Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

hugotheboss 2014-06-12 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 348625)
Snabb höftning, ändå med lågt räknade odds:

Odds att Brasilien går till final: 2.50
Odds att det blir ett straffavgörande: 3
Odds att Hulk är på plan när straffavgörandet sker: 2
Odds att han får lägga en straff: 1.50
Odds att han sätter den: 1.50
Odds att det dessutom är den sista målet som sker: 5

Odds= 168

Där ser man...jag räknar bara på mitt evt spel...inte på vägen dit. Typ som på trav, spelar jag en hundring på 3 hästar som ger 3,25 i odds så är där en vinst om ngn av dem vinner. I detta fallet ligger Neymar på 16 ggr, lägst odds på att göra VM:a sista mål, därefter Fred. Dessutom gäller oddset enbart vem som gör sista målet. Det måste alltså inte ske efter straffar, men OM det blir förlängning och straffar så är det det som räknas. Det är alltså ett vad på att en av Brasiliens forwards gör VM:a sista mål, känns inte helt osannolikt i min värld. Själv tycker jag t ex att det är betydligt roligare att spela på att Holland hamnar före Spanien i gruppen...men å andra sidan har jag alltid tyckt om Holland 😉

FrankieJr 2014-06-12 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 348638)
Där ser man...jag räknar bara på mitt evt spel...inte på vägen dit. Typ som på trav, spelar jag en hundring på 3 hästar som ger 3,25 i odds så är där en vinst om ngn av dem vinner. I detta fallet ligger Neymar på 16 ggr, lägst odds på att göra VM:a sista mål, därefter Fred. Dessutom gäller oddset enbart vem som gör sista målet. Det måste alltså inte ske efter straffar, men OM det blir förlängning och straffar så är det det som räknas. Det är alltså ett vad på att en av Brasiliens forwards gör VM:a sista mål, känns inte helt osannolikt i min värld. Själv tycker jag t ex att det är betydligt roligare att spela på att Holland hamnar före Spanien i gruppen...men å andra sidan har jag alltid tyckt om Holland 😉

Missuppfattade i så fall spelet. Letar du högoddsare måste det finnas bättre spel - värdet är, trots missuppfattningen högst tveksamt. 16 ggr pengarna på Neymar låter som bättre värde.

tompa87 2014-06-12 13:34

Sitter å funderar lite på Tysklands oddset. Många ser ju dem som utmanare till att vinna hela köret... Vettifaaaan om jag är villig att gå så långt, tror det blir Brazil, men det känns väl ändå som att Tyskland borde kunna manövrera ut Portugal? Åtminstone inte förlora? Hur är det med produktiviteten efter Reus skadan som nog kommer göra mer skada än vad många tror?

FrankieJr 2014-06-12 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 348642)
Sitter å funderar lite på Tysklands oddset. Många ser ju dem som utmanare till att vinna hela köret... Vettifaaaan om jag är villig att gå så långt, tror det blir Brazil, men det känns väl ändå som att Tyskland borde kunna manövrera ut Portugal? Åtminstone inte förlora? Hur är det med produktiviteten efter Reus skadan som nog kommer göra mer skada än vad många tror?

Visst att Reus borta är trist. Podolski tackade för förtroendet med 1 mål och 3 assist i fredags. Visst att det var mot sopigt motstånd men ändå, han är ofta bra i landslaget och kommer göra bra ifrån sig.

henke111 2014-06-12 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 348610)
Var hittade du Dzeko till 51 ggr pengarna. Har själv funderat på honom. Räcker med proppen ur mot Iran, så är han med och fightas om det i en turnering som blir allt mer målsnål för varje gång den spelas.

http://www.oddschecker.com/football/...top-goalscorer

Där har du jämförelse på "Bästa målgörare" :)

tompa87 2014-06-12 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 348644)
Visst att Reus borta är trist. Podolski tackade för förtroendet med 1 mål och 3 assist i fredags. Visst att det var mot sopigt motstånd men ändå, han är ofta bra i landslaget och kommer göra bra ifrån sig.

Reus är ju dock mer kreativ i mitt tycke, går lite på personlig preferens där men man har ju det som krävs för att vinna, naturligtvis. Har bara en magkänsla.. hursom så tycker jag 2. 25 på Tyskland emot Portugal är spelbart. Speciellt om Ronaldo inte är 100% kry.. svårt att sia i hans form just nu då han spelat sparsamt och tränat på egen hand vad jag förstår?

