Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-23, 07:38   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Misslyckas med Fotbollspengar 4.0


Fick fotbolls pengar 4.0 i förra veckan. Såg framför mig ett liv i sus och dus. Började lite smått och det gick si så där första tre matcherna slutade med en total vinst på 25:- efter dyra green outs. Så hände det som inte fikc hända. Den fjärde matchen jag spelade blev planenligt ett mål i. Ställningen 0-1 påverkade inte oddset tillräckligt för att kunna spela kryss så jag avvaktade lite för länge så det hann bli 1-1 och så var den katchen körd. Hade testat att spela 0-0 i alla fyra första matcherna. Femte matchen jag spelade struntade jag i 0-0 spelet. Enligt vad jag läst ska man minksa förlusterna genom att spela 0-0 om det inte blivit mål efter 70 minuter. Oddset efter 70 min var dock katastrofalt så jag hoppades i stället på ett mål men 0-0 blev slutresultatet. Den enda matchen av 10 i den ligan. Jag är inte född till det här tydligen......
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 07:54   #2
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Upptäckte just att jag borde lagt det i ett annat forum. Upps miss!
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 08:05   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Fotboll -> Tänkarhörnan /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 10:01   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Fotbollspengar är en scam och taktiken är ingen genväg till liv i flärd. Kräver lika mycket jobb som all annan betting.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 10:42   #5
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Systemet fungerade för några år sedan men gör det inte längre. Det jag tycker sämst om är att killarna som säljer systemet påstår att de utvecklad det själva under mycket slit och svett. Jag har en kompis som köpte deras olika system och har gått igenom dessa. Allt är knyckt ifrån utländska siter vilket de gör sitt bästa i att försöka mörka. Det fungerar måhända på personer som är nybörjare på betting alt. dåliga på engelska. Men alla övriga med några års erfarenheter av betting går inte på den bluffen. Johannes Nilsson som tradar tennis har blivit föremål för deras uppmärksamhet och han var inte speciellt road av att läsa om deras sk långvara och kvalitetsfyllda produkttester.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 10:52   #6
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omg, 2340 kronor för den skiten! Hade varit intressant att veta hur många paket dom sålt. Jävla svin är det.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 13:56   #7
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Antar att du testade strategin att boka oavgjort innan match och sedan gröna ut vid ett mål? Testade själv den taktiken när jag var ny på det här med betfair trading och det är en helt värdelös strategi. Oddset på oavgjort stiger inte tillräckligt mycket vid mål. Du tjänar troligtvis mer på att boka 0-0 innan match eftersom du då slipper risken att du inte hinner gröna ut vid mål innan motståndarlaget hinner kvittera.

Är det något jag också lärt mig så är det att de strategier som är mest marknadsförda på nätet, är också många gånger de sämsta. De allra bästa strategierna är nog många gånger inte lika exponerade och blir de sedan allt för exponerade ligger det också i sakens natur att strategierna inte blir lika lönsamma eftersom "alla" börjar använda samma strategi.

Själv skulle jag väldigt gärna få tips av folk på bra litteratur man kan läsa om betfair trading. Gärna litteratur från någon erkänd kille som faktiskt lever på att trada på betfair och som erbjuder strategier som faktiskt fungerar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppoe (+3)
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 14:59   #8
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Själv skulle jag väldigt gärna få tips av folk på bra litteratur man kan läsa om betfair trading. Gärna litteratur från någon erkänd kille som faktiskt lever på att trada på betfair och som erbjuder strategier som faktiskt fungerar.
Jobbar på något liknande just nu.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 15:23   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2206
Standard

Bara för att det fungerade, om det gjorde det, när boken skrevs behöver det inte göra det nu. Men det kanske finns skrivna strategier som gör att alla läsare kan leva på att trada hos Betfair, bara det att inte tillräckligt många upptäckt det än.

Vad tror ni själva?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 16:02   #10
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bara för att det fungerade, om det gjorde det, när boken skrevs behöver det inte göra det nu. Men det kanske finns skrivna strategier som gör att alla läsare kan leva på att trada hos Betfair, bara det att inte tillräckligt många upptäckt det än.

Vad tror ni själva?
Marknaden är alldeles för liten för att det ska kunna finnas skrivna strategier som fungerar. Dock så kan man såklart få inspiration från skrivna strategier. Ska man trada handlar mycket om att vara unik i sin strategi.

A kan ha en strategi som är vinnande under perioden X som B snappar upp.
Under tidsperioden Y kör A och B med den "vinnande" strategin och båda förlorar.
B ändrar lite i sin strategi till en som är sämre än orginalet men börjar gå plus. A går då också plus igen eftersom ingen annan har exakt hans strategi.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 13:04   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Jag tycker visst Boka X kan fungera.

Det gäller bara att vara selektiv med vilka matcher man väljer att spela.
Ifall du spela boka X med två lag som jämn bra och oddset är ganska jämnt för delat till exmpel 2.15 - 3.15 - 2.45 så kommer X inte stiga mycket vid mål, speciellt ifall borta laget som står 2.45 i odds gör mål. Då kanske X går upp till 3.40 som bäst, typ.

Det är bättre att välja matcher där det finns en relativt klar favorit som spelar hemma(som man så klart kollat innan,gör mål tidigt i sina matcher,och mycket mål)

Säg att oddsen i sån match står 1.80 - 3.45 - 4.8 så kommer X oddset stiga till ca 5.5-8 om favoriten gör mål. och då man gröna ut med vinst.
Ifall doggen gör första målet kan det vara bra att ha förstärking på 1-1 resultatet och avakta ifall det blir 0-2 då kan man gröna ut igen, eller om det blir 1-1 då kan man gå in förstärka 2-2 om man vill osv.
Alternativt kan man trada ut en liten förlust ifall doggen gör mål. men allt sånt där är upp till en själv.

Alternativt kan man gå ur matchen ifall det står fortfarande står 0-0 efter ca 20 min eftersom X oddset står ganska stilla tills dess.

Jag tror inte det finns strategier som man kan följa blint och göra vinst varje gång på betfair.
Men jag är ganska säker på att det finns metoder som o man, är selektiv med sina matcher kan göra vinster på i längden.

ZZ om du spelar på en fotbollsmatch i rumänska andra ligan kanske markanden är för liten (no offense) men alla dom större ligorna i europa och uefas cuper ha fin omsättning.

Senast redigerad av mewtzz den 2011-03-24 klockan 13:07.
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td