Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-19, 00:49   #46
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 510


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag har läst hela tråden och hittade till sist detta inlägg https://www.flashback.org/sp32478428 där bland annat står "1. Använd 2 av 5 som tumregel. Aldrig fler favoritspikar. Självklart ska du plocka med flera av de högt streckade lagen, men inte utan att de garderas upp!

2. Vet inte om jag vill rekommendera att göra många olika system. Bättre att samla all kraft på ett system. Jag föreslår att du kör ett reducerat R-system - de effektivaste är R-3-3-24 eller R-0-7-16. Jag har förklarat i tråden som länkades ovan varför dessa system är mest effektiva. Övriga R-system blir för mycket slump. Välj tolvrättsgaranti!

3. Utöka dessa R-system med matematiska halvgarderingar.

Jag hävdar att detta är det bästa sättet att spela stryktips om man fyller i kuponger eller spelar på Svenska Spels hemsida, om man är ute efter stora pengar med så låg insats som möjligt."
Killar spelade igår 1248 raders 3-7 system. missade 4 matcher och fick 8 rätt = 12 rätts garanti. Min favorit R-system 9-0 som är 100 kronor dyrare har 8 rätt innan matcher har börjat. Jag kämpar med reducerade system sedan 1994.
Grobarbn, jag respekterar att du tycker mitt sätt är fel och ditt sätt är "rätt". Nu när du i ett antal inlägg har propagerat för detta och fått fram ditt budskap kanske det är på sin plats att du startar en egen tråd där du försöker ragga bolagsintressenter och börja bygga på det som du tror på!

Jag är av uppfattningen att egna rader är rätt väg att gå och det är det tillvägagångssätt vi kommer använda oss av så länge jag är bolagshållare.

Sedan ser jag gärna att du fortsätter kommentera i den här tråden angående våra resultat och framgångar!
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 05:17   #47
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Hur kan man visa på att man kommer tjäna mer än man förlorar i längden på såna här tips? Eller är det bara det att en storvinst hägrar med lite tur och skicklighet?
Det kan man inte sålänge du inte spelar enbart på Jackpotomgångar samt enbart på ev+ rader. Och för att då räkna fram ev+ så använder man tex betfair som jämförelse för streck%.

Det finns de bolag som likt Grobarbn argumenterar för, där dessa räknar säg med en ROI på 120% och kan omsätta hundra tusen+ varje jackpotomgång. Där de köper upp en jävla massa ev+ rader. 100.000 kr omsatt och så får de 120.000 tillbaka. Självklart ingen dålig affär att kamma hem 20k.

Sedan har du våra typer av bolagsspel, likt denna där vi omsätter 1500 varje omgång och även spelar ev- rader. För även ev- kan resultera i en storvinst, vilket är det man hoppas på. Vi är trots allt 7 pers som ska dela på vinsten.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 08:49   #48
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknil90 Visa inlägg
Grobarbn, jag respekterar att du tycker mitt sätt är fel och ditt sätt är "rätt". Nu när du i ett antal inlägg har propagerat för detta och fått fram ditt budskap kanske det är på sin plats att du startar en egen tråd där du försöker ragga bolagsintressenter och börja bygga på det som du tror på!

Jag är av uppfattningen att egna rader är rätt väg att gå och det är det tillvägagångssätt vi kommer använda oss av så länge jag är bolagshållare.

Sedan ser jag gärna att du fortsätter kommentera i den här tråden angående våra resultat och framgångar!
Jag är verkligen ledsen att ni tror att jag propagerar och raggar bolagsintressenter. Ända som jag är ute är att hjälpa medlemmar på Sharps att satsa mindre pengar med bättre garanti och har fler helgarderingar. Det resulterar kanske i flera "icke vinande rader" men garantier till max antal rätt är bättre och framför allt säkrare. Det är ingen fel på ditt sätt om du är nöjd med "lotto" delen(alla villkor).Tycker du att på samma antal rader är större chans att vina med 3 hel och 7 halvgarderingar plus alla villkor än med 9 helgarderingar eller med halva insatser och 5 hel och 5 halvgarderingar? R-5-5-648 har två halvgarderingar mindre - kanske dom två som ni missade och skulle få 10 rätt.
Jag önskar är all lycka i världen i framtiden och avslutar med kommentarer att inte bli misstolkat igen.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-08-19 klockan 09:01.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 09:13   #49
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Om det är någon som tänker starta upp ett nytt bolag hákar jag gärna på. Varför inte redan idag på Europatipset eller kanske nästa lördag på Stryktipset med Jackpot!?

