Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-13, 07:25   #1
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Scam or what?


En polare sände mig denna länk... is it a scam or what??!!!

Aktierobotar har vi hört talas om... här snackas "spelrobot"!!!
...och varför ge "dagliga tips" om allt är automatiserat.... detta faller väl under den givna grundregeln.... "för bra för att vara sant".

Detta kan man läsa:
Tjäna pengar på fotboll
Betydligt bättre vinster än aktier - skattefritt.
Den 8 juni–1 juli spelas fotbolls-EM i Polen och Ukraina. Det är årets höjdpunkt för alla fotbollsfantaster världens runt.
– Det går att tjäna pengar på fotboll. En investering som gett betydligt bättre vinster än vad man kunnat tjäna på aktier och fonder de senaste åren. Dessutom är vinsterna skattefria, säger Mikael Eriksson, vd vid fotbollspengar.se.

Det är Fotbollsfeber
Under en knapp månad ska Europas bästa fotbollslandslag spela EM och fantastiskt nog är även Sverige med. Räkna med många spännande matcher framöver.

Det går även att tjäna pengar på fotboll från sidan. Som sportstrader spelar du på olika resultat inom sportvärlden.
– Vi kan hjälpa dig att göra fotboll till en inkomstkälla. Vi har sedan hösten 2007 utbildat och hjälpt över 1500 personer från hela Norden att tjäna pengar på fotbollsmatcher med hjälp av våra metoder, strategier och system. Det här är spelsystem helt anpassade till onlinevärlden, berättar Mikael Eriksson vid fotbollspengar.se.
Aldrig haft minusresultat
Sport omsätter enorma pengar varje dag på nätet. En enda fotbollsmatch i Champions League kan exempelvis omsätta mer än hundra miljoner kronor. Det är en enorm marknad – sju dagar i veckan, dygnet runt – med goda förtjänstmöjligheter för den som har tillgång till rätt information.
– Vi har aldrig haft ett år som visat minusresultat. Normalt gör vi vinst elva månader av tolv. Alla våra medlemmar erbjuds full support som går att få via mejl och även telefon, säger Mikael Eriksson.

Spela på EM i fotboll
På fotbollspengar.se kan man nu spela EURO 2012, ett supererbjudande som gäller före och under hela EM.
– Självklart kommer vi att dagligen servera våra bästa tips från hela EM, teamet bakom fotbollspengar.se finns på plats i Kiev under EM-slutspelet, säger Mikael Eriksson.

I EURO 2012-erbjudande ingår bland annat ett ”obegränsat medlemskap” på medlemstjänsten Sportz, som har visat vinst de senaste 16 av 17 månaderna och resultaten är stabila.
– Sportz fungerar som ditt privata informationsfilter i sportvärlden. Du behöver inte längre enbart förlita dig på ren instinkt eller tur. Medlemssidan är för dig som är intresserad av att spela professionellt för att tjäna pengar på internet. Här får du värdefull information, utbildning och vägledning som kan lära dig att bli en vinnare inom spel på sport, menar Mikael Eriksson.

Spelrobot som sköter allt
Nya medlemmar får även utan kostnad prova en spelrobot: Sportzbot. Med hjälp av Sportzbot kan du tjäna pengar dagligen på fotboll och hästar – utan att själv behöva göra något.
– Ny teknik och internet har skapat möjlighet till automatiserat spel. Med hjälp av en bot, en programvara, kan du som användare tjäna pengar på spel utan att själv behöva göra jobbet. Du startar i gång boten och sedan sköter programvaran spelandet åt dig enligt bestämda system och kriterier, säger Mikael Eriksson.
Unik metod
Fotbollspengar.se har funnits sedan 2007 på nätet. Utbildningsmaterialet som är fokuserat på trading inom fotboll har utvecklats genom åren. Nuvarande version är 4.0, till hösten kommer också den nya versionen 5.0.
Som medlem får man tillgång till ett omfattande utbildningsmaterialet. En huvudmanual på cirka 180 sidor, allt på svenska, och dagligen färska speltips.
– Något liknade material går inte att få tag på någon annanstans. Här hittar du de allra bästa och mest framgångsrika systemen för dig som vill tjäna pengar på fotboll. Du behöver inte vara en gambler när du kan vara en trader, säger Mikael Eriksson.

