Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-24, 11:15   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Djurgården - Union Berlin


Skynda fynda, Union Berlin 2,25 på Bet365! Redigerar inlägget och skriver mer snart, men skriver ingen rek idag.


Mer info:

Allsvenska Djurgården, som jag förvisso tror kan göra en bra säsong i år, tar imorgon emot tyska Bundesliga 2-laget Union Berlin på Tele 2 arena.

Djurgården - säsongsupptakt för ett par veckor sedan. Ska rotera på många spelare enl nya tränaren Pelle Olsson. Första träningsmatchen för året. Skador på Amartey, Tibbling och nyförvärvet Falsetas. Andremålvakten Hampus Nilsson ska spela enl intervju på officiella hemsidan - framgår dock inte om det är hela matchen. Rykten idag säger att Djurgården budat på italiensk målvakt vilket skulle kunna betyda att förstemålvakten Kenneth Höie är på väg bort.

Union Berlin - vinteruppehåll, vann två matcherna innan uppehållet med totalt 8-2. Träningsspelat mot Freiburg från Bundesliga och vann med 5-0.

2,25 är vansinnigt högt i min värld. Visst, det är en träningsmatch men ändå...

BOL om någon följer, skiter i att skriva en rek på detta - ni får hålla till godo med det här inlägget :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2), kusagwa (+2), Pilkast (+5), Melvin (+10)

Senast redigerad av Tomte den 2014-01-24 klockan 11:21.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 11:43   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Några länkar från Djurgårdens hemsida:

Om Union Berlins senaste matcher http://dif.se/2014/01/23/formstarkt-...a-tele2-arena/

Intervju med andremålvakten Hampus Nilsson http://dif.se/2014/01/23/tele2-debut...pus-pa-lordag/

Lite av Pelle Olsson om byten o dyl, nämner även att Amadou Jawo ev inte spelar p g a ont i låret http://dif.se/2014/01/23/infor-dif-union-berlin/

Finns mer att läsa på dif.se för den som vill.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 13:21   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Djurgårdens trupp:

http://dif.se/2014/01/24/truppen-mot-union-berlin/

Höie med i truppen, däremot inte förra årets bästa målskytt Jawo. För er som inte är bekanta med Djurgården kan jag berätta att Jacob Glasberg, Frej Ersa Engberg och Christian Rubio Sivodedov är U21-spelare. Mark Mayambela är en provspelare (yttermittfältare) från Sydafrika.

Nu ska jag sluta spamma sönder forumet :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 13:35   #4
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Har mycket bra koll på Djurgården och kan säga att det är ett bra odds.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 13:46   #5
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Någon som info om hur Berlin kommer mönstra sin elva?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 14:06   #6
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Någon som info om hur Berlin kommer mönstra sin elva?
Är deras genrep så borde vara bästa möjliga lag
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 14:25   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Två utav Djurgårdens bästa spelare Jawo och Amartey är inte uttagna i truppen. Dessutom är Erton lite sliten efter landslagslägret så blir nog bara en halvlek från honom. Att andramålvakten står är dock inget jätteminus Hampus Nilsson är en mycket bra målvakt och det skiljer inte så mycket mellan honom och Höie.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 14:59   #8
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Två utav Djurgårdens bästa spelare Jawo och Amartey är inte uttagna i truppen. Dessutom är Erton lite sliten efter landslagslägret så blir nog bara en halvlek från honom. Att andramålvakten står är dock inget jätteminus Hampus Nilsson är en mycket bra målvakt och det skiljer inte så mycket mellan honom och Höie.
Ska ej spela i den matchen, spelar sällan mot mitt lag.
Dock ska jag dit och kolla, kommer bli mycket folk och bra tryck på läktaren, blir ett tydligt publikrekord vad gäller träningsmatcher.
Har svårt att avgöra skillnad på tysk div 2 och svensk allsvenska, men med tanke på allsvenskan är flera månader bort och några viktiga kuggar i DIF inte spelar så kan man misstänka att det blir svårt för DIF. Dock tror jag många vill visa framfötterna!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 15:05   #9
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Ska ej spela i den matchen, spelar sällan mot mitt lag.
Dock ska jag dit och kolla, kommer bli mycket folk och bra tryck på läktaren, blir ett tydligt publikrekord vad gäller träningsmatcher.
Har svårt att avgöra skillnad på tysk div 2 och svensk allsvenska, men med tanke på allsvenskan är flera månader bort och några viktiga kuggar i DIF inte spelar så kan man misstänka att det blir svårt för DIF. Dock tror jag många vill visa framfötterna!
Kommer nog också vara där. Är rätt sunt att inte spela i matcher där man inte riktigt objektiv.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 15:50   #10
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Visst är det Djurgårdens första träningsmatch? Union Berlin skeppar väl också över 1000-1500 supportrar?