FrankieJr 2014-06-12 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 348646)
Reus är ju dock mer kreativ i mitt tycke, går lite på personlig preferens där men man har ju det som krävs för att vinna, naturligtvis. Har bara en magkänsla.. hursom så tycker jag 2. 25 på Tyskland emot Portugal är spelbart. Speciellt om Ronaldo inte är 100% kry.. svårt att sia i hans form just nu då han spelat sparsamt och tränat på egen hand vad jag förstår?

Reus är bättre än Podolski, inget snack. Matchen känns som ett avslag. Inget av lagen måste vinna. Tyskland kommer knappast tokoffensiva vid 0-0 i 80:e och Portugal är nöjda med ett kryss.

Joinapolarn 2014-06-12 14:58

Mitt spel på premiärmatchen blir båda lagen gör mål till 2.80.
Tror att Brasilien kommer gå hårt framåt, vilket öppnar upp för Kroatien.

FrankieJr 2014-06-12 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Joinapolarn (Inlägg 348653)
Mitt spel på premiärmatchen blir båda lagen gör mål till 2.80.
Tror att Brasilien kommer gå hårt framåt, vilket öppnar upp för Kroatien.

Brasilien har ju inte sett supervassa ut på sista matcherna nu. Kanske känner de att de har något att bevisa och kör hårt ut från the get go. Det är ju inte direkt orutinerade killar Silva, Luiz och co, så tror knappast att Kroatien kommer att få några 5 mot 2-situationer varannan minut.

Ett kryss för Kroatien skulle de vara nöjda med så tror inte att de kommer att riskera för mycket heller om matchen går i stiltje.

pittaluga 2014-06-12 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 348628)
Fördelen med ett öppet forum är också att man kan ifrågasätta andras åsikter när de har svag argumentation för att se om några mer välgrundade argument tittar fram. Alla här jagar ju information, så det är rätt grundläggande.

Tillbaka till ämnet: Mitt mest intressanta spel tycker jag är nedanstående då det känns som Argentina fått ett alltför stort favoritskap:

2014-06-25 19:002014 FIFA World CupBosnia to win group F Outright 400 8.250

Dessutom spel på att det blir flest mål i grupp C respektive H till 12 och 10 gånger pengarna. Tycker inte att de grupperna har mindre chans än några andra att skapa mål, utan snarare tror jag på att lagen i dessa öppna grupper ser sina chanser att gå vidare med någon trepoängare och inte kommer fegspela.

2014-06-26 19:002014 FIFA World CupGrupp C most goals Outright 400 12.000

2014-06-26 19:002014 FIFA World CupGrupp H most goals Outright 400 10.000

Spelet med mest mål i grupperna måste vara i hela turneringen väl? Alltså inklusive slutspelet.

DamageINC 2014-06-12 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 348630)
Grupp C låter rimlig, men tror du verkligen på grupp H? Ryssland har en imponerande defensiv, Belgien ser tighta ut där bak. Sydkorea lär veta att det är kontringar som är deras chans till avancemang.

Lycka till :KO:

Förvisso men det är också lag som varit i relativt målglada matcher på slutet. I jämförelse med de andra grupperna tycker jag att denna borde ha samma möjlighet som valfri annan och därmed är allt över 8 gånger pengarna spelvärt.

DamageINC 2014-06-12 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 348656)
Spelet med mest mål i grupperna måste vara i hela turneringen väl? Alltså inklusive slutspelet.

Nej, det är "Grupp med flest gjorda mål", alltså inte hur många mål lagen i den gruppen presterar totalt över hela turneringen.

htsolna08 2014-06-12 16:45

Immobile skyttekung blir det några tior på :)

81.00 unibet

Daniló 2014-06-12 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Joson (Inlägg 348589)
Vilka högoddsare har ni hittat?

Har själv provat 34x på att England tar hem det. Tycker att de gått från att vara ständigt överskattade till att vara en aning underskattade detta mästerskap.

Belgien vinner och Lukaku tar skytteligan, 500:- @201x degen! :cheers:

kusagwa 2014-06-12 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 348664)

81.00 unibet

Fint spel, har lagt samma med. Inte hundra på vilken formation de kommer ställa upp men med tanke på Immobiles säsong så har jag svårt att se att inte Prandelli låter han starta.

oggeb 2014-06-12 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 348460)
1200 m klarar vältränade fotbollsspelare utan problem, det ska inte vara någon faktor.

