Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-03, 01:04   #1
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

2011-09-01 Neymar playing for Santos 2011-09-01 - (Silly Season)



Datum: 2011-09-01
Tid: 00:00
Sport: Fotboll
Land: Internationell
Liga: Silly Season
Match: Neymar playing for Santos 2011-09-01
Period: Outright

Spel: Neymar playing for Santos 2011-09-01
Insats: 200.00
Odds: 10.000
Bolag: Betsson

Motivering:
Tror mig ha hittat ett överodds i sillykarusellen här. Jag vill dock börja med att klargöra att min koll på silly season är högst begränsad, så om någon tycker att detta är helt uppåt väggarna får ni mer än gärna knäppa mig på fingrarna och säga vad ni tycker. Reken baseras delvis på en intervju gjord av The Sun (en inte allt för pålitlig blaska i GB), men mest på vad en polare som är rätt nergrottad i framförtallt engelska sillyn tror och tycker. Inte alltför stabila källor att referera till alltså, men då var det klargjort.

Enligt The Sun så säger i alla fall Neymars agent att spelaren i fråga kommer stanna i Santos trots Chelseas bud. Delvis för att det är för lågt, delvis för att Santos måste gå med på att sälja (vilket de inte vill enligt honom), och framför allt för att Neymar själv vill stanna då han lockas av att spela Copa Libertadores och VM för klubblag kommande säsong. Jag vet att agenter är ett sniket och lurendrejaraktigt folkslag som endast säger saker för att mjölka pengar, men med dessa uppgifter som kommit ut så tycker jag att 10 gånger degen på att Neymar stannar känns alldeles för högt.

Som sagt, kom gärna med inputs på reken, jag är väldigt intresserad av att höra vad ni Sharps som hänger i sillytråden tycker om värdet i denna.

Edit: Av någon anledning fick han heta "Neymars" i rubriken. Har inte listat ut om jag kan ändra det eller inte, annars får MOD gärna göra det.

Senast redigerad av DamageINC den 2011-06-03 klockan 01:08.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 06:31   #2
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Sådana där agentutspel känns ju som spel för gallerierna... Han har nog baktankar med varje ord han säger... Men 10 känns ju som överodds i vilket fall som helst. Lycka till med spelet!
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 12:27   #3
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Sänkt till 5.00
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 23:24   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Hur går snacket om Neymar? Hörde att han och klubben nobbat flera bud från Chelsea och nu verkar det som de dragit sig ur....

Dock verkar det som Real Madrid är intresserade och Mou är ju inte den som är den, utan han är villig att betala 400 miljoner till Santos.

Frågan är dock om han ändå inte stannar ytterligare en säsong och växer ytterligare samt att han får spela Copa Libertadores samt Klubblags-VM med Santos som han sagt att han vill göra.

Tror inte det är missgynnande för honom att stanna "ett extra år" om man säger så.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 00:23   #5
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Snygg bump,hade missat denna tråd.

Just nu verkar inget hända kring Neymar då han vill koncentrera sig på fotbollen. Final i Copa Libertadores nu i veckan och sen är det Copa America i Argentina 1:a till 24 Juli där han är uttagen i Brasiliens trupp. Ryktas om att Santos har tackat nej till ett par bud tidigare och verkar vara så fräcka att de hoppas på att en ev succé i den turneringen ska höja priset ytterligare.

Inte alls omöjligt att han stannar men Santos är inte så rika att de kan tacka nej till ett superbud så då lär de sätta press på honom att lämna även om han själv verkar föredra att stanna ett tag till.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 02:14   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Snygg bump,hade missat denna tråd.

Just nu verkar inget hända kring Neymar då han vill koncentrera sig på fotbollen. Final i Copa Libertadores nu i veckan och sen är det Copa America i Argentina 1:a till 24 Juli där han är uttagen i Brasiliens trupp. Ryktas om att Santos har tackat nej till ett par bud tidigare och verkar vara så fräcka att de hoppas på att en ev succé i den turneringen ska höja priset ytterligare.

Inte alls omöjligt att han stannar men Santos är inte så rika att de kan tacka nej till ett superbud så då lär de sätta press på honom att lämna även om han själv verkar föredra att stanna ett tag till.
Vet du hur länge han måste stanna i Santos för att spelet ska räknas som win?

Du som är de suspekta ligornas kung borde ju ha koll om någon.

Är det 23:59 den 31/8 som gäller?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 02:21   #7
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Vet du hur länge han måste stanna i Santos för att spelet ska räknas som win?

Du som är de suspekta ligornas kung borde ju ha koll om någon.

Är det 23:59 den 31/8 som gäller?
Hmm, har du läst rubriken?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 02:23   #8
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Hmm, har du läst rubriken?
Jåjo, klart jag har. Anledningen till att jag är lite frågande är att om man går in och tittar hos Betsson under levande spel och hur de skrivit det, det var därför jag var lite frågande. Det står inget om 1/9 där nämligen.

Men vi får väl vara glada så länge han är kvar på brasiliansk mark under kontrakt med Santos och hoppas att det håller sig åtminstone 2½ månad ytterligare.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 02:30   #9
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Jåjo, klart jag har. Anledningen till att jag är lite frågande är att om man går in och tittar hos Betsson under levande spel och hur de skrivit det, det var därför jag var lite frågande. Det står inget om 1/9 där nämligen.

