Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-02, 11:00   #1
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

2/3 19:00 Frölunda - Hv71 Första Reken


Frölunda - Hv71 1an till 2.20

Första reken här på Sharps, får hoppas man kan leverera direkt.

Kan börja med och säga att jag är en inbiten Färjestadssupporter, så det är tungt och spela på Frölunda, som jag hoppas innerligt missar slutspel!

Men nu över till reken.

SvenskaFans.com Frölunda-skribent Inför matchen:

Spoiler:
Imorgon, tisdag, är det dags för den femtionde omgången i årets Elitserie. Sjundeplacerade Frölunda tar emot tabellettan Hv71 i Scandinavium.
Matcherna lagen emellan brukar bjuda på mycket glöd och heta känslor, och ingenting tyder på att morgondagen skulle se annorlunda ut. Med tanke på lagens trender kan det snarare bli en ytterligare temperaturökning imorgon, när några av säsongens sista poäng ska kammas hem.

Tidigare möten under säsongen har slutat med två segrar till smålänningarna och två oavgjorda matcher. Kanske är det äntligen dags för Frölunda, som på senaste tiden fått ett lyft, att ta säsongens första seger mot Hv71.

Frölunda är inne i ett positivt stim, som hänger i sedan matcherna innan OS-uppehållet. I lördags lyckades de ro hem ytterligare en seger i första matchen efter uppehållet.

Motståndarna Hv71 däremot hade en smärre svacka innan OS-uppehållet, och med förlusten i lördags har de bara vunnit en enda match av de senaste sju spelade. Hv71, som var seriens bästa lag på bortaplan, har nu inte vunnit en enda av de senaste sex bortamatcherna.

I Frölunda saknas imorgon Per-Johan Axelsson, som tvingades utgå i lördagens match. Däremot är en OS-spelare tillbaka i truppen: Janne Niskala landade i Göteborg under eftermiddagen och är alltså tillgänglig för spel imorgon.

Hv71 fick David Ullström och Johan Lindström skadade i lördags, dessutom finns Simon Önerud och André Petersson på skadelistan. Vilka som kommer till spel mot Frölunda är dock oklart, och laget tas ut efter morgondagens värmning.

Saxat från Frölundas sida på SvenskaFans.com


SvenskaFans.com Hv71-skribent skriver:
Spoiler:
Frölunda är årets stora flopp och laget ligger bara på en sjätteplats i tabellen och det skiljer i nuläget bara fyra poäng ner till missat slutspel. Laget har haft det tungt och det ligger en stor press på samtliga spelare men man avslutade faktiskt på bästa sätt innan upphållet. De tre sista matcherna har slutat med seger för Frölunda och självförtroendet är med all säkerhet på väg uppåt.

Skadeläget
HV:s skadelista är återigen lång efter två nya skador senast. Per Gustafsson, Adam Almqvist, Simon Önerud och André Petersson saknas sedan tidigare och mot Rögle fick även David Ullström och Johan Lindström kliva av med skador. Vilka som kan spela avgörs dock inte förrän matchvärmningen men det lutar åt att det blir samma lag som avslutade matchen mot Rögle.

Tips: 4-1

Saxat från Hv71s sida


Bara här visar vad de två skribenterna tror om dagens match och även fakta och statistik har dom skrivit in här.

Saxat från en intervju med ass. tränare Emil Olsén på Frölundaindians.com

Spoiler:
- Det känns väldigt bra, matchen mot Brynäs var riktigt bra genomförd och nu gäller det att fortsätta på samma linje. I lördags spelade vi mycket stabilt och smart, vi låg rätt i banan och väntade på att de skulle blotta sig så att vi kunde vända spelet. Jag tycker att vi gjorde en mycket bra match och nu gäller att det att upprepa prestationen i morgon, säger assisterande tränaren Emil Olsén.

I morgondagens match får Frölunda klara sig utan Per-Johan Axelsson som utgick i lördagens match. Man avvaktar dag för dag och förhoppningen är givetvis att han är tillbaka så snart som möjligt. Men en som finns tillgänglig är Janne Niskala som landar i Göteborg under måndag eftermiddag och därmed är tillgänglig.

- Enligt mina uppgifter ska han landa i Göteborg under måndagen och jag har inte hört något annat. Om han sedan spelar imorgon är upp till tränarna att avgöra, säger General Manager Kent Norberg.

Och det är helt klart att Frölunda måste komma laddade med allt som finns till matchen mot HV71. Matcherna mot den närmaste Elitseriekonkurrenten brukar vara tuffa och det är ingen hemlighet att det inte krävs någon extra laddning från spelarna. Och även om Emil Olsén är övertygad om att det kommer att bli en match på hög nivå är han lite mer tveksam till hur HV71 kommer att uppträda.

