Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-20, 14:53   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Uppgjord match?


Har ni sett oddset för X i matchen i Serie A mellan Chievo och Catania imorron?

Kolla på oddsutvecklingen för oavgjort på Betfair och se också oddset för 0-0 resp 1-1. Underligt.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 08:48   #2
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Alla bookies har typ tagit bort marknaden så....ja. Italiensk fotboll alltså... :( Och så är de världsmästare. Det är hemskt.

I sommar hoppas vi på att ett värdigt lag vinner, som Argentina eller England
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 09:47   #3
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

ja för England är ju alltid värdiga vinnare eftersom dom har världens bästa lag i varje VM
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 10:15   #4
 
chinaskis avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gävle/Cebu City
Inlägg: 49
Sharp$: 452


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Matchen ligger kvar på Bet365 och 1.80 på X !
__________________
"bukowski är min mentor"
chinaski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 10:22   #5
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
ja för England är ju alltid värdiga vinnare eftersom dom har världens bästa lag i varje VM
Tycker absolut att de skulle vara värdiga vinnare.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 10:27   #6
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

hmm enligt mig så finns det inga "värdiga" vinnare förutom just laget som vinner. Att ett lag skulle vara mer värt än något annat är bara rent skitsnack som dåliga förlorare håller på med.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 11:21   #7
 
gentile91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Alla bookies har typ tagit bort marknaden så....ja. Italiensk fotboll alltså... :( Och så är de världsmästare. Det är hemskt.

I sommar hoppas vi på att ett värdigt lag vinner, som Argentina eller England
Fråga en italienare vad han tycker om Sverige 2-2 Danmark i EM -04, där snackar vi uppgjord match

Varför var inte Italien värda världsmästare -06?
__________________
I'm so clever, but clever ain't wise

CLAUDIO GENTILE
gentile91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 15:29   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Matchen står nu 1-0 med mindre än 20 minuter kvar. Ändå är oddset för hemmaseger 2,54 medan oavgjort står i 1,69 enligt Betfairs livespel.

Uppgjort på förhand eller??
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 15:34   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Cool

Nej men titta, nu blev det plötsligt 1-1 med 10 min kvar av matchen. Fan det var ju verkligen helt otroligt osannolikt det där!!

Ska vi gissa att alla spelarna nu kommer gå och dricka kaffe eller nåt.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 15:53   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Cool

Slutade 1-1
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 16:44   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

haha, jag fick in mina pengar till 2,10 hos 365 för några dagar sen!

störda liveodds med ställning 1-0 :O
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 17:54   #12
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Hahah så jäävla sjukt!
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 18:45   #13
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Man kan ju inte annat än att skratta hela vägen till banken

Men visst är det sorgligt på ett plan...
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 19:22   #14
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Man kan ju inte annat än att skratta hela vägen till banken

Men visst är det sorgligt på ett plan...
Kul för de som vinner men en hård pungspark mot fotbollen som sport

Men det är väl knappast någon nyhet att just Serie A alltid har en massa misstänksamma resultat i slutet av säsongen...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 01:58   #15
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Haha, har ni sett hur Catania får sin straff för att göra kvitteringsmålet?
Efter att ha sett det domslutet går det knappast att förneka det här längre.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=fgbGlaKuveY"]YouTube- Serie A - Chievo - Catania 1-1 - Highlights Ampia Sintesi - 21-03-10[/ame]
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 06:45   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Så jävla pinsamt att se, vet inte varför men jag skäms nästan över det hela trots att jag inte ens är inblandad.

Hoppas verkligen de utreder det här, för mer solklart än såhär kan det inte bli.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 11:40   #17
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Så jävla pinsamt att se, vet inte varför men jag skäms nästan över det hela trots att jag inte ens är inblandad.

Hoppas verkligen de utreder det här, för mer solklart än såhär kan det inte bli.
Det är Italien. De som utreder det är polare och i slutändan blir alla inbjudna till grillfest hos Berlusconi
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 11:43   #18
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
hmm enligt mig så finns det inga "värdiga" vinnare förutom just laget som vinner. Att ett lag skulle vara mer värt än något annat är bara rent skitsnack som dåliga förlorare håller på med.
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:19   #19
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Undrar hur många miljoner euro som var satta på X i den matchen?
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:51   #20
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Word up, Serie A är till viss del förstörd av filmingar och skumma resultat.
Filmningar i all ära men när domarna börjar blåsa som det vore en omgång damhockey så är det bara tråkigt, fotboll ska vara tufft och hårt, stämplingar och armbågar får man lära sig att ta om man ska casha in så stora summor som dagens proffs faktiskt gör.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 13:05   #21
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Word up, Serie A är till viss del förstörd av filmingar och skumma resultat.
Filmningar i all ära men när domarna börjar blåsa som det vore en omgång damhockey så är det bara tråkigt, fotboll ska vara tufft och hårt, stämplingar och armbågar får man lära sig att ta om man ska casha in så stora summor som dagens proffs faktiskt gör.
+1...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 13:11   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




Senast redigerad av Avej den 2010-03-22 klockan 13:18.
Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:48   #23
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?
Värdiga vinnare av fotbollsvm ger jag mig inte på, där är väl många lika jävliga.
Alla minns vi väl Rivalods "boll på smalbenet men den träffade huvudet"-filmning... inte direkt något som får en att avguda Brasilien. Samma sak med Maradona och "guds hand"...

Däremot tycker jag att Italien (Serie A) är överrepresenterat när det gäller sjukt billiga filmingar och skumma resultat... Jag har väldigt svårt att tro att en brittisk domare hade blåst straff för en liknande situation som vi såg i Chievo - Catania igår. Nu kan man ju inte dra en slutsats av endast en händelse men detta är väl knappast första gången en händelse i Serie A får en att bli misstänksam.

Och andra sidan är ju Italien ett rätt korrumperat land på de flesta plan, från den lokala polisstationen hela vägen upp till premiärministerns kontor. Ja hela städer styrs ju av maffian i vissa regioner. Sådant förekommer även i andra länder, ja i vartenda land om man ska vara ärlig. Vår egen polischef sätter ju på minderåriga på hotellrum och regeringen går bakom ryggen på folket som har gett dem makten, thats politics, skillnaden är nog att Italienarna är så otroligt jävla odiskreta, om det beror på att de är dumma och naiva eller för att de inte bryr sig har jag ingen aning om, men svårt att tro att de har rent mjöl i påsen...

Hur som helst är sådana här händelser solklara våldtäkter mot fotbollen som sport och hade jag varit UEFA-president så hade jag gjort en ordentlig utredning och om stark bevisning dyker upp tagit bort domarens licens och nergraderat samtliga inblandade lag till lägsta divisionen. Tyvärr är ju detta rena fantasier då sådant inte händer. Men att sätta ner foten direkt och statuera exempel har visat sig vara den mest fungerande tekniken för att förebygga framtida snedsteg i många olika branscher
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-22 klockan 14:54.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:50   #24
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?
Låt oss bara hoppas att Italien inte vinner i sommar...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:53   #25
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

@ Method Waste.

