Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-30, 19:35   #16
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Ja det är ju synd att AIK inte har "supportar" som Hammarby och Leksand över hela Sverige .

Hammarby hajpen dör nog snart, över alla säsonger i Allsvenskan förut så var det runt stadiga 10K.

Men tur att fotboll avgörs på planen, vet inte vad AIK står i odds som vinnare i Allsvenskan. men det kan nog ligga värde i det om dem får det att funka över trettio matcher, anser Malmö extremt överskattade iår och AIK har värvat smart. Undrar vad Djurgården står i att åka ur? Dem har ju tappat det mesta och värvat extremt dåligt. I det oddset ligger det däremot värde i. Sen kanske att Kalmar kommer topp tre om det finns något sådant? Bara vad jag ser värde i. Och det är nog inte mycket till garanti att Hammarby vinner publikligan, då om man kollar statistiskt sett så är det ett gäng medgångs supportar. Tror det kan bli en tuff höst för Hammarby då jag tycker dem har en väldigt tunn trupp.

Men allt kan hända, det jag dock kan garantera är att Alm inte får sparken så spela på det är bortkastade pengar. Tränare som rycker först kan mycket väl bli Sundsvalls eller Falkenbergs, om det inte ligger långsatsning där.

Senast redigerad av Filmtokig den 2015-03-30 klockan 19:39.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 19:46   #17
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Ja det är ju synd att AIK inte har "supportar" som Hammarby och Leksand över hela Sverige .

Hammarby hajpen dör nog snart, över alla säsonger i Allsvenskan förut så var det runt stadiga 10K.

Men tur att fotboll avgörs på planen, vet inte vad AIK står i odds som vinnare i Allsvenskan. men det kan nog ligga värde i det om dem får det att funka över trettio matcher, anser Malmö extremt överskattade iår och AIK har värvat smart. Undrar vad Djurgården står i att åka ur? Dem har ju tappat det mesta och värvat extremt dåligt. I det oddset ligger det däremot värde i. Sen kanske att Kalmar kommer topp tre om det finns något sådant? Bara vad jag ser värde i. Och det är nog inte mycket till garanti att Hammarby vinner publikligan, då om man kollar statistiskt sett så är det ett gäng medgångs supportar. Tror det kan bli en tuff höst för Hammarby då jag tycker dem har en väldigt tunn trupp.

Men allt kan hända, det jag dock kan garantera är att Alm inte får sparken så spela på det är bortkastade pengar. Tränare som rycker först kan mycket väl bli Sundsvalls eller Falkenbergs, om det inte ligger långsatsning där.
Bitter?
Har inte nämnt något om vilket lag som är bäst eller vilket lag som har bäst publik. Detta är endast ett spel baserat på biljettförsljning samt lite statistik från föregående år.
Det var väl ändå inga argument du kom med för ett spel som gäller biljettförsäljning.
AIK är självklart bättre och som jag skrev har de vart ett topplag i flera år men det hjälper inte enligt mig för att biljettförsäljningen ska öka nämnvärt.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 19:49   #18
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Bitter?
Har inte nämnt något om vilket lag som är bäst eller vilket lag som har bäst publik. Detta är endast ett spel baserat på biljettförsljning samt lite statistik från föregående år.
Det var väl ändå inga argument du kom med för ett spel som gäller biljettförsäljning.
AIK är självklart bättre och som jag skrev har de vart ett topplag i flera år men det hjälper inte enligt mig för att biljettförsäljningen ska öka nämnvärt.
Nej verkligen inte bitter, ville bara bidra med lite info och värda tips. Hammarby behövs i Allsvenskan, likväl AIK. Som Djurgården, Göteborg & Malmö.

Personligen är jag ointresserad av svenskfotboll. Men som svensk, vill man ju att det ska hända något. Men det verkar tyvärr dödsdömt. Lycka till med spelen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 20:02   #19
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hade budgeterat 16500 och 16400 eller något sånt enligt ligabibeln.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 20:30   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Finns en stor skillnad och det är att Hammarby redovisar antalet uttagna biljetter i systemet och AIK (och de flesta klubbarna) redovisar antalet åskådare som faktiskt passerar vändkorsen
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 20:40   #21
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Det vore schyst om ni skrev på vilka bolag ni tar spelen. Är några att leta igenom annars
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 20:51   #22
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Finns en stor skillnad och det är att Hammarby redovisar antalet uttagna biljetter i systemet och AIK (och de flesta klubbarna) redovisar antalet åskådare som faktiskt passerar vändkorsen
Jaha där ser man. Märkligt att Bajen hade ca 1000-3000 fler biljetter sålda till de flesta matcher förra året än vad publiksiffran redovisades.
Ska du inte dra den om dubbelblippade biljetter och att vi bara ger gratisbiljetter också.

Tror du spelbolagen hade erbjudit spel om föreningarna själva kan välja resultatet?


De spel jag har skrivit i denna tråd är alla från Unibet.