2.10 har oddset droppat till.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 16:03   #11
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
Visst är det Djurgårdens första träningsmatch? Union Berlin skeppar väl också över 1000-1500 supportrar?

2.10 har oddset droppat till.
Japp, första träningsmatchen. Enligt Djurgårdens hemsida igår hade 600 biljetter sålts till bortaklacken och enligt uppgift ska de ha en bra klack som kan föra liv. Hur många som köper direktinsläpp återstår väl att se, men man tycks i alla fall ha förberett för det och kör direktinsläpp med betalning i både kronor och euro.

Jag kommer också att vara där och kolla, men jag har ingenting emot att spela varken med eller emot mitt lag eller ärkefienden från Solna (eller de där grönvita i Superettan). Jag tror att det viktigaste är att man är medveten om sina känslor och att de kan påverka - spelar jag Djurgårdsvinst eller AIK-förlust vill jag gärna ha lite mer säkerhetsmarginal än vanligt just för att kompensera för eventuella känslor även om jag försöker vara objektiv - EV är EV liksom...

I det här fallet tror jag inte att jag skulle ha haft den koll jag ändå tycker mig ha på matchen om det hade varit exempelvis Öster som hade mött något tyskt lag i säsongens första träningsmatch...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 16:50   #12
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Är det inte ofta svenska lag överskattas, det här är ju även galet bra vid 2,10 tycker jag.
Tack för tipset!
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 20:02   #13
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Det största skillnaden lagen emellan är väl att Djurgårdsspelarna inte ens kan stava till matchtempo och att man är inne i en extremt tuff uppbyggnadsperioden med inte helt fräscha kroppar medan tyskarna är tvärtemot.

Rent klassmässigt så skulle ju tex Malmö vara ett topplag i Bundesliga 2, tror jag iaf.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 22:50   #14
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kommer nog också vara där. Är rätt sunt att inte spela i matcher där man inte riktigt objektiv.
Mer än 6000 sålda i förköp, jag tror vi får +8000 på matchen. Kommer mest vara högljudda ölstinna grabbar på plats. Blir en trevlig em med början på rest. Printz vid 12-rycket. Ska bli kul att se några av de nya, men att spela i en träningsmatch mellan 2 lag från olika länder i olika serier med manskap man ej känner till. Ja gör det ni som vill. I mina ögon dumt.
F.ö. gillar jag dina travinlägg Nicklas! Påläst och inte massa crap.
Har ej studerat v75 än i morgon, haft för mycket jobb, blir en timme nu i sängen.
Skål kamrater
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 10:02   #15
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Oddsen faller på bred front. Just nu runt 1.60 på de flesta bolag enl Betbrain. Spelvärdet borta i min bok i alla fall. BOL till er som ryggade.

Ingen truppinfo enl Union Berlins officiella hemsida - där är viktigaste nyheten att de fixat pubsamling med bira för 39 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2), ChrisWaddle (+2)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td