Det är lite där mina överstarka känslor ligger och pyr... Varför daltar internationella domare med italien så mycket? Chelsea var verkligen inte bra i returen mot Inter i år, men varför inte två röda kort och två straffar för fasthållningarna/brottningstacklingarna vid hörnsituationerna?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:04   #26
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
@ Method Waste.

Det är lite där mina överstarka känslor ligger och pyr... Varför daltar internationella domare med italien så mycket? Chelsea var verkligen inte bra i returen mot Inter i år, men varför inte två röda kort och två straffar för fasthållningarna/brottningstacklingarna vid hörnsituationerna?
Sådant går ju bara att spekulera i, finns ju oändliga teorier man kan komma fram till. Men blir oerhört svårt att plocka fram något då det är två lag från olika nationer och domaren från ett tredje land. Den matchen har jag själv inga teorier om, visst att Drogba skulle haft straff men domare gör ju missar titt som tätt. Då tyckte jag att Bayern - Fiorentina var en viktigare match att ta under granskning.

Men i Italien, där det är Italienska spelare mot Italienska spelare med en Italiensk domare och Italiensk publik så tror jag inte det är speciellt svårt för människor i rätt positioner att få fram sin vilja och styra ett resultat. Antingen genom pengar eller genom hot, båda funkar rätt bra för att få sin vilja igenom om man gör det rätt.

Att korruption existerar har jag ingenting emot, jag bryr mig varken om politik eller myndigheter men fotboll är inte bara en sport. Det är ett av få sätt som kan få människor från hela länder att enas och festa ihop istället för att kriga och ta kål på varandra så när man misstänker att maffian beblandar sig blir man bara sne, som om de inte har nog med marknader att dega in på redan liksom.....
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:06   #27
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

OnT:
Undrar varför maffian, om det nu var de som köpte X:et, var så jävla indiskreta? De tryckte liksom ner oddset till 1.65 på ett X. Sånt kommer ju dra på sig utredningar och att vissa av bolagen de lirat hos kanske vägrar betala ut. Sjukt klumpigt, eller?
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:09   #28
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
OnT:
Undrar varför maffian, om det nu var de som köpte X:et, var så jävla indiskreta? De tryckte liksom ner oddset till 1.65 på ett X. Sånt kommer ju dra på sig utredningar och att vissa av bolagen de lirat hos kanske vägrar betala ut. Sjukt klumpigt, eller?
Tror inte maffian lirar på bolag?

Rätta mig gärna om jag har fel. Har....ingen erfarenhet av syndikat-betting...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:12   #29
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
OnT:
Undrar varför maffian, om det nu var de som köpte X:et, var så jävla indiskreta? De tryckte liksom ner oddset till 1.65 på ett X. Sånt kommer ju dra på sig utredningar och att vissa av bolagen de lirat hos kanske vägrar betala ut. Sjukt klumpigt, eller?
De är väl lite av grejen med Italienarna, de är ju inte speciellt diskreta.
Nu vet jag inte hur pass insatt folk här är ang. detta men det finns oerhört mycket synlig korruption i Italien, säger inte att det är mer korrumperat än andra länder, men i alla fall synligare. Kolla Berlusconi, han har ju gjort Italien till hans privata lekstuga, lite Kim-Jong varning där men ändå är det knappt någon som reagerar. Finns en bra film gjord av ett svenskt produktionsbolag, "Videocracy", handlar om Italien och till stor del Berlusconi, gjord av en Italienare bosatt i Sverige, ta en titt på den, mycket intressant!

Om matchen igår var Maffians jobb eller inte har jag ingen aning om, men nog fan verkar det ordentligt misstänksamt...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:14   #30
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Tror inte maffian lirar på bolag?

Rätta mig gärna om jag har fel. Har....ingen erfarenhet av syndikat-betting...
Hehe nej Don Corleone reggar väl inte ett konto i eget namn men de måste väl ha bulvaner som lirar på bolagen? Eller hur gör de annars? Jag är inte heller så värst kriminellt erfaren.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:32   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Enligt The Sun var ca. 16 miljoner kronor investerat på X och runt 2-3 mille på 1-1. Är på jobb så ingen länk oct ta siffrorna med nypa salt. Dock så kommer det nog konsekvenser av denna matchen.
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:41   #32
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Vänta bara till de sista omgångarna. Då kommer allt fler matcher i Italien se ut som denna när maffian ska bestämma hur serierna ska se ut nästa säsong.

Personligen tycker jag att det är konstigt att just X nästan alltid i Italien är det uppgjorda resultatet. Borde vara få gånger båda lagen tjänar på detta i längden.

Då förstår jag mer det man gör på Balkan, nämligen att vinna varsin match och få 3 poäng.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:46   #33
 
gentile91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Det här är det minst genomtänkta och sämsta inlägget jag har sett på Sharps hittills.

Är du sugen på att föra en diskussion på ett seriöst plan angående detta så är du ytterst välkommen.
__________________
I'm so clever, but clever ain't wise

CLAUDIO GENTILE
gentile91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:07   #34
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

här finns en artikel om händelsen http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...ad-feared.html
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:16   #35
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gentile91 Visa inlägg
Det här är det minst genomtänkta och sämsta inlägget jag har sett på Sharps hittills.

Är du sugen på att föra en diskussion på ett seriöst plan angående detta så är du ytterst välkommen.
Att Italiensk fotboll står för korruption, filmningar och uppgjorda resultat är väl att överdriva men att påstå att de verkar vara de som fifflar mest bland de stora är nog inte allt för långt från sanningen. Bland de stora så syftar jag på ligorna...

Svårt att se att en sån här diskution går att hålla på en vettig nivå, bara när vi diskutera Iceeman och Pro-Tipster så flippade det ut helt, nu pratar vi om ett land så snart blir väl någon stämplad som rasist

Jag backar nog ur detta samtalet, jag är trots allt här för o snacka spel, inte politik.... Men ljuger om jag påstår att det inte är intressant att spekulera i, är kanske där problemet ligger också, de flesta utredningar/disskutioner blir endast spekulationer...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:58   #36
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Seriöst, kan nån bena ut det här? Har legat sömnlös sen i igår (nästan) och bara tänkt på denna märkliga match? Som ni noterat var krysset nere i 1,80(!) Javisst, båda lagen tenderar att kryssa ibland men ändå... När ett "normalt" kryss ligger minst 3 ggr pengarna är detta en sänkning som heter duga.. 2,80 hade jag köpt men detta är ju nästan halverat. Oddset för slutresultatet 1-1 innan match var så lågt som 3,50(!) när det annars brukar ligga i 6,00/6,50. Alternativet mål/inget mål (bet365) fanns för samtliga italienska matcher i söndags _förutom_ Chievo - Catania...

Tog kontakt med supporten och ställde en hel del frågor om denna matchen och fick inte mycket till svar; "det kan hända att oddssättarna gjort fel"... yeah right?! Bad dom återkomma med utförligare svar men har såklart inte fått någon respons (än?)

Syditalienska maffian som ligger bakom? Fyfan vad sorgligt om det är så korrupt... aja ännu en anledning till att hata italiensk fotboll. Får tacka för gratispengarna iaf.
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:00   #37
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gentile91 Visa inlägg
Det här är det minst genomtänkta och sämsta inlägget jag har sett på Sharps hittills.