Jag hade själv en elva samt fyra tior igår på mitt system U 0-10-38 (missade en säker match She W borta mot Derby på ramen, övriga säkra var West Ham samt Blackpool). Gav ett netto på godkända 1275 kr.

Ha en bra tipsdag allihopa!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 10:10   #50
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 510


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag är verkligen ledsen att ni tror att jag propagerar och raggar bolagsintressenter. Ända som jag är ute är att hjälpa medlemmar på Sharps att satsa mindre pengar med bättre garanti och har fler helgarderingar. Det resulterar kanske i flera "icke vinande rader" men garantier till max antal rätt är bättre och framför allt säkrare. Det är ingen fel på ditt sätt om du är nöjd med "lotto" delen(alla villkor).Tycker du att på samma antal rader är större chans att vina med 3 hel och 7 halvgarderingar plus alla villkor än med 9 helgarderingar eller med halva insatser och 5 hel och 5 halvgarderingar? R-5-5-648 har två halvgarderingar mindre - kanske dom två som ni missade och skulle få 10 rätt.
Jag önskar är all lycka i världen i framtiden och avslutar med kommentarer att inte bli misstolkat igen.
I sådana fall tackar jag för din hjälpsamhet. Det var inte på något sätt meningen att måla upp dig som en trådkapare. Efter säsongen kanske du står där och har haft tretton rätt 7-10 gånger och vi närmare 0, och då är det bara att lyfta på hatten. Får vi däremot tretton rätt endast en gång så kan det ge riktigt bra med klirr i kassan!

Och vem vet, kanske händer det i framtiden att jag testar något liknande av det du beskriver. Men för närvarande tror jag stenhårt på att stryktipset ska spelas med "egna rader" med villkor o.s.v.
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 11:22   #51
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patriknil90 Visa inlägg
I sådana fall tackar jag för din hjälpsamhet. Det var inte på något sätt meningen att måla upp dig som en trådkapare. Efter säsongen kanske du står där och har haft tretton rätt 7-10 gånger och vi närmare 0, och då är det bara att lyfta på hatten. Får vi däremot tretton rätt endast en gång så kan det ge riktigt bra med klirr i kassan!

Och vem vet, kanske händer det i framtiden att jag testar något liknande av det du beskriver. Men för närvarande tror jag stenhårt på att stryktipset ska spelas med "egna rader" med villkor o.s.v.
Jag erkänner att det var dumt av mig att jämföra ditt och mitt sätt att tänka. Du och jag vill samma sak - 13 rätt. Ingen kan garantera att du eller jag är ensamma vinnare med 13 rätt och kammar hem 10 millioner den dag vi lyckas pricka alla säkra, halvgarderingar och att alla villkor uppfylls. Nästa vecka,kommer jag tillbaka till Sverige och om du vill kan jag skicka några av mina system till dig att på skoj köra parallellt (om ditt data program klarar filformat som du får av mig är osäkert ). Jag vill vinna mot spel bolag och försöker få och ge information och råd från bland annat Sharps medlemmar. Tillsammans har vi större chans att vinna.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-08-19 klockan 17:28.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 11:35   #52
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det kan man inte sålänge du inte spelar enbart på Jackpotomgångar samt enbart på ev+ rader. Och för att då räkna fram ev+ så använder man tex betfair som jämförelse för streck%.

Det finns de bolag som likt Grobarbn argumenterar för, där dessa räknar säg med en ROI på 120% och kan omsätta hundra tusen+ varje jackpotomgång. Där de köper upp en jävla massa ev+ rader. 100.000 kr omsatt och så får de 120.000 tillbaka. Självklart ingen dålig affär att kamma hem 20k.