Fotbollspengar drivs av företaget Digital Solutions AB som funnits sedan 1996

http://marketnews.se/2012/05/tjana-pengar-pa-fotboll/
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 07:28   #2
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

OBS! texten ovan är ABSOLUT INGEN REKLAM, jag har inget samröre alls med detta utan är bara nyfiken på hur andra ställer sig gällande de "utlovade vinsterna"... jag vet nog precis vad jag själv tycker....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 09:43   #3
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Mitt intryck av att ha läst om sidan är att det säkerligen är "scam", i den bemärkelsen att den inte ger dig några unika råd eller system som du inte skulle hitta någon annanstans.

Jag hittade några trådar på flashback om fotbollspengar och systersidorna sportz och inzideinfo. De flesta är rörande överens om att det är bluff:
https://www.flashback.org/t642917
https://www.flashback.org/t1068272
https://www.flashback.org/t282007
https://www.flashback.org/t853439
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 09:50   #4
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Om det är scam eller inte vågar jag faktiskt inte svara på. Det är nog inte 100 % scam, däremot kan man verkligen fråga sig om det är värt att betala 2340 kronor för det där. Man vet ju inte ens riktigt vad man får.

Angående de automatiserade botarna så är ju det inget nytt och revolutionärt. Frågan är bara hur mycket av det jobbet som man ska göra själv. De pratar om automatiserade system men vi får ju ingen inblick i hur väl de fungerar. Att skaffa en robot är inget problem, att lära sig att tjäna pengar med hjälp av robotarna är något helt annat.

Sedan verkar de erbjuda ett riskfritt spel hos ett bolag, en bonus som man med all säkerhet kan ta del av även om man inte är med i fotbollspengar.

Det där med payback express är förmodligen inte heller något märkvärdigt. Det verkar handla om bonushoreri och vill man lära sig att bonushora kan man lika väl läsa guiden som finns här på sharps helt gratis.

Kort och gott tror jag inte att det helt och hållet är scam. Däremot skulle åtminstone inte jag pröjsa 2340 kronor när man inte alls vet vad man får. Det känns som en onödigt korkad risk att ta, i synnerhet i en bransch där det mesta som säljs faktiskt är scam.

Nu gjorde jag dig säkert inte mycket klokare, men jag gav dig ett svar i alla fall. Förhoppningsvis finns det någon här på forumet som faktiskt köpt produkten och som kan ge dig ett klokare svar.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 13:59   #5
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Personerna bakom fotbollspengar skapar med jämna mellanrum nya s.k. skal ("skins") för att marknadsföra samma usla, alt ännu sämre, bettingstrategier som nybörjare inom betting/sportstrading kan tänkas nappa på. Gemensamt för alla skal är, som Sonny nämner ovan, att man inte får tag på någon statistik för hur deras system artar sig i det långa loppet - anledningen till detta kan du säkert lista ut själv. Mao är de som lanserar dessa hemsidor ett gäng parasiter vars sidoinkomst består av andras okunskap och naivitet. Taktiken från scammers med att lansera mirakelsystem, automatiserade botar och fan och hans moster är mycket vanligare inom den engelskspråkiga bettingcommunityn där man främst försöker sno pengar av galoppintresserade.
Spoiler:
Pga mängden av scams som spottas ut så har engelska punters reagerat med att bla starta anti-scam sidor som varnar så snart kända scammers lanserar nya skins, se t.ex. http://www.bettingsystemtruths.com/


Genom att söka på fotbollspengar på forumet så ser du att deras skräp behandlats tidigare:

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...llspengar-osv/

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...spengar-4-0-a/

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...proevat-detta/

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-sportzbot-eu/

Om någon i framtiden ser att de regat en ny adress ("skin") och marknadsför samma skräp så kan ni väl bumpa denna eller någon av ovanstående trådar.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 16:00   #6
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Tack sharps-vänner för era synpunkter... precis som man trodde, är detta inget att bry sig om... finns bättre bettingstrategier mm att läsa bl.a på dett utmärkta forum!

Kände hela tiden att det låg under "för bra för att vara sant"... men ville ändå kolla med er som kan er sak då polaren jag fick länken av var intresserad till en början, så icke nu skulle jag tro.

