Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-06, 10:07   #1
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Dagens fotboll 8/3


Tidigt ute här men kan inte tänka mig att denna ska sjunka mer faktiskt.

Barcelona-Arsenal X2

Ser ingen mening i att kladda med handicap här. Det stora värdet ligger i X2. Vi har här två av europas 10 bästa lag som möter varandra. Klart Barcelona är ett bättre lag men inte så bra som oddsen visar. Ifjol stod Barcelona i 1,35 på Betfair i samma möte. Det oddset var även de galet även om det slutade i en stor Barcelona seger. Arsenal 10/11 är bättre än ifjol och Barcelona 10/11 är inte bättre än fjolårets upplaga. Jag säljer därför Barcelona till 1,3 på Betfair.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 11:52   #2
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 118
Standard

Tror att Arsenal får det jobbigt ikväll.
Men visst är oddset lite väl lågt på Barcelona.

Tycker själv att det finns värde i Roma ikväll.
Även om det lär bli svårt att åka till Ukraina och vinna.
Shakhtar Donetsk kan de ändå slå.
Känns ganska 50/50 och Roma ger över 4 x.
Tycker att man kan testa en liten peng på den iaf.


Odds:

1: 1.78
X: 3.80
2: 4.40




PS: Schysst bild! Riki.



//Silver

Senast redigerad av kensilver den 2011-03-08 klockan 12:17.
kensilver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 12:11   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att det skulle vara 50-50 i Ukraina är en önskedröm. Visst kan Roma vinna, men chansen är inte i närheten av några 50%. skulle inte lägga mina pengar på ett sådant labilt lag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 12:22   #4
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 118
Standard

Jag håller med dig om att Roma är ett labilt lag. Och jag menar heller inte att detta är dagens bästa spel. Bara att oddset är så pass högt att man kan testa en liten slant. Shakhtar kan gå på en nit om de försöker leva på sina bortamål. Och om Roma får det att stämma så har de en bra chans. Hade inte rört matchen under 3.60 då den är svårtippad. Men som sagt. 4.40 är väldigt högt. Har sett Shakhtar göra mindre bra ifrån sig tidigare också. Blir det en sån kväll så vinner Roma.
kensilver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 12:37   #5
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Shakhtar är däremot ett sjukt bra hemmalag med ett riktigt bra facit på hemmaplan.
http://www.soccerway.com/teams/ukrai...khtar-donetsk/
Kolla på "« Previous" och se själva.
De kommer absolut inte ställa in skorna och spela på resultatet, utan är sugna att bjuda sin publik på en bra match.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 12:49   #6
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 120
Standard

Dumt spel


Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Tidigt ute här men kan inte tänka mig att denna ska sjunka mer faktiskt.

Barcelona-Arsenal X2

Ser ingen mening i att kladda med handicap här. Det stora värdet ligger i X2. Vi har här två av europas 10 bästa lag som möter varandra. Klart Barcelona är ett bättre lag men inte så bra som oddsen visar. Ifjol stod Barcelona i 1,35 på Betfair i samma möte. Det oddset var även de galet även om det slutade i en stor Barcelona seger. Arsenal 10/11 är bättre än ifjol och Barcelona 10/11 är inte bättre än fjolårets upplaga. Jag säljer därför Barcelona till 1,3 på Betfair.
Barcelona är mycket, mycket bättre än förra säsongen, idiot! På vilka grunder har du kommit fram till den slutsatsen? De är tom bättre än trippelsäsongen när eto och henry spelade. Total absurt påstående. Men däremot håller jag med om att Arsenal är bättre än ifjol.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wilma (+3)

Senast redigerad av maykii den 2011-03-08 klockan 12:51.
maykii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 12:55   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maykii Visa inlägg
Barcelona är mycket, mycket bättre än förra säsongen, idiot! På vilka grunder har du kommit fram till den slutsatsen? De är tom bättre än trippelsäsongen när eto och henry spelade. Total absurt påstående. Men däremot håller jag med om att Arsenal är bättre än ifjol.
Du behöver inte kalla någon för idiot som tror på ett annat resonemang än du själv. Onödigt. Alla tror vi olika och det finns troligen fler antal potentiella matchbilder/utgångar/resonemang på den här matchen än vad det finns riskorn i ett rispaket.

Så tiden får helt enkelt utvisa. Själv ska jag bara njuta av matchen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trilion (+2), Soap (+2), Raimond (+2), Redbull (+2), Kalle (+2), NiLu (+1)
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 13:15   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Will Messi score? NO=2,25
har inte shoppat runt någonstans egentligen utan bara ramlade in på detta men inte fan gör han mål så ofta att det är motiverat till 2,25 på att han gör mål i denna match?

