Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-31, 15:51   #31
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Unibet har kvar oddsen på H2H Kalmar v/s Örebro 1,90/1,80 trots att KFF signade Viktor Elm igår. Har inte bra nog koll för att veta om det var diskonterat i oddsen eller om det är en liten miss. Viktor är iaf en klasspelare!
Finns 2,00 på Betsson om någon är sugen.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 16:29   #32
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Ett till småintressant odds kan vara Halmstad att släppa in flest mål till 7,50 hos Unibet. Hamnar förmodligen i bottenskiktet och till skillnad från exempelvis Falkenberg, som är favoriter till att släppa in flest så tycker jag inte att Halmstad imponerade alls i defensiven förra säsongen.

Gillar man höga odds (jaja, det gör vi väl alla om de är spelvärda) så kan Helsingborg släppa in flest mål till 41 ggr potentiellt vara värt en slant, jag är inte alls övertygad om att de kommer att vara ett topp eller ens mittenlag i år, och i säsongsinledningen är det tveksamt om de ens har en hel ordinarie målvakt.

Inga "säkra" pengar på något av spelen såklart, men spelvärde tycker jag att det finns i båda.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 18:33   #33
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Expressen skriver att Norrköping hyr ut Alhaji Kamara med timmar kvar av transferfönstret. Oerhört tungt tapp i sådana fall. Åtvidaberg före Norrköping finns till 2,29 på Nordicbet just nu för den som vill reagera på ryktet.

Edit: Norrköping bekräftar på twitter.

Senast redigerad av Tomte den 2015-03-31 klockan 18:35.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 19:45   #34
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Fortsätter på Kamara-temat. Örebro göra fler mål än Norrköping finns till 2 ggr hos Unibet.

Kanske jag som överskattar effekten, men vem ska göra målen för Norrköping fram till sommaren om de nu inte har någon sista minuten-överraskning att plocka fram?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 21:12   #35
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Ett till småintressant odds kan vara Halmstad att släppa in flest mål till 7,50 hos Unibet. Hamnar förmodligen i bottenskiktet och till skillnad från exempelvis Falkenberg, som är favoriter till att släppa in flest så tycker jag inte att Halmstad imponerade alls i defensiven förra säsongen.

Gillar man höga odds (jaja, det gör vi väl alla om de är spelvärda) så kan Helsingborg släppa in flest mål till 41 ggr potentiellt vara värt en slant, jag är inte alls övertygad om att de kommer att vara ett topp eller ens mittenlag i år, och i säsongsinledningen är det tveksamt om de ens har en hel ordinarie målvakt.

