![]() |
Saxat från SVT vinterstudio:
"Redan vid 1000 meter är höjden bli en faktor; vid 1400-1500 meter gör höjden stor skillnad." Dålig svenska där men ni förstår nog :) |
Citat:
|
Citat:
|
Nog om höjd nu, langa bra spel istället :)
|
Förresten är inte Schweiz något lågland direkt heller.
|
Citat:
Därav kan jag säga att 1200 meters höjd kommer vara en stor faktor. Självklartt kan schweiz vinna ändå, men det var inte vad vi diskuterade. |
Vad tror den samlade massan om Brasilien över 4,5 kort i gruppen? Finns ett par spelare som spelar riktigt tufft, tex Luiz. Känns inte den linan något låg?
|
Colombia förlora minst en match i gruppen 1,91 känns ju bra.
|
Jag var i just Brasilia förra året där "höghöjdsmatchen" ska spelas och jag märkte ingen som helst skillnad. Nu roade jag mig med en del annat än att löpa i 90min iofs:)
sirlarsson: Tappa poäng kanske men till 1,91 att förlora mot det motståndet är väl inte kanonodds? Grekerna, japan o elfen kan säkert störa men går nån verkligen och vinner? Pogba som BroderH skrev om stod över sista genrepet med Frankrike när man vann med 8-0 mot Jamaica. Borde vart en försiktighetsåtgärd men man vet aldrig. |
Gillar även tyskland över 4,5 gula kort i gruppen 1,91. Tyskland drar på sig endel kort och rätt tuff grupp med tunga lag, Ghana, USA och Portugal.
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är Marathon ja, finns extremt mycket goa specialspel där, synd att limiten är så låg.
|
Med tanke på hvilken gruppe Australia er i og hvilket defense de har, så har jeg også spilt de til å slippe inn mest mål. Har ikke fått sjekket så mange bookies, og hvis noen finner høyere enn det Betsson tilbyr så gjerne si fra. Får 5 hos Betsson.
|
Vad tror ni om Chile vinna bollinnehavet första halvlek mot Aussie? 1,55 ger det, läst att Chile tom har tänkt att utmana Spanien om bollinnehavet när dessa båda lag möts. Känns ganska klar mot Aussie isf?
|
Citat:
Känns ju rätt sunt vid första tanke... |
Citat:
|
Vilka högoddsare har ni hittat?
Har själv provat 34x på att England tar hem det. Tycker att de gått från att vara ständigt överskattade till att vara en aning underskattade detta mästerskap. |
Citat:
Bara dynga in på Brasilien mot Tyskland i final:moneybag: |
Citat:
Tog ett roligt spel med att Brasilien ska vinna VM samt att Benzema tar hem skytteligan till 101 ggr(bet365). Ingen större analys bakom utan mer ett roligt spel att hålla ögonen på. Frankrike vart jag imponerad över sen jag följt deras träningsmatcher nu innan VM samt att dom har en ganska så lätt grupp på pappret. Det kan nog ramla in några bollar i gruppspelet samt att dom smyger lite i vassen utan några jätte förväntningar på sig. Tror nog att dom kan komma till en semi och det är då rimligt att Benzema petar in några bollar på vägen. |
Härligt........ det kommer att bli sambafotboll hela vägen....... om läktarna håller...Brasilien vinner hela skiten........
|
Citat:
|
Argentina och Italien tror jag blir de stora flopparna. Får ingen känsla för dom alls.
Unga och på uppgående Belgien kan överraska. Dagens match tror jag blir målsnål och slutar 1-0. Brassarna lär ej släppa till något och vill gärna vinna i premiären. Kroatien är svåra att få hål på. Hoppas bara vi slipper se massa jävla filmningar och mygel. Skål till alla. |
fel
|
Citat:
|
Det finns ju en del kul spel på svenskaspel också, som t ex vem som gör sista målet i fotbolls-VM, inklusive evt straffavgörande. Tror jag ska satsa lite på HULK till 35 ggr...
|
Citat:
|
Honduras är ju ett riktigt benknäckarlag. Är det någon som sett odds på överspel i antal kort i gruppen på något bolag.
|
Citat:
|
Citat:
51 finns på Bet365. 55 på Betfair. |
Långsökt och långsökt, det är ju inte första gången man skulle sett ett straffavgörande, och om det skulle bli så är det väl inte oväntat att Hulk får lägga en. Det finns dessutom en risk att Neymar blir skadad och inte alls deltar. Om man inte förutsätter att Neymar eller Fred avgör i finalen så tycker jag nog Hulk är ett roligt spel. Jag jämför gärna med travet, där är en 35 oddsare ingen självklarhet att hitta.
|
Citat:
|
Tycker det känns som om Belgien överskattas och Bosnien underskattas.
Honduras spelade riktigt hårt och grisigt emot England, känns som ett lag som kan ta många kort i turneringen (vilket jag tror någon i tråden nämnde). |
Citat:
|
Citat:
Odds att Brasilien går till final: 2.50 Odds att det blir ett straffavgörande: 3 Odds att Hulk är på plan när straffavgörandet sker: 2 Odds att han får lägga en straff: 1.50 Odds att han sätter den: 1.50 Odds att det dessutom är den sista målet som sker: 5 Odds= 168 |
Skulle vilja se kortspel på Australien.
Följer någon på twitter som skriver allt möjligt inför fotbolls-VM. Bland annat detta. https://twitter.com/OptaJoe/status/475245549789011968 Borde väl räknas som benknäckargäng om något? |
Citat:
Tillbaka till ämnet: Mitt mest intressanta spel tycker jag är nedanstående då det känns som Argentina fått ett alltför stort favoritskap:
Dessutom spel på att det blir flest mål i grupp C respektive H till 12 och 10 gånger pengarna. Tycker inte att de grupperna har mindre chans än några andra att skapa mål, utan snarare tror jag på att lagen i dessa öppna grupper ser sina chanser att gå vidare med någon trepoängare och inte kommer fegspela.
|
Citat:
Lycka till :KO: |
Har någon här inne snubblat över något officiellt uttalande från FIFA angående hur dom jobbar med alla målkameror nu under VM? Hittar bara artiklar ifrån nyhetssajter men inget officiellt ifrån FIFA.
|
Citat:
|