Sugen på Arsenal till 9,70 hos Pinnen, riktigt högt odds!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 13:31   #9
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maykii Visa inlägg
Barcelona är mycket, mycket bättre än förra säsongen, idiot! På vilka grunder har du kommit fram till den slutsatsen? De är tom bättre än trippelsäsongen när eto och henry spelade. Total absurt påstående. Men däremot håller jag med om att Arsenal är bättre än ifjol.
Hehe jag önskar dig all lycka till med spelandet det lär behövas. Barcelona hade 7 poängtapp ifjol i ligan. I år bör det sluta runt 5. I championsleague hade de ifjol 3 poängtapp i gruppspelet, i år har de haft 2 poängtapp. Gruppen ifjol var mycket svårare med bla blivande mästarna Inter. Att de skulle vara mycket mycket bättre tycker jag inte. Totalt absurt påstående tycker jag således inte att det är. Den som tog position till rekade 1,3 har dessutom kunnat göra sig dryga 3 % genom att sälja av till 1,35. Jag hade lätt kunnat reka denna till 1,35 också. Avråder dock att kladda med AH, största värdet i den här matchen är tveklöst på X2.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 13:38   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Det man inte får glömma heller är att varken Puyol eller Pique kommer att lira, mittbackparet borta och i mina ögon finns inget som helst värde i att ens försöka lira Barcelona till 1,30....
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 13:49   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Sitter själv på Arsenal DnB @ 9,00 som jag tog på Bet365 förra veckan

Puyol och Piquet saknas i Barcas mittbackslinje och ersätts av Busquets och Abidal.
Fabregas väntas starta i Arsenal samt RVP finns med i truppen och på bänken, oklart om han spelar dock. Song spelar dessvärre ej men Wilshere är fit for fight efter smällen i lördags mot Sunderland.
Arsenal har likvärdig spelstil med Barca och båda lagen gillar att pressa högt och Pep som blev utskriven från sjukan igår efter fem nätter för ryggproblem har sagt att de måste se upp med Gunners kontringar men spela sin offensiva fotboll för att vinna.
Wenger å andra sidan kommer göra likadant då 0-0 såklart tar dem vidare men att Arsenal behöver mål och helst fler än ett för att kunna gå vidare, då det är rätt naivt att tro att Barca inte gör mål hemma i CL med presen på sig.
Nä över 11,1% chans tycker jag Arsenal har definitivt att kunna vinna denna match och om inte vinst så ger oavgjort resultat dem en CL ticket och en push på spelet.
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 16:34   #12
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Det som hela argumentet om Barcas skadedrabbade backlinje faller lite på är att jag inte tror att Arsenal kommer kunna sätta tillräckligt med tryck för att kunna testa den.
Oavsett vad Wenger säger så kommer Arsenal att tryckas ner i försvarsställning där man ligger med nio man på rätt sida boll och hoppas att Bendtner/Van Persie kan hålla i boll så mycket som möjligt när man slår i från sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wilma (+2)
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 16:51   #13
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 8
Sharp$: 54
Standard

Är väldigt sugen på Preston-Leeds 2 till 2.10 på Unibet. Preston ligger klart sist i Championship, samtidigt som varje poäng är viktig för Leeds behöver segrar för att minst hålla sin plats så man får kvala om PL-spel. Men är det någon som har mer koll på tex skador?

Läste nu att Leeds har 0-5-5 på sina tio senaste matcher spelade på en vardag i Championship, haha. Därav åtta av de spelade på en tisdag. Dags att bryta trenden, eller?

Senast redigerad av Bybbe den 2011-03-08 klockan 17:00.
Bybbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 16:58   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Roma 0-2 till 23 gånger pengarna i bet365 ser roligt ut.

Det är 4,35% sannolikhet.

Ska Roma komma undan med vinst är nästan detta det enda troliga resultatet 0-2 för deras del, (de måste vinna med handikap förutom vid målfest = förlängning). Gör shaktar 1-0 tidigt tror jag de nästan garanterat ryker, det måste ifrågasättas om de har orken och viljan att vända ett sådant resultat då de har en viktig derby match på söndag.

Enligt bet365 så är deras vinstchans ungefär 23% (4,33).

Jag är nästan säker på att roma till 0-2 inte kan ligga under 4% sannolikhet i alla fall. Minst går man ialla fall plus minus noll på detta spel. Och till 23 gånger pengarna kan man skoja till det ordentligt när det kmr till moneymanagement etc.

Shaktar har förvisso imponerande hemma statistik, men frågan är om den verkligen ska vägas så mycket i och med att ukrainska ligan liknar mer den skotska med endast två topplag (om inte värre). Annat som talar emot är att Roma har derby match på Söndag (Lazio), och frågan är om inte spelarna prioriterar den matchen före CL (detta kan påverka spelarnas ambition negativt vid ett eventuellt tidigt insläppt mål), det får anses vara mindre troligt eftersom ett avancemang från CL innebär bland annat bonusar och andra finansiella förmåner för klubben samt prestige och rykte. Ska även tillägas att Shaktar aldrig tagit sig vidare till Kvartsfinal. Roma fansen verkar även uppskatta Montella hittils och hans renaissance till "Spalletti roma", fungerar det för Roma ikväll kan det mycket väl släppa.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 17:07   #15
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Med tanke på vilken klass Serie A håller i dagsläget så ska man nog inte vråla alltför högt om vilken skitliga Ukraina har. Dessutom är det flera lag som är upcoming i Ukraina, typ Metallurg Donetsk, Metalist Kharkiv och Dnepr, så något två lags race är det inte på samma sätt längre.
Lägg där till att Sjakhtar slagit Arsenal hemma tidigare, så visst kan man mäta sig med de största på hemmaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alvinviggo (+1)
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td