- De har inte vunnit på ett tag men jag antar att de inte kommer att ändra på något utan kör som de alltid brukar. De är ett spelskickligt lag som gärna vill ha pucken, även på bortaplan, så vi kan vänta oss en tuff uppgift, säger Emil.

Som han kunde konstatera redan i träningsmatchen mot Rögle är Tomi Kallio riktigt på gång. Han gjorde visserligen inget mål mot Brynäs men han visade vägen med ett oerhört arbete, slet och rev, och hans kedja tryckte tillbaka Brynäs rejält.

- Han gör ett enormt arbete och tuggar på fantastiskt bra. Men det tycker jag att hela laget gör. Mot Brynäs är det verkligen en lagseger, alla är med och bidrar både framåt och bakåt. Vi offrar oss och täcker skott, vi är noggranna när vi spelar ut pucken och vi anfaller med kraft när läge ges. Till matchen imorgon har vi dessutom med oss Martin Röymark och Mathis Olimb fullt ut, det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka till Scandinavium igen, avslutar Emil Olsén.


Saxat från Frölundas officiella hemsida inför matchen.


Från Hv71:s Officiella Hemsida inför matchen

Spoiler:
Ny bortamatch väntar HV71 på tisdagen. Frölunda står för motståndet och HV71 har två segrar och två oavgjorda mot göteborgarna hittills den här säsongen. Samtidigt har HV haft det tufft på bortaplan den senaste tiden och inte vunnit någon av de sex senaste bortamatcherna.

HV71 vände underläge 1-3 till 3-3 mot Rögle i lördags. Och så här säger HV-tränaren om omstarten.
- Jag är förbaskad glad att vi kunde få med oss oavgjort efter full tid. Vi släppte in fyra mål i box play och det bottnar sig i att vi drar på oss för många utvisningar. Det måste vi sätta stopp för så fort som möjligt. Sedan fungerade inte boxen exakt som vi önskat. Det syntes att det hade varit uppehåll och vi vann för få närkamper i första fasen av matchen, säger Janne Karlsson och fortsätter:
- Vi fick ju två spelare skadade i första perioden (Ullström och Lindström) och slet därför lite extra på folk som fick spela mycket box. Ändå lyckades vi mobilisera kraft i sista perioden och det gav utdelning.

HV71, som varit seriens bästa bortalag under säsongen, har inte vunnit någon av de sex senaste bortamatcherna. Imorgon, tisdag, väntar Frölunda i Scandinavium.
- Det kommer bli stentufft hela vägen in i mål. Varenda poäng och varenda mål är viktig för alla lagen. Vi måste spela på topp, både borta och hemma, för att ta poäng.

Önerud, Petersson, Lindström och Ullström är de senaste spelarna som ådragit sig skador. Vilka som kan spela mot Frölunda är oklart.
- Förmodligen blir det samma lag som avslutade matchen mot Rögle. I vanlig ordning tar vi beslutet efter värmningen imorgon, säger Karlsson.


Saxat från Hv71:s Sida.


Nu över till minaegna funderingar:

Frölunda gör som dom brukar, hitta formen lagom till slutspelet, och man har nästintill ordinarie lag med sig idag förutom profilen Pebben Axelsson som är skadad. Hv71 har de tyngre just nu, 1 vinst på de sju senaste matcherna, och bara en vinst på de sex senaste bortamatcherna talar om en form som är sviktande för tillfället.

Lite intressant statistik kommer här:

Frölunda ligger på 6e plats vad gäller Hemmastatistik
Frölunda har gjort 78 mål i Scandinavium iår, endast två lag har mäktat med mer i deras resp. hemmaarenor.
Frölunda ligger topp 5 minst insläppta mål på hemmaplan.

Samtliga 4 möten har slutat under 5,5 mål, men tror själv på överspel i matchen. Två av de mest överskattade målvakterna i Elitserien möts ikväll, och troligtvis kommer de ramla in puckar med lite slutspelskaraktär i matchen.

1.90 på Överspel här. Nordicbet är även dem ganska så rädda för ett överspel i matchen. Okej, ett "underdogsodds" men faktumet att alla fyra matcherna denna säsongen slutat under borde oddsen vara mer vridna, 1.72-2.00 vore mer realistiskt.

Hade spelat båda med 5 units var. Lycka till för er som ryggar.

5-2 blir mitt tips.
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Froggystyle den 2010-03-02 klockan 11:58.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:10   #2
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Är de för mycket text för att bli intresserad?

