Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-12, 13:47   #1
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 173
Standard

Stryktips 13/2


1. Bournem. -Stoke 199 115 187
2. Crystal P-Watford 230 112 157
3. Everton -West Brom 257 152 92
4. Norwich -West Ham 154 127 219
5. Swansea -Southampt 181 155 164
6. Blackburn-Hull 152 165 183
7. Brighton -Bolton 216 132 152
8. Brist.C -Ipswich 153 171 177
9. Charlton -Cardiff 149 153 198
10. Nottingh.-Huddersf. 232 152 117
11. Reading -Burnley 202 131 167
12. Rotherham-Birmingh. 160 148 193
13. Sheff.W -Brentford 279 107 115

Ram
1. Bournem. -Stoke 1 2
2. Crystal P-Watford 1 2
3. Everton -West Brom 1
4. Norwich -West Ham 1x2
5. Swansea -Southampt 1x2
6. Blackburn-Hull 1x2
7. Brighton -Bolton 1x2
8. Brist.C -Ipswich 1x2
9. Charlton -Cardiff 1x2
10. Nottingh.-Huddersf. 1x
11. Reading -Burnley 1 2
12. Rotherham-Birmingh. 1x2
13. Sheff.W -Brentford 1

Provar 9st R0-7-16 totalt 144:-

Match / Kup 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1. Bournem. -Stoke 12 12 12 12 12 12 12 12 12
2. Crystal P-Watford 12 12 12 12 12 12 12 12 12
3. Everton -West Brom 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4. Norwich -West Ham 2 1x 1x 2 2 1x 1x 2 1x
5. Swansea -Southampt 1 x2 1 1 x2 x2 1 x2 x2
6. Blackburn-Hull 1x 2 1x 2 2 2 2 1x 1x
7. Brighton -Bolton 1 x2 1 x2 1 1 x2 x2 1
8. Brist.C -Ipswich 1x 2 2 2 1x 2 1x 2 1x
9. Charlton -Cardiff 2 2 1x 1x 1x 1x 1x 2 2
10. Nottingh.-Huddersf. 1x 1x 1x 1x 1x 1 1 1 1
11. Reading -Burnley 12 12 12 12 12 12 12 12 12
12. Rotherham-Birmingh. 1x 2 2 1x 2 1x 2 1x 2
13. Sheff.W -Brentford 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4)

Senast redigerad av larockma den 2016-02-12 klockan 13:49.
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 18:35   #2
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Ok en får tacke för veckans sammanställning.

Förra veckan fick jag siffrornas ursprung förklarade.
Även om jag förstås ögnar igenom formguiden för fem o tio senaste hemma o borta lägger jag inte extrem vikt vid dessa.

Möjligen använder jag dessa utfall för att förstå varför lagens odds står som de gör i de falla jag inte håller med.


Samtidigt har jag gårdagens check på Sevillas bortamatcher i tankarna, där de hade 0-7-4 förvisso i Ligan men hursom en remarkabel förmåga att undvika vinst på bortaplan.
I det fallet nöp jag krysset till vad som framstod som ett trevligt odds (3.64) i en förväntat jämn match där jag sneglat mot Sevilla innan checken. Rätt eller fel, tja inte vet jag, men ingen vinst o 7 oavgjorda kan ju vara mer än ren slump...


Till larockma som jag förvisso inte känner nivån på postar jag denna länk till varför man bör ta särskilt små sample som 5 matcher med en nypa salt...
http://www.pinnaclesports.com/en/bet...inning-streaks

Detta om alltför fyrkantiga modeller, där finns en hel del att lära sig inom matematikens värld och jag kämpar själv på.


Till veckans omgång:

Mest streckade är Everton efter tre st smickrande 3-0 vinster. Utan detaljkunskap ser jag några skadad/questionable backar hos WBA så i en knepig omgång köper jag att strecken är väl höga med 78% oddsen pekar på cirkus 64% chans.

Ett kap om man ska tro oddsmarknaden är Bristol City hemma mot Ipswich, där tippar jag liksom Svensson Ipswich spontant, men då hade jag inte vägt in den eventuella och kanske troliga effekten av byte av manager hos Bristol City... Tidigare statistik pekar på X men här kanske man ska prova ettan !?

