Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-05, 15:29   #1
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Champions League-gruppspelet


Oddsen är en fingervisning:

GRUPP A:
Manchester City: 2.30
Bayern München: 2.55
CF Villarreal: 6.00
Napoli: 9.00

GRUPP B:
Inter: 1.50
CSKA Moskva: 6.00
Lille: 6.00
Trabzonspor: 15.00

GRUPP C:
Manchester United: 1.25
Benfica: 5.00
Basel: 25.00
FC Otelul Galati: 50.00

GRUPP D:
Real Madrid: 1.30
Lyon: 6.00
Ajax: 11.00
Dinamo Zagreb: 40.00

GRUPP E:
Chelsea: 1.47
CF Valencia: 5.00
Bayer Leverkusen: 7.00
KRC Genk: 35.00

GRUPP F:
Arsenal: 2.25
Borussia Dortmund: 2.60
Olympique Marseille: 5.50
Olympiakos Piraeus: 20.00

GRUPP G:
Porto: 1.95
Shakhtar Donetsk: 3.50
FC Zenit St Petersburg: 5.00
Apoel Nicosia: 20.00

GRUPP H:
Barcelona: 1.20
AC Milan: 5.50
BATE Borisov: 40.00
FC Viktoria Plzeň: 100.00


Spontant känns det som att det finns värde i både Barca och United. Borde väl ligga runt 1.15. Samtidigt är jag sugen på att gå in och boka Arsenal efter deras trevande start. Även Porto känns lite för favoriserade.

Marseille och Lille är andra funderare som jag tror kan göra riktigt bra gruppspel.

Hur går tankarna här?

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-09-05 klockan 15:31.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 15:44   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Chelsea till 1.47 känns väl som ett grymt odds? Klart Valencia är duktiga och utmanar här men Chelsea bör ju gälla som större favoriter här i mitt tycke? Klart den bästa truppen bland lagen i gruppen och man har inte kommit upp i normal standard än i ligaspelet, allt kan bara bli bättre för AVB gubbar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1)
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 15:57   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Odds från?
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:22   #4
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Chelsea till 1.47 känns väl som ett grymt odds? Klart Valencia är duktiga och utmanar här men Chelsea bör ju gälla som större favoriter här i mitt tycke? Klart den bästa truppen bland lagen i gruppen och man har inte kommit upp i normal standard än i ligaspelet, allt kan bara bli bättre för AVB gubbar.

Chelsea att vinna gruppen till 1.47 känns i mina ögon riktigt lågt - kan lätt förlora borta mot både Leverkusen och Valencia och dessutom tappa poäng hemma mot i alla fall Valencia! Så att 1.47 skulle vara ett bra odds, eller tom. för lågt köper jag inte - särskilt inte efter deras "trevande" start i ligan... Målskyttet måste komma igång innan jag tror på "Chelshit"!

Klart bättre värde i Valencias 5.00!


/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+1)

Senast redigerad av Badass den 2011-09-05 klockan 16:30.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:32   #5
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Är inte Shakhtar Donetsk ett bra lir till 3.50, vid ett första ögonkast och utan att ha gått igenom spelartrupper och så - ren magkänsla, alltså?


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:38   #6
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Är inte Shakhtar Donetsk ett bra lir till 3.50, vid ett första ögonkast och utan att ha gått igenom spelartrupper och så - ren magkänsla, alltså?


/Badass
Inne på samma tanke där. Porto har förlorat både tränaren AVB och målkungen Falcao så de känns verkligen inte som favoriter enligt mig.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:42   #7
 
FrankieFourFingerss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 50

2011/2012
Stats: 17 - 18 - 1
ROI: 98.70%
Vinstprocent: 48.57%

Standard

Tycker 2.00 på att Zenit kvalificerar sig för åttondelsfinal är ganska lockande. Zenit, Porto och Shakhtar kommer troligen att göra upp om de 2 slutspelsplatserna då jag inte tror APOEL är tillräckligt starka.

Enligt mig så är inte Zenit så mycket sämre än varken Porto eller Shakhtar, om man ens är det.