Skall läsa lite mer om detta ändå via de länkar ni delgivit ovan. Mot nya vinster...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 10:35   #7
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Jag har haft sportzbot nu i fyra månader med olika resultat.
Man sätter igång en mjukvara i datorn bara som får stå på och rulla själv.
Men jag rekommenderar er som är intresserade att inte skaffa det före augusti-september då dom stora ligorna i fotboll startat igen!
Har ni egna erfarenheter eller frågor så dela gärna med er!!
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 11:47   #8
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

[QUOTE=Alehor1;192208]Jag har haft sportzbot nu i fyra månader med olika resultat.
Man sätter igång en mjukvara i datorn bara som får stå på och rulla själv.
Men jag rekommenderar er som är intresserade att inte skaffa det före augusti-september då dom stora ligorna i fotboll startat igen!
Har ni egna erfarenheter eller frågor så dela gärna med er!![/QUOT

Hur involverad är du i dessa företag då?
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 12:16   #9
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alehor1 Visa inlägg
Jag har haft sportzbot nu i fyra månader med olika resultat.
Man sätter igång en mjukvara i datorn bara som får stå på och rulla själv.
Men jag rekommenderar er som är intresserade att inte skaffa det före augusti-september då dom stora ligorna i fotboll startat igen!
Har ni egna erfarenheter eller frågor så dela gärna med er!!
Oj, min gamla fråge-tråd fick liv igen...
Själv har jag aldrig varit intresserad av denna "robott", men nyfiken är man ju på mkt... det som triggar min nyfikenhet gällande detta inlägg är...:

"Med olika resultat"... skriver du, kan du specificera detta?
Och som Pilkast var inne på, är du involverad i detta på ngt sätt????
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 12:35   #10
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Den stora frågan: har du gått plus?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:54   #11
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Varför ska man alltid vara involverad i allt? Jag tror på det, men ligger minus nu...
Varit medlem sen april(precis när lågsäsongen börja, dvs att ligorna slutade)
Så boten har gått minus april,maj och nu juli. I juni gick den plus(under EM).
Nu spelar dom bara på hästar, och det går åt helvete. Men fotbollen däremot kan dom. Så jag har precis som jag skrivit i en annan tråd pausat boten tills vidare, iaf tills aug-sep då ligorna drar igång. Går ni in på deras hemsida så ser ni att dom ligger plus från okt-mars förra året. Så jag hoppas på de bästa och väntar tills då
Har ni fler frågor, hit me!
Men ja är inte involverad på någe sätt
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 20:19   #12
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alehor1 Visa inlägg
Varför ska man alltid vara involverad i allt? Jag tror på det, men ligger minus nu...
Varit medlem sen april(precis när lågsäsongen börja, dvs att ligorna slutade)
Så boten har gått minus april,maj och nu juli. I juni gick den plus(under EM).
Nu spelar dom bara på hästar, och det går åt helvete. Men fotbollen däremot kan dom. Så jag har precis som jag skrivit i en annan tråd pausat boten tills vidare, iaf tills aug-sep då ligorna drar igång. Går ni in på deras hemsida så ser ni att dom ligger plus från okt-mars förra året. Så jag hoppas på de bästa och väntar tills då
Har ni fler frågor, hit me!
Men ja är inte involverad på någe sätt

Konstigt att de inte uppdaterat sedan april-2012... Kan förlusterna i 3 månader utav 3,5 spela in, måntro? Och vad skall man gå efter - skall man enbart gå på deras eget ord att de gått plus, eller har de ordentliga sheets för medlemmarna?

Senast redigerad av Pilkast den 2012-07-10 klockan 20:20.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 20:24   #13
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Och hur har de räknat ut detta:

Citat:
Citat:
Värdet för 1 poäng bestämmer du själv via programvaran.
Spelar du med 1 poäng = 100 kronor skulle du ha tjänat 7 828 kronor.
Spelar du med 1 poäng = 500 kronor skulle du ha tjänat 39 140 kronor.
Spelar du med 1 poäng = 1000 kronor skulle du ha tjänat 78 280 kronor.
Är det marknadshögst som gäller eller vad är det som gäller eftersom "allting" sköts automatiskt?
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 21:10   #14
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Min hopp och tro är iaf att det går plus nu från hösten fram till våren, sen får ja pausa under tiden. Jag har värderat till 1000 kr poängen.
Vet ni andra bra botar eller? Är ändå skönt att låta programmet stå igång dygnet runt och inte behöva göra ett skit själv. Sen kanske det ska börja ge lite pengar också
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:02   #15
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Det löper ju en annan tråd under namnet "Sportzbot.eu" här på forumet, där finns skrivet av "Josef23" ett inlägg som är läsvärt och bör betänkas, jag kopierar in detta här:

