Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-24, 11:58   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 64
Sharp$: 1015
Standard

2013-02-10 Tresor Mputu - Rest (Afrikanska Mästerskapen)



Datum: 2013-02-10
Tid: 19:00
Sport: Am Fotboll
Land: Afrika
Liga: Afrikanska Mästerskapen
Match: Tresor Mputu - Rest
Period: ft

Spel: Annat
Insats: 3
Odds: 81.00
Bolag: Bet365

Motivering:
Som de flesta vet spelas Afrikanska mästerskapen i detta nu och jag tror mig ha hittat inte bara ett kul spel utan även ett mycket bra spel!

Demokratiska Republiken Kongo skrällde och spelade 2-2 mot Ghana som efter Elfenbenskusten är favoriter att vinna hela klabbet. Jag såg själv på matchen och blev minst sagt imponerad av Kongo som förtjänade att vinna den matchen.

Man har kvalite i laget med West Broms tuffe härförare Yossouf Mulumbu på mitten och Anderlechts skyttekung Diumerci Mbokani på topp. Backlinjen är väl den svaga punkt som kan sätta stopp för att man inte gör en Zambia i år.

Men nu till sjävla spelet! Tresor Mputu var ruggigt bra i första matchen och hade bud på fler än det mål han gjorde, ett skott klockrent i ribban bl.a.

Nu har ju bolagen fått upp ögonen för Kongos offensiva kvalitéer och Mbokani står i 15,00 att vinna skytteligan (även han har redan 1 mål). Men Mputu som får mer ytor eftersom Mbokani tar mycket uppmärksamhet som stjärna i europa tror jag kan göra 4-5 baljor den här turneringen.

Afrikanska Mästerskapen har hittils varit en riktigt målsnål historia och 4 mål kan mycket väl räcka för att vinna skytteligan. Ikväll ställs Kongo mot svaga Niger och jag tror att Mputu mycket väl kan hänga dit två kassar och helt plötsligt vara storfavorit att ta hem skytteligan.

Tresor Mputu är 27 år och spelar i inhemska TP Mazembe, han har öst in mål där de senaste åren och var 2010 påväg till europa men en cupmatch mot ett Etiopiskt lag satte stopp. Under matchen attackerade Mputu domaren och försökte i princip stampa ihjäl honom. Bortser man från hans grova attitydsproblem är han en riktigt bra fotbollsspelare och i Afrikanska Mästerskapen håller han toppklass.

Jag går in med 3/5 units, tycker inte man ska stirra sig blind på det höga oddset och fega, för jag tycker detta är ett riktigt bra spel!

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10), slindoffer (+10)
Davebarbaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:33   #2
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ööhh 34ggr står dom i nu!

edit! såg fel!
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:33   #3
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hänger inte det här bettet lite pa att Demokratiska Republiken Kongo gar vidare till slutspel?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:45   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 64
Sharp$: 1015
Standard

Klart att chansen för att spelet går in är större om de går till slutspel eftersom de får spela fler matcher

Kan ev räcka med tre matcher men förhoppnigsvis tar de sig vidare och jag tycker de har bra chans efter 2-2 mot Ghana.
Davebarbaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 12:58   #5
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Aja, jag slängde in en hunka pa den, vore alltid fint att sätta en 81oddsare.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 13:39   #6
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Väldigt fin rek! Intressanta tankar, relevant fakta och bra skrivet! Helt klart värd sharps och en liten slant till ryggning!

Önskar oss lycka till då!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 14:01   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Lysande spel tycker jag!

Fyller på med lite info

Utmaningen blir väl just att ta sig vidare i kamp med Ghana och Mali. Säg att Kongo i bästa fall blir tvåa i sin grupp, då har man Sydafrika eller Kap Verde i kvartsfinal (eller Marocko, men de har inte imponerat hittills). Och det känns som ett klart överkomligt motstånd. Tar man sig vidare där har de ju två matcher kvar och Kongo känns som ett lag med kapabel offensiv.

Tittar man på konkurrenter till skytteligan så känns det som om elfenbenskusten (drogba, gervinho, kone, traore) har "målsnålare" matcher framför sig då man ska möta algeriet och tunisien, samtidigt som målen kan komma från många olika fötter. Nigeria (Emmenike, Uche) och Zambia (Mbesuma) Ska möta varandra och gissningsvis Tunisien eller Elfenbenskusten.

Sedan har vi Sydafrikas Majoro och Ghanas Gyan. Majoro har ju en match mindre på sig dp Sydafrika spelat två matcher och Gyan har inte gjort mål än.

Den som är kvar isf är väl just Mbokani då.. Så en liten peng på honom också ifall det är han som producerar ikväll så är det heltäckt?

Jättesvårt att värdera men borde finnas en hel del värde här. Klart värt en peng!

slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 14:58   #8
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Grymt kul spel. Själv tog jag precis DR Congo to qualify från sin grupp. 4.20 @ Betsson känns väldigt högt.

De är favs att slå Niger idag och om det inte skulle bli oavgjort i den tidiga matchen mellan Ghana v Mali så sitter de i ett guldläge inför sista omgången om de vinner ikväll.

Bästa vore om Mali vann mot Ghana, då "räcker" det med oavgjort i sista mot Mali för att gå vidare.

Hoppas att Mputu vinner skytteligan också.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 16:46   #9
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Är spelet borttaget? Hittar det inte.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 12:47   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 64
Sharp$: 1015
Standard

Kul med så mycket positiv respons

Nu gick det ju inte så bra för Kongo mot "Afrikas Stoke" Niger som lyckades ta sin första poäng i ett afrikanskt mästerskap någonsin..

Mputu var tyvärr helt osynlig och såg bara frustrerad ut som resten av Kongo.

Nu är det seger som gäller mot Mali om spelet ska leva vidare, får hoppas på ett tidigt mål av Kongo så Mali måste framåt annars blir de väl 0-0 igen
Davebarbaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 13:49   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Inte mycket mål de gör afrikanerna. Ni som följer fotboll slaviskt, skiljer sig afrikansk fotboll markant mot europeisk?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td