Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-26, 08:53   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 85
Standard

2010-10-28 Helsingborg - Mjällby (Svenska Cupen)


Datum: 2010-10-28
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Svenska Cupen
Match: Helsingborg - Mjällby

Spel: X2
Insats: 5/5 units
Odds: 2.05
Bolag: Bwin

Motivering:
Tjena,

det här blir min rekdebut på den här sidan, bara att hoppas att den sitter! Den här matchen spelas inte förrän på torsdag men jag tror att oddset kommer att gå ner ett par tiondelar tills dess så jag tänkte slänga upp reken redan nu.

Här anser jag att jag har hittat ett riktigt överodds! Ett Helsingborg som kommer att vila spelare och enbart satsa på Allsvenskan mot ett Mjällby som ser sin chans till Europaspel! Jag beräknar Mjällbys chans att vinna den här matchen till ca 50% och då är 2.05 på X2 ett riktigt kanonodds! Mjällby spelar riktigt fin fotboll och förhoppningsvis kommer den giftiga anfallsduon, Ekenberg & El Kabir, att leverera! Jag har inte hittat någon information om vilken trupp Helsingborg och Mjällby kommer med men jag kan garantera att Helsingborg kommer att rotera ganska ordentligt!

Lycka till om ni ryggar!
Lindau är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 09:24   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

50% på ett lag som står i (5.28 @ Pinnacle) med ett AVG på 4.85?

Nä, det känns som en lite väl optimistisk värdering IMO faktiskt. Samtliga bookies kan inte ligga så snett som du påstår.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 09:35   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic Visa inlägg
50% på ett lag som står i (5.28 @ Pinnacle) med ett AVG på 4.85?

Nä, det känns som en lite väl optimistisk värdering IMO faktiskt. Samtliga bookies kan inte ligga så snett som du påstår.
Tänkte exakt samma sak men ville inte säga något, får bara massa skit då.

Däremot så finns det potentiellt värde i detta odds om HeIF ställer över folk, det vet man ju inte ännu och jag skulle inte ta detta spel innan dess.

Men om HeIF ställer över folk så bör MAIF kunna landa på ~50% chans att ta poäng i denna match och då lär vi få se ett dropp.

På förhand ligger oddset korrekt i mina ögon.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 11:17   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Sluta skriva HeIF, det är inte Heleneholms IF som spelar. Dessutom häckar det andra HIF i superettan nuförtiden och kallas för Bajen i folkmun.

Angående reken, ni glömmer lite viktiga grejer;

1) HIF har en sjukt bred trupp. Startar alltså sannolikt med samma lag som körde över hela Allsvenskan under våren. Att starta med Gashi, Lindström, Ekstrand, etc, är inte fyskam.
2) HIF har chans på dubbeln.
3) Om HIF tar sig till final och Kalmar gör likaså så finns det chans för läggmatch av Kalmar sista omgången. Detta vet HIF.
4) Klasskillnad mellan HIF och Mjällby.
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 11:33   #5
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Sluta skriva HeIF, det är inte Heleneholms IF som spelar. Dessutom häckar det andra HIF i superettan nuförtiden och kallas för Bajen i folkmun.

Angående reken, ni glömmer lite viktiga grejer;

1) HIF har en sjukt bred trupp. Startar alltså sannolikt med samma lag som körde över hela Allsvenskan under våren. Att starta med Gashi, Lindström, Ekstrand, etc, är inte fyskam.
2) HIF har chans på dubbeln.
3) Om HIF tar sig till final och Kalmar gör likaså så finns det chans för läggmatch av Kalmar sista omgången. Detta vet HIF.
4) Klasskillnad mellan HIF och Mjällby.
1. Fyskam -nej, men gör det laget bättre/lika bra....NEJ!

2. Fokus ligger på allsvenskan, de har redan säkrat europaspel----

3. Konspirationsteori....att Kalmar skulle lägga sig, på HEMMAPLAN, i en cupfinal som är deras enda chans att få europaspel till den nya arenan....tjo balooo....

4. NEJ! Det är ALLSVENSKAN vi talar om, klasskillnad har du mellan ManU och Heif, inte mellan Heif och Maif. Heif är bättre inget snack om det, men när Heif nu väljer att ställa över spelare, samtidigt som Mjällby satsar FULLT på cupen....ja var finns då VÄRDET, inte är det att lira heif till maximalt 1.8, i mina ögon....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 11:41   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Tänkte exakt samma sak men ville inte säga något, får bara massa skit då.

Däremot så finns det potentiellt värde i detta odds om HeIF ställer över folk, det vet man ju inte ännu och jag skulle inte ta detta spel innan dess.

Men om HeIF ställer över folk så bör MAIF kunna landa på ~50% chans att ta poäng i denna match och då lär vi få se ett dropp.

På förhand ligger oddset korrekt i mina ögon.
Jo, men öppnar man inte käften så får man inte sin åsikt delad.

Det andra du skriver håller jag med om, men jag skulle inte heller röra MAIF i nuläget innan jag vet förutsättningarna med trupperna.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 11:46   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
1. Fyskam -nej, men gör det laget bättre/lika bra....NEJ!

2. Fokus ligger på allsvenskan, de har redan säkrat europaspel----

3. Konspirationsteori....att Kalmar skulle lägga sig, på HEMMAPLAN, i en cupfinal som är deras enda chans att få europaspel till den nya arenan....tjo balooo....