Senast redigerad av Cazzius den 2015-03-30 klockan 20:52.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 21:00   #23
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Har spelat Åtvidaberg - Norrköping H2H 1.72 Bet365
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 05:03   #24
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Gnaget sparrade forra aret hela ovre sektionen sa friends kunde ta max 30.
Vet inte hur det blir I ar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Den kan ta 50 000pers. Rekordet är 49 967 mellan Sve-Eng.
Däremot lär det inte hända i en AIK-match. AIKs första match på arenan drog 43 463.

Intressant att de budgeterat liknande siffror. Vad talar egentligen för att AIK ska öka sina siffror förutom att derbyt mot Bajen lär dra fler än mot t.ex. BP.

Annars var AIK ett topplag förra året och har vart det de senaste åren utan att för den delen dra marginalpubliken. Detta är till stor del den värdelösa arena de har hamnat på. Premiären förra året mot Gbg drog strax över 30K och de efterföljande snittade ca 15K. Varför skulle de komma 10K extra mot Gefle som de möter i andra omgången i år t.ex?
För det är vad som behövs om de ska kunna konkurrera med Bajen.

Jag är så objektiv jag kan i detta men jag ser inget som talar för att AIK ska ha en chans med tanke på försäljningen hittills och de andra faktorer jag räknat upp.
Ge mig gärna konkreta motargument så funderar jag ett varv till
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 06:53   #25
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Unibet har kvar oddsen på H2H Kalmar v/s Örebro 1,90/1,80 trots att KFF signade Viktor Elm igår. Har inte bra nog koll för att veta om det var diskonterat i oddsen eller om det är en liten miss. Viktor är iaf en klasspelare!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 13:51   #26
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Måste lägga in denna också då jag inte kan se hur den ska förloras.

Hammarby att vinna publikligan på hemmaplan till 1,45.
2 första är redan slutsålda (27st biljetter kvar).

De 2 andra efter det är redan över 20K i snitt sålda och de lär ta slut. Detta är då mot Sundsvall och Åtvidaberg som är riktigt tråkiga lag.
Vi har nog ytterligare 3 hemmamatcher som lär ta slut under säsongen oavsett resultat.Mff, Gbg, AIK.
Om Bajen dessutom ligger på någon plats som betyder något lär det säkert säljas slut någon/några fler matcher.

Största konkurrenterna ser jag som AIK men de ligger efter en bit redan och det krävs nog ett fullsatt derby eller två för att kunna konkurrera. Då menar jag fullt 50K.
Jag tror inte den är så himla klar.

Har själv spelat AIK till 4,40 hos NB.

Förra årets Hammarby-hype lär väl hänga i ett tag i början, men om Bajen hamnar i ingenmansland tidigt (vilket inte är otroligt) kommer nog snittet sjunka rejält. 20k i snitt ifjol blir svårt att öka. Jag tror snarare på en liten försämring.

AIK snittade 16k ifjol. Nu ett derby mot Hammarby som bör göra att snittet ökar lite. AIK troligen med i toppstrid hela vägen.

Hammarby såklart favoriter, men AIK lär bli en tuff utmanare.

Senast redigerad av daders den 2015-03-31 klockan 13:53.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 14:15   #27
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Oddset på Hammarby i publikligan lämnar inte direkt mycket marginaler för sportslig kräftgång. De har ett relativt tufft program i de första matcherna och skulle de inte börja bra kan man nog räkna med ett väldigt stort tapp i åskådare. Har man ingenting att spela för under hela hösten så kommer det även att speglas på läktaren. Så fungerar det för alla lag. Om man dessutom kollar trupperna så kan man i alla fall tänka sig att AIK har större chans att bygga momentum publikmässigt under säsongen ifall de har guldläge. Så som det ser ut i dagsläget får ju Hammarby ses som favoriter till att vinna publikligan men att binda pengar till detta låga odds fram till november känns OTROLIGT iskallt för mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10), the_mirage (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 14:45   #28
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

NicklasJ fotbollsgranskaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+9)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 15:00   #29
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Gnaget och Malmö har slagits länge publik titeln.
sen kom Tele2, Nanne ocj Bajens ftamgångar.
Bajen hat minst lika stor klack, men jag har stått både på rådunda och friends med 13000 när det går dåligt.
Det kan alla drabbas av, även bajen.


Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
Jag tror inte den är så himla klar.

Har själv spelat AIK till 4,40 hos NB.

Förra årets Hammarby-hype lär väl hänga i ett tag i början, men om Bajen hamnar i ingenmansland tidigt (vilket inte är otroligt) kommer nog snittet sjunka rejält. 20k i snitt ifjol blir svårt att öka. Jag tror snarare på en liten försämring.

AIK snittade 16k ifjol. Nu ett derby mot Hammarby som bör göra att snittet ökar lite. AIK troligen med i toppstrid hela vägen.

Hammarby såklart favoriter, men AIK lär bli en tuff utmanare.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 15:10   #30
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
NicklasJ fotbollsgranskaren.
Försöker bara spara pengar åt alla Sharpsare!
Är ju trots allt nybliven korpenspelare
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td