I förra årets EL så var man ursinniga på hemmaplan, 5 vinster av 5 möjliga. Det är aldrig kul att åka till länder som Ryssland på bortamatch och jag tror att man har goda chanser att plocka minst 6 poäng på hemmaplan i den här gruppen. Man vann för övrigt varje match i gruppspelet i EL förra säsongen, dock mot betydligt sämre motstånd.

Nordicbet har 1.12 på Porto top 2, 1.50 på Shakhtar top 2, och sen 2.00 på Zenit top 2. Tycker Shakhtar och framförallt Porto är lite för stora favoriter i den här gruppen. 2.00 är ungefär 15 punkter för högt enligt mig.

Jag är dock inte allt för förtjust i långtidsspel, även om detta är en lite kortare variant, så jag får se om man trycker av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5)
FrankieFourFingers är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:53   #8
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Dortmund och Bayern Munchen ser bra ut - Arsenal ser inte ut som gruppsegrare ut just nu. City lär gå vidare men Bayerns CL-rutin väger lite tyngre... Många spelare i City som inte har Champions-rutin...
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:03   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det enda odds som ser spelbart ut av dessa imo är Bayern M att vinna grupp A. Deras rutin är nog så viktig, Man C må vara ett superlag, men än har de inte klarat några större prov.

Edit: Kan nog hålla med om att Arsenal inte bör vara favoriter att vinna gruppen. Svårt att säga hur bra Dortmund är, och är Marsielle verkligen så långt efter?

Senast redigerad av RobinD den 2011-09-05 klockan 17:05.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:24   #10
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det enda odds som ser spelbart ut av dessa imo är Bayern M att vinna grupp A. Deras rutin är nog så viktig, Man C må vara ett superlag, men än har de inte klarat några större prov.

Edit: Kan nog hålla med om att Arsenal inte bör vara favoriter att vinna gruppen. Svårt att säga hur bra Dortmund är, och är Marsielle verkligen så långt efter?
Nej det är de nog inte. Får se om Dortmund klarar av dubbla fronter och hur stort Sahins bortfall blir... men Arsenal ska inte vara favorit hur som helst. De kommer snart att börja tvivla själv, om de inte redan gjort det och då tror jag rullgardinen går ner...
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:28   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Chelsea att vinna gruppen till 1.47 känns i mina ögon riktigt lågt - kan lätt förlora borta mot både Leverkusen och Valencia och dessutom tappa poäng hemma mot i alla fall Valencia! Så att 1.47 skulle vara ett bra odds, eller tom. för lågt köper jag inte - särskilt inte efter deras "trevande" start i ligan... Målskyttet måste komma igång innan jag tror på "Chelshit"!

Klart bättre värde i Valencias 5.00!


/Badass
Här håller jag inte med dig. Jag håller Chelsea som ett av världens bästa lag där Valencia är ett hack ner på rangordningen likt Milan i Barcas grupp eller Lyon i Reals grupp. Chelsea oerhörde rutin från dom här sammanhangen kommer väga över till deras fördel. Deras otroligt breda trupp där man kan hantera i stort sett skador i varenda lagdel på världsstjärnor förutom på målvaktspositionen är ett oerhört styrkebesked. AVB har varit i klubben i snart 3 månader och har inte fått sätta sin touch på Chelsea än då man lever kvar i Ancelottis kontrollerande sidledsspel från förgående säsong. Chelsea kommer bara bli bättre och bättre vilket kommer göra att jag håller dom som klara favoriter här. Den enda riktigt jobbiga skadan är Essiens men där har man god täckning nu med Mikel, Ramires, Romeu och där även Luiz kan ta steget upp och lira på det defensiva innermittfältet där Mikel gjort sin bästa start på säsongen på evigheter känns det som, riktigt stabil. Målskyttet som du nämner är en sak som man måste jobba på men med en anfallstrio av Mata-Torres/Drogba-Sturridge så är det bara en tidsfråga innan man börjar göra mål där framme också.

