Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-06, 18:53   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allsvenskan 7-8 maj


Tätt med matcher i Allsvenskan inför VM-uppehållet. Imorgon tycker jag att jag har hittat ett riktigt överodds:

2014-05-07 18:00AllsvenskanDjurgardens vs Kalmar FF 2 FT 1 4.250


Djurgården har, för mig oväntat, många poäng efter sju matcher och har bara förlorat en match i år (i derbyt mot AIK). Dock har segrarna kommit mot, enligt mig, rätt usla lag: Halmstad, Mjällby och Brommapojkarna. Dock så tog man en stark poäng borta mot Malmö. Jag tycker dock att försvarsspelet har lämnat en del övrigt att önska.

Kalmar kommer till start som serietvåa och som det enda obesegrade laget i serien. Visst, man har också plockat trepoängare mot "sämre" lag, men i av det jag har sett tycker jag Kalmars spel har överglänst Djurgårdens. Dessutom har man tre raka segrar på bortaplan.

Jag håller definitivt Kalmar som det bättre laget.

Innan jag kollade oddsen förväntade jag mig att de skulle vara hyggligt jämt satta, men gissa min förvåning när Marathon erbjuder 4,25 för bortaseger och övriga bolag kring 3,80.

Jag spelar den raka tvåan till ett oerhört smaskigt odds, men kan med fördel också spelas med diverse olika handikapp till bra odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melvin (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 18:57   #2
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Tätt med matcher i Allsvenskan inför VM-uppehållet. Imorgon tycker jag att jag har hittat ett riktigt överodds:

2014-05-07 18:00AllsvenskanDjurgardens vs Kalmar FF 2 FT 1 4.250


Djurgården har, för mig oväntat, många poäng efter sju matcher och har bara förlorat en match i år (i derbyt mot AIK). Dock har segrarna kommit mot, enligt mig, rätt usla lag: Halmstad, Mjällby och Brommapojkarna. Dock så tog man en stark poäng borta mot Malmö. Jag tycker dock att försvarsspelet har lämnat en del övrigt att önska.

Kalmar kommer till start som serietvåa och som det enda obesegrade laget i serien. Visst, man har också plockat trepoängare mot "sämre" lag, men i av det jag har sett tycker jag Kalmars spel har överglänst Djurgårdens. Dessutom har man tre raka segrar på bortaplan.

Jag håller definitivt Kalmar som det bättre laget.

Innan jag kollade oddsen förväntade jag mig att de skulle vara hyggligt jämt satta, men gissa min förvåning när Marathon erbjuder 4,25 för bortaseger och övriga bolag kring 3,80.

Jag spelar den raka tvåan till ett oerhört smaskigt odds, men kan med fördel också spelas med diverse olika handikapp till bra odds.
Ett annat intressant spel i den matchen är Måns Söderqvist som målskytt (6 mål hittils) till 4.20 (Unibet).

Såg nu att det fanns en rek om just Söderqvist som målskytt här på sharps: https://www.sharps.se/rekar-speltips/...svenskan-60165
__________________
You miss 100% of the shots you don't take.

Senast redigerad av Melvin den 2014-05-06 klockan 19:07.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 10:20   #3
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2066796


Att ett offensivt skickligt Häcken får in en boll med El-Kabir i farten ser jag som ytterst troligt. Sen ska BP som visat upp en fin målform på slutet och som kommer ifrån en 3-0 vinst mot Norrköping kunna snubbla in en boll mot ett Häcken som kommer köra på hårt framåt och förhoppningsvis tar något lätt på matchsituationen efter dom slog Malmö borta och förhoppningsvis, inte medvetet fått lite hybris . BP får också tillbaka skicklige mittfältaren Mauricio Albornoz från skada. Sen har dom mittfältaren Gabriel Petrovic som visat upp fin målform på senaste. I anfallet finns bland annat Dardan Rexhepi samt Nicklas Bärkroth att tillgå. Känner att oddset är någon punkt för högt och slår till.
BP saknar Filip Tronet, Özkan och Andreas Eriksson. Häcken har Walid Atta avstängd och saknar Hosam Aiesh, Ronald Mukiibi, Sebastian Ohlsson och Sula Matovu.
__________________
You miss 100% of the shots you don't take.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 10:33   #4
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Håller med om att Kalmars odds är för högt satt. Själv spelar jag dock handicap-spelet
Kalmar FF +1 mål @ 1.80

Spelar även Örebro och Norrköping, raka ettor.
Örebro bra hemma på konstgräset mot allsvenskans sämsta lag.
Och Norrköping hemma på parkens konstgräs i derbyt mot Åtvid.

