Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-07, 10:03   #1
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-05-09 15:00 Napoli - Atalanta HT-Spel


Napoli – Atalanta - Svår match, men jag lägger ut mina tankar kring den redan nu för att vi ska kunna diskutera lite om den kanske =)
Reken är i nuläget mest trend och statistik baserad, får återkomma med skadeläget.

Oavgjort ht @ 2.50

Napoli hade svårt mot Chievo i sin förra match och gjorde ett sent mål som vanligt, vilket gav dem segern med 2-1. Atalanta bör ju gå 110% eftersom de har en teoretisk chans att klara sig kvar, men i praktiken är dom körda, frågan är hur dom tänker. Jag hittar inget direkt värde i 1x2 spel här.
Anmärkningsvärt för denna match är resultat i halvtid: båda lagen gör oftast en riktigt dålig 1a halvlek. Napoli leder sällan i första HT och gör som bekant ofta väldigt sena mål. Atalanta leder i sin tur nästan heller aldrig i HT. Lagen ligger väldigt långt ner på rankingen för HT-spel på hemmaplan respektive bortaplan: http://www.soccerstats.com/leaguetab...p?league=italy

Atalanta har aldrig vunnit första HT på bortaplan. Spelat oavgjort 8 gånger och torskat 10, vilket är sämst i ligan.
Napoli gör sämre 1a ht på hemmaplan än bortaplan: 3 vunna, 12 oavgjorda och 3 förluster vilket är 4e sämst i ligan. Frågan är vad detta betyder för denna match, vad kommer hända när dessa två 1ht kassa lag möts? Ja det rimliga är väl att inget av lagen klarar av att avgöra i 1ht.

Napoli Home
Goal scoring rate 68 min
Goal conceding rate 101 min

Atalanta Away
Goal scoring rate 125 min
Goal conceding rate 55 min


Overall home and away games Napoli 1 half
Team leads at half-time25%
Opponent leads at half-time19.44%

Overall home and away games Atalanta 1 half
Team leads at half-time19.44%
Opponent leads at half-time41.67%


Som sagt har Atalanta en teoretisk chans att klara kontraktet och jag TROR att man inte har givit upp än och kommer förhoppningvis försöka hålla upp spelet och ta tre poäng. Faran är att man gjort samma analys som jag (eller det är inte en fara det är såklart ett faktum) att Napoli framförallt spelar bra fotboll i andra halvlek, och på så sätt väljer att sätta press redan från minut 1. Det kommer öppna upp matchen och vad som helst kan då hända. Men jag tror inte något av lagen är kapabla att avgöra i första halvlek, eftersom det är Napoli som är hemmalaget och kommer att vara dem som för spelet. På så sätt kommer det bli svårt för Atalanta att göra annat än o kontra och eftersom Napoli har svårt att göra mål generellt och i synnerhet 1ht tror jag på 0-0 ht.
Napoli måste vinna matchen för att hålla undan för juve som jagar deras europaplats med endast en poäng bakom. Napoli har gjort 48mål denna säsong vilket är rätt dåligt om man kollar lagen som ligger topp 10 i tabellen. All statistik talar för att första halvlek slutar oavgjort, hoppas bara det är Napoli som för matchen och att man fortsättningsvis är inneffektiva framför mål.
Det som talar emot att Napoli kommer vara just inneffektiva framför mål är att målfarlige quagliarella (9mål) kommer tillbaka efter 3matchers avstängning. Vi får hoppas att han är ringrostig efter att inte ha spelat sedan den 10e april.


Napoli en av de sämsta lagen i serie A att spela första halvlek hemma. Atalanta sämst i 1 ht borta. Oavgjort i halvtid ger 2.50 gånger pengarna på Bet 365 vilket också är det högsta oddset på marknaden http://www.oddsportal.com/soccer/ita...-106944/#1X2;3

Vad tror ni om ett sånt här spel???


