Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-08, 19:16   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 112
Standard

Dagens fotboll 9 maj...


Har väl feeling för två lag, Helsingborgs IF & Elfsborg.

ÄNTLIGEN så kommer Helsingborgs IF starta så som supportrarna bönat och bett om i 7 matcher nämligen med Gerndt och Jönsson där framme och den extremt tekniskt skickliga Rachid på kanten.
Den sistnämnda har själv i praktiken räddat poäng mot Örebro och Häcken.
Tack vare att den efterlängtade rotationen kommer imorgon så tror jag också att målskyttet äntligen lossnar för både Gerndt och resten av laget.
Att Gefle dessutom är bra på konstgräs men ganska värdelösa på riktigt gräs borde tala för HIF också (som dessutom är obesegrade i årets upplaga av Allsvenskan och på typ 1.5 - 2 år enbart har en förlust (0-1 mot GAIS förra året)
Såg träningen idag och det såg riktigt bra ut. Jag tror det blir 3-0.

Elfsborg känns med heta, först 3-0 mot för dagen usla MFF och sedan körde man över GAIS borta. Norrköpings lycka verkar ha upphört. Pinsam insats mot Mjällby.
Vad tror ni?
Pro_Patria är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 13:02   #2
 
Hammarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 217

Hammarn
Stats: 20 - 12 - 4
ROI: 111.47%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Svensson borta för Elfsborg!
Han har väl dock inte varit lysande än så länge denna säsong och mittfältet är väl det Ellos minst behöver oroa sig för.

AHCp -1 på Elfsborg började kring 1.90 men har rasat på de flesta sidorna ner mot 1.60 nu.
Kan vara läge att avvakta första 15 min för att se hur den rör sig och sedan hugga den på liven, förutsatt att det står 0-0. Kommer prova den så fort den stiger över 1.80 Tror på hemma seger med minst 2 bollar men garderar gärna upp en uddamålsvinst.
__________________
Vad säger du
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Hammarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 16:17   #3
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Ni får inte missa Bomben ikväll, kolla rullpotten.
Vad tror ni om matcherna? Vem tror ni vinner över vem?

fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 16:27   #4
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Väljer att rygga braxingen.se

Valsta Syrianska IK - Syrianska IF Kerburan
Odds: 3,10
Spelstopp: 19:00

Citat:
Kommentar: Syrianska-derby är en term som används emellanåt. Vet dock inte om det är så mycket derby över en match mellan dessa lag. Den enda jag vet vill vinna denna match till varje precis är Fehmi Sezgir, Syrianskas eminente materialare. Hur som helst, klart överodds här:

Felvärderad kvalitet i lagen. Kerburan värderas fortfarande som ett topplag som inte fått den poängskörd de kanske borde ha haft. Jag vet inte om jag håller med i det resonemanget. Jag har sett två Syrianska IF-matcher och det ser inte ut som något topplag. De har tappat mycket från i fjol och blir på sin höjd ett mittenlag med det spel och den trupp de har nu. Så ser spelet ut efter tre omgångar. Samtidigt är Valsta bättre än vad resultaten har visat. Jag har talat med folk från Borlänge, där Valsta åkte på en 6-1-förlust senast, och där finns det de som tycker att Valsta var det bästa lag de mött dittills. Därför får vi drygt 3 gånger pengarna här och det är ett klart överodds.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 16:32   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lawio Visa inlägg
Väljer att rygga braxingen.se

Valsta Syrianska IK - Syrianska IF Kerburan
Odds: 3,10
Spelstopp: 19:00
flera bolag har högre än 3.1 pinnen har 3.27
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 16:52   #6
 
Ljepojes avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 175

BetRush
Stats: 46 - 26 - 8
ROI: 102.61%
Vinstprocent: 64.00%

Standard

Citat:
Valsta Syrianska IK - Syrianska IF Kerburan
Odds: 3,10
Spelstopp: 19:00

Syrianska IF Kerburan - Minus i laget

Syrianska IF Kerburan kommer till Midgårdsvallen i avsaknad utav den avstängde vänster-backen A.Bergman, troligtvis flyttar Richard Hurlin eller Serop Budur ned från mittfältet & agerar försvarare.

