Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-16, 06:09   #1
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

16/2 20:45 Bristol City - Leicester


Bristol City - Leicester, Championship
Spel: Vinst för Leicester, vid oavgjort insatsen tillbaka
Odds: 1.95 hos Bet365
Insats: 760:- (5%)
Datum: 16 feb 2010
Spelstopp: 20:45

Leicesters formkurva fortsätter
OK. Formkurva kanske är att ta i. Men jag tror att de fick en ordentlig och välbehövlig moralboost av storvinsten, säsongens största över Scunthorpe hemma i helgen. Nu har man 3 "enkla" bortamatcher som man bara måste ta för att hålla sig kvar på playoffplats.

Bristol City var uddlösa när de väl hade chans på avslut i lördags mot ett kämpande Sheffield United, vilket återspeglas av att de inte lyckats göra mer än ett mål på de senaste fem matcherna i Championship. City har en svår uppgift framför sig.

Leicester, eldade av vinsten senast, och med ett anfall som verkar fungera utmärkt utan Matt Fryatt kommer att gå på för full maskin. Leicester har inte, precis som Bristol, förlorat en match de tagit ledningen i hittils i säsongen, och jag tror att Leicester är starkare här, hemmaplan till trots, och att de tar ledningen tidigt.

Förra mötet mellan lagen i december slutade 3-1 till Bristol City. Hämndaspekten här, och dessutom, Bristols form för tillfället både mentalt och spelmässigt tror jag inte räcker till för att göra en Double på Leicester.

Slutsats: En stark offensiv form hos Leicester mot en svag offensiv och defensiv hos Bristol, plus Leicesters motivation gör att jag inte ser hur Bristol City ska vara favoriter här. Drawnobet till 1.95 spelas.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-02-16 klockan 06:25.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 09:19   #2
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Bara så här spontant känns nottingham intressant, har dock inte kollat statistik och form.
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 09:26   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonsanken Visa inlägg
Bara så här spontant känns nottingham intressant, har dock inte kollat statistik och form.
För att de heter Nottingham då eller?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 09:57   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Skulle akta mig för Nottingham just nu. De har en svacka som man inte riktigt vet hur de kommer att lösa. Och med en manager som dessutom inte tycker de är redo för Premier League. Själv undviker jag dem just nu....
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 10:42   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 413
Standard

Tänker på matchen Bristol City - Leicester kväll.

du nämner att Bristol City varken är bra framåt eller bakåt och att Leicester har bra form offensivt, kanske det kan vara spelvärt att spela ö2.5 mål till 2.15 hos bet365?
Carlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 10:52   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För att de heter Nottingham då eller?


Du verkar alltid ha emot folk som tippar på favoriter, låt dom tippa hur dom vill istället.









Nottingham har efter en lång tid av strålande resultat plötslig tappat lite fart i ligaspelet. Två raka 0-1-förluster på bortaplan mot Coventry respektive Doncaster har gjort att Forest trillat ner till tredje plats i serien.
Nu är man tillbaka hemma på City Ground och där har man varit riktigt solida denna säsong med 11 segrar på 15 matcher. Kapacitetsmässigt är Nottingham det klart bättre laget och här räknar vi kallt med att ett revanschsuget hemmalag trampar gaspedalen i botten direkt.
I kväll talar dessutom det mesta för att vassa anfallsduon Dexter Blackstock och Robert Earnshaw (11 mål vardera denna säsong) är tillbaka i startelvan efter att ha startat på bänken i senaste matchen. Även mittfältaren Paul Anderson lämnades utanför laget i helgen och han hoppas också vara tillbaka idag. Anfallaren Gareth McCleary blev utvisad senast och är därmed avstängd idag och försvararen Joel Lynch är skadad.
Sheffield Utd har tillkännagivit att man har stora frågetecken för två av sina spelare inför kvällens match – manager Kevin Blackwell vill dock inte namnge vilka det handlar om. Sedan tidigare saknas försvarsduon Marcel Seip och Chris Morgan samt mittfältaren James Harper. Andrew Taylor är dock tillbaka efter att ha missat de senaste fem matcherna.
Senast besegrades Bristol C på hemmaplan med klara 2-0, men den segern värderar vi inte speciellt högt eftersom gästerna hade massor med spelare borta pga skador. Före det hade laget bara knipit en poäng på fyra matcher och vi sätter ett stort frågetecken för formen.


Nottingham: Doncaster (b) 0-1, Coventry (b) 0-1, Sheffield Wed (h) 2-1.
Sheffield Utd: Bristol C (h) 2-0, Preston (b) 1-2, Derby (h) 1-1.


