Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-28, 08:52   #1
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Superettan och Bajen


Jag är själv Bajare men har av olika anledningar försökt hålla mig ifrån att tippa när Bajen spelar då känslorna spelar för stor roll och objektiviteten försvinner.

Men...
Den truppen som de besitter ska de naturligtvis ligga högre upp i tabellen.

Eftersom oddsen ofta är ganska höga på Bajen så anser jag det ligga rätt mycket spelvärde i spel på Bajen. T.ex. runt 2,50 i helgen mot Östersund.

Är jag inte objektiv i min bedömning eller är det värt att slänga in en peng på alla Bajens matcher som återstår?


Det här gäller naturligtvis fler lag med liknande problem. Förslag mottages tacksamt
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 09:49   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Jag är själv Bajare men har av olika anledningar försökt hålla mig ifrån att tippa när Bajen spelar då känslorna spelar för stor roll och objektiviteten försvinner.

Men...
Den truppen som de besitter ska de naturligtvis ligga högre upp i tabellen.

Eftersom oddsen ofta är ganska höga på Bajen så anser jag det ligga rätt mycket spelvärde i spel på Bajen. T.ex. runt 2,50 i helgen mot Östersund.

Är jag inte objektiv i min bedömning eller är det värt att slänga in en peng på alla Bajens matcher som återstår?


Det här gäller naturligtvis fler lag med liknande problem. Förslag mottages tacksamt
Nu är jag inte bajare, men har sett några matcher ändå
Bajen har så j-a svårt att göra mål så det känns alltid osäkert hur det ska gå
Östersund är dock riktigt dåliga nu, så där borde bajen vinna
Om man nu lyckas sätta den....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 11:21   #3
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Du har helt rätt, däremot har de skapat en del chanser på slutet så om bollarna bara trillar in släpper det.

Jag säkrar och kör dnb på resterande omgångar om oddsen fortsätter vara så bra.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 12:01   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Hammarby -1 (AHCP) @ 4,40 har jag lirat i Asien redan!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 12:45   #5
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

liten bajen lean här också i tombolan, skulle ju antagligen ha större lean om man hade stats på målschanser/skott vilka försvunnit med svff:s nya bajs sidor

__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5), ttsuper (+5), Farjkarlen (+20)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 12:59   #6
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Jag är själv Bajare men har av olika anledningar försökt hålla mig ifrån att tippa när Bajen spelar då känslorna spelar för stor roll och objektiviteten försvinner.

Men...
Den truppen som de besitter ska de naturligtvis ligga högre upp i tabellen.

Eftersom oddsen ofta är ganska höga på Bajen så anser jag det ligga rätt mycket spelvärde i spel på Bajen. T.ex. runt 2,50 i helgen mot Östersund.

Är jag inte objektiv i min bedömning eller är det värt att slänga in en peng på alla Bajens matcher som återstår?


Det här gäller naturligtvis fler lag med liknande problem. Förslag mottages tacksamt

"Värt att slänga in en peng på alla matcher som återstår" känns väl spontant lite tveksamt. Utan att ha särskild koll på Hammarby eller Superettan så är väl varje match bara ytterligare en match som ska studeras och där du gör din bedömning av segerchansen i förhållande till de odds som finns tillgängliga.

Vad gäller Hammarby specifikt så kan kanske en variabel värd att fundera på är att de byter från naturgräs till konstgräs på hemmaplan när de flyttar till Tele2 arena. Är Hammarby bra på konstgräs? (Bara en kommentar, jag har ingen aning). Sedan är det väl som med alla lag som har fler supportrar än andra i samma serie att man riskerar att få lägre odds för att många spelar laget med hjärtat.

Ska man då spela på sitt favoritlag? Ja, varför inte, men det är nog bra att i analysen vara medveten om sina egna känslor och hur de påverkar, gäller ju i och för sig för lag man "hatar" också, eller för den delen lag man "tror" att man vet något om. (Gefle är tråkiga, Blåvitt är ett storlag, AIK är försvarsstarka, ja ni fattar...)

Sedan finns det ju fördelar med att vara hängiven supporter också, du kanske har koll på någon som var duktig i U21, eller har hört skvaller om en spelare (skador exempelvis) som "kollektivet" inte känner till.