Syrianska har heller inget vidare facit mot "Märstalaget" Valsta Syrianska IK då man under lagens fem möten endast vunnit en av dessa (i höstas år 2010).


Valsta Syrianska IK - Turbulent inledning av säsongen


Valsta Syrianska har haft en minst sagt tuff inledning av säsongen och är det enda laget i serien som står på noll inspelade poäng. 1-6 borta mot Dalkurd senast är långt ifrån imponerande siffror och elva insläppta på tre matcher tyder på att defensiven inte riktigt fungerat som man önskat.


Huvudtränaren Thomas Dahlberg lämnade sitt uppdrag redan efter omgång två då han inte accepterade Valstaledningens förslag som gick ut på att Dahlberg skulle degraderas till assistent åt tidigare andretränaren Kerim Karademir. Enligt uppgift så ska Dahlberg och Karademir haft flertalet heta dispyter och till nättidningen marsta.nu så kommenterar Dahlberg att hans och andretränaren Karademirs syn på fotboll är väldigt olika:
- Det handlar inte om resultat utan brist på respekt mot spelare och hur man behandlar varandra. I min värld jobbar man tillsammans. Vi har olika syn, jag och Kerim. Jag anser att spelarna på planen ska kunna korrigera sina misstag. Att konstant skrika och styra med fjärrkontroll fungerar inte för mig.

Märstalaget tränas numera av Robert Elfgren som tidigare varit assisterande i Brommapojkarna. Elfgren's Valsta Syrianska har tappat flera tongivande spelare från fjolårets trupp och man har främst försökt att ersätta dessa med spelare från den egna ungdomsverksamheten. Man har en stark målvaktsuppsättning i Anton Cederling och Gabriel Bulut där den målvakt som spelar är viktig för lagets defensiv. Offensiven byggs ofta kring tekniske Sunday Abohwo som inför måndagens möte med Syrianska IF haft vissa skadeproblem och är osäker till spel.
__________________
RADIO P3 :: " Lättast att spela bort pengar hos Svenska Spel "
Ljepoje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 17:43   #7
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Följande singel spelas i rumänska Liga I:

Universitatea Craiova-Dynamo Bukarest fler än 2.5 mål 1.85@Betway

Hemmalaget spelar med kniven på strupen och vinst är i princip nödvändig för att hänga kvar i Liga I. Bortalaget har en cupretur, vann första matchen borta mot Gloria Bistrita med 2-0, att tänka på nu på torsdag men går absolut för vinst för att nå minst femte plats vilket innebär spel i Europa League.

Istället för att spela på något av lagen som vinnare, där Dynamo Bukarest ska gälla som favoriter, väljer jag att spela överspelet. Universitatea måste gå framåt och det bör passa Dynamo Bukarest. Inget av de båda lagens defensiv imponerar heller vilket också bör gynna överspelet. Hemmalaget har sex raka ligamatcher med fler än 2.5 mål medan bortalaget har tre raka över 2.5 mål. Åtta av Dynamo Bukarests tio senaste ligamatcher har dessutom gått över linan.

Skadeläget ska inte ha förändrats något sedan lagens senaste matcher. När det gäller avstängningar saknas försvararen Marc-André Zoro (13/0) för Universtitatea. Anfallaren Danijel Subotic (13/5 ligamål) visar form hos hemmalaget med mål i tre raka ligamatcher. Hos gästerna är det framförallt anfallaren Ionel Danciulescu (26/6 ligamål) samt mittfältarna Gabriel Torje (26/9 ligamål) och Marius Alexe (22/5 ligamål) som visat framfötterna på slutet.

Singeln spelas med medelinsats. Spelstopp 19.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-05-09 klockan 17:54.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 19:17   #8
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 129
Standard

Funderar på Liverpool idag...men oddsen har stigit hela dan och fulham är svårspelade på hemmaplan, någon som har några tankar?
Mrhonorary är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 21:13   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Efterhandskonstruktioner hör inte hemma i dagens trådar. Vi är inte intresserade av att veta hur mycket man satte på en trippel efter matcherna är slut. /mod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+10), Redbull (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td