I avdelningen spontana val gillar jag även West Ham, men får även här på fingrarna av oddsmarknaden borta mot Norwich... här får man väl ta hänsyn till att Norwich i sina tre senaste hemma(förluster) mött Tottenham, Liverpool och City och att West Ham fyllt på skadelistan (mittfält o backar). Okej jag ger Norwich en chans till efter förra veckans besvikelse borta mot Aston Villa (där känslan sa Aston Villa men "spelvärdet" Norwich).
1X2, känslan får känna sig besegrad av förnuftet och "fakta", således borde man väl spela 1X eller rent av spika ettan.

1 Bornemouth - Stoke
Här får äntligen "känslan" lite medhåll av siffrorna, Bornemouth chansspikas till 47% ca. En obefintlig skadelista hos Bornemouth är tilltalande, Stoke har åtminstone inga nya på sin lista.

11 Reading - Burnley

Borde vi inte få en hög siffra på X här sett till 6-6-3 och 5-7-3 på respektive lag, men antar det är sista 5 hemma - borta som spökar !?

Jag håller Burnley högre, men det är ju hemma de är som vassast, så katten vet om inte X är utgångstecknet i en match jag tycker är oviss. Oddsmarknaden gillar hemmalaget och Svensson Burnley.... förmodligen lite värde på Reading men jag lutar nog åt att rygga Svensson eller chansspika X.


Match 13.
Sheffield Wednesday är vinnaren om man ignorerar strecken, men det kan man ju inte göra på alla matcher.... 1X2 får det bli i en match där Sheffield är trolig vinnare men ack så mkt med 69%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), holsso10 (+5)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 21:16.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 19:30   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Att jag tex i fallet Burnley inte vill spela ettan (vi får se...) trots, åtminstone sett till nuvarande streck, förväntat värde, beror på att jag inte fullt ut håller med oddsmarknaden om Readings chans samtidigt som jag bedömer omgången som mer än tillräckligt svår för att beakta värdet alltför mkt i alltför många matcher.

Men självklart får man vara lite restriktiv/klurig i spelet denna icke-jackpotomgång.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 20:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 09:07   #4
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 173
Standard

ExtremtRik: Man får tacka för infon om Pinnacle. skall läsa detta till veckan. Lördag är fokus på V75 :-)

Stort lycka till med dina spel i helgen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 10:00   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av larockma Visa inlägg
ExtremtRik: Man får tacka för infon om Pinnacle. skall läsa detta till veckan. Lördag är fokus på V75 :-)

Stort lycka till med dina spel i helgen.
Ah haha, liknande intressen även om jag för dagen ligger lågt med V75 och prioriterar fotbollen.

Tack detsamma, fokus på ET söndag med jackpot, men även lite spel idag.

Jo Pinnacle har ett arkiv med många intressanta, korta artiklar, bra läsning för den som inte är fullärd, gillar själv dessa, i varierande mån kan man detta sedan tidigare men alltid något nytt
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 13:04   #6
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Stoke må ha ett namnstarkt lag, främst i de främre delarna av planen. Men trots det har laget gått mållöst från fyra Premier League-matcher i rad.

Till eftermiddagens bortamöte med nykomlingen Bournemouth kan dock den rutinerade irländaren Jonathan Walters, 32, vara åter efter att ha missat förra veckans hemmaförlust (0–3) mot Everton på grund av sjukdom. Det rapporterar BBC.

Walters har bara startat 13 matcher och hoppat in sex, men han är ändå Stokes tredje bästa målskytt i ligaspelet med fyra fullträffar.


Dagens spel: Bournemouth orkade som väntat inte stå emot Arsenal senast men har visat gott gry innan dess och nu väntar enklare motstånd. Stoke ser ut att ha tappat formen fullständigt och vi har svårt att se laget plötsligt hitta den. En poäng vore ingen skräll då man i grunden är bra men med hemmaplan och bättre trend utgår vi från ettan på Bournemouth.


---------
match 2: Deeney startar
Watfords Troy Deeney fick börja senaste matchen på bänken på grund av oro över hans hälsa. Men de problemen är över och anfallaren kommer att starta den stundande matchen mot Crystal Palace, skriver BBC.

