Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-03, 08:59   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

EM-tävling.


Hej alla,

Ser att det finns intresse från en del att ha ngn form av EM-tävling. Jag kan tänka mig att administrera en enklare variant om folk är intresserade.

# Tippa rätt resultat i samtliga gruppspelsmatcher (3 p)
# Tippa vilket lag som vinner respektive grupp (3 p)
# Skytteligavinnare (5 p) (kan bli flera spelare)
# Slutsegrare i EM (5 p)

Man lägger in sina tips i tråden så att alla kan följa respektive deltagares tips. Allt sammanställs innan EM börjar.

Priser ? Ja detta kan ju diskuteras, men mitt förslag (om man får för Sharps ledning, har dålig koll på det) är att varje deltagare lägger 100 SEK i insats, beroende på hur många vi blir går 70 % av pott till vinnaren & 30 % till tvåan. (Skulle flera hamna på samma poäng får man kort & gott dela, inga utslagsfrågor lr liknande).

Hur sker betalning ? Ja eftersom jag tar på mig att administrera det hela får man swischa sin insats till mig. & nej, jag är inte ute efter att blåsa folk (isf hade jag föreslagit en högre insats ) Ni ser alla hur länge jag varit medlem på Sharps, jag hänger i travtrådarna nästan alla dgr, känner dessutom flertalet av medlemmarna privat. Litar man inte på mej får man kort & gott avstå från deltagande

Utbetalning av vinst sker dagen efter att EM avslutats, även detta via swisch.

Det var väl allt, för att vi ska köra denna tävling tycker jag vi sätter ett en gräns på MINST 10 deltagare.

In & skriv vad ni tycker & om ni vill deltaga.

Mvh
Robert
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 14:38   #2
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är gärna med, men vore det inte lättare om vi lirade på en färdig plattform. T.ex. Nordicbets (http://www.emtips2016.se/) eller Pafs (https://challenge.paf.com/sv/)?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 15:22   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag är gärna med, men vore det inte lättare om vi lirade på en färdig plattform. T.ex. Nordicbets (http://www.emtips2016.se/) eller Pafs (https://challenge.paf.com/sv/)?
Jo det funkar säkert. Kikade på Nordicbets sida (den andra länken funka inte), ser ju ut som man kan skapa ngn form av grupp, men går den att "stänga" så endast Sharps-medlemmar kan delta så det blir en form av intern tävling ?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:06   #4
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Jo det funkar säkert. Kikade på Nordicbets sida (den andra länken funka inte), ser ju ut som man kan skapa ngn form av grupp, men går den att "stänga" så endast Sharps-medlemmar kan delta så det blir en form av intern tävling ?
Ja det går att skapa privata ligor.

https://challenge.paf.com/sv/

Ska länken vara för andra alternativet.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:09   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

http://www.fotbollstipset.net/
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:10   #6
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

---
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:22   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Ja om ngn känner sej manad (& det finns intresse) är det väl bara att skapa en sharps-liga på ngn av ovan sajter.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:29   #8
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Okej, jag har skapat en liga som heter Sharps.se på https://challenge.paf.com/sv (ligakod: 636048). Om någon har problem att gå med via koden så är det bara att PM:a mig er email så skickar jag en inbjudning.

Ska vi köra någon insats också? I så fall är väl 100kr som snackades om en rimlig nivå. Om ni då swishar mig så sammanställer jag en lista på alla som har betalt för att vara med i pengapotten. Men man kan även vara med utan att ha betalt men då har man ju inte heller någon chans att vinna prispotten.

Sen när tävlingen är över så betalas hela vinstpotten ut till den som får högst poäng av alla som har betalt för att vara med.

Senast redigerad av jaroiten den 2016-06-03 klockan 17:31.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 07:53   #9
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7859
Standard

off topic men efter gårdagens matcher känns 1.90 på Italien mot Sverige som ett rätt bra spel. Nordic bet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), ExtremtRik (+10)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 08:14   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
off topic men efter gårdagens matcher känns 1.90 på Italien mot Sverige som ett rätt bra spel. Nordic bet
Skulle isf vara för att Sverige är dåliga. Tabellmässigt kommer Italien vara helnöjda med 1 p mot Sverige.