Spelar en rak 1:a även över 2.5 mål

Senast redigerad av Babbe den 2010-02-16 klockan 11:13.
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 11:10   #7
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Carlo Visa inlägg
Tänker på matchen Bristol City - Leicester kväll.

du nämner att Bristol City varken är bra framåt eller bakåt och att Leicester har bra form offensivt, kanske det kan vara spelvärt att spela ö2.5 mål till 2.15 hos bet365?
Tror inte att Bristol City lyckas göra mer än ett mål kanske inget ikväll...

Att i så fall Leicester skulle göra 8+ mål på två matcher finner jag ganska osannolikt och det var inte riktigt dit reken penakde tycker jag...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 12:44   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Babbe Visa inlägg
Du verkar alltid ha emot folk som tippar på favoriter, låt dom tippa hur dom vill istället.
folk får givetvis tippa som de vill och jag tippar själv favoriter ibland, men det går inte att vara vinnande i längden om du bara spelar favoriter. När man dessutom skriver att man är sugen på en favorit utan att ha kollat stats, form eller något annat så är det väl inte speciellt konstigt att ifrågasätta?

Du kanske missade smileyn dessutom? Väldigt snabb på angrepp för att jag ställde en fråga till dig i chatten om du bara spelar favoriter.

Nottingham känns som ett spel man bör avstå ikväll, men alla gör som de vill såklart!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 15:34   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
folk får givetvis tippa som de vill och jag tippar själv favoriter ibland, men det går inte att vara vinnande i längden om du bara spelar favoriter.
Tycker du inte att det där låter dumt själv? Att tippa på klara favoriter som ger runt 1.80 (Nottingham ikväll) känns ju snarare sunt. Där med inte sagt att Nottingham är något bra spel ikväll. Det är ju uppenbart att din teori inte håller, det är ju bara att kolla på din ROI.

Nåväl, Back to topic: Bra rek portugisen! Tar rygg
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 18:33   #10
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Börjar faktiskt bli småsugen på andra sidan snart...man bombar ner Leicester så det smäller om det. Jättefavorit borta mot City, det är det inte många lag som är.

Redan plus-hcp på BC, låt ser var detta slutar. Kan iaf bli högt på ettan...
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 18:54   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ryssfemman Visa inlägg
Tycker du inte att det där låter dumt själv? Att tippa på klara favoriter som ger runt 1.80 (Nottingham ikväll) känns ju snarare sunt. Där med inte sagt att Nottingham är något bra spel ikväll. Det är ju uppenbart att din teori inte håller, det är ju bara att kolla på din ROI.

Nåväl, Back to topic: Bra rek portugisen! Tar rygg
Om du tror att du vet mer än spelbolagen när det kommer till att spela 1X2 på favoriter i några av världens mest bevakade ligor så tror du fel.

Med det sagt så säger jag inte heller att jag är en vinnande spelare, hade jag velat ljuga om det så hade jag väl knappast länkat till min spreadsheet där jag visar ROI på under 100.

Beträffande min teori så vet du dock inget mer än vilka spel jag har lagt så där har du heller inget att hämta. Har ROI på 101.35 på mina rekar, vilket inte heller är speciellt bra, dock på rätt sida plus.

Du kanske bör ställa dig frågan om varför exempelvis Nottingham till 1.80 inte är rekat av någon duktig spelare ikväll? Precis som alltid är favoriten sönderspelad av public och du går inte plus på spelet i längden. Det är nog allmänt känd fakta och det kan jag påtala även om jag än så länge inte är en vinnande spelare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 21:32   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Blev du så upprörd att du inte kunde läsa vad jag skrev eller?

Citat:
Där med inte sagt att Nottingham är något bra spel ikväll.
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 22:07   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ryssfemman Visa inlägg
Blev du så upprörd att du inte kunde läsa vad jag skrev eller?
Jag läste, men du använde den som exempel så ja fortsatte på samma väg. Antar att du inte hade så mycket mer att komma med än så vi kan väl lämna det där.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-17, 05:38   #14
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Pojkar pojkar.... kul att ni diskuterar, men ännu roligare om ni håller er till något som är relaterat till matchen

Resultat: 1-1 (Push)

Ontopic: En riktig skräprek hur man än kollar på det... Reken tippade mer på en matchbild där Leicester tog en tidig ledning och höll den matchen ut. Vilket inte riktigt var fallet.

Kul dock att Bristol City är det lag i hela Championship som släpper in mest mål på injury time. Inte ens här klarade de att hålla ledning i mer än några minuter
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-17, 05:47   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Hmm... läser summaryn nu, kanske inte var en superdålig rek iallafall...

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/foot..._1/8510855.stm
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td