Är du sugen på att föra en diskussion på ett seriöst plan angående detta så är du ytterst välkommen.
1. Det var det inte alls det. Det har skrivits mycket sämre saker på detta forum. Och framför allt mindre genomtänkta.

2. Tack för inbjudan, är dock ej intresserad. Har - som du märker inget till övers för italienarna eller Italien heller för den delen.

Nog med offtopic från min sida.


Lade någon här inne ett större bet på amtchen och i så fall gick det igenom?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:01   #38
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Seriöst, kan nån bena ut det här? Har legat sömnlös sen i igår (nästan) och bara tänkt på denna märkliga match? Som ni noterat var krysset nere i 1,80(!) Javisst, båda lagen tenderar att kryssa ibland men ändå... När ett "normalt" kryss ligger minst 3 ggr pengarna är detta en sänkning som heter duga.. 2,80 hade jag köpt men detta är ju nästan halverat. Oddset för slutresultatet 1-1 innan match var så lågt som 3,50(!) när det annars brukar ligga i 6,00/6,50. Alternativet mål/inget mål (bet365) fanns för samtliga italienska matcher i söndags _förutom_ Chievo - Catania...
Jag misstänker att alla eventuella spel på bolag som fortfarande hade marknaden kvar var kraftigt limiterade, men provade inte att spela själv....

De flesta större bolag som inte limiterar tog ju bort matchen direkt?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:07   #39
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
De flesta större bolag som inte limiterar tog ju bort matchen direkt?
Hur snabbt reagerade bolagen? Och hur sattes reaktionen igång så att säga? Sjukt intressant detta.

Det var mest ett par US-bookies som lät X:et ligga kvar på över 2 in på nästa dygn vad jag såg. De flesta tog bort men Expekt valde istället att lägga sig på 1.65, hehe.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:16   #40
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Jag säger det samma tacka vet jag blod svett och tårar [ame="http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I"]YouTube- Steven Gerrard, the hypocrite[/ame]
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:22   #41
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Enligt The Sun var ca. 16 miljoner kronor investerat på X och runt 2-3 mille på 1-1. Är på jobb så ingen länk oct ta siffrorna med nypa salt. Dock så kommer det nog konsekvenser av denna matchen.
Vi får väl anta (ur diskussionssynvinkel) att siffrorna nu stämmer. Var dessa 16 miljoner uppdelat på ett få antal personer med maxinsatser eller utspridda som med alla andra matcher? Och normalt sett, hur mycket brukar gå i omlopp i en normal Serie-A match genom 1X2? Bolagen lär väl bli en aning misstänksamma när de få in hutlösa summor på... ja just det ja, ett singelkryss!

Portugisen; På liven var maxinsatsen som den brukar vara; 33000 kr max i vinst innan tradern måste godkänna överstigande belopp. Dock lirade jag inte för så mycket (men fick det iaf godkänt), men till nästa gång vet jag att man ska rygga Don Corleone... med maxinsats!
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:34   #42
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg

Portugisen; På liven var maxinsatsen som den brukar vara; 33000 kr max i vinst innan tradern måste godkänna överstigande belopp. Dock lirade jag inte för så mycket (men fick det iaf godkänt), men till nästa gång vet jag att man ska rygga Don Corleone... med maxinsats!
OK. Bådar ju gott

@ den som postade youtubeklippet. Jag förstår inte. Du postar ett youtubeklipp med bilder på när Steven Gerrard, tidernas mest överskattade spelare ramlar i straffområdet, utspritt på hela hans karriär, som svar på att jag gillar hederlig fotboll?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:42   #43
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Vi får väl anta (ur diskussionssynvinkel) att siffrorna nu stämmer. Var dessa 16 miljoner uppdelat på ett få antal personer med maxinsatser eller utspridda som med alla andra matcher? Och normalt sett, hur mycket brukar gå i omlopp i en normal Serie-A match genom 1X2? Bolagen lär väl bli en aning misstänksamma när de få in hutlösa summor på... ja just det ja, ett singelkryss!

Portugisen; På liven var maxinsatsen som den brukar vara; 33000 kr max i vinst innan tradern måste godkänna överstigande belopp. Dock lirade jag inte för så mycket (men fick det iaf godkänt), men till nästa gång vet jag att man ska rygga Don Corleone... med maxinsats!

Så fungerar inte betfair, där kan du spela så mycket som du får matchat för, mao no limits. Betfair är en börs där man kan köpa och sälja odds, dvs agera bookie eller player själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:45   #44
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Någon som har någon teori kring varför bolag som inte tog bort marknaden valde att behålla den?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:51   #45
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
OK. Bådar ju gott

@ den som postade youtubeklippet. Jag förstår inte. Du postar ett youtubeklipp med bilder på när Steven Gerrard, tidernas mest överskattade spelare ramlar i straffområdet, utspritt på hela hans karriär, som svar på att jag gillar hederlig fotboll?
Finns alltid folk som filmar överallt du kan inte påstå att italienare är värre än några andra.

Men det är väll dags o släppa diskussionen eftersom vi aldrig kommer komma någon vart.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:07   #46
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
Finns alltid folk som filmar överallt du kan inte påstå att italienare är värre än några andra.

Men det är väll dags o släppa diskussionen eftersom vi aldrig kommer komma någon vart.
+1...

Vad tror du själv om att tjäna pengar på dessa matcher spelmässigt?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:25   #47
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
+1...

Vad tror du själv om att tjäna pengar på dessa matcher spelmässigt?
Det är väll ett faktum i länder som har problem med organiserad brottslighet. Absolut ingen hemlighet att det sker i Italien. Alla vet det men ingen tar tag i det.
Finns länder som är ännu värre när det gäller uppgjorda matcher, hade en polare från Rumänien innan o han sa att det inte gick en omgång utan att minst en match var uppgjord där.
Oftast är det inte fotbollen som är smutsig utan landet i övrigt som har problem. Det är ju ingen hemlighet att Italien inte fungerar som de ska. Så länge Berlusconi har makten ska man nog inte räkna med någon stor förändring vad det gäller den organiserade brottsligheten och därmed också uppgjorda matcher.
Vi vet ju alla hur det ser ut i slutomgångarna i Serie A/B när mittenlag helt plötsligt tappar massa poäng mot bottengäng som knappt vunnit en match under säsongen.
Ur spelsynpunkt tycker jag helt klart att man ska rida på vågen och spela på resultatet som är nerspelat, särskilt i länder som har historik med uppgjorda matcher. Kolla bara senaste exemplet där man tom hade fått in stora summor på just 1-1 vilket såklart blev slutresultat.
Trots att man hittar matcherna sent så anser jag helt klart att det finns "spelvärde".
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 00:20   #48
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

Är klubbarna under hot inför matcherna? De måste väl förstå att de kan bli nerflyttade, kan de sätta något emot maffian? Särskilt synd då Catania har ett intressant lag.
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 07:01   #49
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jla Visa inlägg
Är klubbarna under hot inför matcherna? De måste väl förstå att de kan bli nerflyttade, kan de sätta något emot maffian? Särskilt synd då Catania har ett intressant lag.
Tror knappast de är under hot. De spelar själva på matchen?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 07:28   #50
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Ryktas om ännu en uppgjord match... Vart? I italien ofc Vicenza - Crotone, kolla upp siffrorna för hur många som bettat på kryss i den matchen. Odds börjar droppa med, krysset ligger på 1.96 nu. Kommer inte spela något personligen då jag håller mig borta från såna här matcher... Kommer iaf bli intressant att följa idag.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 07:37   #51
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Och så har vi Gallipolli-Triestino i Italienska Serie B idag. Borttagen på alla bolag i princip

http://www.oddsportal.com/soccer/ita...na-107509/#1X2
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:02   #52
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Vicenza-Crotone X handlas just nu på 1.85 på oddsbörsen Betfair. Betydligt högre omsättnong än övriga marcher. Betfair tar aldrig bort matcher då de inte själva behöver ta någon risk.

