Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-14, 19:15   #1
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Sköldpaddans NHL-debut, 14/1


Då vart det dags för min rek-debut på Sharps!
Förstår att ni ställer er tveksamma till en total nybörjare som mig, och det är med all rätt.

Den liga jag anser mig vara duktigast i att lira är Australienska A-league. Jag har spelat den länge. Rekat den lika länge har jag inte...
Men, jag för statistik över det jag rekar (allting rekades på RoK)

Polska ligan: 2/2
Australienska A-league: 7/11

Men, tack vare de duktiga nhl-rekarna på rok (Bl.a nhl gambler här på sajten) har jag hittat ett stort intresse i nhl, och efter en relativt bra period med spel på egen hand vågar jag mig på att reka.

ANA Ducks @ LA Kings – 3.10 Betfair
Den match jag på förhand bedömmer som mest intressant i kvällens omgång. Kings har förlorat två matcher i rad, Anaheim har imponerande fem vinstmatcher i ryggen. Man har vunnit mot Boston, Chicago, Detroit, Nashville, och Saint Louis. Åtminstone tre av dessa lagen bedömmer jag som BÄTTRE än Kings. Men, Anaheim är underdogs. Anledningen är väl delvis att Kings har vunnit
3/ 4 möten i år, samt att dem har hemmais i natt.

Men, 3.10 på Ducks anser jag vara för högt. För mig, är detta kvällens på förhand bästa spel.
Insats: hög

BUF Sabres @ ATL Thrashers – 2.98 Betfair

Ja, jag är en sucker för underdogs rent generellt. Nu kanske det lät som att jag jagar höga odds i alltför desperat anda, men så är det inte. Även om statistiken vid en första anblick kanske antyder detta lite subtilt...
Buffalo is 6-1 SU in its last 7 games
Atlanta is 2-10 SU in its last 12 games

Ser inget vidare ut, eller hur...?

Men, Buffalo förlorade senast mot Colorado. Atlanta fullständigt krossade Ottawa med 6-1.
Okej, Ottawa är ju knappast det bästa laget i NHL. Men, dessutom har vi följande:

Atlanta is 5-0 SU in its last 5 games when playing at home against Buffalo

Buffalo har problem väldigt ofta på Philips Arena. Har inte vunnit där sedan 2007. Verkar nästan vara irrelevant vilken form Atlanta är i, hemma mot Buffalo = vinst. Ser vi till dagsformen har vi ytterligare något som talar för Atlanta och därför känns ATL till 2.98 fint. Oddssättningen baseras förmodligen främst på tabelläget, men det är verkligen inte allt – särskilt inte i NHL.

Insats: medel

BOS Bruins @ SJ Sharks – 1.84 Betfair

Didnt see this one coming, eh?

Ptja, motivering känns aningen överflödig. Men:
Boston har förlorat 3 raka.
San Jose vunnit 2 raka.
San Jose är i mina ögon det absolut bästa laget i NHL, och mot Boston vann man med 5-2 senast på bortaplan. Jag räknar med Att Bruins inte ska ha en suck mot hajarna hemma på HP Pavillion. 1.84 på NHLs bästa klubb hemma får anses vara klar OK.
Insats: hög

Sista spelet för natten blir:
PIT Penguins @ EDM Oilers – 2.04 Betfair

Jag gillar inte att spela på Pens, överlag. Inte sedan deras svacka som varit nu under julen... men, nu gäller det Edmonton. Oilers är frukansvärt dåliga. Oilers är, vansinnigt, galet, fruktansvärt smärtande helvetiskt jävla skitusla. Ursäkta språket. Utan tvekan NHLs sämsta lag. Och i de senaste 4 matcherna har min strategi varit så simpel som följande :
Spela MOT Edmonton.
Det har fungerat, 4/4 gånger. Lägg därtill att Pens har ett ypperligt läge att haka på toppen och vända trenden igen då man vann senast. Det här ska det inte snackas mycket om och vill Pens vara med och fajtas i toppen om stanleys fina pokal ska det här vara seger modell ångvält.

Dagens avslag: Chicago. Har inte alltför lätt för Columbus och trots ett imponerande hemmafacit är oddset alldeles för lågt i förhållande till chansen och därför rör jag inte den här.

Insats: hög

Kom ihåg, Wax before you ride!
Tack för mig, vi ses här senare inatt.
EDIT: Sorry för alla "men". Blev ohälsosamt många.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI

Senast redigerad av Turtlewax den 2010-01-14 klockan 23:07.
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 19:48   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 68
Standard

Är inte heller någon expert, men det där låter ju som sunda funderingar kommer troligen rygga Sharks och Pens!
nhlhockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:05   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 18
Standard

Jag ryggar dig i samtliga matcher. Dock med mindre insatser, mest för att kolla hur du sköter dig .
Hoppas på svart siffror när man vaknar imorgon!
Cryptorchid81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:30   #4
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nhlhockey Visa inlägg
Är inte heller någon expert, men det där låter ju som sunda funderingar kommer troligen rygga Sharks och Pens!

