Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-19, 05:25   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Fotboll 19 november


Kul att se såna oddsvariationer som det är bland bookies på Sverige - Portugal! För min del fattar jag inte hur vissa kan göra Portugiserna till favoriter på Friends Arena? 2,88 på Sverige hos Bet365 är i mina ögon med marginal spelbart...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 07:06   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Kul att se såna oddsvariationer som det är bland bookies på Sverige - Portugal! För min del fattar jag inte hur vissa kan göra Portugiserna till favoriter på Friends Arena? 2,88 på Sverige hos Bet365 är i mina ögon med marginal spelbart...
Hoppsan, själv står jag helt på andra sidan. Hur Sverige ska lyckas med att hålla nollan när de måste framåt & ge gigantiska ytor år Ronaldo, nä det är för mej en gåta.

Portugal är bättre på alla positioner, dessutom kommer de få den matchbild de vill ha. Zlatan kommer få exakt lika många målchanser som i första mötet
(0), & att ngn annan i Sverige ska göra mål, nä tyvärr, finns inte på kartan. Så dåliga & beroende av Zlatan är vi faktiskt.

Jaja, till VM kommer vi inte & då kan man ju lika gärna passa på att göra sej lite flis på eländet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fozho (+1), dny (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 10:59   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Hoppsan, själv står jag helt på andra sidan. Hur Sverige ska lyckas med att hålla nollan när de måste framåt & ge gigantiska ytor år Ronaldo, nä det är för mej en gåta.

Portugal är bättre på alla positioner, dessutom kommer de få den matchbild de vill ha. Zlatan kommer få exakt lika många målchanser som i första mötet
(0), & att ngn annan i Sverige ska göra mål, nä tyvärr, finns inte på kartan. Så dåliga & beroende av Zlatan är vi faktiskt.

Jaja, till VM kommer vi inte & då kan man ju lika gärna passa på att göra sej lite flis på eländet.
Det verkar som att spelpöbeln håller med dig! Alla sänker baksidan, kan dock inte förstå värderingen. Sverige har knappast varit SÄMRE än Portugal under kvalet, dessutom i en tuffare grupp.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 11:15   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det verkar som att spelpöbeln håller med dig! Alla sänker baksidan, kan dock inte förstå värderingen. Sverige har knappast varit SÄMRE än Portugal under kvalet, dessutom i en tuffare grupp.
Nä visst är det så, Portugal har absolut inte imponerat. Man ska dock ha i åtanke att man spelat i en grupp där man varit tvungna att föra spelet, vilket inte passar Portugal. Man har sin starka sida i snabba spelvändningar, & det är väl sisodär 101 % garanti att matchbilden kommer bli så ikväll.

Men självklart hoppas jag att jag har fel, ett VM vore så otroligt mycket roligare än vinsten som blir på de 300 sek jag "offrat" på Portugal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Webslice (+11)

Senast redigerad av robfri den 2013-11-19 klockan 11:17.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 11:33   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eftersom jag är 0%-ig på all spel och dobbel i November så tänkte jag offra mig att spela på Portugal idag :P Skämt åsido så tycker jag över oddset är väldigt generöst med 1.93 för över 2.25. Jag tror inte att det blir någon jätteoffensiv ifrån början utav Sverige, men ju mer desperat man blir desto mer lär man ju öppna sig och Bento gick ju ut och sa att Portugal inte kommer att spela defensivt ifrån start.

Som tidigare talare tror jag att Sverige får svårt att hålla Ronaldo mållös, men samtidigt har Sverige gjort mål i 5 raka hemmamatcher på Friends, så det känns lika konstigt om Sverige skulle hållas mållösa.. 1-1 ger oss halva insatsen tillbaks så nästan 2 gånger degen på Ö 2.25 känns generöst!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+1)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 12:39   #6
 
Reg.datum: okt 2013
Ort: Växjö
Inlägg: 78
Sharp$: 544

Projekt S.E.T
Stats: 74 - 136 - 8
ROI: 105.53%
Vinstprocent: 35.24%

Standard

Ja idag känns över 2,5 mål väldigt generöst. Kommer bli väldigt mycket öppna ytor idag tror jag. Sverige måste göra mål för att ens ta sig vidare till Rio detta gör att spelare som Ronaldo, Nani och Coentrao kommer få fin fina kontrings möjligheter.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

l
PatrikLindwall är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 12:43   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Kan vara läsvärt

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17867054.ab
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 13:29   #8
 
Reg.datum: okt 2013
Ort: Växjö
Inlägg: 78
Sharp$: 544

Projekt S.E.T
Stats: 74 - 136 - 8
ROI: 105.53%
Vinstprocent: 35.24%

Standard

Ja helt klart läsvärt. Men vill ändå tro att Sverige kommer öppna upp sig mer bakåt idag. Samtidigt tror jag inte att Portugal kommer vara nöjda med sin 1-0 ledning utan vill satsa att fort försöka få in "tvåan" för att bryta ner det svenska självförtroendet.

Men en sak som är säker är att det kommer bli jävligt nervöst och spännande ikväll
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

l
PatrikLindwall är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 13:32   #9
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

1.44 på att Ukraina kvalificerar sig till VM kör vi på ikväll.
Frankrike är ett lag i spillror och Ukraina har 2-0 att gå på.
Lyckas man stöta in en boll måste alltså Frankrike göra 4.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 15:40   #10
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det verkar som att spelpöbeln håller med dig! Alla sänker baksidan, kan dock inte förstå värderingen. Sverige har knappast varit SÄMRE än Portugal under kvalet, dessutom i en tuffare grupp.
Sverige har varit usla i kvalet rakt igenom, annars har du stoppat huvudet i sanden och enbart sett tabellen i slutet.

