Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-26, 17:06   #16
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Nej och jag vet att det inte är "rätt" att lira barca till det oddset det har jag sagt.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 17:13   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Nej och jag vet att det inte är "rätt" att lira barca till det oddset det har jag sagt.
Om du håller med om det jag säger, varför argumenterar du emot då?

Det är inte så att jag är ute efter att såga, försöker bara uppmärksamma folk på basics som jag själv lärt mig den hårda vägen. Att ska man bli vinnande så måste man släppa favoritspel på 1x2 marknaden mångt och mycket.

Det finns alltid undantag, men en sådan här tråd skulle kunna skapas varje dag. Och om folk fortsätter svara "det ser bra ut" så kommer personen som postar inte lära sig något.

@ trådskaparen: läs spelskolan.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 17:40   #18
UKM
 
UKMs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 20
Standard

Att inte ens tro på ett kryss på fem matcher och sätta det i en femling..shit. Känns ju mer spelvärt isf att sätta X2 i Tottenham - Portsmouth för 4.33 i en singel, samma lotto men mindre variablar..

Senast redigerad av UKM den 2010-03-26 klockan 17:50.
UKM är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 17:51   #19
 
marziels avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 0
Standard

RobinD, om du hade fått samma matcher att tippa för, hur hade dina tips sett ut isåfall?

Du måste ju ändå medge att det "ser bra ut" med tanke på att lagen spelar så pass bra som dom gör. Messi är i storform borta mot ett grymt Mallorca. Visst det är en svår match men jag tror ändå på rätt enkel barca seger.
Motståndaren till "topplagen" är inte heller i bästa form som någon tidigare nämnt.

Självklart hade vi alla varit miljonärer om bara toplagen vunnit, de återstår att se.
Däremot tycker jag att dessa matcher är ganska relativa med tanke på att Premier League håller på att dra ihop sig.
Jag vet inte, detta är ialafall min åsikt. Topplagen vinner absolut inte alltid, men mot dessa motståndare känns detta hyfsat enkelt. Kritisera eller inte, mina åsikter.
marziel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 17:56   #20
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marziel Visa inlägg
RobinD, om du hade fått samma matcher att tippa för, hur hade dina tips sett ut isåfall?

Du måste ju ändå medge att det "ser bra ut" med tanke på att lagen spelar så pass bra som dom gör. Messi är i storform borta mot ett grymt Mallorca. Visst det är en svår match men jag tror ändå på rätt enkel barca seger.
Motståndaren till "topplagen" är inte heller i bästa form som någon tidigare nämnt.

Självklart hade vi alla varit miljonärer om bara toplagen vunnit, de återstår att se.
Däremot tycker jag att dessa matcher är ganska relativa med tanke på att Premier League håller på att dra ihop sig.
Jag vet inte, detta är ialafall min åsikt. Topplagen vinner absolut inte alltid, men mot dessa motståndare känns detta hyfsat enkelt. Kritisera eller inte, mina åsikter.
du har verkligen inte läst alternativt förstått ett ord som robin d har skrivit.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 18:12   #21
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marziel Visa inlägg
RobinD, om du hade fått samma matcher att tippa för, hur hade dina tips sett ut isåfall?

Du måste ju ändå medge att det "ser bra ut" med tanke på att lagen spelar så pass bra som dom gör. Messi är i storform borta mot ett grymt Mallorca. Visst det är en svår match men jag tror ändå på rätt enkel barca seger.
Motståndaren till "topplagen" är inte heller i bästa form som någon tidigare nämnt.

Självklart hade vi alla varit miljonärer om bara toplagen vunnit, de återstår att se.
Däremot tycker jag att dessa matcher är ganska relativa med tanke på att Premier League håller på att dra ihop sig.
Jag vet inte, detta är ialafall min åsikt. Topplagen vinner absolut inte alltid, men mot dessa motståndare känns detta hyfsat enkelt. Kritisera eller inte, mina åsikter.
Enligt mig så handlar det inte om hur jag hade spelat eller inte, snarare om jag hade spelat eller inte.

Du har helt rätt i att det ser hyfsat enkelt ut osv, det är det som är poängen med allt jag sagt. Bolagen vet att den stora massan spelar på de bästa lagen. Gärna i kombination med varandra. De ser till att oddsen är strax under sannolikheten för att de ska gå in och i slutändan så vinner de alltid.

Ibland händer det då att man får in en femling och man blir nöjd och slår sig för bröstet, men sanningen är ju den att man i ånga loppet ändå förlorar. Det är enkel matte.

Vi gör det enkelt: Vi värderar att Man U och Barca kommer att vinna 60/100 av dessa matcher som vi nu tänker spela på. Men oddsen är som nedan.

Man Utd står: 1.60
Barca: 1.60

För att gå plus minus noll sett över 100 av dessa matcher så måste oddset ligga på 1.667. Vilket innebär att vid varje match av dessa 100 är du i underläge.