Ska man se på dom andra lagen i den här gruppen så har Valencia värvat oerhört smart i sommar och gjort laget lite bättre till skillnad från förgående år i mitt tycke, dock räcker dom inte till över 6 matcher pga man har värvat in spelare som presterat i den spanska/franska ligan men inte spelat CL fotboll än. Jag tänker på målvakten Alves från Almeria, Patti från samma lag, Parejo från Getafe och Canales från Real Madrid, Baragan från Valladolid, Rami från Lille. Även Victor Ruiz från Napoli har inte spelat CL fotboll. Detta tror jag gör att dom inte kan utmana om första platsen även om alla värvningarna utom Baragan i mitt tycke på sikt kan bli väldigt väldigt bra.

Leverkusen är också ett duktigt lag med spelare som Renato Agusto, Stefan Kiebling (stavning?), Ballack osv. Man är starka hemma men har inte heller den här tyngden eller rutinen från sådana här sammanhang än.
Genk är med för att se och lära.
Chelsea lär inte vinna alla 6 matcherna i gruppen men 1a det kommer man sluta som de är jag hela övertygad därav mitt kanske lite för naiva svar i första posten att 1.47 va ett "grymt odds" men vinna gör dom och 1.47 är helt ok, till och med bra i mitt tycke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1)

Senast redigerad av Riise den 2011-09-05 klockan 17:30.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:59   #12
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Här håller jag inte med dig. Jag håller Chelsea som ett av världens bästa lag där Valencia är ett hack ner på rangordningen likt Milan i Barcas grupp eller Lyon i Reals grupp. Chelsea oerhörde rutin från dom här sammanhangen kommer väga över till deras fördel. Deras otroligt breda trupp där man kan hantera i stort sett skador i varenda lagdel på världsstjärnor förutom på målvaktspositionen är ett oerhört styrkebesked. AVB har varit i klubben i snart 3 månader och har inte fått sätta sin touch på Chelsea än då man lever kvar i Ancelottis kontrollerande sidledsspel från förgående säsong. Chelsea kommer bara bli bättre och bättre vilket kommer göra att jag håller dom som klara favoriter här. Den enda riktigt jobbiga skadan är Essiens men där har man god täckning nu med Mikel, Ramires, Romeu och där även Luiz kan ta steget upp och lira på det defensiva innermittfältet där Mikel gjort sin bästa start på säsongen på evigheter känns det som, riktigt stabil. Målskyttet som du nämner är en sak som man måste jobba på men med en anfallstrio av Mata-Torres/Drogba-Sturridge så är det bara en tidsfråga innan man börjar göra mål där framme också.

Ska man se på dom andra lagen i den här gruppen så har Valencia värvat oerhört smart i sommar och gjort laget lite bättre till skillnad från förgående år i mitt tycke, dock räcker dom inte till över 6 matcher pga man har värvat in spelare som presterat i den spanska/franska ligan men inte spelat CL fotboll än. Jag tänker på målvakten Alves från Almeria, Patti från samma lag, Parejo från Getafe och Canales från Real Madrid, Baragan från Valladolid, Rami från Lille. Även Victor Ruiz från Napoli har inte spelat CL fotboll. Detta tror jag gör att dom inte kan utmana om första platsen även om alla värvningarna utom Baragan i mitt tycke på sikt kan bli väldigt väldigt bra.

Leverkusen är också ett duktigt lag med spelare som Renato Agusto, Stefan Kiebling (stavning?), Ballack osv. Man är starka hemma men har inte heller den här tyngden eller rutinen från sådana här sammanhang än.
Genk är med för att se och lära.
Chelsea lär inte vinna alla 6 matcherna i gruppen men 1a det kommer man sluta som de är jag hela övertygad därav mitt kanske lite för naiva svar i första posten att 1.47 va ett "grymt odds" men vinna gör dom och 1.47 är helt ok, till och med bra i mitt tycke.

Du har helt klart bättre koll på dessa lag än mig - mitt uttalande var mycket gjort på magkänsla, innan jag satt mig in i lagens beskaffenhet... Men frågan är dock ändå inte om jag lutar åt Valencia och 5 gånger degen - men måste läsa in mig först!

Lycka till!


/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td