Men vi får väl vara glada så länge han är kvar på brasiliansk mark under kontrakt med Santos och hoppas att det håller sig åtminstone 2½ månad ytterligare.
Iofs, det står "Which club will Neymar be playing for at the start of the 2011-12 season?" så det har du lite rätt i. Men om Betsson får för sig att tolka det på något annat sätt än 1/9 så är de ju verkligen ute och cyklar, sen stänger ju fönstret då ändå, så är han kvar i Santos 1/9 borde det vara lugnt.

EDIT: Fast, ja. Säsongen börjar ju innan, det var kanske det du menade. Jag tror nog de kör på 1/9 eftersom de hade det på de flesta andra liknande spel. Men man skulle ju kunna försöka bitcha med dem om att win-rätta den om han är i Santos när tex PL drar igång. Som om man skulle vinna den diskussionen...
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-06-19 klockan 02:32.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 02:34   #10
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Iofs, det står "Which club will Neymar be playing for at the start of the 2011-12 season?" så det har du lite rätt i. Men om Betsson får för sig att tolka det på något annat sätt än 1/9 så är de ju verkligen ute och cyklar, sen stänger ju fönstret då ändå, så är han kvar i Santos 1/9 borde det vara lugnt.
Jag läste lite om transferfönster för olika ligor tidigare och det är så att brasilianska ligan inte har något sådant. Spelare kan lämna när som helst under året, så de skulle kunna tolka detta på något annat sätt om de verkligen vill.

Tycker det borde stå ett exakt datum när spelet är vunnet även i praktiken och inte bara teoretiskt via några paragrafer. Hade känts lite tryggare IMO.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 09:12   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Det sägs att Real Madrid ligger bäst till att värva Neymar. Det som sägs är att de värvar Neymar i år men att han kommer att spela med Santos ytterligare en säsong innan han sluter upp till Real Madrid.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 13:03   #12
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Nu kanske jag cyklar ända till Brasilien men transferfönstret är väl bara till för köp av spelare? Sälja kan de väl göra när som?
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 13:16   #13
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Tycker det borde stå ett exakt datum när spelet är vunnet även i praktiken och inte bara teoretiskt via några paragrafer. Hade känts lite tryggare IMO.
Ibland undrar man vad det är för slags päron som bolagen lyckas anställa till supporten. För att få ett vettigt svar så mailade jag och frågade då man ibland får känslan att live-chatten chansar med sina svar för att bli av med en ungefär. Så här gick det:

Citat:
Jag undrar vilket datum som gäller på mitt spel 96303006. Det europeiska transferfönstret stänger den 1/9 00:00, men spelet säger "Which club will Neymar be playing for at the start of the 2011-12 season?". Säsongen börjar ju innan, till exempel startat engelska PL 13/8, så vilket datum gäller för spelet?
Citat:
Hej DamageINC,
Tack för ditt mail till Betsson.
Skulle du kunna utveckla din fråga är du snäll?
Exakt vad är det du undrar över och behöver få reda på?
Ditt spel: 96303006 har en deadline den 7 juli i år och då går det inte längre att spela på marknaden.
Tack för ditt samarbete!
Ha en trevlig dag och tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.

Med vänliga hälsningar
Emma
Betsson Support


EDIT: Nu damp ett svar till ner efter att de hört med oddsavdelningen. Kanske inte ett helt entydigt sådant, men det får duga:

Citat:
Hej igen DamageINC,
Vi har nu mottagit ett svar ifrån vår Oddsavdelning och det är följande som gäller:
Marknaden avslutas den 31 augusti 2011.
Det beror då på vilken klubb han börjar spela säsongen 2011/2012 med. Om han börjar spela med till exempel Santos så är det det vinnande alternativet.
Hoppas att detta besvarade dina funderingar!
Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.
Med vänliga hälsningar
Emma
Betsson Support
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-06-19 klockan 13:22.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 13:19   #14
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pettzon2 Visa inlägg
Nu kanske jag cyklar ända till Brasilien men transferfönstret är väl bara till för köp av spelare? Sälja kan de väl göra när som?
Ja men ska han någonstans så ska han ju till Europa, och en europeisk klubb kan ju inte köpa honom efter fönstret har stängt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 13:27   #15
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Det sägs att Real Madrid ligger bäst till att värva Neymar. Det som sägs är att de värvar Neymar i år men att han kommer att spela med Santos ytterligare en säsong innan han sluter upp till Real Madrid.
Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
EDIT: Nu damp ett svar till ner efter att de hört med oddsavdelningen. Kanske inte ett helt entydigt sådant, men det får duga:

Hej igen DamageINC,
Vi har nu mottagit ett svar ifrån vår Oddsavdelning och det är följande som gäller:
Marknaden avslutas den 31 augusti 2011.
Det beror då på vilken klubb han börjar spela säsongen 2011/2012 med. Om han börjar spela med till exempel Santos så är det det vinnande alternativet.

Hoppas att detta besvarade dina funderingar!
Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.
Med vänliga hälsningar
Emma
Betsson Support
Det som Jackee skrev som jag fetmarkerat, då borde det ju innebära att vi ska hålla tummarna för att Real Madrid kommer överens med Santos om att han lämnar för den spanska klubben efter 2011/12 års säsong. Skulle vara rätt skönt om de kommer överens om det snart, för då är det ju 110% klart och då bör man kunna prata med Betsson om att få vadet win-rättat. Eller hur, DamageINC?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td