Hej låt mig bringa klarhet i denna diskussion. Jag är en av de stackars lurade av Mikael Eriksson. Jag köpte sportzbotten. Och det är just vad den är : botten. Några pengar har den inte genererat utan tvärtom så har jag bara förlorat på den. Några bra speldagar där man vinner lite grann följs alltid av dagar med stora förluster så att man ska tappa lusten att spela. Vilket jag också gjorde. Nu betalar jag bara av skulden till Svea Ekonomi som lånat mig pengar till den här scamen. Betalade sammanlagt 7300 kr inkl uppläggningsavgift. Vidare så finns i botten en knapp för att kolla statistiken tillbaka i tiden. Alltså hur spelandet gått. Den fungerar inte och när man påpekar det och undrar hur man ska göra för att få igång den så får man inget svar av deras support. Detta är en scam som dom lyckats perfekt med. Finns inte heller något forum som vi användare kan ha för att diskutera våra förluster med varandra. Man får väl skylla sig själv som går på sådana här upplägg. Hoppas jag hindrar någon annan från att nappa på detta.

Sen blir jag betänksam då jag läser "Alehor1" text: "...Nu spelar dom bara på hästar, och det går åt helvete. Men fotbollen däremot kan dom."Vadå kan dom... det är ju per automatik, en spelrobot, vilka "dom", de som satt parametrarna menar du, eller??? Kan inte förstå hur någon automatik skall kunna täcka upp form, skadelägen, planunderlag, kval/olika ligor, allt som finns att betänka, finns ju hur mkt som helts... alla lir läggs via Betfair, men läser Boten av oddsrörelser i flera spelbolag eller hur fan är det uppbyggt.... är det bara slumpen mån tro???

Önskar Dig lycka till med ditt robot-lir, naturligtvis skall du fortsätta då du tror på det, som du själv uttrycker det. Själv är jag bara nyfiken och följer gärna denna tråd vidare, kanske du börjar rapportera in vinster snart...!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 15:01   #16
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Dom har ju koll på dedär med skadelägen och så självklart. Deras program samarbetar med inzideinfo om jag inte missminner mig, ni hör ju på namnet. Men för övrigt har dom spelat tre matcher under min tid på sportzbot (under EM) Där drog dom in 5000. Så där ligger väl grunden till att jag tror dom kan dra in mkt pengar senare i höst. Sen kan man ju skriva Till den här Mikael och fråga allt man undrar, dom har gått ut med i sina mail dom skickar till oss medlemmar, att det är lågsäsong jusst nu, och att dom bara kommer spela på hästar fram till slutet av sommaren, å jag har fått svar på engång när jag ställt mina frågor. Dehär med statistiken som Josef skrev i tidigare inlägg stämmer inte. Jag ser exakt hur mkt minus jag ligger
Jag hoppas också på vinster, å när dom kommer rapporterar jag! Tålamod är nyckeln till framgång
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 16:17   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Men ja, vakna ffs. InzideInfo? Hänvisar du till ett samarbete till den tjänsten när du vill bygga trovärdighet? InsideInfo, fotbollspengar osv ÄR scam. Kräver ingen direkt kunskap i Google-sök för att hitta allt man behöver för att inse att man är lurad. Så antingen är du lat, dum eller en del av gänget bakom scammen. Vilket alternativ väljer du?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Marreee (+10), surrelito (+5), Pilkast (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 16:53   #18
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja alla som använder nåt så coolt som "z" istället för "s" är inte speciellt seriösa i min värld i alla fall.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+1), PalleKuling (+5), Pilkast (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 18:13   #19
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Jag är lat, det är ju därför jag väljer en bot.. Om det går bra i höst, så får vi se vad ni kallar mig efter de.
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 18:23   #20
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alehor1 Visa inlägg
Jag är lat, det är ju därför jag väljer en bot.. Om det går bra i höst, så får vi se vad ni kallar mig efter de.
Lycka till, du kommer säkert att bli stenrik
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 20:45   #21
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 11
Sharp$: 38
Standard

Haha, sure! Blir inte rikare av att jobba på posten iaf
Alehor1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 20:52   #22
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alehor1 Visa inlägg
Haha, sure! Blir inte rikare av att jobba på posten iaf
Du blir nog rikare av att jobba än att förlora pengar på scam
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td