Det här har tränaren Quique Sanchez Flores att säga om att laget bara har vunnit en av sina åtta senaste matcher:

Kanske har vi förtjänat att vinna två eller tre av dem, men det här är fotboll. Vi spelade två gånger mot Manchester City och Tottenham och en gång mot Chelsea, så vi måste vara realistiska. Jag är inte orolig över att göra mål. Förutom mot Tottenham så har vi skapat lika många chanser, eller fler, än motståndaren, säger han enligt BBC.
------------

match 3 Chester och Olsson centralt?
West Bromwich har vissa skadebekymmer inför bortamötet med Everton. Främst defensiva sådana. Gareth McAuley gick sönder i veckans FA-cupmatch mot Peterborough och dessutom är både Jonny Evans och Craig Dawson frågetecken, enligt BBC.

Det kan, enligt Birmingham Mail, medföra att James Chester får chansen centralt i backlinjen från start. Chester har fått hålla till som ytterback då det varit fullt i mitten, men efter att McAuley blivit skadad flyttades Chester in och bildade mittbackspar med Jonas Olsson. Och den duon ligger därmed bra till att starta även mot Everton.


---------------
Landslagsmittfältaren saknas
Norwich får på nytt klara sig utan den norske landslagsmittfältaren Alexander Tettey. 29-åringen, som har startat 21 av 25 ligamatcher, avtjänar sin andra och sista match på en avstängning. Senast, i 0–2-förlusten mot bottenkonkurrenten Aston Villa, ersattes Tettey av Gary O'Neil, som då själv var tillbaka efter avstängning.

Ett annat bekymmer för tränaren Alex Neil är vem som ska vakta målet. Declan Rudd har stått de senaste elva matcherna, efter att ha petat John Ruddy. Det är dock svårt att säga att någon av dem har imponerat särdeles. Ruddy släppte in 25 mål på 14 matcher och höll nollan en gång; Rudd har släppt in 23 mål på sina elva framträdanden och hållit nollan två gånger.

Gemensamt för båda är dock att de har svarat för tveksamma ingripanden.

-------

Ki tillbaka
Ki Sung-Yeung är tillbaka. Swanseas sydkoreanske mittfältare missade förra helgens match på grund av en hjärnskakning men är enligt BBC nu redo för spel igen, då Southampton kommer på besök.

Det kommer att bli en svår match eftersom de har ett bra lag och en fantastisk tränare i Ronald Koeman. Men vi har chansen att spela bra och vinna matchen, så jag tror på oss, säger tränaren Francesco Guidolin.

-----------

Skadefri trupp i Hull
Tio matcher de kommande 35 dagarna. Det är Hulls närmaste framtid i jakten på att komma tillbaka till Premier League. Tränaren Steve Bruce har, enligt Hull Daily Mail, fått positiva besked inför vad som komma skall. Detta då Harry Maguire och Shaun Maloney, som varit skadade, båda har varit åter i full träning tidigare i veckan och att Hulls trupp därmed är helt skadefri.

Dock verkar det som att han kommer välja att ställa upp med en liknande startelva mot Blackburn som den som föll borta mot Burnley (0–1) förra helgen, rapporterar tidningen.

Frågan är bara om Mo Diame får fortsätta på topp tillsammans med Abel Hernandez – eller om det blir Chuba Akpom som får chansen

-----------------

Mittfältaren ser ut att kunna spela
Brightons israeliske mittfältare Biram Kayal har varit väldigt viktig för klubben under säsongen. Han har startat 28 av 30 matcher och har svarat för ett mål och fyra assist. Därmed var det nog många som blev en smula oroliga när det rapporterades att han hade problem med en ljumske. Men enligt BBC ska Kayal kunna komma till spel hemma mot Bolton i eftermiddag.

Noterbart för Brighton är också att backen Liam Ridgewell – tidigare i Aston Villa Birmingham och West Bromwich – gör sin sista match som inlånad från MLS-laget Portland.