"Människokroppen kan anpassa sig till höga höjder genom snar och långtidsacklimatisering. I det korta perspektivet uppfattas syrebristen på hög altitud av karotidkropparna, en typ av kemoreceptorer som leder till att andningsrytmen ökar, hyperventilation. Hyperventilation orsakar dock även en motsatt effekt, respiratorisk alkalos, som hindrar andningscentrum från att höja andningsrytmen så mycket som krävs."

Frågan är, har Schweiz tränat höghöjdsträning inför VM? Annars lär de få märkbara problem med orken efter ett tag, var så säker. Jag skulle, om jag spelade på matchen, spela på ett +asian handicap för vilket lag som än är dogs.

oggeb 2014-06-12 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 348678)
Fint spel, har lagt samma med. Inte hundra på vilken formation de kommer ställa upp men med tanke på Immobiles säsong så har jag svårt att se att inte Prandelli låter han starta.

Så som Immobile spelade i senaste träningsmatchen inför mot VM mot Fluminense så har jag också extremt svårt att se honom att inte starta. Han spelade väldigt bra den matchen! Jag spelade dock bara att han gör flest mål för Italien @6.00.

sirlarsson 2014-06-12 18:33

Skulle spela Immobile flest mål i Italien till 11 @ betsson under matchen mot Fluminese, då fick folket upp ögonen och den slashades till 6.

putte64 2014-06-12 18:34

3,5 timmar kvar
Försökte äta och ta en bärs, men det var bokat
Pubarna börjar fyllas, inatt tutade man till tre
Nu åker vi :p

oggeb 2014-06-12 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 348687)
Skulle spela Immobile flest mål i Italien till 11 @ betsson under matchen mot Fluminese, då fick folket upp ögonen och den slashades till 6.

Tack, ska spelas!

forbannat 2014-06-12 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 348664)

81.00 unibet

Tog precis den och Italien som vinnare till 301

jaroiten 2014-06-12 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348688)
3,5 timmar kvar

Smått otroligt att du inte har något bättre för dig än att hänga på sharps om du verkligen är i Brasilien. :rolleyes:

DIF 2014-06-12 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348688)
3,5 timmar kvar

Din gottegris!!:cheers:

DIF 2014-06-12 18:50

När tror ni att man får en korrekt startelva? Jag känner starkt för att det blir målsnålt ikväll, Kroatien kommer att göra allt för att hålla nollan och jag gissar att Brassarna får ett ganska sent mål, tror 1-0 är klappat å klart. Frågan är vem som gör det? Scorecast ska det bli, måste bara värpa fram målskytten, vad tror ni? Bör väl bli snålt med mål ikväll?

nordnet 2014-06-12 18:53

Det kommer med andra ord vara elva stycken hårt ansatta spelare som går in på planen ikväll. Kroatien är allt annat än ett drömmotstånd för brassarna, det finns massor av kvalitet hos Niko Kovac mannar så Brasilien kommer inte få någonting gratis. Risken (eller chansen) finns att nervositeten gör att det blir tillknäppt i matchens inledning och ju längre det står 0-0, desto mer ökar pressen på hemmanationen och då blir det ännu svårare att spräcka nollan. ;)

BroderH 2014-06-12 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 348685)
"Människokroppen kan anpassa sig till höga höjder genom snar och långtidsacklimatisering. I det korta perspektivet uppfattas syrebristen på hög altitud av karotidkropparna, en typ av kemoreceptorer som leder till att andningsrytmen ökar, hyperventilation. Hyperventilation orsakar dock även en motsatt effekt, respiratorisk alkalos, som hindrar andningscentrum från att höja andningsrytmen så mycket som krävs."

Frågan är, har Schweiz tränat höghöjdsträning inför VM? Annars lär de få märkbara problem med orken efter ett tag, var så säker. Jag skulle, om jag spelade på matchen, spela på ett +asian handicap för vilket lag som än är dogs.

