Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-12, 22:55   #1
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Dagens CL och EL 13-15 mars


Eftersom alla väntar på att en tråd om detta skapas, så skapar jag den.
Går självklart att reka andra matcher än CL/EL-matcherna.

Hursomhelst ny vecka med nya matcher.

SPELSTOPP:20:45 den typiska CL-tiden. I och med att inga matcher spelas i Moskva denna omgång.
13 Mars
Inter - Marseille
Förra matchen vann fransmännen med uddamålet 1-0 i sista minuten.
Referee: Pedro Proença (POR)

Bayern München - FC Basel
Förra matchen vann Basel med uddamålet 1-0.
Referee: Mark Clattenburg (ENG)

__________________________________________________ ________________
14 Mars
Chelsea - Napoli
Tidigare mötet slutade 3-1 till Napolis favör. Får Chelsea dääääng igen?
Referee: Felix Brych (GER)

Real Madrid - CSKA Moskva
Moskva räddade dagen sist med att trycka in 1-1 i sista sekunden, det är utgångsläget.
Referee: Stéphane Lannoy (FRA) (En domare som jag ogillar).

__________________________________________________ ________________
Domarinformationen är inte släppt till EL-matcherna ännu. Kan uppdatera det senare.

SPELSTOPP: för de fyra första matcherna 19.00
15 Mars
Athletic Bilbao - Manchester United
Första mötet vann Bilbao överraskande men övertygande med 2-3.

PSV Eindhoven - Valencia CF
Valencia vann inte helt oväntat första mötet med 4-2. Kan PSV hålla tätt bakåt nu?

Udinese - AZ Alkmaar
AZ vann första mötet med 2-0.

Hannover 96 - Standard de Liège
I en svängig match slutade matchen slutligen 2-2.
_____________

SPELSTOPP: för de fyra sista matcherna 21.05

Olympiacos - Metalist
Grekerna vann första mötet 0-1, Metalist har en svår uppgift här.

Man. City - Sporting CP
Sporting tog en skalp sist 1-0. Kan laget klara sig lika väl på bortaplan?

FC Schalke 04 - FC Twente
Första matchen slutade 1-0 till Twente.

Beşiktaş - Atlético de Madrid

Förra veckans möte slutade 3-1 till Madrids favör.


Jag är väldigt sugen på Napoli som har ett bra odds. Och nog kan de ställa till det för ett Chelsea som har grus i maskineriet. Vidare är Besiktas och PSV-matchen, intressanta i ett ö2.5 mål-perspektiv.



Och ett dellgren-inflikande:

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 08:59   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag älskade Inter till 2.00, skulle nog lira till 1.95 också.

Inter har ju sett betydligt bättre ut de senaste matcherna, är definitivt på gång nu. Marseille har fyra raka förluster i Ligue 1 mot mediokert motstånd, inte godkänt alls. Reser riktigt dåligt och har faktiskt förlorat nästan hälften av bortamatcherna i ligan (6/13). Chivu avstängd, annars inget truppmässigt att reagera på.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 09:47   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 303
Standard

Inter-Marseille CL 20.45

Jag ser under 2.5 i denna match till 1.80 som intressant. En väntad matchbild är att Marseille som inte gjort mål på dem fyra senaste matcherna backar hem medan Inter försöker komma igenom på kanterna. Inter gjorde 2 mål i slutskedet på Chievo där första målet kom på hörna och det andra via ett inlägg. En försvarsbetonad uppställning hos Marseille är att vänta i denna match där bägge lagens säsong avgörs över 90 minuter. Risken kring detta spel är att 0-1 kommer i första halvlek men med tanke på Marseilles uteblivna offensiv dem senaste matcherna så har jag svårt att se att ett sådant mål kommer till.

Inter kommer jaga mål men det är ett lag bestående av äldre erfarna spelare och det är en Sneijder (ur form) som är spelaren som sticker ut och ska "göra det" i kvällens möte. Inters erfarna spelare kommer inte drabbas av panik utan dem vet att 1 mål räcker för att nå förlängning och tålamod kommer prägla deras spel ikväll.

Marseilles matcher efter mötet med Inter
Ajaccio-Marseille 1-0
Evian-Marseille 2-0
Marseille-Toulouse 0-1
Brest-Marseille 1-0

Kommentar: Marseille har saknat viktiga Valbuena och Remy vilket är stora plus inför kvällens möte då dessa spelare är involverade i det mesta av Marseilles offensiva spel.

Inters matcher efter mötet med Marseille
Chievo-Inter 0-2
Inter-Catania 2-2
Napoli-Inter 1-0

6 av lagens 7 senaste gemensamma matcher har slutat i under 2.5.

1.80= 55% sannolikhet för under 2.5
Min bedömning= 66% sannolikhet för under 2.5 (1.50)
Hot= 0-1 Marseille i första HT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1), hardballs (+1)

Senast redigerad av bollkoll den 2012-03-13 klockan 09:53.
bollkoll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 09:57   #4
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Visa inlägg
Jag älskade Inter till 2.00, skulle nog lira till 1.95 också.

Inter har ju sett betydligt bättre ut de senaste matcherna, är definitivt på gång nu. Marseille har fyra raka förluster i Ligue 1 mot mediokert motstånd, inte godkänt alls. Reser riktigt dåligt och har faktiskt förlorat nästan hälften av bortamatcherna i ligan (6/13). Chivu avstängd, annars inget truppmässigt att reagera på.
Här tycker jag att man även bör överväga "Inter att kvalificera sig". Finns till 3.0 @ BlueSQ. Om Inter vinner matchen ser jag även chanserna att kvalificera sig som goda. Marseille har ett hemmamål med sig vilket knappast borde vara en övermäktig uppgift för Inter, speciellt med tanke på att de skapade mer även i bortamatchen.

