Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-13, 02:19   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

DIV 1 13/10


Tänkte kolla om det är någon med funderingar över dagens div1 hockey. Själv har jag testat denna än så länge.

ÖHC-Övik 1,8@nordicbet
Ett extremt bra odds med tanke på att ÖHC alltid presterar väldigt bra mot de sämre lagen. Förra gången de möttes blev det 14-2 till ÖHC.

Funderar även på att dra en femling eller sådant. Får inte så höga odds men de matcherna som är denna omgång känns hyfsat klara de flesta i båda div1 A, och div1 B.

Skriv gärna några tips och så. Vore kul om det kom något även från de södra divisionerna.
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 05:28   #2
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Du har vänt på matchen. Det är Ö-vik som spelar hemma, vilet nog gör att jag avstår.

Gör själv ett nytt försök på spela mot skadedrabbade Halmstad där 1.80 på Kungälv känns bra. Har dessutom funderingar på Mjölby och Vallentuna...

Edit: Skrev ju inlägget när jag precis hade gaatt upp mitt i natten, saa lyckades stava Grästorp "Mjölby"
__________________
Finska killar sover de också!

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-10-13 klockan 09:59.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 09:14   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

Du har rätt, råkade vända.. Tror inte det kommer spela någon roll.. Ska kolla lite på Kungälv-matchen.. Tror jag testar att rygga!
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 10:43   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kovland
Boden
Teg
Hudiksvall
Valbo
Huddinge
Olofström
Karlskrona
Skövde

Tycker dessa matcher ser mycket intressanta ut, ligger från 1.30-1.70 i odds.
Kan vara kul att dubbla/trippla med några
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 11:54   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 117
Standard

DIV 1 F


Spelar på en trippel ikväll.
Gislaved-Mörrum : Båda lagen kommer ifrån förlustmatcher och nästintill skadefria trupper, men enligt mig har Mörrum i botten ett bättre grundspel kryddat med de två kanadensarna. De vinner med uddamålet.

Kungälv-Halmstad: Här ser jag det som en självklar hemmaseger. Kungälv har två raka vinster och laget har ofta ett stabilt försvarsspel förutom de matcher där det rinner iväg mot topplagen och d lägger av att spela hockey. Ett halmstad med 6(Nyberg, A. Johansson, Reis, Haugland, Bengtsson och Wentzel.) man borta är verkligen inget utav dessa topplag pch jag förväntar mig en relativt enkel hemma vinst med låt oss säga 4-1.

Olofström-Västervik: Här ska bara hemmalaget Olofström köra över Västervik som har 4 man borta: Thom Nordin, Emil Ekblad, Fredrik Bertilsson och Tobias Ulvbane och håller inte någon div 1 klass. Olofström som åkte på storstryk borta mot KIK är otroligt revanschsugna här och kommer göra allt för att plocka sina poäng. Jag tror på en säker 3-0 vinst!

Sammanlagt odds: 5.29
Curci är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 11:59   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har fastnat för Kiruna. Dom är ganska starka och Kalix som jag har endel insikt i får de svårt i år, som vanligt. Funderar om man ska trycka av till 1.45?

Ska fundera på de en stund...
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:03   #7
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Piteå - Asplöven är den en solklar 2a eller?
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:05   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonsanken Visa inlägg
Piteå - Asplöven är den en solklar 2a eller?
Tycker jag inte, visst e dom lite favoriter Asplöven men nu e de bortaplan. Piteå lär ju sälja sig dyrt. Tror på en jämn match.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:09   #9
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

piteå är lite upp och ner, kollade just inbördes möten, när dessa 2 möts brukar det sluta med hemmaseger
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:14   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonsanken Visa inlägg
piteå är lite upp och ner, kollade just inbördes möten, när dessa 2 möts brukar det sluta med hemmaseger
okej jag tycker den är för osäker så skulle inte riktigt våga mig på den kan sluta hur som helst

hoppas vi kan hitta nåt guldkorn tillsammans borde alltid finnas nån dubbel eller dylikt som är bra
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:18   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Forumets egna sir_lindh har en kanonrek

Citat:
Nynäs - Nacka 2.45 4u

Detta känner jag är ett riktigt bra spel. Innan säsongen började skulle jag värderat dessa lag till ungefär lika bra, med en liten fördel till Nynäs. Även om alla experter höll Nynäs som större favoriter så visste jag att Nacka alltid är starka. Nu har det gått en bit på säsongen och resultaten speglar lagens insatser hyfsat tycker jag.

Nynäs har inlett svagt och inte alls levt upp till förväntningarna. Man har framförallt väldigt stora problem med försvaret, vilket jag fick se klart och tydligt i förra matchen. Målvakterna har ett snitt på insläppta mål på 4,16 resp. 5,85. Detta är givetvis inte målvakternas fel, det är två duktiga målvakter, men siffrorna speglar ändå hur dåligt försvarsspelet är. Det är pga detta som man ligger näst sist i tabellen med enbart 5 pinnar. Trots att Nynäs på pappret har en väldigt bra lag har man inte lyckats få ihop laget och hittat ett spel som fungerar.

Nacka statistik den senaste tiden är inte något bländande, 6-1 och 7-1 förluster de två senaste. Det är dock viktigt att poängtera att dessa matcher var mot två topplag, Visby som är riktigt tuffa att möta på bortaplan där de kör på utav bara fan. I matchen mot Huddinge var man länge med och låg bara under med 1-2 inför sista perioden. Sedan rasade man dock och släppte in 5 kassar i sista. Pga detta tror jag att Nacka kommer komma ut och vara grymt revanschssugna i dagens match!
Man vill tillbaka och vända trenden.

2,45 tycker jag helt klart är ett fint överodds på tvåan här! Själv hade jag kanske värderat denna till 2 ggr degen. Jag tror att anledningen till att oddset är så högt här är för att Nacka har torskat de två senaste matcherna ganska klart. Jag ser det dock inte som något problem här, för jag vet att man gärna vill studsa tillbaka efter två torsk mot topplag. Trots dessa två förluster verkar man dock ha spelat hyfsat bra och därför investerar jag 4u i tvåan här!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:22   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

njurunda-hudik är inte en solklar 2a iaf..
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:30   #13
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonsanken Visa inlägg
piteå är lite upp och ner, kollade just inbördes möten, när dessa 2 möts brukar det sluta med hemmaseger
Dessutom så vann Piteå samma match på försäsongen.

Har också funderat på Kiruna men tycker nog nästan att 1.45 är i minsta laget. Vilket väl är runt 70% på att ettan går in, och jag vet inte om inte det är ungefär riktigt. Den här typen av matcher är ju rätt farliga också iom att lagen kan ha lite problem att tända till en grå onsdag i oktober. får fundera vidare
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:32   #14
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

sollefteå borta mot härnösand till 1.55 på nb, kan det vara något? sollefteå har inte förlorat ännu samtidigt som härnösand fortfarande saknar vinst!
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:36   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

Simonsanken, oja, absolut värd..
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td