› Napoli home: 8-8-2 24-16
› Napoli form: 3-2-1 8-6
› Home form: 2-2-2 9-9
› Atalanta away: 2-3-13 13-31
› Atalanta form: 2-1-3 8-9
› Away form: 0-1-5 4-11


Trends favoring draw in the game Napoli – Atalanta
› Napoli after drawing in their last homematch the last 3 seasons. [draw 5/ 9
› Napoli playing against teams with average form the last 6 matches the current season. [draw 5/ 11
› Napoli playing against poor teams the current season. [draw 4/ 11

Trends favoring Napoli
› Napoli playing against poor awayteams the current season. [won 4/ 6
› Napoli playing against poor awayteams the last 3 seasons. [won 13/ 20
› Napoli playing against offensively poor awayteams the current season. [won 5/ 7
› Atalanta playing against good teams the current season. [lost 10/ 12
› Atalanta playing against good hometeams the current season. [lost 7/ 8
› Atalanta playing against defensively good hometeams the current season. [lost 6/ 7] [
› Atalanta playing against teams with good form the last 6 matches the current season. [lost 7/ 10

Jag tror Napoli vinner (såklart ingen högoddsare) men jag är lite orolig över Atalantas form som faktiskt har varit bra mot bra motstånd. Senaste matchen mot Bologna höll man 1-0 bra länge men fick en tidig utvisning och tappade till 1-1 i slutet av matchen. Man har även spelat bra mot större lag och tog faktiskt ledningsmålet mot Inter. Det finns en liten trend just nu i att Atalanta gör ett tidigt mål, vilket har hänt i 3 matcher i rad. Det kan vara något att beakta om man vill spela x ht. Men å andra sidan är Atalanta ett riktigt dåligt bortalag vilket statestiken talar sitt tydliga språk för.

Senast redigerad av Rille den 2010-05-07 klockan 10:11.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 14:03   #2
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
Det finns en liten trend just nu i att Atalanta gör ett tidigt mål, vilket har hänt i 3 matcher i rad. Det kan vara något att beakta om man vill spela x ht. Men å andra sidan är Atalanta ett riktigt dåligt bortalag vilket statestiken talar sitt tydliga språk för.
Trendbrott!!!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 14:39   #3
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

=) Klart det kan bli trendbrott men vad innebär det då? Att Atalanta inte kan hålla upp sitt spel och istället släpper in ett tidigt ledningsmål för Napoli och så är HT-spelet kört. Kanske är att överanalysera det hela.

Jag gick åtminstone på statsen denna gång och satte 2.5 u på x i ht. Någon som ser något som talar emot, får gärna informera.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 14:46   #4
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Atalanta kommer ju förmodligen försöka stå emot Napoli så gott som det går. Troligtvis kanske det kan hålla 0-0 fram till halvlek men därefter tror jag Napoli vinner. Napoli är starka hemma behöver poängen för att hålla ifrån Juventus om EL platsen. Atalanta dock måste spela oavgjort för att ha någon teoretisk chans att säkra kontraktet. Rätta mig om jag har fel.
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 14:47   #5
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Ett alternativ skulle då vara X/1 @ 4.33
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 14:52   #6
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nej Atalanta måste vinna.
16 Lazio Roma 36 9 13 14 34 41 -7 40
17 Bologna 36 10 10 16 40 53 -13 40
----------------------------------------------------------------
18 Atalanta 36 9 8 19 36 49 -13 35

2 omgångar kvar. Atalanta behöver 6poäng och Bologna/Lazio behöver torska resterande. Känns ju väldigt kört, men dom måste väl ändå hålla glöden uppe och kämpa(?)

x/1 är iofs fortfarande intressant
Jag tror också Napoli kommer vinna tillslut.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 17:26   #7
 
Sighurts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 441
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Sorry, klumpigt av mig att inte titta ordentligt. Hur som helst kommer Atalanta kämpa, frågan är sen hur länge de kommer orka hålla emot Napolis press på hemmaplan.
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td