Som jag skrev igår är detta inget unikt. Vänta bara till de sista omgångarna.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:13   #53
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Siffror tagna från Betfair för ca 10 min sen, sjukt mycket pengar för en Serie B match speciellt såhär 12h innan matchstart. Lägst omsättning har Brescia - Cesena med 18 000 kr och så kommer Vicenza - Crotone med nästan 2 milj. kr omsättning. Jag personligen avstår från spel, men en annan tanke kan ju vara att "maffian" låter folk tro att det kommer bli kryss för att höja oddset på något av lagen? Nu har ju folk hört talas om Chievo - Catania matchen så vanliga tippare bara väntar på en sån här match... Bara en tanke jag har..

Vicenza - Crotone
Matchat: SEK 1 916 183

Ancona - Reggina
Matchat: SEK 75 639

Brescia v Cesena
Matchat: SEK 18 954

Empoli v Mantova
Matchat: SEK 25 056

Frosinone - Modena
Matchat: SEK 792 849

Gallipoli v Triestina
Matchat: SEK 523 497

Padova v Grosseto
Matchat: SEK 104 404

Piacenza - Cittadella
Matchat: SEK 19 552

Salernitana v Lecce
Matchat: SEK 694 624

Sassuolo v Albinoleffe
Matchat: SEK 64 894

Torino - Ascoli
Matchat: SEK 54 147
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:17   #54
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Oddset på 1-1 är 2.92 just nu, ca 95% av marknaden på den här matchenr har spelat på kryss.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:19   #55
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Intressant att Gallipolli-matchen jag nämnde också är högt omsatt.

Gallipolli har varit inblandade i detta förut: "Was the Serie B game between Gallipoli vs Grosseto fixed? The match ended 2-2 after what has been described as incredibly dubious betting patterns. Bookies saw a lot of action on the draw and the correct score and the bettors definitely got 'lucky'."

Kan tilläggas att jag själv såg tips om resultatspel på 2-2 innan matchen spelades.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:27   #56
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Intressant att Gallipolli-matchen jag nämnde också är högt omsatt.

Gallipolli har varit inblandade i detta förut: "Was the Serie B game between Gallipoli vs Grosseto fixed? The match ended 2-2 after what has been described as incredibly dubious betting patterns. Bookies saw a lot of action on the draw and the correct score and the bettors definitely got 'lucky'."

Kan tilläggas att jag själv såg tips om resultatspel på 2-2 innan matchen spelades.
Majoriteten av pengarna som spelats på den matchen har spelats på Triestina. Oddset har sjunkit som en sten (tror den låg runt 2.70 i början), nu ligger det på 1.84 på Triestina vinst. Gallipolli har tydligen stora finansiella problem, lagets tränare har avgått just pga strulet med ekonomin. Skulle inte förvåna mig om Gallipollis president spelar en summa pengar på Triestina för att åtminstone kunna betala ut spelarlönerna
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 08:46   #57
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

På en annan av de högomsatta matcher papak listade, Frosinone - Modena, har X:et sjunkit från 2.90 till 2.34 hos books. Också denna match är på väg att tas bort av bolagen.

http://www.oddsportal.com/soccer/ita...na-107507/#1X2

Av de fyra Serie B-matcher med överlägset högst omsättning verkar bara en ha normala oddsrörelser...
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 09:52   #58
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Kör liten summa på X mellan Frosione - Modena
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 12:38   #59
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

modena finns till 2,20 på expekt, resten i princip borttaget! känns som iaf 20% av matcherna i serie B tas bort..
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 13:50   #60
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Sådär. Där gick Vicenza-Crotone under 1.80 på X på Betfair.

Samtidigt har 1-1 dykt under 2.50

Tyvär har Bet365 tagit bort matchen. Hade varit mumma att spela på 1-1 med deras 0-0 försäkring.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:34   #61
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Kör liten summa på X mellan Frosione - Modena
Den är nu borta från bet365.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:40   #62
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Jag har en dålig känsla ang. dom här matcherna, i morse när jag kollade runt lite (7-8-tiden) så var det inte många som kände till detta men ju mer sidor/forum jag besöker nu så ser jag att ALLA verkligen poundar dessa matcher. Känns nästan "för lätt" om man kan uttrycka det så. Det är något på gång här mer än vad vi anar och då menar jag inte bara "uppgjorda" matcher... Bör nog hålla koll på oddsen för att se hur dom artar sig.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:41   #63
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Mm jag misstänker också att något mer ligger bakom. Just nu vet jag inte om jag ångrar att jag bettade lite på Frosione matchen eller om jag ångrar att jag bettade på den alls.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:51   #64
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Så är det när girigheten tar överhanden :( Jag har Gallipolli - Triestina 2:a men för en liten summa, det får räcka där. Blir intressant att följa ikväll iaf hur det ser ut när domaren blåser av...
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:52   #65
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Mm jag misstänker också att något mer ligger bakom. Just nu vet jag inte om jag ångrar att jag bettade lite på Frosione matchen eller om jag ångrar att jag bettade på den alls.
Ingen idé att ångra sig! Om man hinner spela på ett spel bolagen sen inte längre vill erbjuda borde man ha gjort en bra affär
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:54   #66
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Som jämförelse kan jag nämna att Vicenza matchen nu uppe är i 5 milj. matchade kr, kvällens La Liga matcher är inte ens i närheten och kvällens enda PL match ligger på 7.5 milj. Då får man tänka på att det är Serie B vi snackar om... Sjukt
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:55   #67
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Ingen idé att ångra sig! Om man hinner spela på ett spel bolagen sen inte längre vill erbjuda borde man ha gjort en bra affär
Samtidigt så vill jag helst undvika att spela på samma matcher Fat Tony har
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 17:04   #68
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Krysset nere på 1.66 mellan Vicenza och Crotone nu på betfair.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 18:52   #69
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Samtidigt så vill jag helst undvika att spela på samma matcher Fat Tony har
Inte om man känner Fat Tony och vet vad han spelar
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:32   #70
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Crotone leder med 1-0 mot Vicenzea. Oddset på kryss är fortfarande 1.48 och oddset på Crotone seger 4.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 20:52   #71
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Detta är ju sanslöst, matchen kommer sluta 1-1
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:09   #72
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

hahaha måste bara få skratta lite ... detta är ju helt sjukt!
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:14   #73
WinnersNeverQuit
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Kort sagt Tragiskt
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:22   #74
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Cirka tio minuter kvar nu. Kanske inte kommer något Vicenza mål?