Ingen aning Schweiz förberett sig, men är man med i VM bör man väl ha gjort allt man kan för att förbereda sig på bästa sätt?

putte64 2014-06-12 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 348694)
Smått otroligt att du inte har något bättre för dig än att hänga på sharps om du verkligen är i Brasilien. :rolleyes:

Finns mycket att göra, men jag kom inatt efter en 22 timmars resa
Blir lite surfning när man sitter ner, vilket är ungefär det man pallar
Har fixat internet, vilket var j-t krångligt, hämgat biljetterna och dragigt tre bira med en brasse jag träffade i lapa
Håller på att somna, men inget kan få mig missa brassematchen

putte64 2014-06-12 19:30

100 tals kravallpoliser, helikoptern i luften
och så ser man 20 fredliga demonsttanter som talar med pressen
snacka om polisstat

sirlarsson 2014-06-12 19:36

Vore sweet om någon supporter invaderade planen ikväll så man kan bocka av det spelet redan i premiären :)

Tomte 2014-06-12 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348725)
100 tals kravallpoliser, helikoptern i luften
och så ser man 20 fredliga demonsttanter som talar med pressen
snacka om polisstat

Låter som Djurgården - Gif Sundsvall på Stadion för några år sedan.

motsi 2014-06-12 20:48

Hvis Fred finner tilbake til gamle takter, noe jeg veldig håper, så er jo ikke 20 i odds på han som skytterkonge alt for dumt. imo

Melvin 2014-06-12 21:47

Snart smäller det. Är ni lika övertända som Glenn Strömberg? :rolleyes:

martinsson 2014-06-12 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Melvin (Inlägg 348799)
Snart smäller det. Är ni lika övertända som Glenn Strömberg? :rolleyes:

ÖEEEHHHHHOOHHHH!!

sirlarsson 2014-06-13 00:44

Spanien över 57,5% bollinnehav 2,0 @ betsafe.

UB har 59,5 till 2,05, mara har 58,5 till 1,84. Detta känns bra, Spanien vill ha mycket boll och kommer tillåtas ha det också. Holland känns svagare än på länge och kommer förlita sig på kontringar med Robben i spetsen. 60/40 boll känns rimligt?

sirlarsson 2014-06-13 01:26

Chile över 54,5 % bollinnehav 1,85 betsafe

Chile har ett mycket spännande lag, vet iofs inte om Vidal är spelklar men coachen har varit optimistisk innan och sagt att Chile ska äga boll. Han sa tom på presskonferens att laget ska försöka utmana Spanien om bollinnehavet när dessa lag möts. Australien ska inte kunna störa här, 55% boll bör bollsäkra chilener fixa lätt. Marathons lina på 59,0% ligger enligt mig rätt.

putte64 2014-06-13 03:32

Wow
Att stå bland 2000 brassar på ett torg i rio var mäktigare än jag trodde
De står inte direkt still o h kollar på matchen, en timme innan var det full mula på samban och hälften röjde
Innan dess var jag inte där
Party, party :p

FrankieJr 2014-06-13 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348811)
Wow
Att stå bland 2000 brassar på ett torg i rio var mäktigare än jag trodde
De står inte direkt still o h kollar på matchen, en timme innan var det full mula på samban och hälften röjde
Innan dess var jag inte där
Party, party :p

Putte, din IP visar att du befinner dig någonstans i Västra Götalands län? Är Det på Harry's i Skara som det dansas samba?

Oscar 2014-06-13 09:10

Blev imponerad av Kroatien igår.
Unibet har 2.5 på att de avancerar från gruppspelet. Känns intressant.

Vet ni om Mandzukic är tillbaka nästa match?

FrankieJr 2014-06-13 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 348817)
Blev imponerad av Kroatien igår.
Unibet har 2.5 på att de avancerar från gruppspelet. Känns intressant.

Vet ni om Mandzukic är tillbaka nästa match?

Tillbaka nästa match. Blev mäkta imponerad av hur de hanterade pressen. 2.5 känns spelvärt.

Edit: Det snackades ju om hur mycket han skulle saknas. Mycket skulle jag säga. Han hade säkerligen satt några av lägena som Jelavic missade.

Cazzius 2014-06-13 09:30

Chile - Australien
Frisparkar -3,5 Australien, odds: 1,83, Comeon!

Chile vill satsa på mycket bollinnehav och är tekniskt bättre än Australien som lär spela rätt fysiskt. Att det ska bli fler frisparkar till Chile känns rätt givet.

Står still i huvudet men visst är det korrekt spel för jag ska väl inte köra +3,5 på Chile?