Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-25, 04:32   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Tradingsystem, Fotbollspengar, osv!


Trading verkar ganska underskattat på detta forum, det är främst vanlig betting som gäller? Detta är lite underligt, då jag tycker trading verkar "säkrare" och väldigt roligare på något vis.

I denna tråd tänkte jag därför vi kunde dela med oss av erfarenheter, snacka trading-system osv. Och gärna inom fotboll, men känner ni för att snacka andra sporter så låt inte mig vara något hinder.

Så fort jag bonushorat färdigt så tänkte jag nog sätta mig in i tradingen igen och gärna ta lärdom av system som inte är så riskfyllda.

Första kontakten med trading för min del var för ca 3 år sedan, efter att ha köpt Fotbollspengar. Jag åkte rejält på nöten då, då deras manualer var extremt naivt skrivna, men jag var även nybörjare vilket också kan förklara en del. Jag har läst nyaste versionen av Fotbollspengar och den verkar vara förbättrad iaf. Någon som använt sig av deras system?

Dela gärna med er av erfarenheter och era bästa trading-system och allmänna råd/tips kring trading! Och tror vi knappt är en promille av alla dom som hänger på Betfair så det skadar nog inte att dela med sig, om du tror du sitter på världens bästa system.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 08:20   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Saknar också detta. Men tyvärr verkar trådarna alltid dö ut när man börjar diskutera trading. Själv har jag en stadig inkomst via trading på fotboll. Innan jag avslöjar alltför mycket kan jag bidra med en variant på det klassiska boka oavgjort för att sedan "greena" ut vid första målet. Detta är ett system som väldigt många använder vilket gör att lönsamheten är mindre bra nu för tiden.
En variant man kan använda är att spela ca 1 unit på 0-0 och 5 unit på resultatet 1-1. Vid första målet kan man sedan oftast göra en vinst genom att
boka 1-1 alternativt oavgjort. På det sättet utnyttjar man de som spelar på det klassiska viset.
Obs 1 unit och 5 unit är ca priser för en exakt fördelning måste man självklart
veta de exakta oddsen.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 08:22   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Trading verkar ganska underskattat på detta forum, det är främst vanlig betting som gäller? Detta är lite underligt, då jag tycker trading verkar "säkrare" och väldigt roligare på något vis.

I denna tråd tänkte jag därför vi kunde dela med oss av erfarenheter, snacka trading-system osv. Och gärna inom fotboll, men känner ni för att snacka andra sporter så låt inte mig vara något hinder.

Så fort jag bonushorat färdigt så tänkte jag nog sätta mig in i tradingen igen och gärna ta lärdom av system som inte är så riskfyllda.

Första kontakten med trading för min del var för ca 3 år sedan, efter att ha köpt Fotbollspengar. Jag åkte rejält på nöten då, då deras manualer var extremt naivt skrivna, men jag var även nybörjare vilket också kan förklara en del. Jag har läst nyaste versionen av Fotbollspengar och den verkar vara förbättrad iaf. Någon som använt sig av deras system?

Dela gärna med er av erfarenheter och era bästa trading-system och allmänna råd/tips kring trading! Och tror vi knappt är en promille av alla dom som hänger på Betfair så det skadar nog inte att dela med sig, om du tror du sitter på världens bästa system.
Det tror jag absolut skulle vara till skada.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 08:26   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 145
Standard

Hur funkar det? Har aldrig hört talas om trading inom betting.
stures är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 08:35   #5
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Var inne på den sidan "FotbollsPengar" för första gången idag. Hela upplägget av hemsidan känns riktigt illa. Fult, amatörmässigt och en satans massa text om hur lätt det är att tjäna pengar. Jag är väldigt nyfiken på om någon kör detta system med framgång.
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 08:56   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Fotbollspengars system är ingen genväg till snabba pengar. Den kunskap dem säljer kan man enkelt få fram på nätet via div. forum. En av de mer kunniga i Sverige är teamprofits blogg och via den kan man få fram användbara länkar.
Finns inga system som man kan applicera mekaniskt på olika matcher och tro att man kan tjäna pengar. För att använda ett slitet uttryck allt handlar om värde i oddsen. Men kan man sin statistik och hittar en väg att profitera på nöjesspelarna finns det pengar att hämta.
Som jag tidigare har sagt så har jag varit en förlorande spelare i 30 år och det var inte förrän jag började med trading som jag äntligen har kunnat visa upp ett positivt resultat de sista åren.
En bonus är att jag även har blivit en person som går blygsamt plus på de spel som jag inte tradar tack vare den kunskap som tradingen har fört med sig.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 11:09   #7
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läs Oddshandlaren.net, answermyquestionjerk.se/johannes, så har du kommit en liten på bit på vägen sen.

Det finnas massor av gratis info på nätet. Köp inget.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 12:07   #8
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Saknar också detta. Men tyvärr verkar trådarna alltid dö ut när man börjar diskutera trading. Själv har jag en stadig inkomst via trading på fotboll. Innan jag avslöjar alltför mycket kan jag bidra med en variant på det klassiska boka oavgjort för att sedan "greena" ut vid första målet. Detta är ett system som väldigt många använder vilket gör att lönsamheten är mindre bra nu för tiden.
En variant man kan använda är att spela ca 1 unit på 0-0 och 5 unit på resultatet 1-1. Vid första målet kan man sedan oftast göra en vinst genom att
boka 1-1 alternativt oavgjort. På det sättet utnyttjar man de som spelar på det klassiska viset.
Obs 1 unit och 5 unit är ca priser för en exakt fördelning måste man självklart
veta de exakta oddsen.
Intressant. Jag var en av dom som körde ursprungstaktiken. Så du menar att oddset oftast sjunker istället för att det ökar vid första målet, som det gjorde förr? Det låter ju märkligt.. Säg att favoriten på hemmaplan gör första målet, eller att första målet kommer först i slutminuterna. Funkar systemet då med?

