Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-03, 01:26   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

2010-12-04 Wigan - Stoke (Premier League)


Datum: 2010-12-04
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Premier League
Match: Wigan - Stoke

Spel: Stoke DNB
Insats: 6.00
Odds: 1.840
Bolag:

Motivering:

Wigan - Stoke City

Skadeläge Wigan:
Wigan saknar flera betydelsefulla spelare. Victor Moses (1 mål i PL och 1 i Cupspel) drog axeln ur led mot Arsenal i tisdags. Lagets bästa målskytt i Premier League, anfallaren, Hugo Rodallega (4 mål i PL) är just nu avstängd i tre matcher. Franco Di Santo som också är anfallare saknas med på grund av en skadad ankel. Backen Emmerson Boyce som spelat åtta matcher I år tränar fortfarande inte med laget och kommer således inte spela. Gary Caldwell, också försvarare, är osäker till spel och man kommer avvakta med att se ifall han kan spela. James McCarthy (9 matcher i år) är långtidsskadad.

Skadeläge Stoke:
Sidibe borta.

Analys:Skadeläget handlar nästan enbart om Wigan och största avbräcket är givetvis Rodallega och man undrar vem fan som egentligen ska göra målen. Den enda jag kan tänka mig är mittfältaren Charles N’Zogbia som gjort 3 mål i PL och 1 i cupspelet men frågan är om det räcker? Ska denna unga kille bära anfallsspelet helt själv på sina axlar. Jag är mycket tveksam.


Inbördes möten:
Wigan har 5 vinster mot Stoke, 8 oavgjorda och Stoke har vunnit 9 gånger i ligan samt 1 gång i FA Cupen. Alltså stor fördel Stoke.

Senaste mötena:
09/02/2010 - Premier League - Wigan 1 Stoke 1
12/12/2009 - Premier League - Stoke 2 Latics 2
16/05/2009 - Premier League - Stoke 2 Latics 0
08/11/2008 - Premier League - Wigan 0 Stoke 0
05/02/2005 - Championship - Wigan 0 Stoke 1
02/11/2004 - Championship – Stoke 0 Wigan 1

Senast Wigan vann var alltså 2004 när lagen låg I Championship.

Formtabell:
Wigan Athletic L L D W L L
Stoke City L L W W W D

Analys:Inbördes möten och form talar alltså för Stoke

Stoke ska ta detta. De har kvalitet i försvaret i form av Huth och Faye bland annat samt ett bra anfall i Pennant och Fuller med flera. Stoke kryssade senast mot Man. City vilket är starkt och innan dess hade man tre raka segrar. Jag valde i denna rek att peka på Wigans skadeläge och hur försvagat de är mot ett Stoke som jag ser som formstarkt. Jag tror på ett målsnålt möte och en 0-1 seger känns inte långt borta.

Därför lirar jag
Jag tror på Stoke 5/10 gånger i det här fallet och således finner jag spelvärde i såväl den raka tvåan (2.7 x pengarna) som det lite fegare Wigan - Stoke 2 DNB till 1.84 x pengarna, vilket jag väljer att rekommendera.

Senast redigerad av Svenssondy den 2010-12-03 klockan 01:39.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 07:24   #2
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Fint jobbat! Stor risk för inställd match dock...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 09:41   #3
 
mangofreaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 538
Standard

Grym rek! Spelade på Stoke för någon dag sedan, Wigan har hamnat i sin sedervanliga kris igen.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 14:47   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Fint jobbat! Stor risk för inställd match dock...
Absolut. Risken finns ju men enligt väderleksrapporten jag kollat upp så kommer det främst vara dimmigt i Wigan på lördag och temperaturen kommer hålla sig kring 1-2 °C. Vi får helt enkelt se hur mycket det snöar och fryser till i natt. Det ska vara kring -1 och ett lättare snöfall enligt BBC i natt.

Får hoppas på det bästa i alla fall.
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td