Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-02, 12:22   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Transferfönstret, genomgång


Hej å hå!

Lite hockey såhär mitt i sommarn, tänkte för alla intresserade att jag skulle gå igenom dem största free agent signeringarna so far.

Vi kan väll börja med mästarna Blackhawks som storrensar truppen, 5 spelare har försvunnit, dessutom står våran egen Niklas Hjalmarsson som RFA (restricted free agent), dessa 5 är: Andrew Ladd (Atlanta), Kris Versteeg (Toronto), Dustin Bufyglien (Atlanta), Brent Sopel (Atlanta) och Ben Eager (Atlanta).

Atlanta har alltså gjort en hel del fina trader och dessutom fått in Chris Mason på målvaktsposten och ser ut att rusta för att göra ett seriöst försök på slutspelet nästa år. Detta var alltså förmodligen tanken med att släppa Kovie innan slutspelet förra året, väldigt slugt av GM Rick Dudley som nu fick in en hel hoper spelare på lite över Kovies lön. En spelare gör inget lag...
Man släpper dock den store Colby Armstron (Tidigare Penguins) till Toronto, och även "The Moose" (Johan Hedberg) har gjort klart med Devils.


Calgarys GM har som vanligt dragit alla nitlotter han kan på transfer marknaden och resignat Alex Tanguay till ett "no-trade" ettårskontrakt och dessutom erbjudit Olli Jokinen att komma tillbaks till klubben trots hans misslyckade fjolårssäsong som kröntes med den missade straffen i Rangers "do-or-die" match i avslutande omgången, och han blir säkert inte billig heller.

2009 års mästare Penguins har gjort sig av med deras stjärnback, Sergei Gonchar, hans kontrakt gick ut och han valde ett 2 års, 5,5 milj. kontrakt hos Ottawa i Kanada. Man har dock tagit in 2 "ersättare" i Paul Martin från Devils och Zbynek Michalek från Phoenix, 2 mkt underskattade backar. Tror Paul Martin kommer att riva ner en hel del minuter för Penguins i år.

New Jersey var inte sena att agera när dem blivit av med Paul Martin och tog in 2 nya backar, Henke Tallinder ifrån Sabres och Anton Volchenkov från Ottawa. Volchenkov är en jäkla bit som är grym på att blocka skott och är främst en defensiv back, och svensken Tallinder som är grymt stabil och ganska all-round. Dessutom är Tallinder van att spela det tuffa -grit- spelet som New Jersey spelar då han kommer ifrån hårdjobbande Sabres.

Derek Morris stannade (ganska väntat) i förra årets överraskningsgäng Phoenix, som även signat veteranen Ryan Whitney, en bra signing i mina ögon då Whitney tillför massor med rutin till det unga Phoenix, kan bli en liten outsider i år.

Sabres har förutom Tallinder även tappat Toni Lydman, som flyttar till Cali å blir en anka, man har dock lyckats rycka åt sig åtminstone en ersättare i duktiga Jordan Leopold från Penguins.

Den så eftertraktade Dan Hamhuis gjorde sent igår klart med Canucks, med ett fett kontrakt som sträcker sig över 5 år (med reservation för ev. felläsning).

Årets idiotvärvning hittills?

Derek Boogard, 1,6 miljoner/säsong i NY Rangers, över dem 4 senaste säsongerna har slagskämpen Boogard 0 mål.. 0!!

Blixtarna på västsidan gjorde sig äntligen av med överbetalde Meszaros, med Flyers som ny klubbaddress. Flyers resignade också Coburn och ser ut att kunna behålla sin starka stomme i försvaret som tog dem så långt förra året. Dock oklart vilken målvakt som skall vara deras "number 1".. håller Leighton för 60+ matcher i serielunken?

Montreals slutspelskanon Jaro Halak har signat med Blues, man satsar alltså på Corey Price som sin förstemålis framöver.

San Jose släppte ju som bekant Nabokov, och har nu gjort klart med hans ersättare: Antero Nittiymäki. Njaee, jag vet inte jag...

Philly rustar för strid, Jody Shelley signad till ett lag som redan innehåller slagskämpar som Criscoulo å Hartnell. Broadstreet Bullies here we go again!

Det är alltså fortfarande oklart vart stjärnor som Kovalchuck, Marty Turco, Nabokov, Pavel Kubina (jag har en känsla av att Sabres komma att gå efter honom rätt snart), Afinogenov (tillbaks till Ryssland igen, Kovie följer?) mfl. tar vägen.