Jag är inte bekant med units, hur ska man tänka då?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 12:10   #9
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det tror jag absolut skulle vara till skada.
Detta är trots allt ett forum och vi har samma intressan, med gemensamma mål. Om man bara ser varandra som konkurrenter istället för att dela med sig av erfarenheter och räta ut varandras frågetcken kan vi ju lika gärna lägga ner forumet?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 12:11   #10
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stures Visa inlägg
Hur funkar det? Har aldrig hört talas om trading inom betting.
Jag borde kanske ha nämnt Betfair i rubriken, om det säger nåt?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 12:18   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
Var inne på den sidan "FotbollsPengar" för första gången idag. Hela upplägget av hemsidan känns riktigt illa. Fult, amatörmässigt och en satans massa text om hur lätt det är att tjäna pengar. Jag är väldigt nyfiken på om någon kör detta system med framgång.
Jag håller med till viss del, men säg den reklam som inte är överdrivet hypat. Som jag skrev i TS, Fotbollspengars manualer är något naiva men innehåller väl en del bra saker.

Bonustrading har dom med och där kan man inte förlora såvida man inte är klantig helt enkelt. Men detta behandlar en stor tråd i detta forum redan. Däremot vet jag inte om Fotbollspengar var uppfinnaren till systemet, men Sportstrading förkarar systemet snyggare och mer koncist. Det är dock ingen renodlad trading-teknik utan man är ju beroende av andra aktörer.

Hursomhelst, hade jag nog aldrig fått nys om den här möjligheten att tjäna pengar om det inte vore för Fotbollspengar faktiskt, så där har dom en eloge från mig iaf.

Senast redigerad av neonguy den 2011-01-25 klockan 12:20.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 12:38   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Intressant. Jag var en av dom som körde ursprungstaktiken. Så du menar att oddset oftast sjunker istället för att det ökar vid första målet, som det gjorde förr? Det låter ju märkligt.. Säg att favoriten på hemmaplan gör första målet, eller att första målet kommer först i slutminuterna. Funkar systemet då med?

Jag är inte bekant med units, hur ska man tänka då?
Självklart kan det under vissa förutsättningar fungera även i dagens läge men eftersom så många följer taktiken så sjunker inte oddset till ett matematiskt korrekt värde. Du kommer att förlora pengar på systemet exempelvis när underdogen gör första målet, 0-0 resultat, 2 snabba mål som ger 1-1 etc och dessa förluster måste täckas upp genom vinster när favoriten gör första målet.
Mycket enkelt beskrivet men alla som har provat systemet vet att det finns många fallgropar.
Fördelen med Betfair är att fungerar inte en taktik går det ofta att finna värde på att spela motsatt spel.
Det är väldigt svårt i dagens läge att vinna tillräckligt för att gå med vinst i det långa loppet om man inte är väldigt selektiv vid val av matcher.
Units är ett uttryck för insatsbelopp. För mig är 1 unit 200 kronor och sålunda är 5 units 1000 kronor. Men det kan lika gärna vara 10 kronor, helt upp till dig
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:01   #13
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
Detta är trots allt ett forum och vi har samma intressan, med gemensamma mål. Om man bara ser varandra som konkurrenter istället för att dela med sig av erfarenheter och räta ut varandras frågetcken kan vi ju lika gärna lägga ner forumet?
Poängen från Wagner är väl att om alla på ett forum känner till världens bästa system så är det inte värt vatten längre eftersom varken uppfinnaren eller de andra kan tjäna pengar på det längre..

Se det som att baka en kaka. Vi kan alla dela med oss om grundingridienserna är vetemjöl, vatten och jäst. Men har vi något som gör att vår kaka säljer bäst så berättar man ju inte att hemligheten är att vetemjölet kommer från Finland, vilket ger en annan smak...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:06   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Poängen från Wagner är väl att om alla på ett forum känner till världens bästa system så är det inte värt vatten längre eftersom varken uppfinnaren eller de andra kan tjäna pengar på det längre..

Se det som att baka en kaka. Vi kan alla dela med oss om grundingridienserna är vetemjöl, vatten och jäst. Men har vi något som gör att vår kaka säljer bäst så berättar man ju inte att hemligheten är att vetemjölet kommer från Finland, vilket ger en annan smak...
Dock räcker det ganska långt om man delar med sig av grundingredienserna.
Trading är ingen statisk vetenskap utan är hela tiden en föränderlig process.
Tanken med detta forum är att ge tips och inspiration så att man sedan kan utveckla sin egen strategi. Därför ser inte jag något fel med att dela med sig viss kunskap så att inte alla behöver sitta och hitta strategierna via ett intensivt gogglande.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:12   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Kl. 14.25 startar Japan-Sydkorea och det kan bli en väldigt intressant tradingmatch, har bla spelat 1 unit 0-0 startodds 7.72 och 5 unit på 1-1 startodds 6.8.
Tanken är att gröna ut mig vid första målet. Har även en del kompletteringsspel
u 1.5 och 2.5 vilket jag kan utveckla senare.
X står just nu i 3.1 och kommer inte att öka speciellt mycket vid första målet.
Nu kör vi
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td