Edit: Hahaha. Där åkte Crotone på rött kort.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:23   #75
WinnersNeverQuit
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Hade ju varit hur underbart som helst om Vicenza "misslyckas" med att kvittera!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:24   #76
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

2-0 Crotone!
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:24   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WinnersNeverQuit Visa inlägg
Hade ju varit hur underbart som helst om Vicenza "misslyckas" med att kvittera!
.........
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:26   #78
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Matchat: SEK 11 863 942

Helt sjukt på en Serie B match.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:36   #79
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Crotone vann!

Skönt med Frosinone 0 - 0 Modena
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 21:58   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler Visa inlägg
Crotone vann!

Skönt med Frosinone 0 - 0 Modena
It's GOOD!
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 22:06   #81
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Hahah.. undrar vilken Serie-B spelare som kommer mördas inatt?! Nån i Vicenza som inte lyckades göra mål eller killen som satt 0-2 målet? Eller kanske rent utav domarn?
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 23:10   #82
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Hahah.. undrar vilken Serie-B spelare som kommer mördas inatt?! Nån i Vicenza som inte lyckades göra mål eller killen som satt 0-2 målet? Eller kanske rent utav domarn?
Eller alla tre?, maffian gillar ju tydliga budskap.


Tror jag vet varför Zlatan flyttade till Primera, åker man på måltorka i Serie A och får Italienska mobben efter sig för man missar målet i en uppgjord match så är inte grabbarna från rosengård någon större backning... inte juggemaffian för den delen heller. Och i Primera är man ju säker, missar Zlatte målet så styr ju Messi upp det. Zlatan har helgarderat som en riktigt svensson
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 06:03   #83
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Angående läggmatcherna i italien, istället för att spela på 1x2/resultat så bör man hellre spela på under 2.5mål därmed lär den ju ha större chans att sitta då dessa slutar oftast 1-0/1-1/0-1 etc eller 0-2 som i den påstådda matchen igår (som haussades en del och därför spelades det mer än vad det borde göra)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 09:20   #84
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Angående läggmatcherna i italien, istället för att spela på 1x2/resultat så bör man hellre spela på under 2.5mål därmed lär den ju ha större chans att sitta då dessa slutar oftast 1-0/1-1/0-1 etc eller 0-2 som i den påstådda matchen igår (som haussades en del och därför spelades det mer än vad det borde göra)
Japp därför jag la alla matcher som gick att beta på i serie b igår på under 2.5mål men tror 2-3 av dem(var 8st totalt) blev över.
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 09:26   #85
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Angående läggmatcherna i italien, istället för att spela på 1x2/resultat så bör man hellre spela på under 2.5mål därmed lär den ju ha större chans att sitta då dessa slutar oftast 1-0/1-1/0-1 etc eller 0-2 som i den påstådda matchen igår (som haussades en del och därför spelades det mer än vad det borde göra)
2-2 var det som ordnades i Gallipollis skandal för nån månad sen dock, men annars gillar jag din idé där. Det är ju även ett spel som vore dugligt att lägga även utan nån maffiainfo.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 09:59   #86
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
2-2 var det som ordnades i Gallipollis skandal för nån månad sen dock, men annars gillar jag din idé där. Det är ju även ett spel som vore dugligt att lägga även utan nån maffiainfo.
Jo vissa matcher slutar så speciellt i andra sporter, ena laget leder för att pressa upp oddset på motståndarna, hajarna går då in och spelar till ett högre odds men en sån risk får man ta Då man trots allt spelar före matchstart här
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 13:52   #87
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Känns som att folket som klanka ner på "italienska maffian är inblandad"-argumenten blev lite tysta helt plötsligt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 16:11   #88
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jo vissa matcher slutar så speciellt i andra sporter, ena laget leder för att pressa upp oddset på motståndarna, hajarna går då in och spelar till ett högre odds men en sån risk får man ta Då man trots allt spelar före matchstart här
Jag hade kul igår i halvtid med sjuka odds på Vicenza. Lyckades trada en del
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 00:07   #89
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Då tar vi och kikar på följande matcher den 27-28 mars då. Alla tre italienska...

Serie A: Chievo - Parma
X-snittodds 1.88, nästan alla bookies blockat matchen.

Bet365 har tagit bort alla resultatspel på oavgjort utom 0-0 (5.00 i odds). Dvs man kan inte spela på 1-1, 2-2, 3-3 etc men resultaten på hemma/bortaseger finns kvar. Raka X:et står i 1.83.
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...ma-106874/#1X2

Serie B: Triestina-Padova
X-snittodds 2.06, nästan alla bookies blockat matchen.
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...va-107515/#1X2

Kika även på Betfair på marknaden "Triestina v Padova - Match Odds Unmanaged" så ser ni att nån bettat 10k till 1.01 i odds på X. Vem fan gör det!?

Serie B: Reggina-Torino
X-snittodds 2.35, nästan alla bookies blockat matchen.
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...no-107519/#1X2
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 00:52   #90
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Serie B: Triestina-Padova
X-snittodds 2.06, nästan alla bookies blockat matchen.
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...va-107515/#1X2

Kika även på Betfair på marknaden "Triestina v Padova - Match Odds Unmanaged" så ser ni att nån bettat 10k till 1.01 i odds på X. Vem fan gör det!?
Nån som spelar hårt där för att man ska få uppfattningen att det är en uppgjord kryssmatch, public går in på kryss och bolagen justerar oddsen, det blir ett högre odds på laget som egentligen är "riggat att vinna" och så spelar nån mycket hårdare där till ett bättre odds... Bara lite tankar, no facts..
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 08:20   #91
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Vi kan lägga till Modena - Piacenza i listan. Borttagen överallt och X-snittodds är 1.80
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...za-107516/#1X2
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 08:37   #92
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Så är mina tankar med dNa, tror någon släppte ut info om den första matchen och den satt så ser public att det finns otaliga matcher i Serie B att betta på och precis innan matchstart (late money) kommer stora bets på andra resultat.. Vicenza - Crotone var ju matchad för 12 milj och Crotone vann den 2-0. Manipulation med public och odds =) kommer bli sjukt intressant att följa dessa matcher ändå.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 08:39   #93
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Så är mina tankar med dNa, tror någon släppte ut info om den första matchen och den satt så ser public att det finns otaliga matcher i Serie B att betta på och precis innan matchstart (late money) kommer stora bets på andra resultat.. Vicenza - Crotone var ju matchad för 12 milj och Crotone vann den 2-0. Manipulation med public och odds =) kommer bli sjukt intressant att följa dessa matcher ändå.
Fast booksen tar ju bort matchen, och på Betfair finns knappt nån omsättning på andra resultat än X:en, hur ska maffian få in sina pengar mot slutet då? :S
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 08:48   #94
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Fast booksen tar ju bort matchen, och på Betfair finns knappt nån omsättning på andra resultat än X:en, hur ska maffian få in sina pengar mot slutet då? :S
Det är fortfarande för tidigt att uttala sig om omsättningen, men italienska bookies har fortfarande matcherna uppe.