100*1.60*60=9600-6000=3600 i vinst på de 60 matcher som sitter. 100*40=4000 i förlust på de 40 som bommar.

3600-4000 = -400 Netto.

När du dessutom spelar dubblar så ökar ju risken, chansen att 1 av två matcher spricker, eller t om 2 av 2 matcher spricker finns ju även om båda är favoriter och kommer vinna flera matcher än de förlorar.

Poängen är alltså: Tvinga inte dig själv att spela på en match bara för att det erbjuds spel. Jag hade superproblem med att jag ville spela på allt för bara en dryg månad sedan. Jag har nu lugnat ned mig och för första gången sedan jag började med seriös betting är jag på plus under en tillräckligt lång period för att jag ska våga säga att det är en trend jag inte kommer bryta.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 18:16   #22
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

angående mallis mot barca, jag skulle akta mig för den. mallorca har haft en konstig lottning som faktiskt har bidragit till att de kunnat skapa sig ett sånt rykte att vara hemmastarka. man möter inte de "stora" lagen på hemmaplan förrän sista fjärdedelen av ligan. de fick stryk av sevilla i förrförra hemmamatchen som kanske visar att de är mänskliga iallafall. nu väntar först barca sen valencia i nästa hemmamatcher sen i maj kommer real madrid på besök. jag blir inte nå förvånad om de har 3-4 förluster hemma när serien summeras.
sen kan man titta tillbaka på förra säsongen och se att mallis faktiskt vann både mot barca o valencia, kryss mot sevilla stortorsk mot real så visst finns hemmastyrkan.

dnb till 5ggr eller 1x (2,50) är ju lägligast att spela om man nu ska det. jag avstår som det känns nu iaf.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 19:01   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Birmingham - Arsenal, bham svacka
Tottenham - Portsmouth, pompey svacka
Chelsea - Aston Villa, villa svacka
Bolton - Manchester U, united för bra
Malaga - Tenerife, tenerfie bra på ön, kassa borta
Mallorca - Barcelona, barca för bra, varning mallorca ändå
Zaragoza - Valencia, valencia kommit igång.
Swansea -Ipswich, avslag

Självklart går säkert inte alla matcher in men spurs, arsenal, united och chelsea ser bra ut.

förutom favoriterna så tror jag på

Malaga - Tenerife 1
Mallorca - Barcelona x

Senast redigerad av Babbe den 2010-03-26 klockan 22:50.
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 22:53   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enligt mig så handlar det inte om hur jag hade spelat eller inte, snarare om jag hade spelat eller inte.

Du har helt rätt i att det ser hyfsat enkelt ut osv, det är det som är poängen med allt jag sagt. Bolagen vet att den stora massan spelar på de bästa lagen. Gärna i kombination med varandra. De ser till att oddsen är strax under sannolikheten för att de ska gå in och i slutändan så vinner de alltid.

Ibland händer det då att man får in en femling och man blir nöjd och slår sig för bröstet, men sanningen är ju den att man i ånga loppet ändå förlorar. Det är enkel matte.

Vi gör det enkelt: Vi värderar att Man U och Barca kommer att vinna 60/100 av dessa matcher som vi nu tänker spela på. Men oddsen är som nedan.

Man Utd står: 1.60
Barca: 1.60

För att gå plus minus noll sett över 100 av dessa matcher så måste oddset ligga på 1.667. Vilket innebär att vid varje match av dessa 100 är du i underläge.

100*1.60*60=9600-6000=3600 i vinst på de 60 matcher som sitter. 100*40=4000 i förlust på de 40 som bommar.

3600-4000 = -400 Netto.

När du dessutom spelar dubblar så ökar ju risken, chansen att 1 av två matcher spricker, eller t om 2 av 2 matcher spricker finns ju även om båda är favoriter och kommer vinna flera matcher än de förlorar.

Poängen är alltså: Tvinga inte dig själv att spela på en match bara för att det erbjuds spel. Jag hade superproblem med att jag ville spela på allt för bara en dryg månad sedan. Jag har nu lugnat ned mig och för första gången sedan jag började med seriös betting är jag på plus under en tillräckligt lång period för att jag ska våga säga att det är en trend jag inte kommer bryta.


Håller med RobinD till 100%

man ska ju hålla sig till singelspel med värde.

Men ibland kan det ju vara kul och köra en dubbel eller trippel till 10 odds och en liten insats om du förstår
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 01:05   #25
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 15
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enligt mig så handlar det inte om hur jag hade spelat eller inte, snarare om jag hade spelat eller inte.

Du har helt rätt i att det ser hyfsat enkelt ut osv, det är det som är poängen med allt jag sagt. Bolagen vet att den stora massan spelar på de bästa lagen. Gärna i kombination med varandra. De ser till att oddsen är strax under sannolikheten för att de ska gå in och i slutändan så vinner de alltid.