Hahah, men gör du så!

Cryptorchid81: Bra, jag behöver någon som håller koll på mig. Skönt att man har sovmorgon imorgon, kan kolla upp de gröna (...eller röda?) siffrorna i lugn och ro.

Kul med rygg, detta sover vi in !
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:54   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Hahah, men gör du så!

Cryptorchid81: Bra, jag behöver någon som håller koll på mig. Skönt att man har sovmorgon imorgon, kan kolla upp de gröna (...eller röda?) siffrorna i lugn och ro.

Kul med rygg, detta sover vi in !
Jag tänkte jobba in dom åt oss alla ikväll jag!
nhlhockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:58   #6
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggar Atlanta. Låter intressant.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:01   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 0
Standard

bra funderingar....
spelar selene ikväll? han bröt käken igår och har en tendens att göra laget i många matcher..
gris_orre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 21:03   #8
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Selänne spelar inte. Bröt käken förra matchen.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 22:32   #9
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Nej, som redan nämnt blir han borta ikväll. Tror inte det kommit ut ännu hur länge han beräknas vara borta.

Kul med rygg, rizzla.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 00:47   #10
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Furre Visa inlägg
Hej Turtlewax, snygga rekar!

Men tills imorgon vill jag att du ändrar din rubrik efter såhär:

Datum,Matchstart,Sport,Liga,Hemmalag-Bortalag i just den ordningen!

Eftersom du rekade såpass många matcher i NHL inatt skulle din rek alltså sett ut såhär:

14/1 01:00 Ishockey NHL Omgång ??

De blir då mycket enklare och snyggare för oss alla Sharpare härinne att kunna hitta just din rek, eller just den matchen du rekar!

Tack på förhand
Det ska vi fixa, Furre.

Edit: en tråd för varje match? Har jag förstått det rätt?
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 00:53   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Det ska vi fixa, Furre.

Edit: en tråd för varje match? Har jag förstått det rätt?
Turtlewax, de beror på, tycker jag själv då.

Rekar du 3 matcher eller fler så tycker jag att du kan använda dig utav NHL omgång eller vilken annan serie du än väljer att reka, men om du rekar två st matcher i två olika ligor eller i samma, skulle de uppskattas, åtminstone för mig otroligt mycket, och några härinne också, om du la upp de som två olika rekar.

De blir så otroligt mycket enklare att hänga med
Furre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 00:59   #12
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Furre Visa inlägg
Turtlewax, de beror på, tycker jag själv då.

Rekar du 3 matcher eller fler så tycker jag att du kan använda dig utav NHL omgång eller vilken annan serie du än väljer att reka, men om du rekar två st matcher i två olika ligor eller i samma, skulle de uppskattas, åtminstone för mig otroligt mycket, och några härinne också, om du la upp de som två olika rekar.

De blir så otroligt mycket enklare att hänga med
Nu förstår jag ditt resonemang. Klart vi fixar det, allt för att folk ska uppskatta att vara här, eller hur?
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 01:00   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Nu förstår jag ditt resonemang. Klart vi fixar det, allt för att folk ska uppskatta att vara här, eller hur?
Tack!

Bara en fråga, varför byta ut de mest perfekta och de mer respektingivande namnet rekarN till nåt bilshampo?
Furre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 01:02   #14
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Furre Visa inlägg
Tack!

Bara en fråga, varför byta ut de mest perfekta och de mer respektingivande namnet rekarN till nåt bilshampo?
Haha, jasså, du kommer ihåg att det är jag som är rekaRN?

Ptja, oväntat nog spårade det ur på RoK för en vecka sen eller något... folk började bråka om att man använde samma nick... i ren protest visade jag dem hur jävla enkelt det var att faktiskt byta nick, och valde det delikata namnet Turtlewax.

Väl här på sharps fann jag det enklare att ha ett samband med avataren om jag valde turtlewax, samtidigt som det är lite mer originellt.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 01:12   #15
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Haha, jasså, du kommer ihåg att det är jag som är rekaRN?

Ptja, oväntat nog spårade det ur på RoK för en vecka sen eller något... folk började bråka om att man använde samma nick... i ren protest visade jag dem hur jävla enkelt det var att faktiskt byta nick, och valde det delikata namnet Turtlewax.

Väl här på sharps fann jag det enklare att ha ett samband med avataren om jag valde turtlewax, samtidigt som det är lite mer originellt.

Det är klart man gör

Haha oväntat. Senaste månaden har de varit riktigt jvla kaos där...

Jo, med avataren har du rätt i :P
Furre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td