60 Modena - Piacenza 2.65 1.75 6.00
61 Triestina - Padova 2.20 2.45 4.50
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 09:22   #95
 
tomaaas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 1
Standard

Finns det någon sida där man kan se hur mycket pengar som totalt är lagt på en viss match?
tomaaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 09:34   #96
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Av de 4 matcherna som såg skumma ut slutade bara en av dem X, så man gick back om man lirade X:en! Inte heller underspelstaktiken funkade så bra, då satt 2 av 4 och minus där med. Kanske läge att hålla sig borta trots allt
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 10:11   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Av de 4 matcherna som såg skumma ut slutade bara en av dem X, så man gick back om man lirade X:en! Inte heller underspelstaktiken funkade så bra, då satt 2 av 4 och minus där med. Kanske läge att hålla sig borta trots allt


Håller med... gick back
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 13:49   #98
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

Igår mötte Chievo - parma, oddset på X låg på ca 1.70 och många spelbolag hade även valt att ta bort matchen, bland annat svenska spel. Efter att ha läst om matchen på någon Engelsk tidning där dem misstänke att även denna match var uppgjord så satsade man en del på krysset och det gick hem Matchen slutade 0-0.
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 13:59   #99
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Ja igår satsade man nästan allt på x i Chievo - parma till 1.95!
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 16:13   #100
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Catania-Palermo, X nere på 2.20. Vad är det som händer och varför all hype när det ändå inte verkar sluta X oftare än vanligt? :S
http://www.oddsportal.com/soccer/ita...mo-106893/#1X2
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 12:02   #101
 
tomaaas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 1
Standard

Något intressant i dagens serie b?
Tex kryss i Piacenza v Crotone: 2,10 på bet365, Vicenza v Modena: 2,20
tomaaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 17:42   #102
 
Kesslers avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 0
Standard

Oavgjort i alla dagens serie b matcher: 2:- vinstchans 440 000:- drygt. Det ser jag som dagens säkra
__________________
May the bets be with you!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 22:46   #103
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 52
Standard

Vicenza - Modena X och Ajjaccio - Bastia 2.. två uppgjorda idag.. satte båda som singel..

har precis reggat mig på denna underbara forum då min sida på bettingbloggen dog.. ni kommer matas med uppgjorda matcher här i framtiden
fc_2002 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 23:00   #104
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fc_2002 Visa inlägg
Vicenza - Modena X och Ajjaccio - Bastia 2.. två uppgjorda idag.. satte båda som singel..

har precis reggat mig på denna underbara forum då min sida på bettingbloggen dog.. ni kommer matas med uppgjorda matcher här i framtiden

Sweet
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 11:00   #105
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 52
Standard

Lecco - Novara .. uppgjord
Chievo - Sampdoria x-- ej lika säker 80%

Dender - Tubize 1 .. uppgjord
Brno - Mlada Boleslav x 80% säker

Senast redigerad av fc_2002 den 2010-04-03 klockan 11:05.
fc_2002 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 11:36   #106
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fc_2002 Visa inlägg
Lecco - Novara .. uppgjord
Chievo - Sampdoria x-- ej lika säker 80%

Dender - Tubize 1 .. uppgjord
Brno - Mlada Boleslav x 80% säker
Källa?
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 13:11   #107
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

Någon som hittar Lecco - Novara på Bet365?
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 14:00   #108
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 52
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Källa?

det kan jag tyvärr inte säga, mer än att insidern kommer från utlandet. försår om du inte litar på mig. hade inte gjort det själv

upp till bevis nu
fc_2002 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 15:50   #109
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

www.howtofixasoccergame.com
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 16:38   #110
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 52
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
så sant. fotboll = politik/mafia.. i många länder.
fc_2002 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 20:19   #111
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Lol, dagens Serie C1A. 1-1 är väl ett trevligt resultat som passar båda lagen?

14:30 Benevento Como 1 : 1 Avslutad
15:00 Arezzo Perugia 1 : 1 Avslutad
15:00 Cremonese Pergocrema 1 : 1 Avslutad
15:00 Foligno Alessandria 2 : 0 Avslutad
15:00 Lecco Novara 1 : 1 Avslutad
15:00 Lumezzane Figline 1 : 1 Avslutad
15:00 Paganese Monza 1 : 1 Avslutad
15:00 Sorrento Varese 1 : 1 Avslutad
15:00 Viareggio Pro Patria 2 : 1 Avslutad
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 21:02   #112
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fc_2002 Visa inlägg
Lecco - Novara .. uppgjord Vet inte vilket resultat du menade men slutade iaf X
Chievo - Sampdoria x-- ej lika säker 80%

Dender - Tubize 1 .. uppgjord
Brno - Mlada Boleslav x 80% säker
Nja..
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 13:17   #113
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 52
Standard

Exakt njaa.. man kan aldrig lit på sina källor fullt ut.. men ikväll kommer en 99% Quito- Barcelona SC (ecuador).. kommer i alla fall köra på den stenhårt. ni kan följa mina spel på tipster.blogg.se
fc_2002 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:31   #114
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fc_2002 Visa inlägg
Exakt njaa.. man kan aldrig lit på sina källor fullt ut.. men ikväll kommer en 99% Quito- Barcelona SC (ecuador).. kommer i alla fall köra på den stenhårt. ni kan följa mina spel på tipster.blogg.se
Nja...
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:33   #115
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 1143
Standard

fc_2002, har du fler av dina uppgjorda kanonmatcher att dela med dej av??
skulle behöva bli av med en del av min rulle snart. Du har en gissnings träffprocent
som är sämre är genomsnittet. HAAHAAHAAA
tinken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:53   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 19
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tinken Visa inlägg
fc_2002, har du fler av dina uppgjorda kanonmatcher att dela med dej av??
skulle behöva bli av med en del av min rulle snart. Du har en gissnings träffprocent
som är sämre är genomsnittet. HAAHAAHAAA
Fan vilket härligt första inlägg
Knaffell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:53   #117
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

känns som att någon har förlorat sin trovärdighet faktiskt
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:59   #118
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 52
Sharp$: 74
Standard

insidern lurar oss från utlandet

99%
jake_25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 21:13   #119
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 1143
Standard

vill man ha cred i den här branchen så krävs det "hard proof", chansningar vill vi (jag)
inte ha. Vi bettar alla tillsammans mot dom stora bookisarna så - Keep it real.
tinken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 21:37   #120
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Källan verkar ha floppat förut också, så jag förstår ingenting. Men underhållande är det.
http://tipster.blogg.se/2010/march/k...s-insider.html
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 21:47   #121
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

hahaha herregud, och jag som gick på hans 100%are
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 10:53   #122
 
tomaaas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 1
Standard

Kryss i Bologna - Lazio 11/4 ligger på 1,66 på bet365
Någon som vet något ang denna match?
tomaaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:40   #123
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bologna – Lazio (Sun 11 Apr 15:00) Oavgjort står i 1.50-1.62
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:43   #124
 
Xzibit12s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 63
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Bologna – Lazio (Sun 11 Apr 15:00) Oavgjort står i 1.50-1.62
Vågar man gå in hårt på såna här uppenbara x?
Xzibit12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:45   #125
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Xzibit12 Visa inlägg
Vågar man gå in hårt på såna här uppenbara x?

