Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-01, 21:27   #16
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WhyNot Visa inlägg
Oftast är det väl för att man värderar en skadad spelare mer eller mindre viktig för laget än bolagen gör.
Eller att det precis kommit ut och bolagen inte hunnit ändra oddset innan man spelar.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 19:49   #17
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag har aldrig brytt mig om en skada eller avstängning i stort sett. Ifall man ska göra det får det bli spelare som Zlatan som spelar i en skitliga, annars är inte lagens stjärnor speciellt viktiga i enskilda matcher.

Och jag bryr mig aldrig om hur viktig en match är för ett visst lag heller. Åtminstone inte som flera andra att de tror att laget oftare vinner matchen. Möjligen förlorar de den fler gånger, då lag som inte har något att spela för ofta spelar ut på ett annat sätt och slipper all ångest innanför tröjan.

En del lag spelar avsevärt bättre hemma än borta och vice versa. Det ska man titta på.

Lag som är i dålig form ska man försöka hitta en brytpunkt på, t ex MIF i hockeyn tidigare eller Newcastle nu i kväll.

Kommer laget från en tuff match mentalt (t ex viktig CL match) så är det svårare att ladda om och hitta rätt fokus.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 20:40   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det är väldigt sällan skadeinformation i vettiga ligor är en parameter som man som spelare kan dra nytta av. Bolagen har koll långt före oss och enskilda spelares påverkan på lagsporter där 11 man ställs mot 11 är små.

Oftast är det nog att marknaden pressat ned oddset på motståndarna till de med skador så att de istället blir värde på just det laget som har skador.

Skador kan eventuell få mig att avstå ett spel, men väldigt sällan få mig att ta ett spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Juret (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 22:53   #19
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Jag har aldrig brytt mig om en skada eller avstängning i stort sett. Ifall man ska göra det får det bli spelare som Zlatan som spelar i en skitliga, annars är inte lagens stjärnor speciellt viktiga i enskilda matcher.

Och jag bryr mig aldrig om hur viktig en match är för ett visst lag heller. Åtminstone inte som flera andra att de tror att laget oftare vinner matchen. Möjligen förlorar de den fler gånger, då lag som inte har något att spela för ofta spelar ut på ett annat sätt och slipper all ångest innanför tröjan.

En del lag spelar avsevärt bättre hemma än borta och vice versa. Det ska man titta på.

Lag som är i dålig form ska man försöka hitta en brytpunkt på, t ex MIF i hockeyn tidigare eller Newcastle nu i kväll.

Kommer laget från en tuff match mentalt (t ex viktig CL match) så är det svårare att ladda om och hitta rätt fokus.
Bättre avstå att försöka hitta just den match som är brytpunkten och hoppa på tåget när brytpunkten är nådd. Vilket man ändå aldrig kan veta men det är en betydligt bättre strategi än att försöka fånga kniven i fallet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+1), SlimCharles (+1), maddmax (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 23:20   #20
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bättre avstå att försöka hitta just den match som är brytpunkten och hoppa på tåget när brytpunkten är nådd. Vilket man ändå aldrig kan veta men det är en betydligt bättre strategi än att försöka fånga kniven i fallet.
Jag kan hålla med dig till viss del faktiskt. Men jag fick nog inte med all info i hur jag tänker.

Mitt tips i dag var att Newcastle är helt ur form och då kan det vara läge att hitta värde i -2 hemma mot Wigan t ex. Alternativet är att kräftgången fortsätter och det slutar oavgjort. Så just här funkade det fint, men självklart kan du inte hoppa in random på vilket lag som helst som är ur form, det gäller att hitta punkten när det bryter. Men att vänta till det skett tappar du lite värde även om jag tror det oftast fortsätter med bra form, åtminstone med ett lag som är högre rankat än placering.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 01:38   #21
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1736

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Public bets och lagens förra resultat är vääldigt viktigt enligt mig, att förstå psykologin hos bettarna. Att se ett lag förlora med 30p förra veckan och sen spela emot dem nästa vecka är helt fel. Är man på andra sidan där och tänker logiskt förstår man att de laget troligtvis har haft ett kaosmöte i veckan och tränat dubbelt så mycket för att komma back on track igen. Ett exempel bara men tänker man logiskt kommer man också fram till vilket lag som är under eller övervärderat och varför.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:16   #22
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 66
Standard

Eklund81 eller någon annan: Var hittar man public bets när det gäller fotboll? Ex CL, EL, PL osv. Väldigt tacksam för svar
Dalaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 20:14   #23
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Håller med många föregående talare. Tycker skadade spelare övervärderas något otroligt bland oss spelare. För mig kommer det ganska långt ner bland alla parametrar jag tittar på.

Undantag görs givetvis när det handlar om ett flertal tongivande spelare.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td