Inga "säkra" pengar på något av spelen såklart, men spelvärde tycker jag att det finns i båda.
En nyckelfaktor som du absolut inte får glömma är att samtliga lag som du tar upp har bytt tränare inför säsongen. Kalmar var ett av allsvenskans bästa lag defensivt innan Hans Eklund tog över. Intressant att se hur han klarar sig med ett mycket sämre spelarmaterial, särskilt defensivt. Jan Jönsson å andra sidan som har tagit över i Halmstad är en mycket skickligare tränare taktiskt. Helsingborg saknar spets offensivt och är relativt stabila defensivt. Henrik Larsson som tränare den här säsongen, svårt att se dem släppa in flest mål med honom vid rodret och ett hyfsat defensivt spelarmaterial. Saknas truppbredd förvisso, men Emil Krafth och Pär Hansson hade i princip platsat i alla allsvenska backlinjer.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 21:24   #36
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
En nyckelfaktor som du absolut inte får glömma är att samtliga lag som du tar upp har bytt tränare inför säsongen. Kalmar var ett av allsvenskans bästa lag defensivt innan Hans Eklund tog över. Intressant att se hur han klarar sig med ett mycket sämre spelarmaterial, särskilt defensivt. Jan Jönsson å andra sidan som har tagit över i Halmstad är en mycket skickligare tränare taktiskt. Helsingborg saknar spets offensivt och är relativt stabila defensivt. Henrik Larsson som tränare den här säsongen, svårt att se dem släppa in flest mål med honom vid rodret och ett hyfsat defensivt spelarmaterial. Saknas truppbredd förvisso, men Emil Krafth och Pär Hansson hade i princip platsat i alla allsvenska backlinjer.
Sant, visst är det ett långskott, men till 41 ggr så behöver inte chansen att det går in vara större än risken att det förlorar för att vara spelbart... men visst är det ett långskott. :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 15:36   #37
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Gillar man höga odds (jaja, det gör vi väl alla om de är spelvärda) så kan Helsingborg släppa in flest mål till 41 ggr potentiellt vara värt en slant, jag är inte alls övertygad om att de kommer att vara ett topp eller ens mittenlag i år, och i säsongsinledningen är det tveksamt om de ens har en hel ordinarie målvakt.
Unibet erbjuder 21 gånger på att Heif slutar på plats 13-16 vilket jag tycker var generöst och satte en peng på.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 21:15   #38
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Sant, visst är det ett långskott, men till 41 ggr så behöver inte chansen att det går in vara större än risken att det förlorar för att vara spelbart... men visst är det ett långskott. :-)
Jag tror att klasskillnaden mellan Helsingborg och de tänkta bottenlagen är så pass stor att sannolikheten för att HIF ska släppa in flest mål är lägre än 2,5 %. Helsingborgs spelarmaterial sett till defensiva spelare är väldigt mycket starkare än till exempel Falkenberg, Sundsvall och Halmstad. Deras osäkerhet överlag inför säsongen kan jag hålla med om, men frågetecknen finns snarare offensivt än defensivt. Därmed är spelet inte spelvärt enligt mig trots att det är ett så kallat "långskott".
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 21:46   #39
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag tror att klasskillnaden mellan Helsingborg och de tänkta bottenlagen är så pass stor att sannolikheten för att HIF ska släppa in flest mål är lägre än 2,5 %. Helsingborgs spelarmaterial sett till defensiva spelare är väldigt mycket starkare än till exempel Falkenberg, Sundsvall och Halmstad. Deras osäkerhet överlag inför säsongen kan jag hålla med om, men frågetecknen finns snarare offensivt än defensivt. Därmed är spelet inte spelvärt enligt mig trots att det är ett så kallat "långskott".
Let us agree to disagree :-)

Jag pantsätter inte familjesilvret för detta spel (eller för något spel såklart) men satsar lite ölpengar och hoppas att de förvandlas till whiskypengar :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RedDevil (+1), Emeffeff (+3), poja_90 (+5)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-02, 19:47   #40
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 7
Sharp$: 71
Standard

Blir det Malmö som vinner?

Senast redigerad av LillaKatten den 2015-04-02 klockan 20:06.
LillaKatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 23:15   #41
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LillaKatten Visa inlägg
Blir det Malmö som vinner?
Det tror jag, men om de har mer än 50% chans och således är spelvärda har jag lite svårt att sia om. Beror nog på vilka spelare de släpper i sommar....
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-04, 23:31   #42
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Det tror jag, men om de har mer än 50% chans och således är spelvärda har jag lite svårt att sia om. Beror nog på vilka spelare de släpper i sommar....
Om du tror att de vinner så har de ju enligt din tro mer än 50% chans att vinna. Om du inte tror att de vinner har de mindre än 50% enligt din uppskattning..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 22:31   #43
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Om du tror att de vinner så har de ju enligt din tro mer än 50% chans att vinna. Om du inte tror att de vinner har de mindre än 50% enligt din uppskattning..
Behöver nödvändigtvis inte vara så. Låt säga att han tycker de har 40% chans och att tex Göteborg har 20%, Elfsborg 15% chans och resten av procenten har han utspritt på resterande lag så tror han ju fortfarande på att MFF vinner utan att behöva gå över 50% spärren.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 00:13   #44
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oddsarn Visa inlägg
Behöver nödvändigtvis inte vara så. Låt säga att han tycker de har 40% chans och att tex Göteborg har 20%, Elfsborg 15% chans och resten av procenten har han utspritt på resterande lag så tror han ju fortfarande på att MFF vinner utan att behöva gå över 50% spärren.
Nej om han tycker att de har 40% chans att vinna så tror han per definition att de inte vinner SM-guld. 60% chans att de inte vinner SM-guld.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:13   #45
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Nej om han tycker att de har 40% chans att vinna så tror han per definition att de inte vinner SM-guld. 60% chans att de inte vinner SM-guld.
Förstår så klart vad du menar men även ovan svar är ju helt rätt.

Om jag frågar dig vilket lag du tror vinner Stanley Cup så kan du enligt din princip inte ge ett svar om inget lag har minst 50% chans att vinna?

Självklart stämmer de du säger på en enkel fråga som vinner Malmö guld med alternativen Ja/Nej.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td