Jag skulle aldrig lira oavgjort till så lågt odds.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 13:54   #126
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 30
Sharp$: 516
Standard

Nästan så att man borde spela 1 och 2. Men kommer nog sluta oavgjort vilket som. Det är italien vi snackar om här!
Ado86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 12:36   #127
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Jag testar en liten slant under 2,5 på Bologna - Lazio matchen till 1,51 hos Betfair
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 13:24   #128
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Xzibit12 Visa inlägg
Vågar man gå in hårt på såna här uppenbara x?
Verkligen INTE, och till sådana odds satsa inte ett öre!
Några av de cappers jag ryggar har gått in på de här X:en i Italien, de har dock huggt dom direkt när oddsen släppts och fått 3.00+ på samtliga, sen börjar snacket på spelforum och alla kommer med konspirationsteorier och X:et bombas sönder. Allt under 2.00 på X saknar spelvärde, alla dagar i veckan...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 13:25   #129
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Jag provade själv Bologna till 5.50 1U
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 13:33   #130
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Vad sägs om Amkar perm i ryssland från +0,5 1,70 till +0,25 1,13. Matchen sägs vara ett vänligt X.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 13:37   #131
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Foppa21 Visa inlägg
Vad sägs om Amkar perm i ryssland från +0,5 1,70 till +0,25 1,13. Matchen sägs vara ett vänligt X.
Borttagen överallt iaf!
http://www.oddsportal.com/soccer/rus...-amkar-159303/
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 14:29   #132
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 30
Sharp$: 337
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perry Visa inlägg
Jag provade själv Bologna till 5.50 1U
haha, 2-0 just nu.. får se hur länge det håller! :P
Sassa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 14:39   #133
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

hehe Jobba Bologna
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 15:26   #134
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

2-2
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 16:09   #135
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sighurt Visa inlägg
2-2
Fast slutade 2-3 så inget kryss! Återigen jävligt skumt med italienska oddsen som tokdroppar.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 16:10   #136
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Fast slutade 2-3 så inget kryss! Återigen jävligt skumt med italienska oddsen som tokdroppar.
Läxan är att vänta in och spela 12 DC
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 17:38   #137
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Läxan är att vänta in och spela 12 DC
Helt ärligt ett klart bättre drag, för seriöst tycker jag inte att de här teorierna motiverar att man satsar mycket på X-spel. Visst vissa av dom sitter men det är ju långt ifrån så att alla "detta är en maffiamatch all-in X"-matcher man läser om faktiskt blir X. Det som matcherna dock har gemensamt är att oddsen på X faller rakt ner, så att köra 12 DC är nog smart om oddset är godkänt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 19:14   #138
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2180
Standard

Marknadsmanipulation som jag sa innan. Folket fick 1-2 matcher som satt och letar kryss nu överallt och skapar konspirationsteorier medan vissa spelare bara väntar på att oddsen ska höjas och spelar precis innan matchstart.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 19:19   #139
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Marknadsmanipulation som jag sa innan. Folket fick 1-2 matcher som satt och letar kryss nu överallt och skapar konspirationsteorier medan vissa spelare bara väntar på att oddsen ska höjas och spelar precis innan matchstart.
Det är vad jag ska göra nästa gång det bär av!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 20:23   #140
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Empoli - Salernitana fanns inte att spela på på bet 365. Antagligen för att helt säkert att Emploi skulle vinna men nu leder totalt avhängda Salernitana med 2-0 efter 37 minuter. Där hade spelbolagen kunnat tjäna.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 21:42   #141
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fiorentina Visa inlägg
Empoli - Salernitana fanns inte att spela på på bet 365. Antagligen för att helt säkert att Emploi skulle vinna men nu leder totalt avhängda Salernitana med 2-0 efter 37 minuter. Där hade spelbolagen kunnat tjäna.
5-2 till Empoli
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 21:48   #142
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruden Visa inlägg
5-2 till Empoli


wow snacka om liveodds då när motståndarna hade 2-0 ledningen
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 06:04   #143
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 1
Standard

Udinese - Bologna 1.90 - 2odds på kryss. SPELA?
Mathez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 09:59   #144
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathez Visa inlägg
Udinese - Bologna 1.90 - 2odds på kryss. SPELA?
spela 1-2 det gjorde ja när Bologna mötte Lazio förra helgen
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 10:21   #145
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Iraklis-Xanthi är också småskum, dock nästan inga som våga släppa odds. står Xanthi 1,20 borta så kan nog 1x vara värt prova närmare matchstart.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 10:43   #146
jla
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 565
Standard

chievo-livorno 1. 1.36 känns aningen fishy?
jla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 15:58   #147
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathez Visa inlägg
Udinese - Bologna 1.90 - 2odds på kryss. SPELA?


Och där gjorde Udinese 1-1 i slutminuten.
Mathez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 18:55   #148
 
Top Notchs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 139

Mitt Sheet
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 100.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mathez Visa inlägg
Udinese - Bologna 1.90 - 2odds på kryss. SPELA?


fick 2.70 på betsson
Top Notch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 00:34   #149
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 61
Sharp$: 21

Spelen fran min DB
Stats: 14 - 17 - 0
ROI: 95.10%
Vinstprocent: 45.00%

Standard

Ryktas om att Lechia ar skyldig Piast 3 poang i helgens omgang i polen eftersom de "gav" dem 3 poang forra aret sa de kunde klara sig kvar och nu ar det dags att betala tillbaka.

Jag fick reda pa det nar oddset stod i 3.75 men spelade inte eftersom jag inte lirar sana har matcher, star i 2.65 med betsson som bast nu men om nagon spelar det ska ni vara medvetna om att det ar rykten och att inget kommer limitera dina konton sa snabbt som att spela uppgjorda matcher.

Sa aven om ovanstaende ser ut som en rek sa rekommenderar jag att INTE spela.
Asianhandicap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 10:37   #150
 
Mr. Johanssons avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 80
Sharp$: 669


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns två matcher i Serie A till helgen som ser lite skumma ut oddsmässigt

Bari - Genoa 3.40 - 1.60 - 4.00 (Dubbelchans 12 ger 2.00)
Cagliari - Udinese 3.40 - 1.76 - 4.00 (Dubbelchans 12 ger 1.97)

oddsen är hämtade från Betsson, och jag hittade dem inte hos Bet365, så jag antar att dem har stängt dessa matcher för spel

Vad tror ni om dessa matcher ?
Mr. Johansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 16:25   #151
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Johansson Visa inlägg
Finns två matcher i Serie A till helgen som ser lite skumma ut oddsmässigt

Bari - Genoa 3.40 - 1.60 - 4.00 (Dubbelchans 12 ger 2.00)
Cagliari - Udinese 3.40 - 1.76 - 4.00 (Dubbelchans 12 ger 1.97)

oddsen är hämtade från Betsson, och jag hittade dem inte hos Bet365, så jag antar att dem har stängt dessa matcher för spel

Vad tror ni om dessa matcher ?
Körde man på dubbelchanserna du angav så satt båda.
Cagliari-Udinese slutade X.