Jag ville bara visa mina källor jag använder mig utav inför mina kommande rekar, och eftersom matchen är helt ointressant rent personligt men inte spelmässigt valde jag att inte skriva någon rek själv, utan kopierade från diverse hemsidor och skrev lite kort vad jag själv trodde.

Vore kul med lite respons om hur folk vill att rekarna ska se ut.

Mvh Froggy
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:25   #3
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Lyckat första försök
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:27   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Ontopic så förstår jag inte riktigt konceptet med att saxa massa text. Men lycka till
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:28   #5
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Lyckat första försök
edit: Fick svar.

Jag gjorde det för att jag inte orkade/är för lat för att orka skriva ner min egen tes kring matchen, då jag själv inte kommer att spela den förutom för liten summa då mina pengar inte kommit in på kontot. =(

Klanka inte ner, trots allt min första rek och lite bättre utformad än "Matkz" (?) rek på Genoa - BoloNGA...
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:36   #6
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Lyckat första försök
Otroligt onödigt inlägg

OT: Välj ut det du tycker är viktigast ur texterna istället för att ta med allt, blir bara onödigt mycket text att läsa annars. Det är vad jag tycker iaf
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:39   #7
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Smile

verkar dock lite mer som en hockeyrek
Men hur som helst, köper ditt resonemang, men tror ändå på HV idag, tror att dom under OS-uppehållet kommit ur sin lilla formsvacka och kommer spela bra igen nu.
M4TTI4S är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:39   #8
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Ryggar.
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:40   #9
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Otroligt onödigt inlägg

OT: Välj ut det du tycker är viktigast ur texterna istället för att ta med allt, blir bara onödigt mycket text att läsa annars. Det är vad jag tycker iaf

Håller faktiskt med, inte så jätterolig kommentar första gången man rekar här.

Självklart, ville bara visa mina källor, kommer komma ordentliga rekar senare med ingenting saxat utan endast från mig, men inte idag. Okej, då blir de en sammanfattning från de olika sidorna, och en egen rek från mig i fortsättningen
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 11:53   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

offT
Ju mer information dessto bättre. Reka hur du känner för.
Tips till nästa gång är att utnyttja citatfunktionerna. Så läggs informationen i ett fält istället, enklare att läsa. Alternativt spoiler. Du kan redigera ditt inlägg och införa detta.

Citat
Citat:
citat
Spoiler
Spoiler:
spoiler



onT

Väldigt bra rek, jag tror också hv kommer få en tuff match då de dessutom fick några spelare skadade mot rögle. Dock har hv alltid haft lätt mot Frölunda så det talar väl lite emot. 2.20 är däremot inget märkvärdigt när självaste svenska spel ger 2.15 och de brukar vara snåla inom ishockey.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:05   #11
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
offT
Ju mer information dessto bättre. Reka hur du känner för.
Tips till nästa gång är att utnyttja citatfunktionerna. Så läggs informationen i ett fält istället, enklare att läsa. Alternativt spoiler. Du kan redigera ditt inlägg och införa detta.

Citat


Spoiler
Spoiler:
spoiler



onT

Väldigt bra rek, jag tror också hv kommer få en tuff match då de dessutom fick några spelare skadade mot rögle. Dock har hv alltid haft lätt mot Frölunda så det talar väl lite emot. 2.20 är däremot inget märkvärdigt när självaste svenska spel ger 2.15 och de brukar vara snåla inom ishockey.
Sådär, tack för Spoiler-knappen!

Precis min åsikt också. 4-2 i förra årets slutspel, det är därifrån Hv på allvar börjat ha de lättare mot Frölunda, innan dess var de precis tvärtom.

Trodde dock att Över-spelet skulle vara något högre odds på, 8 av 10 matcher har slutat under, tror faktiskt det kan vara en fördel idag...

__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:22   #12
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Såg nu att Sandebäck har denna som dagens drag....

Frågan är om det är positivt eller negativt
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:32   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Froggystyle Visa inlägg
Såg nu att Sandebäck har denna som dagens drag....

Frågan är om det är positivt eller negativt
Han bommade gårdagens genom att missa Luleå, så det är bara positivt då han ska ha en träffprocent på 40+
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:36   #14
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Tycker det är en bra rek för att vara första gången! creds till dig froggystyle
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 12:37   #15
 
Froggystyles avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Borås
Inlägg: 79
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Han bommade gårdagens genom att missa Luleå, så det är bara positivt då han ska ha en träffprocent på 40+
Haha, men han har varit ganska het nu i slutet va? För att vara honom alltså
__________________
StartKassa: 5 000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Kassan: 5 000:-
Lagda spel: 0
Vinster: 0
Förluster: 0
Push: 0
+/- : 0 units


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Froggystyle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td