I övrigt gillar jag "båda gör mål" i Athletic Bilbao - Man Utd. Oddset är förvisso inte särskilt högt men med tanke på att Bilbao är otroligt hemmastarka och har gjort mål i alla hemmamatcher utom en under hela säsongen samtidigt som United säkerligen kommer försöka vända på det hela tycker jag ändå att 1.61 (Paddypower) är spelvärt. Överspel är också intressant i denna batalj. När Bilbao spelar hemma brukar det bli mycket mål och man är inte överdrivet täta bakåt. Hursom har jag svårt att tänka mig att Bilbao försöker köra 0-0 taktik här.

Senast redigerad av Jinx den 2012-03-13 klockan 11:40.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 10:25   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Här tycker jag att man även bör överväga "Inter att kvalificera sig". Finns till 3.0 @ BlueSQ. Om Inter vinner matchen ser jag även chanserna att kvalificera sig som goda. Marseille har ett hemmamål med sig vilket knappast borde vara en övermäktig uppgift för Inter, speciellt med tanke på att de skapade mer även i bortamatchen.
Jag har själv delat upp och lirat en liten del på Inter TQ men jag är lite rädd för spelet eftersom jag tycker att en uddamålsseger känns mycket troligt. 1-0 skulle ju ge förlängning och det kan gå lite hur som helst.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 10:29   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 303
Standard

Citat:
Jag har själv delat upp och lirat en liten del på Inter TQ men jag är lite rädd för spelet eftersom jag tycker att en uddamålsseger känns mycket troligt. 1-0 skulle ju ge förlängning och det kan gå lite hur som helst.
Blir det förlängning och du sitter med Inter att kvalificera sig till 3.00 bör du inte klaga när du beskriver att förlängning är ett slags lotteri.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dillehal (+1)
bollkoll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 10:33   #7
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Plockade Inter till 2.0 at Ladbrokes.

Båda lagen kommer från en period med dålig form där Inter känns påväg ur. Nu senast en 2-0 vinst på bortaplan mot Chievo.
Skadade spelare återvände till förra matchen och jag tror formen är påväg uppåt nu för inters del. De måste rädda säsongen, nu har de sin chans!
Marseille har varit oerhört dåliga i liga iår och torskade nu senaste med 0-1 mot Ajaccio. Desförinnan 0-2 mot Evian.
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 10:38   #8
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollkoll Visa inlägg
Blir det förlängning och du sitter med Inter att kvalificera sig till 3.00 bör du inte klaga när du beskriver att förlängning är ett slags lotteri.
Fast då har jag redan rättat det raka spelet för längesen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+1)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 10:56   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 303
Standard

Precis, och då är det bara att hoppas att det klirrar ännu mer i kassan efter förlängningen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+1)
bollkoll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 18:58   #10
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Vet inte vad man ska tro om Chelsea-matchen. Det vore naivt av Napoli att tro att det räcker att åka dit, hoppas på att Chelsea misslyckas med för hög press och Cavani & Co kan kontra in några baljor. Känns som att det är så snacket går lite inför matchen.

Tror nystarten för Chelsea kan få bra effekt. Får de in ett mål kan Napoli börja nerva. Chelsea+under2.5 finns till 4.8 på Bet365...
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 15:36   #11
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 119
Sharp$: 449

albygårlös
Stats: 15 - 15 - 0
ROI: 115.51%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Vet inte vad man ska tro om Chelsea-matchen. Det vore naivt av Napoli att tro att det räcker att åka dit, hoppas på att Chelsea misslyckas med för hög press och Cavani & Co kan kontra in några baljor. Känns som att det är så snacket går lite inför matchen.

Tror nystarten för Chelsea kan få bra effekt. Får de in ett mål kan Napoli börja nerva. Chelsea+under2.5 finns till 4.8 på Bet365...
Naivt vore att tro att Napoli kommer backa hem a'la interi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5), Markie (+5)
alby18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 19:08   #12
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alby18 Visa inlägg
Naivt vore att tro att Napoli kommer backa hem a'la interi.
Varför skulle dem inte det? Chelsea har ju inte direkt bländat oss med offensiv magi i vinter. Att hålla 0-1 eller 0-1 borde inte vara en otänkbar strategi.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 19:17   #13
qL
 
qLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Sharp$: 205
Standard

3 backslinjen är intakt och Cavani, Hamsik och Lavezzi uppåt. Detta luktar målfest tycker jag.
qL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 09:36   #14
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lirade Bayern München till 10 ggr att vinna turneringen innan Basel-matchen, funderar på att gå in med ännu mer till 7.00 nu innan dragningen. Finalen spelas ju i München, ultimata förutsättningar. Förstår inte hur Real Madrid kan ha lägre odds.

Vad tror ni?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 10:52   #15
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Jag tror att det kan bero på att Real i princip inte haft en svag stund under hela säsongen. Det har ju Bayern. Lottningen börjar snart. Ska bli kul att se vilka som möter vilka.

http://www.uefa.com/uefachampionslea...aws/index.html

Färdiglottat!

27-28 Mars
3-4 April

APOEL(CYP) vs Real Madrid(ESP)
Benfica(POR) vs Chelsea(ENG)
Milan(ITA) vs Barcelona(ESP)
Marseille(FRA) vs Bayern(GER)


Semifinalerna:
Marseille(FRA) vs Bayern(GER) VS APOEL(CYP) vs Real Madrid
Benfica(POR) vs Chelsea VS Milan(ITA) vs Barcelona

Senast redigerad av hardballs den 2012-03-16 klockan 12:22.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td