4. NEJ! Det är ALLSVENSKAN vi talar om, klasskillnad har du mellan ManU och Heif, inte mellan Heif och Maif. Heif är bättre inget snack om det, men när Heif nu väljer att ställa över spelare, samtidigt som Mjällby satsar FULLT på cupen....ja var finns då VÄRDET, inte är det att lira heif till maximalt 1.8, i mina ögon....
Hmm. Snacket om Kalmar har varit uppe i media redan. Jag menar inte dom ska lägga sig i cupfinalen hemma utan i sista matchen mot HIF i allsvenskan OM nu både HIF och Kalmar går till cupfinal. HIF vet om denna möjlighet även om dom inte pratar om det öppet (har kontakt med spelare i truppen). Kolla gärna upp detta. Jag säger inte att ditt spel är dåligt alls, visst kan Mjällby vinna, det är bara en faktor jag tycker är viktig i sammanhanget.
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 11:52   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 541
Standard

Med andra ord, om både HIF och Kalmar går till final, och HIF tar allsvenskt guld, då spelar det ingen roll hur det går i cupfinalen, Kalmar är garanterat europaspel på nya arenan. Men om MFF tar guld och HIF vinner cupen då är Kalmar utan europaplats, därav "konspirationen". Finns lite artiklar om detta, bara att söka.

Å andra sidan tror jag matchen går till förlängning så ditt X2 lär gå in ändå.

Edit; stavfel, skriver på iphone...
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 13:11   #9
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Med andra ord, om både HIF och Kalmar går till final, och HIF tar allsvenskt guld, då spelar det ingen roll hur det går i cupfinalen, Kalmar är garanterat europaspel på nya arenan. Men om MFF tar guld och HIF vinner cupen då är Kalmar utan europaplats, därav "konspirationen". Finns lite artiklar om detta, bara att söka.

Å andra sidan tror jag matchen går till förlängning så ditt X2 lär gå in ändå.

Edit; stavfel, skriver på iphone...
Först och främst är det inte min rek, har inte spelat något X2, jag har kört rak Mjällby seger då jag dycker 5.4 är VÄL i överkant när två allsvenska lag möts, framförallt då ena laget inte kommer med bästa manskapet....

Sen är det en konspiration just nu bara det du skriver....om inte heif spelarna kan förutsäga framtiden....

Men är det som så att heif får sin inspiration till matchen, genom att man kan få med sig en ev läggmatch, ja då tycker jag bara det talar ännu mera för Mjällby
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 14:45   #10
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Gillar konspirationsteorier men Kalmar är inte heller klara för finalen ännu. Vore tråkigt för dem om de förlorade sin semifinal mot Bajen för att de bara sprang och tänkte på hur de ska lägga sig så snyggt som möjligt på Olympia...

Mjällby +0.75 runt 1.95 hos Bet365,Pinny och dvs asian-bookies borde vara lite bättre än +0.5 till 2.05.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 15:47   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

HIF kommer med fullt manskap så när som på Lantz, Edman och Rasmus Jönsson. Men där har man fullgoda ersättare i Gashi, Lindström och Christoffer Andersson. Är själv relativt nära vän till en spelare i HIF och han har berättat hur noga Conny har poängterat att detta är en mycket viktig match. Inte bara för att man har chansen att vinna cupen men även för utgången på Allsvenskan. Om Mjällby skulle slå HIF ikväll så spelar de Cup-Final en vecka efter den allsvenska avslutningsmatchen mot MFF, hur troligt är de då att de går för fullt och matchar bästa laget i en relativt betydelselös match för dem. Om HIF vinner ikväll så har Mjällby bara allsvenskan att fokusera där fjärdeplatsen trots allt är inom räckhåll.

Tror Sundin och Gerndt fixar detta!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 15:59   #12
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
HIF kommer med fullt manskap så när som på Lantz, Edman och Rasmus Jönsson. Men där har man fullgoda ersättare i Gashi, Lindström och Christoffer Andersson. Är själv relativt nära vän till en spelare i HIF och han har berättat hur noga Conny har poängterat att detta är en mycket viktig match. Inte bara för att man har chansen att vinna cupen men även för utgången på Allsvenskan. Om Mjällby skulle slå HIF ikväll så spelar de Cup-Final en vecka efter den allsvenska avslutningsmatchen mot MFF, hur troligt är de då att de går för fullt och matchar bästa laget i en relativt betydelselös match för dem. Om HIF vinner ikväll så har Mjällby bara allsvenskan att fokusera där fjärdeplatsen trots allt är inom räckhåll.

Tror Sundin och Gerndt fixar detta!
Årets viktigaste match för Mjällby!

Man kan ju också vända på det, om hif slår ut Mjällby idag....kanske motivationen att slå Malmö i sista inte blir så hög hos Maifs spelare....

Samtidigt skall poängteras att flera i Maifs trupp är "hif-are", har haft hif som favoritlag....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 16:27   #13
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Något säger mig att detta kommer bli en målfest!

Odds på under 2.5 är favorit, men jag tvivlar. Båda lagen kommer garanterat köra fullt ös.

Tankar?
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 17:18   #14
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av IlDuce Visa inlägg
Något säger mig att detta kommer bli en målfest!

Odds på under 2.5 är favorit, men jag tvivlar. Båda lagen kommer garanterat köra fullt ös.

Tankar?
Alltså....får Mjällby matchen dit man vill så blir det målsnålt....de kommer backa hem och låta hif ha bollen....men tidigt mål så kommer hela matchbilden att ändras....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 17:20   #15
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Alltså....får Mjällby matchen dit man vill så blir det målsnålt....de kommer backa hem och låta hif ha bollen, och det är Mjällby jävligt bra på, samtidigt som Heif också har mycket av sina styrkor i den kollektiva defensiven, lantz spelar dock inte idag, så ett litet avbräck defensivt där........men tidigt mål så kommer hela matchbilden att ändras....
Säg så här, båda lagen har anfallare som är hypervassa...tyvärr de också seriens bästa försvar, ihop med 2 av de bästa målisarna....sjukt svårt att tippa ö eller u....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td