Artikel om uppgjord biljard http://www.expressen.se/sport/1.1973...xa-laggmatcher
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:27   #152
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bologna – Catania (Sun 09 May 15:00) 4.10 1.38 24.00

Hmm
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:49   #153
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Bologna – Catania (Sun 09 May 15:00) 4.10 1.38 24.00

Hmm
Dubbelchans for sure!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 11:23   #154
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Det lustiga är att just Bologna är med på alla uppgjorda matcher...
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 16:20   #155
 
Mr. Johanssons avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 80
Sharp$: 669


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Det lustiga är att just Bologna är med på alla uppgjorda matcher...
Glöm inte bort Chievo, dom har också varit inblandade en hel del sen tidigare

Någon som har koll på vilka ligor (bortsett från italienska då) som är inblandade i flest "läggmatcher"?
Mr. Johansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 16:23   #156
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Bologna – Catania (Sun 09 May 15:00) 4.10 1.38 24.00

Hmm
1-1
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 17:09   #157
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
1-1

Redbet hade 8.24 i under 2.5 men så klart hade man inga pengar på kontot
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 17:27   #158
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Resonemang kring dagens italienska serie b -match mellan Lecce och Cesena. Spelstopp 20:45. Oddsen från bet 365. Personen som skriver vinner värde i 2:an. Gör jag med fast iom att den har rylten om sig att vara uppgjord så vete farao.

Lecce vs Cesena Pick | Free Serie B Betting Tips at BettingExpert

"I'm obviously missing something here but nevertheless, I can't let this one pass.

***WHAT I WAS MISSING WAS THAT THE GAME IS ALLEGEDLY FIXED AS A DRAW BY THE ITALIAN MAFIA SO YOU MAY WANT TO AVOID IT, OR IF YOU BELIEVE THE THEORIES BACK THE DRAW AT BEST PRICE 1.5 WITH EXPEKT***

This is the game between leaders Lecce and 3rd placed Cesena in Serie B. This is one of those games where both teams are expected to play out a draw and therefore has the weirdest odds you are likely to see. At Bet365 the draw is 1.36, the home team are 4.00 and the away team are 8.50.

Let's look a little deeper:
Lecce are 7 points clear at the top of the league and 8 points clear of Cesena in 3rd. A draw today will clinch promotion for Lecce but only a win will clinch the title.

Cesena are 1 point behind Brescia who are in the other automatic promotion slot, and 7 ahead of 7th place. This means that a draw achieves nothing for them - it helps them little in their bid for an automatic promotion place and it doesn't even clinch a play-off slot.

So a draw is good for Lecce, but a win would mean a lot more. For Cesena, a draw is not much use at all really.

So why 1.36 on the draw? It's beyond me.

Now I have to admit that both of these teams have drawn plenty of games this season, Lecce 13 of 39 games and Cesena 14 of 39. And that 10 of Cesena's draws have come away from home, that's just over half of their away games. However, I don't believe that's enough to justify the 1.36 on the draw.

Lecce have won 7 of their last 10 games in all, including the last 3 straight, and they've won 12 of their 19 home games this season, including 3 of their last 4.
Cesena have only lost 3 away games in all this season and have lost none of their last 9, winning 4 of them.

Now I accept that the draw is the most likely result here, but I refuse to accept that 1.36 is the correct price, and throwing in the aforementioned fact that a win will clinch the title for Lecce, they simply have to be backed at home at 4.00, which is the very definition of value.

However, in one respect, a win will be of more value to Cesena as it will clinch a play-off slot and put pressure on Brescia as they leapfrog them into the second automatic promotion slot. Therefore, I'm covering this bet with a small one on Cesena as I believe the draw is so overpriced here that there is real value in both the other prices.

This bet is 3 units on Cesena at 8.50.

Best of luck.


"

Edit: oddsen på 1:an och 2:an har gått ner till 3,20 och 6,00 på bet 365.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 19:54   #159
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om den matchen är uppgjord borde Leccespelarna få oscarstatyten för bästa glädjescen. Hela bänken var uppe vid 1-0.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 21:24   #160
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 368
Sharp$: 1197


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hehe 1-1 i 80.e
toloiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 21:26   #161
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 368
Sharp$: 1197


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

och 1-2
toloiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 02:01   #162
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fiorentina Visa inlägg
Spoiler:
Resonemang kring dagens italienska serie b -match mellan Lecce och Cesena. Spelstopp 20:45. Oddsen från bet 365. Personen som skriver vinner värde i 2:an. Gör jag med fast iom att den har rylten om sig att vara uppgjord så vete farao.

Lecce vs Cesena Pick | Free Serie B Betting Tips at BettingExpert

"I'm obviously missing something here but nevertheless, I can't let this one pass.

***WHAT I WAS MISSING WAS THAT THE GAME IS ALLEGEDLY FIXED AS A DRAW BY THE ITALIAN MAFIA SO YOU MAY WANT TO AVOID IT, OR IF YOU BELIEVE THE THEORIES BACK THE DRAW AT BEST PRICE 1.5 WITH EXPEKT***

This is the game between leaders Lecce and 3rd placed Cesena in Serie B. This is one of those games where both teams are expected to play out a draw and therefore has the weirdest odds you are likely to see. At Bet365 the draw is 1.36, the home team are 4.00 and the away team are 8.50.

Let's look a little deeper:
Lecce are 7 points clear at the top of the league and 8 points clear of Cesena in 3rd. A draw today will clinch promotion for Lecce but only a win will clinch the title.

Cesena are 1 point behind Brescia who are in the other automatic promotion slot, and 7 ahead of 7th place. This means that a draw achieves nothing for them - it helps them little in their bid for an automatic promotion place and it doesn't even clinch a play-off slot.

So a draw is good for Lecce, but a win would mean a lot more. For Cesena, a draw is not much use at all really.

So why 1.36 on the draw? It's beyond me.

Now I have to admit that both of these teams have drawn plenty of games this season, Lecce 13 of 39 games and Cesena 14 of 39. And that 10 of Cesena's draws have come away from home, that's just over half of their away games. However, I don't believe that's enough to justify the 1.36 on the draw.

Lecce have won 7 of their last 10 games in all, including the last 3 straight, and they've won 12 of their 19 home games this season, including 3 of their last 4.
Cesena have only lost 3 away games in all this season and have lost none of their last 9, winning 4 of them.

Now I accept that the draw is the most likely result here, but I refuse to accept that 1.36 is the correct price, and throwing in the aforementioned fact that a win will clinch the title for Lecce, they simply have to be backed at home at 4.00, which is the very definition of value.

However, in one respect, a win will be of more value to Cesena as it will clinch a play-off slot and put pressure on Brescia as they leapfrog them into the second automatic promotion slot. Therefore, I'm covering this bet with a small one on Cesena as I believe the draw is so overpriced here that there is real value in both the other prices.

This bet is 3 units on Cesena at 8.50.

Best of luck.


"

Edit: oddsen på 1:an och 2:an har gått ner till 3,20 och 6,00 på bet 365.
Tack som fan!!
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 13:01   #163
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lugnt,

Vad är dealen med Reginna - Gallipoli idag? 17,00 på 2:a på bet635. Såg ett odds på 25 med. Kan vara värt en liten peng. Skiljer inte mycket poäng mellan lagen och båda lagen spelar för att undivka nedflyttning. 17! gånger pengarna.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td