SW i helgen då man torskade 0-2. Nu lär man låta Preston dansa och kontra på dem, för Preston kommer lira offensivt - det gör man alltid hemma. Blackpool har dock ett problem, det är att mf C. Adam är avstängd, det är inte bra men det saknas på intet sätt ersättare. Här anser jag Blackpool vara ett bättre lag, trots att Darren Ferguson lånat D. Welbeck & M. James av pappa i MU. P. Parry & B. Nicholson är fortfarande borta och nu ska plötsligt Welbeck & James stå upp i ett derby, jag är ytterst skeptisk. Vi får Blackpool +0,25 @ 2,05, det lirar jag. 1-1 i förra mötet.

Preston-Blackpool, Blackpool +0,25 @ 2,05 4/10u
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 09:05   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 0
Standard

Det finns -1 till middlesborough till oddset 2.50.. synd att du inte tog den istället. en markant skillnad ju
Zorkis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 09:29   #3
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zorkis Visa inlägg
Det finns -1 till middlesborough till oddset 2.50.. synd att du inte tog den istället. en markant skillnad ju
Det är inte push vid ett måls vinst slänger jag iväg en vild gissning på
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 09:31   #4
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Ungefär så ja... -1 @ 1,95 med push om vinst med ett mål.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 10:01   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

tar rygg på samtliga Punter. Var själv inne på M'boro. Gillade deras senaste hemmamatch mot barnsley som dock blev onödigt spännande i slutet. Du har koll och då känns det bra att spela här.

De andra 2 spelen är något av små chansningar men jag tror att utfallet här blir minst 2/3 eller i värsta fall 1-1-1 och vill det sig väl är det tre fina spel som ger klirr.

Nu jobbar vi!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 16:59   #6
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Tråkigt, men på det igen bara. Dina analyser är väldigt bra, känns sunda. Hade tyvärr själv en riktigt dålig speldag idag, men man kommer igen, hoppas du inte slutar posta. Trevlig kväll

Vad blev det? En push, en halvpush och en förlust?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 17:01   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Halv vinst, push och förlust.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 18:03   #8
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

mm. same same. Men lycka till. Roliga rekar.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 23:28   #9
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Rätt svag dag resultatmässigt men Boro borde ha dödat matchen innan paus, igen. Forrest bara svagt och kunde inget mot ett formlöst Donc men Blackpool var bättre i derbyt och hade en i ramen och ett sumpat läge från tre meter så i stort såg det okej ut ändå.

Antal lagda spel: 9
Rätt: 6
Fel: 2
Push: 1
Units satsade: 48 (exkl. push)
Netto: +25,58
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td