Själv nyper jag krysset.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 10:28   #11
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Skulle isf vara för att Sverige är dåliga. Tabellmässigt kommer Italien vara helnöjda med 1 p mot Sverige.

Själv nyper jag krysset.
Då kan du lika gärna spela 0-0, Clark kommer inte vara med på plan mot Italien
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 15:11   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Och nej Sverige är inte dåliga det vore att fokusera på det negativa.

Gissar att draken likt mig var imponerad av i ljusa stunder typ världens bästa Italien

Sverige är en lilleputt i fotboll och borde imo fokusera på sista matchen mot Belgien istället för att stånga sig blodiga mot Italien med ett inte fullt samspelt lag. I sista matchen kan man väl alltid hoppas på att Svensk lagmoral ger något?
Hamrén talar om tre maxmatcher, låter ju galet redan där även om jag förstår tanken att "allt kan hända i fotboll" o "bollen e rund" etc. Man får väl hoppas på 3-0 Italien i halvtid så att laget har lite krafter kvar till Belginmötet som iofs känns iskallt det med :(

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-14 klockan 15:13.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 15:27   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Och nej Sverige är inte dåliga det vore att fokusera på det negativa.

Gissar att draken likt mig var imponerad av i ljusa stunder typ världens bästa Italien

Sverige är en lilleputt i fotboll och borde imo fokusera på sista matchen mot Belgien istället för att stånga sig blodiga mot Italien med ett inte fullt samspelt lag. I sista matchen kan man väl alltid hoppas på att Svensk lagmoral ger något?
Hamrén talar om tre maxmatcher, låter ju galet redan där även om jag förstår tanken att "allt kan hända i fotboll" o "bollen e rund" etc. Man får väl hoppas på 3-0 Italien i halvtid så att laget har lite krafter kvar till Belginmötet som iofs känns iskallt det med :(
Även jag vart imponerad av Italien, men ser även logiken i de kommande matcherna. Risken är överhängande att Sverige i sista matchen kommer ställas mot ett Belgien som måste vinna för att vara garanterad en andraplats i gruppen. Sverige har minimal chans då.

Mot Italien ställs vi mot ett lag som skaffat sej ett ypperligt läge att vinna gruppen även vid ett oavgjort resultat mot Sverige.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 15:41   #14
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jah hoppas ha fel men tippade innan turneringen 2-0 Italien, nu måste jag nog revidera för osäkerheten om Italien är borta för mig, om de spelar på det viset du beskriver, varvar lite spelare o sover sig genom matchen mot Sverige kommer vi undan med 0-4 :( skulle de vilket jag oxå förstår att de inte gör gå för fullt skulle det bli 8-0.

Jag tror på fullt allvar att sista matchen bör bli Sveriges bästa, ett mer samspelt lag ger Zlatan chansen att visa vad han kan utan att behöva lita till att motståndarna avslutar hans eminenta passningar... en av världens bästa spelare behöver någon form av uppbackning, får han det kan det hända något.

Edit: dessutom är press att vinna något som kan vända sig emot ett lag, behöver inte överhuvudtaget vara negativt för Sverige om Belgien skulle ha det.

Det omvända att inte behöva vinna håller jag med om är en mer intressant faktor, absolut, kan bara inte se att det hjälper mot en världsnation i fotboll, men mirakel sker ibland.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-14 klockan 16:05.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 18:03   #15
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Sen ska vi nog inte överdriva Italiens insats igår. Jag var imponerad att de hade lyckats få ihop ett LAG trots alla avbräck. Man mötte ett Belgien som verkade vara tagna av stundens allvar i första halvlek. Andra halvlek såg matchbilden ut som iaf jag trott från början, ett snabbt spelande Belgien som skapade mängder med chanser men inte hade turen/förmågan att få in bollen. 2-0 kommer ju som ett brev på posten.

Kan väl inte säga att jag tyckte det var rättvist.

Jaja vi får se, själv tror jag fortf att Sverige har störst poängchans i kommande match.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td