Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-07, 09:24   #16
 
Ljungans avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 253


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är tveksam till att Dahlbergs skada påverkar Gefles chanser att vinna hemmapremiären. Förra säsongen gjorde han noll mål på 28 matcher (12 som innermittfältare). Någon vidare passningsspelare är han inte heller vilket han visade som innermitt. Hans styrka är targetspelet och där finns det täckning i truppen.

Berggren eller Kapcevic ersätter och båda dessa herrar är bättre som target än som djupledslöpare. Berggren är den mest naturlige strikern men han har varit skadad och behöver matchträning. Kapcevic (3 mål på 10 matcher 2010, 7 inhopp)avgjorde gifs U21-match igår och borde ligga närmast en startplats. Det Gefle eventuellt förlorar i uppspelsfasen får man igen i straffområdet om Berggren spelar eller i anfallsspelet i övrigt om Kapcevic spelar då han med sin teknik kan lura sin back och skapa något på egen hand, vilket inte Dahlberg klarar av.

Norrköpings mittback Anders Wikström kommer hem till Gävle och kommer i vanlig ordning att vara övertänd. Risken för kort är överhängande och hittar jag bara något bolag som har odds på det kanske jag lägger ett litet spel på att han får syna ostskivan.
Ljungan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 12:23   #17
 
Makandodeles avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
vilket tillförande inlägg!! Konstuktivt!!

Inte sämre än ditt. Ser knappast Dahlbergs frånvaro som något som påverkar Gefle nämnvärt. Att folk inte insett att han är ytterst medioker efter alla dessa säsonger. Han är stor, tung och klumpig. Varken en målskytt eller duktig framspelare.
Du påpekar att hans frånvaro känns och jag påpekar motsatsen. Ska du klaga på det kan du ju gärna förklara vad som är så fantastiskt bra med Dahlberg att det blir ett avbräck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+1)
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 12:34   #18
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makandodele Visa inlägg
Inte sämre än ditt. Ser knappast Dahlbergs frånvaro som något som påverkar Gefle nämnvärt. Att folk inte insett att han är ytterst medioker efter alla dessa säsonger. Han är stor, tung och klumpig. Varken en målskytt eller duktig framspelare.
Du påpekar att hans frånvaro känns och jag påpekar motsatsen. Ska du klaga på det kan du ju gärna förklara vad som är så fantastiskt bra med Dahlberg att det blir ett avbräck.
Ljungan hade ett bra inlägg där uppe om varför han INTE anser att Dahlberg är ett avbräck....

Han må vara medioker, usel på att göra mål osv osv....trots detta är det en spelare som Gefles tränare ser som startspelare, och dessutom bygger mycket av anfallsspelet kring. Sen får man ju även kolla på vad det finns som kan ersätta honom, som jag tidigare citerade:

"Med targetanfallaren Dahlberg borta är Hasse Berggren den mest naturliga ersättaren bredvid Jakob Orlov. Men veteranen har också varit skadad under vintern och håller förmodligen inte för 90 minuter än. Det återstår att se hur Pelle Olsson formerar sina styrkor inför hemmapremiären mot Norrköping"
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-04-07 klockan 12:37.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 12:59   #19
 
Makandodeles avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 288
Standard

Ja? Jag behövde ge en motreplik för att utveckla min åsikt över varför jag inte anser Dahlberg som en bra spelare...jag håller helt med i att Dahlberg inte är ett avbräck. (Det var robbson jag citerade, inte ljungan)

Även om han anses som en startspelare av tränaren måste jag ifrågasätta varför när det uppenbarligen inte fungerar så bra. Är ju bara bra att inte behöva använda sig av honom då och låta andra få chansen istället för att ha en bromskloss bara för att.
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 13:22   #20
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makandodele Visa inlägg
Ja? Jag behövde ge en motreplik för att utveckla min åsikt över varför jag inte anser Dahlberg som en bra spelare...jag håller helt med i att Dahlberg inte är ett avbräck. (Det var robbson jag citerade, inte ljungan)

Även om han anses som en startspelare av tränaren måste jag ifrågasätta varför när det uppenbarligen inte fungerar så bra. Är ju bara bra att inte behöva använda sig av honom då och låta andra få chansen istället för att ha en bromskloss bara för att.
Jag skrev inte att du behövde utveckla hur du tyckte, skrev bara att Ljungan hade en bra text om varför HAN inte ansåg dahlberg var något avbräck.