Till sist ett stort hockey tack till en nypensionerad Rob Brind'Amour, mannen som nog spelat i alla lag i hela NHL över dem senaste 21 åren, har nu lagt skridskorna på hyllan.

Ovisst även med en legend som Modano, som inte fick ngt nytt kontrakt med sin egen klubb Dallas, och det lutar väl åt att även han lägger skridskorna på hyllan.

Svenskarna?

Tallinder signad, Hjalmarsson lär få ett fint kontrakt med Chicago och jag tror han vill stanna, Robban Nilsson å Fredde Modin har jag inte hört ett ord om, likaså gamlingen Kim Johnsson.
Alex Steen fick ett fint nytt kontrakt med Blues, å Hedberg är ju en Devil nu.

Det var allt för nu, tveka inte med att fylla på, vi är väl alla ivriga att se vart främst då Kovalchuk tar vägen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-02, 12:39   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Paul Martin bör de få mycket nöje av i Pittsburgh. Han kommer saknas i Devils.
Visst har Devils värvat Tallinder och Volchenkov. Det är två riktigt bra defensiva backar som säkerligen kommer passa bra in i mallen. Men man behöver en Niedermayer eller Martin i backuppsättningen.

Hedberg känns dock som en bra och stabil back-up till Marty.
Trevligt att få tillbaka Arnott också som sköt den senaste Stanleyn till Devils.

Men tycker det är synd att Devils kör vidare på att vara ett gubbgäng. Det funkar bra i grundserien, men havererar gång på gång i slutspelet..
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 11:42   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevligt initiativ i sommarvärmen. Har börjat följa NHL allt mer de senaste åren och draften samt frenzyn är ju givna höjdpunkter.

Då Bruins är mitt lag så har free-agent varit lugnt och stilla och lär väl så förbli misstänker jag.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 12:23   #4
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Sjukt kul att du la upp detta!
Du har inga speciella nyheter angående mitt kära Tampa?
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 12:42   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Trevligt initiativ i sommarvärmen. Har börjat följa NHL allt mer de senaste åren och draften samt frenzyn är ju givna höjdpunkter.

Då Bruins är mitt lag så har free-agent varit lugnt och stilla och lär väl så förbli misstänker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Sjukt kul att du la upp detta!
Du har inga speciella nyheter angående mitt kära Tampa?
Kung2k: Det ryktas faktiskt om att både Savard och Tim Thomas är på G bort från klubben... Jobbigt värre om man är Bruins fan.

Andreas: Jodå, absolut.
dem har signat St .Louis till ett jättekontrakt som för att han blir kvar i klubben en lång tid framöver, och dem har dessutom gjort sig av med Meszaros. Dem har återsignat Pavel Kubina och även gjort klart med den duktiga Nashville målvakten Dan Ellis. Stewie Y har verkligen börjat sin GM resa med vad många anser vara väldigt bra drag, göra sig av med överbetalde Meszaros och ta in en stabil målvakt som man kanske kan bygga laget kring, om jag kommer ihåg rätt så är han inte så gammal heller för att vara målvakt

Just nu ser det ut att bli antingen Islanders (?) eller La Kings som vinner dragkampen om Kovalchuck, men på NHL.com verkar det som om lagen har börjat tröttna på Kovies "diva" fasoner, han vill ha ett kontrakt värt 9/m dollar per säsong och han vill ha det över 10 år framöver, så att signa honom kommer att bli dyrt, vi får se om ngn har råd, eller om han åker hem till Ryssland å spelar.

Matthew Lombardi skrev på för Nashville, ett mycket bra tillskott i den hårt jobbande Predators klubben som satsar på att bygga vidare på fjolårets framgångsrika säsong.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 14:57   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det lutar mer å mer åt att Kovie hamnar på Long Island. Islanders letar desperat efter en mentor åt sin alldeles egna lilla gunstling Tavares, och dem har dessutom en rejäl bit upp till lönetaket, ngt som är avgörande för en signing som denna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 16:33   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Kung2k: Det ryktas faktiskt om att både Savard och Tim Thomas är på G bort från klubben... Jobbigt värre om man är Bruins fan.
.
Det har du iofs rätt i. Har dock en känsla av att Savard blir kvar, iaf kommande säsong. Nästa däremot känns mer trolig då Seguin fått en säsong i benen och alla centerprospects som finns i organisationen måste få chansen nån gång.

Thomas är ju en dyr backup med tanke på Rasks fina säsong ifjol och en lönedump är ju inte otrolig på något sätt.