Just my two cents, personligen hoppar jag såklart att Hammarby torskar (om jag nu inte spelat pengar på dem av någon anledning) så att du och dina supportervänner får fortsätta harva i Superettan i många år till... ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 14:01   #7
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
"Värt att slänga in en peng på alla matcher som återstår" känns väl spontant lite tveksamt. Utan att ha särskild koll på Hammarby eller Superettan så är väl varje match bara ytterligare en match som ska studeras och där du gör din bedömning av segerchansen i förhållande till de odds som finns tillgängliga.

Vad gäller Hammarby specifikt så kan kanske en variabel värd att fundera på är att de byter från naturgräs till konstgräs på hemmaplan när de flyttar till Tele2 arena. Är Hammarby bra på konstgräs? (Bara en kommentar, jag har ingen aning). Sedan är det väl som med alla lag som har fler supportrar än andra i samma serie att man riskerar att få lägre odds för att många spelar laget med hjärtat.

Ska man då spela på sitt favoritlag? Ja, varför inte, men det är nog bra att i analysen vara medveten om sina egna känslor och hur de påverkar, gäller ju i och för sig för lag man "hatar" också, eller för den delen lag man "tror" att man vet något om. (Gefle är tråkiga, Blåvitt är ett storlag, AIK är försvarsstarka, ja ni fattar...)

Sedan finns det ju fördelar med att vara hängiven supporter också, du kanske har koll på någon som var duktig i U21, eller har hört skvaller om en spelare (skador exempelvis) som "kollektivet" inte känner till.

Just my two cents, personligen hoppar jag såklart att Hammarby torskar (om jag nu inte spelat pengar på dem av någon anledning) så att du och dina supportervänner får fortsätta harva i Superettan i många år till... ;-)
Självklart kan man inte langa in utan att se till förutsättningarna inför varje match. Jag var lite otydlig där. Om däremot förutsättningarna är detsamma som imorgon och med lika bra odds så bör det finnas värde i det. På Söderstadion eller Nya Söderstadion är oddsen inte heller uppe på 2,50 på seger så man får väl avgöra efter odds-sättningen där.

Oddsen får man se till att hugga på fort, men det är väl som vanligt om inte linorna ska slaktas på favoriter.

Konstgräset ska passa Bajens spelidé sen inte sagt att det gör det direkt, men det går väl lite enklare att rulla boll på konstgräs vilket är tanken (fungerar mkt dåligt för tillfället).

Du lär nog inte behöva se Bajen i någon högre serie innan detta decennium är över tyvärr
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-28, 14:12   #8
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trots att jag är gnagare så brukar jag värdera bajen som ett bättre lag än dom flesta i serien. Tyvärr är dom inte bättre än såhär får ja nog säga. + att möta bajen för alla dessa lantis lag som finns, det är ju årets match för dom Hur som blir kul när ni kommer upp i finrummet igen, D-E-R-B-Y
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 11:41   #9
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Hammarby -1 (AHCP) @ 3,65 numera men Pinnacle har 2,63 på rak 2:a...tycker det är fint värde där också...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 16:55   #10
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Trots att jag är gnagare så brukar jag värdera bajen som ett bättre lag än dom flesta i serien. Tyvärr är dom inte bättre än såhär får ja nog säga. + att möta bajen för alla dessa lantis lag som finns, det är ju årets match för dom Hur som blir kul när ni kommer upp i finrummet igen, D-E-R-B-Y
Du hade helt rätt, de är inte bättre Känns som att det tar ett tag innan vi får se Bajen i allsvenskan igen...
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 00:15   #11
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

104 41 29 34 134-123

Så ser Bajens resultatsrad i Superettan ut sen 2010, så oddsen kanske är höga sett till truppen titt som tätt med all rätt?
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 08:19   #12
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
104 41 29 34 134-123

Så ser Bajens resultatsrad i Superettan ut sen 2010, så oddsen kanske är höga sett till truppen titt som tätt med all rätt?
Fantastiskt

Ja vad ska man säga om senaste, att få med sig oavgjort var en fruktansvärd tur.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 12:59   #13
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 53
Standard

På Bajen är det nästan alltid spelvärt att satsa på Under 2.5. Har tjänat en hyfsad fin slant på det i år.
ushldfold123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 14:00   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123 Visa inlägg
På Bajen är det nästan alltid spelvärt att satsa på Under 2.5. Har tjänat en hyfsad fin slant på det i år.
Och att spela emot. De är nästan Sveriges svar på Liverpool, stora favoriter för att de har varit bra tidigare vilket de inte är längre direkt.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td