Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-15, 22:35   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

16/3 the Championship 20:45


Jag tycker matcherna mitt i veckan ser riktigt kluriga ut och det syns på hur man satt hcp, det är en hel del 0-bollar.

Till slut gräver jag åtminstone upp två fighter där hemmalagen i mina ögon är för stora favoriter och jag tar andra sidan.

Till att börja med lirar jag Blackpool +0,5 @ 1,80. SU har ingen form alls och har inte varit bra på länge. En poäng fick man ihop mot QPR hemma senast men QPR var bättre och den svaga trenden hemmalaget visat upp en längre tid består. Dessutom är det återigen skadeproblem hos SU; till att börja med är mb och lagk. C. Morgan avstängd, sedan är Kallio, Geary, Naysmith & France skadade medan Arsenallånet Bartley har problem med en matförgiftning. På mf är Lee Williamson out och framåt saknas Ward & Ched Evans. Detta är givetvis jätteproblem för SU, framför allt defensivt.

Blackpool var hårt pressat mot WBA men var nära en poäng ändå, det var en feldömd straff som räddade hemmalaget. Helt klart har iaf Blackpool form igen och då är man alltid bra. Inga nya skador stör, mao Evatt, Crainey & Buazza är out - precis som senast.

Här har man satt hemmalaget @ 2,20 ungefär vilket inte känns rätt. SU är helt formlöst och har inte visat något av klass på länge. Nu har man dessutom nya problem defensivt och även om SU alltid är ett pålitligt hemmalag känns det inte som om man har 45% vinstchans. Jag gillar Blackpool den här säsongen, +0,5 @ 1,80 är inte alls tokigt.


SU-Blackpool, Blackpool +0,5 @ 1,80, 5/10u

Mitt andra lir idag blir att gå emot Preston....igen. Visst, de gjorde 3-2 på Nottingham men de fick strida för livet sista 20 och var ruggigt illa ute trots 3-0 i paus. Dessutom gick mb Y. Mawene sönder och han ser inte ut att kunna lira idag heller, ett stort minus i mina ögon då han är en ytterst pålitlig mb i den här divisionen. Borta är också fw D. Welbeck som återvänt till MU och troligen yb T. Williams som även var borta senast.

SW är inget lag som jag håller högt men sedan 0-5 borta mot Reading kom mb Darren Purse tillbaka och ett insläppt på de senaste tre mot bra (Leicester, WBA & Swans) motstånd visar att man är välorganiserat. Inga nya skador stör, det lär bli samma lag igen. Man ska också veta att SW tagit poäng här 4 av de 5 senaste mötena, det är rätt bra stat borta mot ett lag som Preston. Lägg till det att SWs manager heter A. Irwine, dvs den förre Prestonmanagern, om någon kan gubbarna i Preston så är det han!

Här prisar man Preston till under dubbelt och även om de välte ikull Nottingham senast är jag inte övertygad om formen, de har iaf inte några 50% vinstchans. Det går att spela SW +0,5 @ 1,95 ungefär, det tar jag.

Preston-SW, SW +0,5 @ 1,95 4/10u


Möjligen kommer det något mer under dagen/kvällen, det lär ni märka isf.


Kom igen!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 23:39   #2
 
Floppuss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 117
Sharp$: 4
Standard

Blackpool spelet skulle jag avstå ifrån. då SU har 4 vinster och 2 oavgjorda på hemmaplan de senaste 6.. mendas Blackpool har 0 vinster, 3 oavgjorda och 3 förluster.. Singel X tycker jag ger bäst ränta om något!

SW har fem raka borta matcher utan vinst, fyra förluster och 1 oavgjord..
Preston har 3 vinster och 2 oavgjorda på senaste 5!
Inbördes möten 3-4-0 i Prestons storafavör!!

Jag skulle nog inte lägga något av dessa bettan med ett odds lägre än runt 2.20!
Men lycka till!

Orkar inte göra nårra rekar men:

JAg hade lirat på barnsley då dem är ett bra hemmalag och möter ett dåligt bortalag vid namn Nottingham ( forrest har förlorat 6 raka borta!!)
AH 0 Barnsley 2.00
-0.5 Barnsley 2.75 (Båda på 365)

Värt att säga är att Barnsley har 4 vinster 1 oavgjord och 1 förlust mot nottingham hemma de senaste 6 matcherna!

Coventry - Cardiff
Coventry 3-2-1 Senaste 6 hemma
Cardiff 1-0-5 senaste 6 borta!