Det enda bra de gjorde var en halvlek mot Tyskland där Tyskland blivit paralyserade.

Nej, som ovan skrivit så kommer det ges mängder med chanser till Portugal när Sverige i andra halvlek måste framåt och det fortfarande står 0-0!

Spela 0-0 i HT
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 15:58   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Sverige har varit usla i kvalet rakt igenom, annars har du stoppat huvudet i sanden och enbart sett tabellen i slutet.

Det enda bra de gjorde var en halvlek mot Tyskland där Tyskland blivit paralyserade.

Nej, som ovan skrivit så kommer det ges mängder med chanser till Portugal när Sverige i andra halvlek måste framåt och det fortfarande står 0-0!

Spela 0-0 i HT
Ja 0-0 i ht inte alls oävet, lär ta ett tag innan matchen får sin prägel, tror jag iaf.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 16:06   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Sverige har varit usla i kvalet rakt igenom, annars har du stoppat huvudet i sanden och enbart sett tabellen i slutet.

Det enda bra de gjorde var en halvlek mot Tyskland där Tyskland blivit paralyserade.

Nej, som ovan skrivit så kommer det ges mängder med chanser till Portugal när Sverige i andra halvlek måste framåt och det fortfarande står 0-0!

Spela 0-0 i HT

Sverige har efter sitt material gjort ett mer än godkänt kval. Mer än nöjd med majoriteten av resultaten, bortsett ifrån Irland hemma och att vi hade så pass svårt som vi endå hade borta mot Föröarna. Mot Tyskland som är ett avsevärt bättre lag fick vi ett X borta och spelade bra hemma mot och då utan våran indiviudellt bäste spelare. Portugal har i detta kval inte varit bra borta och lever mycket på Ronaldo medan Sverige kan spela bra och vinna mot bättre lag utan Ibra (sista matchen mot Holland förra kvalet) så Sverige ska absoult ha en chans.

Visst Portugal har bättre spelare på de flesta positioner men är dessa spelare lika bra som de har varit? Ronaldo är det defintivt men är till exempel en som Nani det? Nej det är han verkligen inte. De har individerna och vi har kollektivet.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 16:29   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Sverige har efter sitt material gjort ett mer än godkänt kval. Mer än nöjd med majoriteten av resultaten, bortsett ifrån Irland hemma och att vi hade så pass svårt som vi endå hade borta mot Föröarna. Mot Tyskland som är ett avsevärt bättre lag fick vi ett X borta och spelade bra hemma mot och då utan våran indiviudellt bäste spelare. Portugal har i detta kval inte varit bra borta och lever mycket på Ronaldo medan Sverige kan spela bra och vinna mot bättre lag utan Ibra (sista matchen mot Holland förra kvalet) så Sverige ska absoult ha en chans.

Visst Portugal har bättre spelare på de flesta positioner men är dessa spelare lika bra som de har varit? Ronaldo är det defintivt men är till exempel en som Nani det? Nej det är han verkligen inte. De har individerna och vi har kollektivet.
Vilka "bra" lag har vi besegrat i modern tid ?? Räknar inte Holland då den matchen var helt utan betydelse för dem & de ställde upp med ett b-lag.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 16:33   #14
Banned
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 179
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Vilka "bra" lag har vi besegrat i modern tid ?? Räknar inte Holland då den matchen var helt utan betydelse för dem & de ställde upp med ett b-lag.
Jag håller helt med dig och då sakande vi även Zlatan vilket brukar vara en fördel. Men även matchen borta mot Tyskland är det ju inte Sverige som är bra utan snarare är det Sverige som är totalt överkörda. Sen var väl tyskarna i puben när 4-0 gjordes i andra halvlek. Hade Sverige lett med 4-0 och klarat oavgjort kan man säga att Sverige gjort det bra.
ImHappyAgain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 16:44   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Vilka "bra" lag har vi besegrat i modern tid ?? Räknar inte Holland då den matchen var helt utan betydelse för dem & de ställde upp med ett b-lag.
Du har en poäng borde ha formulerat mig bättre. Borde egentligen ha gjort nåt liknande top-10 i världen och på nivå motsvarande Sverige eller strax under.
Men oavsett så håller inte Hollands b-elva som Estland klass direkt.

Men som sagt under de senaste åren så har vi (räknar bort Holland) slagit Frankrike, vunnit mot England, X borta mot Tyskland, vunnit över Österrike (vilka jag tror inom snar framtid kommer vara ett lag som kommer delta i de stora mästerskapen). Vi har vunnit borta mot EM-deltagande Irland.

Med detta sagt så är Sverige inte ett topp-10 lag men långt ifrån så dåliga som folk verkar tro och kan definitvt vinna över Portugal som inte är på samma nivå som länder som Brasilien, Spanien eller Argentina eller för den delen Italien eller Tyskland.

Förresten deras elva var inte så dålig trots allt men visst lite b var den.
Maarten Stekelenburg - Gergory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Erik Pieters - Mark van Bommel, Rafael van der Vaart - Dirk Kuyt, Wesley Sneijder, Ibrahim Afellay - Klaas-Jan Huntelaar.
Källa: http://www.eurosport.se/fotboll/kval...85/story.shtml
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td