Sedan har du våra typer av bolagsspel, likt denna där vi omsätter 1500 varje omgång och även spelar ev- rader. För även ev- kan resultera i en storvinst, vilket är det man hoppas på. Vi är trots allt 7 pers som ska dela på vinsten.
Tack! Då förstår jag lite bättre hur ni tänker. Jag har aldrig satt mig in så mycket i dessa typer av system, mest för att insatsen är begränsad när man är själv. Men borde inte Topptipset vara enklare att "grinda" ut med lite kapital? Är väl högre payout också? Har sett helt felaktiga streckningar där och spelat en del värderader själv, men som sagt insatsen blir ju begränsad.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 11:38   #53
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
tex betfair som jämförelse för streck%.
Hur och var hittar man streckfördelningen på matcher hos betfair?
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 11:42   #54
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
Hur och var hittar man streckfördelningen på matcher hos betfair?
1 / ((Back odds + Lay odds)/2) = Implicit sannolikhet på Betfairs marknad
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrGerrard (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 12:57   #55
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det kan man inte sålänge du inte spelar enbart på Jackpotomgångar samt enbart på ev+ rader. Och för att då räkna fram ev+ så använder man tex betfair som jämförelse för streck%.

Det finns de bolag som likt Grobarbn argumenterar för, där dessa räknar säg med en ROI på 120% och kan omsätta hundra tusen+ varje jackpotomgång. Där de köper upp en jävla massa ev+ rader. 100.000 kr omsatt och så får de 120.000 tillbaka. Självklart ingen dålig affär att kamma hem 20k.

Sedan har du våra typer av bolagsspel, likt denna där vi omsätter 1500 varje omgång och även spelar ev- rader. För även ev- kan resultera i en storvinst, vilket är det man hoppas på. Vi är trots allt 7 pers som ska dela på vinsten.
Det finns ett antal sådana bolag som tillsammans omsätter närmare miljonen på Stryktips-jackpot-omgångar. Och när det blir tillräckligt bra "roi" så kommer alla dessa bolag att få in 13-rätt samtidigt, men istället för att det enligt streck-% ska vara 3st som har 13 rätt så blir det vid en sån omgång istället 5-8st. Det är bara att kolla på utdelningarna och jämföra, igår skulle det ha varit 3-4st som hade 13 rätt enligt streck-%, men eftersom det var en hyffsat bra "ROI"-rad, så var det hela 6st, om ytterligare ett bolag hade varit med hade utdelningen blivit bedrövligt låg rent ROI-mässigt. Så den vägen är dessvärre helt blockad, det man måste ha är egna ideér och även om man är riktigt vass på den punkten så är det nästintill omöjligt att tjäna några pengar i längden på det mest söndergrindade spelet i världen.

Edit: och det mönstret går igen på samtliga prognoser, det är extremt sällan som en utdelning ligger på EV+ enligt det sättet att tänka, och när det faktiskt gör det så är det nästan alltid en EV- rad på förhand. Raden igår var 1 på 2,5miljoner att sitta enligt betfair och det hade alltså gett 1,3miljoner om man gick in, trots att det enligt streck-% borde ha gett över 2,5miljoner.
Edit 2: och innan Birmingham kvitterade i 94e så var "EV:t" på förhand ännu bättre, men utdelningen var den samma. Alltså hade inte den sista kvitteringen kommit hade det gett 1,3miljoner, mot förväntade 4miljoner och med en svårighetsgrad enligt betfair på 3,5miljoner! Anledningen till det var att alla dessa bolag hade den raden inne, eftersom Charlton var det bästa tecknet på hela kupongen enligt den metoden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1)

Senast redigerad av tess1 den 2012-08-19 klockan 13:07.
tess1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 13:30   #56
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min erfarenhet av bolagsspel på både stryktips och v75 är att det är mycket bättre att låta den/de mest kompetenta personerna tippa VARJE vecka.

Alla har inte samma intresse och kompetens, hur mycket tid man har att lägga på varje omgång gör också stor skillnad för resultatet.

Välj 1-3 personer som ni har förtroende för och som själva vill.
Låt dessa personer få minst 15-20 omgångar på sig att visa vad dom går för,gärna fler.

Lycka till!

Senast redigerad av Haltmathe den 2012-08-19 klockan 13:38.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 03:16   #57
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 82
Standard

Hur blev det när allt kommer omkring, bara skummat igenom tråden. Hur många är med som betalande spelare och finns det utrymme för en till?
QWERTY141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 09:28   #58
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 36
Sharp$: 510


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi är sju personer vilket betyder att det är fullt!
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 09:53   #59
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Var ju många av er som var intresserade, inget hindrar ju någon utav er att starta en ny tråd där ni hittar andelsspelare.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 11:40   #60
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ganska kraftig bump men såg tråden när jag skummade igenom gamla trådar på sharps och jag undrar helt enkelt hur det gick för er till slut? Fortfarande aktiva eller la ni ner efter någon vecka?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td