Ibland händer det då att man får in en femling och man blir nöjd och slår sig för bröstet, men sanningen är ju den att man i ånga loppet ändå förlorar. Det är enkel matte.

Vi gör det enkelt: Vi värderar att Man U och Barca kommer att vinna 60/100 av dessa matcher som vi nu tänker spela på. Men oddsen är som nedan.

Man Utd står: 1.60
Barca: 1.60

För att gå plus minus noll sett över 100 av dessa matcher så måste oddset ligga på 1.667. Vilket innebär att vid varje match av dessa 100 är du i underläge.

100*1.60*60=9600-6000=3600 i vinst på de 60 matcher som sitter. 100*40=4000 i förlust på de 40 som bommar.

3600-4000 = -400 Netto.

När du dessutom spelar dubblar så ökar ju risken, chansen att 1 av två matcher spricker, eller t om 2 av 2 matcher spricker finns ju även om båda är favoriter och kommer vinna flera matcher än de förlorar.

Poängen är alltså: Tvinga inte dig själv att spela på en match bara för att det erbjuds spel. Jag hade superproblem med att jag ville spela på allt för bara en dryg månad sedan. Jag har nu lugnat ned mig och för första gången sedan jag började med seriös betting är jag på plus under en tillräckligt lång period för att jag ska våga säga att det är en trend jag inte kommer bryta.
De ligger något i det du säger. Är lite ny inom betting men tycker det är intressant och vill gärna fortsätta med det, självklart är det ett plus om man går plus! Så du tycker jag ska betta singlar i fortsättningen? Då blir det ju inte så mycket utdelning, men antagligen bättre i längden.
Jag fortsätter nog med dubblar på säkra matcher med bra odds, när nu tillfällen kommer fram, va tycker du om den strategin?
Chiefen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 02:46   #26
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Vad fan är ni för tomtar?

Värt och spela på matcher som har typ odds 1.10 - 1.40..

Är ni allvarliga? ..

B-ham kan lätt få kryss mot Arsenal..
Arsenal var ju nära att kryssa mot HULL för några matcher sen.
Räcker med en dålig match. Herregud, tomtespel ftw.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 03:34   #27
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Babbe?

Haha, är det du som har suttit dom sjuka spelen på Svenskaspel och skrivit i forumet?

2-4 Madrid etc..9k vinst?

Skulle personligen akta mig från Malaga - Tenerife, visst Malagas plan är som en jävla leråker men Tenerife är ett lag som jagar poäng och är helt klart kapabla att kunna få åtmindstånde ett kryss mot Malaga bort.
Vågat spel.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 08:04   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiefen Visa inlägg
De ligger något i det du säger. Är lite ny inom betting men tycker det är intressant och vill gärna fortsätta med det, självklart är det ett plus om man går plus! Så du tycker jag ska betta singlar i fortsättningen? Då blir det ju inte så mycket utdelning, men antagligen bättre i längden.
Jag fortsätter nog med dubblar på säkra matcher med bra odds, när nu tillfällen kommer fram, va tycker du om den strategin?
Precis som jag sagt tidigare, glöm den taktiken, läs spelskolan. Det finns inga säkra matcher.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 10:48   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Malderiss Visa inlägg
Babbe?

Haha, är det du som har suttit dom sjuka spelen på Svenskaspel och skrivit i forumet?

2-4 Madrid etc..9k vinst?

Skulle personligen akta mig från Malaga - Tenerife, visst Malagas plan är som en jävla leråker men Tenerife är ett lag som jagar poäng och är helt klart kapabla att kunna få åtmindstånde ett kryss mot Malaga bort.
Vågat spel.

Va babblar du om?

2-4 madrid?

jag brukar köra multikuponge på svenskaspel ombud ja, men på internet är det endast singel spel
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 11:01   #30
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

https://svenskaspel.se/p4.aspx?pagei...g&topicID=1991

Sorry, det var BoBoBo, hur fan kunde jag få det till Babbe, haha får skylla på att jag var trött mitt i nassen.

Om ni hade 500 kr och skulle göra på 4-5 matcher så ni får odds över 40. Vad skulle ni köra då?

Har hittils kommit fram till :

H.Berlin - Dortmund 2 @ 2.10
Kalmar - Elfsborg 2 @ 2.60
Barnsley - Doncaster 1 @ 2.30
Watford - Boro 2 @ 2.45
Coventry - Sheff.W 1 @ 1.97
Insats: 500 kr
Odds: 60.61

Kom nu inte och säg att det är svårt att det går in, jag vet det.
Men ser det bra ut? Bör jag byta ut Coventry, Kalmar mot någon annan match? Spela Reading hemma?
Tips mottages med glädje.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td