Men det återstår att se - alltid kul med rykten
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 16:34   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Det lutar mer å mer åt att Kovie hamnar på Long Island. Islanders letar desperat efter en mentor åt sin alldeles egna lilla gunstling Tavares, och dem har dessutom en rejäl bit upp till lönetaket, ngt som är avgörande för en signing som denna.
Vore lite kul faktiskt. Islanders har nog något på gång för de kommande säsongerna. De har ju fått drafta en hel del de senaste åren. Samma sak med tex Oilers. Tampa kan nog bli spännande framöver också.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-03, 23:17   #9
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Savard har tydligen en no trade-klausul, medan Tim Thomas inte passar in i den nya målvaktstrenden; att man ska satsa på unga lovande burväktare som inte slukar så mycket i lön.

Jag älskar dom som hockeyspelare, men för Bruins bästa borde man försöka bli av med båda två. Centrar finns det ett överflöd av, speciellt nu när man draftade Seguin (Bergeron, Krejci, Begin) och Thomas är alldeles för dyr för att vakta båsdörren när Rask ändå visar vara en förträfflig keeper.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 08:08   #10
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Det lutar mer å mer åt att Kovie hamnar på Long Island. Islanders letar desperat efter en mentor åt sin alldeles egna lilla gunstling Tavares, och dem har dessutom en rejäl bit upp till lönetaket, ngt som är avgörande för en signing som denna.
Det är trist att man aldrig kommer få se Kovalchuk i ett offensivt NHL-lag. I landslaget så överglänser han ju de andra ryska "storstjärnorna" gång på gång..
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 13:04   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jonas326 Visa inlägg
Savard har tydligen en no trade-klausul, medan Tim Thomas inte passar in i den nya målvaktstrenden; att man ska satsa på unga lovande burväktare som inte slukar så mycket i lön.

Jag älskar dom som hockeyspelare, men för Bruins bästa borde man försöka bli av med båda två. Centrar finns det ett överflöd av, speciellt nu när man draftade Seguin (Bergeron, Krejci, Begin) och Thomas är alldeles för dyr för att vakta båsdörren när Rask ändå visar vara en förträfflig keeper.
Du är nog rätt ute. Savards ntc är "begränsad" eller vad man ska kalla det till vissa lag så det beror ju mycket på vad som erbjuds i en trade men som sagt, min känsla är att traden blir först nästa säsong.

Thomas är såpass dyr så det blir antagligen en ren lönedump eller att man får ta emot ett antal miljoner i en trade.

Vi får se! Är du möjligen Bruinsfan också eller allmänt NHL intresserad?
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 14:38   #12
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Det är trist att man aldrig kommer få se Kovalchuk i ett offensivt NHL-lag. I landslaget så överglänser han ju de andra ryska "storstjärnorna" gång på gång..
Jo men med hans kontraktskrav känner jag ingen som helt sympati för den mannen.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 20:39   #13
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Jo men med hans kontraktskrav känner jag ingen som helt sympati för den mannen.
Han får ju 14m dollar i årslön hemma i Ryssland, så fullt förståligt att han kräver endel om han ska stanna i NHL.
I rätt omgivning/lag skulle han absolut kunna vara värd 9-10m med.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 01:11   #14
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Kings har tydligen dragit sig ur jakten på Kovalchuk nu. Ser ut att stå mellan Isles och Devils.

"The Los Angeles Times says the Los Angeles Kings will not be signing Ilya Kovalchuk, which potentially leaves the New Jersey Devils and New York Islanders in the race to sign the high-scoring sniper.

Kings General Manager Dean Lombardi told the Times' Helene Elliott Sunday afternoon that talks between Kovalchuk and the team are over.
"We took our best shot to meet his needs and the team's," Lombardi said in an email.
"
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 09:28   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Han får ju 14m dollar i årslön hemma i Ryssland, så fullt förståligt att han kräver endel om han ska stanna i NHL.
I rätt omgivning/lag skulle han absolut kunna vara värd 9-10m med.
Mja, precis som föregående talare, jag förstår honom med den jättelönen han kan tänkas få om han flyttar hem, är ju dessutom i sin "prime" vid 27, har ett par fina år kvar innan han börjar avta i värde enligt mig.

Tror faktiskt att han åker hem jag, ser inte att Islanders (åtminstone inte än) kan utgöra ett seriöst hot till bucklan,och jag tror att det skulle vara chansen att få lyfta bucklan som får honom att stanna.

Det är trots allt många miljoner emellan, och han är ju inte känd för sin ödmjukhet direkt, även om det blivit bättre med åren.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td