Peterborough- Donacaster
Peterborough är i stooort poängbehov och har spelat bra senaste tiden!
Donacaster 1-0-5 borta, är inte ok!
U2.5 @ 1.7
rak 1a @ 2.75
AH 0 Peterborough @ 2.025

Readin - QPR
rak 1 @ 1.9

Watford - Ipswich
X @ 3.25

Alla odds på 365, orkar inte jämföra eller dylikt, det får ni göra själva!! Kolla även upp spelen nogrant innan ni lägger bets!
BoL
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Floppus den 2010-03-16 klockan 00:12.
Floppus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 00:35   #3
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 74
Standard

Swansea - West Bromwich, under 2,5 mål @1.70 7/10u

toppmöten betyder ofta målsnålt och inte tror jag på målkalas här heller.
Swansea har spelat 36 matcher i år i championship och 30 av dem har slutat under 2,5!
jake_25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 05:34   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

@ Ex Punter: Finfina rekar, tack! Var själv inne på Sheffield W - men känns extra bra när du lägger spel först

@ Floppus: Jag tror att du tänker fel i dina spel. Du utesluter helt trend- och trendbrottsvariabeln.. Att spela MOT ett lag som Nottingham som förlorat 6 gånger i rad? Ett trendbrott kommer ju absolut och väntar runt hörnet. Och mot ett ojämnt lag som Barnsley? Sådana matcher undviker man till varje pris...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 08:27   #5
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Ska titta närmare på Reading - QPR.

4 av 4 igår.
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 09:21   #6
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

[QUOTE=Floppus;23163]Jag skulle nog inte lägga något av dessa bettan med ett odds lägre än runt 2.20!
Men lycka till!

Mao anser du att SU & Preston ska stå i 1,83 att vinna matcherna, då hoppas jag innerligt att du lirar ettorna ruskigt hårt i marknaden till BETYDLIGT högre odds!


Jag kan köpa Barnsleyliret men jag tror inte att Nottingham kommer att sova i 45 minuter idag så det är pass på den, och då gillar jag ändå Barnsley som de flesta vet här.

Senast redigerad av Ex Punter den 2010-03-16 klockan 12:53.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 09:47   #7
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Fina rekar Ex Punter!

Vad tror ni om överspelet i Reading-QPR båda lagen har mycket fin form här i synnerhet Reading, men QPR har de senaste matcherna visat en uppgående formkurva, båda lagen gör oftast mål, och båda torde gå för seger för att knippa den sista play-off platsen de sista matcherna, även om de fortfarande är en bit ifrån.
Över 2.5 till 2.00 tycker jag det ligger stort spelvärde i, även att båda lagen att göra mål, men det finns inte ( än iallafall) på Betsson där jag lirar just nu.
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 10:05   #8
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jla Visa inlägg
Fina rekar Ex Punter!

Vad tror ni om överspelet i Reading-QPR båda lagen har mycket fin form här i synnerhet Reading, men QPR har de senaste matcherna visat en uppgående formkurva, båda lagen gör oftast mål, och båda torde gå för seger för att knippa den sista play-off platsen de sista matcherna, även om de fortfarande är en bit ifrån.
Över 2.5 till 2.00 tycker jag det ligger stort spelvärde i, även att båda lagen att göra mål, men det finns inte ( än iallafall) på Betsson där jag lirar just nu.
Tycker den är klurig.. QPR är ett helt annat lag sedan NW tog över och de har fokuserat på det defensiva spelet, något som varit obefintligt tidigare. Normalt sett hade 50% chans på över varit helt okej men just nu är jag inte helt övertygad, sen tror man väl inte att Reading kommer spruta in mål i varje match heller.. Men jag förstår din tanke.

Senast redigerad av Ex Punter den 2010-03-16 klockan 12:53.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 17:57   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Helt ospelbara odds nu.. 1.68 på Blackpool och 1.80 på SW.

Trist!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 18:47   #10
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt ospelbara odds nu.. 1.68 på Blackpool och 1.80 på SW.

Trist!
Jag vet...men jag kan lova att jag inte släppt annat än normala/halvlåga insatser till de stora jag känner.

Försöker vara ute i hyfsad tid med mina rekar så oddsen finns kvar något sånär iaf.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 18:49   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ex Punter Visa inlägg
Jag vet...men jag kan lova att jag inte släppt annat än normala/halvlåga insatser till de stora jag känner.

Försöker vara ute i hyfsad tid med mina rekar så oddsen finns kvar något sånär iaf.
Absolut ingen kritik till dig om du tog det så, snarare ett tecken på att dina spel är kloka.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 18:53   #12
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Absolut ingen kritik till dig om du tog det så, snarare ett tecken på att dina spel är kloka.
Lugnt, tog det inte som kritik heller.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 20:21   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ex Punter Visa inlägg
Lugnt, tog det inte som kritik heller.
Bra, skrift kan lätt feltolkas om man inte använder smileys över allt!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-18, 17:57   #14
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Vad har du för spel till helgen punter?

Själv funderade jag på Boro, men börjar nu lockas av +0.25 Till gästerna istället...Boro verkar ha problem med försvaret med en del gubbar borta och avstängda. Dock Måste ju Readings run ta slut... Har inte bestämt mig... finns till 2.07...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 09:05   #15
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Blev i princip en nolldag....trist men Blackpool fick 0-1 emot sig efter 45 sek och 0-2 med en minut kvar av första, då är det slut.

Antal lagda spel: 34
Rätt: 17
Fel: 13
Push: 4

Satsade units: 174
netto: +31,61u

@ Portugisen, jag tror det bara är att lira. Reading hade maxflax mot QPR tydligen, kunde varit 0-2 innan QPR blev en gubbe kort. Måstefight för Boro..
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td