---------------------------

Pringle lånas in – startar?
Ipswich Town har lånat in Fulhams mittfältare Ben Pringle i en månad. En flytt som kan ha effekt redan på lördagens match, borta mot Bristol City, då Ipswichs skadeproblem kan leda till att Pringle får starta direkt, skriver Ipswich Star. Pringle är en grovjobbande mittfältare som kan spela både på vänsterkanten och centralt.

Ipswich är i en bra position och utmanar i toppen. Jag är här för att hjälpa på vilket sätt jag än kan, säger Pringle till Ipswich Star.


-------------

Cardiff tar ägarens råd
I fredags gick Cardiffs kontroversielle ägare Vincent Tan ut med ett råd till sina spelare: skjut 40 skott per match, så kommer målen. Tillsammans med en del andra kommentarer skrattade de flesta åt uttalandet, men inte Russell Slade. Tränaren menar att det är ett bra råd.

Vincent har inte varit runt träningsplanerna på flera år. Han hälsade på och pratade med alla. Det var ett kort men positivt besök, säger Slade till Wales Online och fortsätter:
Jag tror spelarna redan vet att desto fler skott som vi får på mål, desto fler mål kommer vi att göra. De lyssnade på det och såg logiken i vad han sa. Alla spelare vet det.


----------------

Vill vässa offensiven
Förutom långtidsskadade duon Henri Lansbury och Britt Assombalonga har inte Nottingham Forest några nya skador att bekymra sig över inför hemmamötet med Huddersfield i eftermiddag.

Och mycket är ju positivt i Forest för tillfället. Laget har 13 raka ligamatcher utan förlust och är i allra högsta grad inblandat i jakten på att ta en playoffplats till Premier League.

Defensiven är fin, endast Hull (16) och Middlesbrough (19) har släppt in färre mål än Forest (25). Tränaren Dougie Freedman vill dock se ännu lite bättre styrka i offensiven.

När vi gör ett mål ska det inte bara handla om att inte släppa in mål, vi ska också försöka göra ett andra och ett tredje mål. Det är något som vi jobbar med, säger Freedman enligt Nottingham Post.

-------------

Tror på Kermorgant
Förra säsongen gjorde Yann Kermorgant 15 mål när Bournemouth tog steget upp i Premier League. Under höstsäsongen har den 34-årige franske anfallaren knappt fått spela och gick därför till Reading. Där har han gjort tre matcher utan att göra mål, och förutom ett cupmål för Bournemouth är han helt mållös den här säsongen.

Han är en stabil spelare. Han är bra för oss i anfallet. Vi har inte köpt honom bara för den här dagen. Vi har köpt honom så att vi vet att vi har en anfallare nästa säsong med. Han har karaktär, är bra i luften och ett bra målsnitt. Han kommer att lyckas för oss, det är en fantastisk grabb, säger tränaren Brian McDermott till Get Reading.

-------------

Warnock ny manager i Rotherham
Efter tunga förluster mot bottenlagen Charlton och Bolton sparkade Rotherham managern Neil Redfearn. Nu har man gett Neil Warnock förtroendet att leda klubben till nytt kontrakt i Championship.

Den 67-årige engelsmannen har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över den här säsongen.

Neil Warnock kommer närmast från Queens PR och har ett förflutet i Rotherham som spelare och representerade klubben mellan 1969 och 1971

-----------

"Segrar den största fienden"
Sheffield Wednesday har sex raka matcher utan förlust, och bara ett nederlag de senaste nio matcherna – däribland sex trepoängare. Nu skiljer endast sex poäng upp till Hull, som är på den andra direktplatsen till Premier League. Fint med formtopp? Förskräckligt, menar tränaren Carlos Carvalhal. Eller, ja, kanske inte. Men nästan.

En tränares största fiende är alltid segrarna. Då kan du ibland slappna av och tro att allting kommer ordna sig. Vi försöker dock fokusera på sakerna vi kan förbättra. Du vill bli bättre när saker och ting inte är perfekta och då har den här veckan ändå varit fantasisk. Jag tror att vi kan spela ännu bättre på lördag (läs: i morgon), säger Carvalhal till Sheffield Telegraph inför hemmamötet med Brentford.

Citat från BBC

Senast redigerad av Klanke den 2016-02-13 klockan 13:08.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td