Jag tycker inte Dahlberg är någon vidare spelare heller, men som sagt verkar Per Olsson tycka det, och bygger mycket av sitt lags anfalls-spel kring honom. Och som sagt, ersättarna är ju inte direkt heller någon förstärkning....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 14:05   #21
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mjällby till 3 gånger degen, dnb, borta mot aik är för bra för att motstå

Kan inte se hur aik kan vara så stora favoriter. Håller Mjällby som ett bättre lag, både spelmässigt och spelarmässigt....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 18:39   #22
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Den här sidan tycker jag är bra
http://www.svenskafans.com
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 11:56   #23
 
zlotyss avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 426
Sharp$: 62
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
2011-04-10 16:30AllsvenskanHacken vs IFK Goteborg 1 FT 1 2.800


Lägger in ett spel på Häcken också, ett derby i Göteborg mellan två rätt jämna lag. IFK Fesk utan Karl Svensson vilket är ett avbräck.

Häcken ledde mot Elfsborg och var fullt med i matchen även om de fick ge vika tillslut. Oddset droppar här och med all rätt imo.

2011-04-10 16:30AllsvenskanHelsingborgs vs Elfsborg 1 FT 1 2.400


Helsingborg, MFF och Örebro är lag jag till en inledning bestämt mig för att backa på hemmaplan. Jag tror att det i regel kommer se ut som förra året och innebära skön profit om man är ute tidigt och backar dessa lag. Få lag åker till Olympia och tar poäng och detta spel lär krypa ner mot 2.10-2.20 innan matchstart.
Tycker inte direkt att Kalle Svensson är ett avbräck. Dålig i sin tajming och alldeles för långsam. Förstår inte riktigt hur han kan platsa i IFKs mittlås. Tror snarare att det är positivt att han är avstängd. Men men, det är bara min uppfattning, no offense. Matchen kan sluta hursomhelst. Hoppas dock att Häcken tar det :-)
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 12:31   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Olof Mård (Gefle) kommer inte hänga med när Telo (IFK) sätter fart.

Tror och hoppas att IFK vinner idag.

SKÅL!
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 11:31   #25
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

AIK under 1.5 mål 1.75 liras med hög insats, Betsafe (övriga bolag har max 1.50 här)
M Bangura saknas , vilket är ett enormt stort avbräck för AIK.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 11:44   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2,30 (24hpoker) på AIK hemma mot Mjällby måste synas.

Inte ofta man får 2.30 på AIKvinst hemma i Råsundaborgen.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 11:59   #27
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

3 tunga avbräck

Pertan,Helgi och Bangura.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 12:11   #28
 
Bejvas avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 16
Sharp$: 701
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Friday 8 April 2011
Någon som sitter på en bra sida som håller koll på skador/avstängningar i samtliga lag eller måste man kika runt på lagens hemsidor? Syrianska har inte skrivit något om Barsom eller Arneng ännu tex.
Skadeläget.se
Bejva är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 12:38   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Påminner samtliga användare att upprätthålla en hög standard i "dagens trådar", tips om är spel är välkomna men då ska tillhörande motivering finnas. Annars behåller vi våra picks i respektive spreadsheet. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 12:39   #30
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bejva Visa inlägg
Perfekt bejva, precis något sådant jag letat efter. Hade inte KP skinnat mig på nästan alla mina sharp$ igår hade du fått ett par. Nu måste jag spara så jag kan köpa en Sharps-mugg.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td