Örebro @ 1.67
Örebro ₋ Falkenberg

Norrköping @ 1.91
Norrköping ₋ Åtvidaberg

Alla odds från William Hill.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 12:40   #5
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu är inte jag jätte objektiv men är inte 2.15 lite högt på AIK mot Halmstad?
http://www.oddsportal.com/soccer/swe...6Hy3Z7I/#1X2;2
__________________
You miss 100% of the shots you don't take.

Senast redigerad av Melvin den 2014-05-07 klockan 12:42.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 12:55   #6
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
Nu är inte jag jätte objektiv men är inte 2.15 lite högt på AIK mot Halmstad?
http://www.oddsportal.com/soccer/swe...6Hy3Z7I/#1X2;2
Jo, det är spelvärde i det, även om de hade förtvivlat svårt att vinna över HIF i måndags trots 1 man mer från min 20.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 13:18   #7
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
Nu är inte jag jätte objektiv men är inte 2.15 lite högt på AIK mot Halmstad?
http://www.oddsportal.com/soccer/swe...6Hy3Z7I/#1X2;2
Spelarna sa efter Norrköpingsmatchen att de hade svårt att tagga till till de lite mindre matcherna. Ett regnigt Halmstad en torsdag är kanske inte en jättesexig match.

Förra säsongen förlorade AIK till och med på Örjans vall mitt i guldracet. Det är en tuff bortamatch och med de spelet de visat upp hittills så vet jag inte om de är värde i det oddset.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 16:15   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Pelle Olsson just bekräftat i Djurgårdens inför-sändning att Amartey är tillbaka i startelvan. Klar förstärkning i backlinjen jämfört med förra matchen.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 17:20   #9
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var också inne på Kalmar. Men det luktar verkligen så mycket kryss över den matchen. Två jämbördiga lag och kryss glada lag. Spelar inte ofta kryss och när jag gör det blir det låg insats.

Men blir X här till (3.75) hos Bet365

2-Units

Matchen man nog ska se ikväll.


Sen varit inne på Peking hela dagen. Gillar deras sett att spela fotboll. Stor plump senast dock mot BP. Men reser sig ikväll i derbyt där man trivs bra mot Åtvidaberg, bra stats på dom.


Oddset gått under dubbla degen nu så lite mindre insats nu. Men (1.95) hos Unibet får iaf 3-Units av mig.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 20:01   #10
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Var också inne på Kalmar. Men det luktar verkligen så mycket kryss över den matchen. Två jämbördiga lag och kryss glada lag. Spelar inte ofta kryss och när jag gör det blir det låg insats.

Men blir X här till (3.75) hos Bet365

2-Units

Matchen man nog ska se ikväll.


Sen varit inne på Peking hela dagen. Gillar deras sett att spela fotboll. Stor plump senast dock mot BP. Men reser sig ikväll i derbyt där man trivs bra mot Åtvidaberg, bra stats på dom.


Oddset gått under dubbla degen nu så lite mindre insats nu. Men (1.95) hos Unibet får iaf 3-Units av mig.
Blev ännu en kryss match av Kalmar kan det där med kryss Kalmar. Det jag såg av matchen zappade mellan den och Peking-Åtvida så var Djurgården närmast segern med några hete chanser. Peking spelade inte bra fram till 1-1 men vände och vann med 2-1.

Båda spelen satt
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 20:18   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Djurgården ägde första men fick Faltsetas utvisad i 51:a. Därefter mer Kalmar även om Djurgården inte var ofarliga. Kalmar hade en boll i insidan stolpen och en bortnickad på mållinjen i 88:e. Kändes surt, men totalt sett rättvist resultat. Tur att man hade täckt upp med +0,5 så det blev lite plus i alla fall.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td