Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-18, 16:17   #1
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

18/1 Turtlewax NHL - NJ Devils @ NY Islanders 3.00 CHECK. UPPDATERAD - nattens lir @ sida 4


Ja, då vart det dags igen efter en dags uppehåll. Senaste omgången gick klart bra, 3/4 - med bl.a en 2.90:a i bagaget. Nu blickar vi framåt, mot vad måndagskvällen har att erbjuda.

Spelen läggs med insats 5u om inget annat anges.

Kvällens bästa:

Ja, kvällens bästa hittar vi faktiskt i,
NJ Devils @ NY Islanders - 3.00 Betfair

Det här ser ju lagom knäppt ut. Eller? Spela emot ett av den här säsongens bästa lag. Spela ett lag som har klart närmre till botten än vad man har till toppen, i en match mot skickliga Jersey, och samtidigt bedöma det till att vara kvällens bästa spel? Här följer motiveringen:

Form:
New Jersey Devils: Har underpresterat de senaste omgångarna. Den 14:e respektive den 16:e förlorade man mot först phoenix, därefter mot Colorado. Båda var bortamatcher. New Jerseys form bedöms därmed som nedåtgående.

New York Islanders Har klart ryckt upp sig de senaste omgångarna. Man sitter nu på en vinstsvit av tre matcher där vi började den 9/1 med en seger mot Phoenix borta med 5-3 (noterade du att Devils förlorade mot samma lag på bortaplan 5 dagar senare?). Därefter krossades Detroit fullständigt den 12/1 och fick dystert åka hem från Nassau Colisseum med 6-0 i bakluckan. Sist men inte minst, tog man en klart betydande skalp mot Buffalo, återigen på hemmaplan, med 3-2. NYI har en klart uppåtgående form.

Inbördes statistik:
Inledningsvis börjar jag med att berätta att statistiken går klart i Islanders favör. Utan tvekan. De senaste två mötena lagen emellan har slutat med att Jersey tagit segern. Den 28/11 blev det storseger, 6-1, den 6/11 uddamålsseger 2-1. Observera att båda matcherna spelades hemma hos Devils...

Innan dess var det ombytta roller. De senaste två hemmamatcherna för Islanders har slutat med klart övertygande segrar, 7-4 och 4-0. Observera att detta visserligen var nästan 9 månader sedan. Hursomhelst, över lång sikt ser statistiken ut som följande:
New Jersey is 7-2 SU in their last 9 games when playing NY Islanders
NY Islanders are 5-2 SU in their last 7 games when playing at home against New Jersey

Vad kan vi utläsa av ovanstående? Att Islanders hemma är ett helt annat lag än borta, åtminstone i fallet Devils.

Skador:
NJD:
David Clarkson
Patrik Elias
Paul Martin
Dainius Zubrus

NYI:
Tim Jackman
Radek Martinek
Brendan Witt

Slutsats: De flesta av oss, inklusive mig, hade nog vid avsaknad av bakgrundsinfo valt Jersey utan att tveka här. Men, det finns alldeles för mycket som talar för Islanders i det här mötet, och att då få 3 gånger degen är minst sagt delikat.

Islanders vann mot phoenix borta, samma phoenix som jersey förlorade mot 5 dagar senare på bortaplan. Dessutom tog Islanders en riktigt övertygande seger mot Buffalo som ställde Miller på isen senast. Jersey förlorade sin match borta mot colorado.

Jersey har två raka förluster, medans Islanders kommer med 3 raka vinster i ryggen. Formen talar för Islanders, det är det inget snack om. Lägg därtill att Islanders är duktiga mot Devils på hemmaplan, samt att Islanders har fått tre dagars vila inför denna matchen - medans devils endast fick en. Här är det inget snack om saken - jag stoppar in en säck stålars på Islanders utan att blinka till löjliga 3.00!

Wax before you ride,
/ Eder Turtlewax

EDIT: Fler spel kan komma senare, men tyckte det var sunt att lägga upp den här i tid pga det tidiga spelstoppet.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI

Senast redigerad av Turtlewax den 2010-01-18 klockan 22:16.
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 16:31   #2
 
Sandbergs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 340
Sharp$: 1197

2010/2011 (Alla Spel)
Stats: 1181 - 1073 - 48
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Fint, jag testar!
Sandberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 16:40   #3
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Don Juan Visa inlägg
Fint, jag testar!
Kul.

Förövrigt är det fint med tidiga spelstopp såhär när man måste återgå till den vanliga dygnsrytmen. Ger mig en fair chans att faktiskt kunna följa dem.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 16:52   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

ISLAnDERS och boston i en dubbel värt?
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 16:55   #5
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Babbe Visa inlägg
ISLAnDERS och boston i en dubbel värt?
Har funderat lite på Boston ikväll, men har inte bestämt mig för lir ännu. Jag har slutat med multispel helt, men visst kan det vara värt en slant. Är ju två på förhand väldigt fina spel.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:07   #6
MrR
 
MrRs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 280
Standard

Fin rek!
Jag var inne lite på Devils innan, men när jag läste det här så lutar det åt Islanders :grin:
MrR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:08   #7
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

Vet inte om jag vågar spela emot ett NY Devils som kommer hem efter en liten road trip, de är säkert sugna på att visa hemmapubliken. Sen när de har en målvakt som kan täppa igen när som helst så..

Nej då spelar jag hellre ML på Djurgården mot Linköping till finfina 3.30. Där kan vi snacka formskillnad!
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:11   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Turtlewax undrar om jag skulle fråga dig lite om betting.

Det är så att jag är nybörjare och tänkt och spela lite seriösare jag brukar spela med summor runt 20-100 kr. jag undrar man ska köra för att "tjäna" i längden och hur mycket ska jag sätta in i ett spelbolag alltså startsumman. Skulle vart tacksam för lite tips för nybörjare.
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:16   #9
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Babbe Visa inlägg
Turtlewax undrar om jag skulle fråga dig lite om betting.

Det är så att jag är nybörjare och tänkt och spela lite seriösare jag brukar spela med summor runt 20-100 kr. jag undrar man ska köra för att "tjäna" i längden och hur mycket ska jag sätta in i ett spelbolag alltså startsumman. Skulle vart tacksam för lite tips för nybörjare.
Hej Babbe! Sharp har en grym spelskola som du kan läsa så du lär dig grunderna med mera. Testa att läsa den först.
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:17   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah Visa inlägg
Vet inte om jag vågar spela emot ett NY Devils som kommer hem efter en liten road trip, de är säkert sugna på att visa hemmapubliken. Sen när de har en målvakt som kan täppa igen när som helst så..

Nej då spelar jag hellre ML på Djurgården mot Linköping till finfina 3.30. Där kan vi snacka formskillnad!
Islanders lirar hemma, Devils borta...
nhlhockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:18   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 451
Sharp$: 87
Standard

Jespaah jag har läst genom den två gånger nu, men jag vet inte hur mycke jag ska börja startsumman på om du förstår jag tänker inte tex lägga in 50 kr om du förstår.
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:18   #12
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah Visa inlägg
Vet inte om jag vågar spela emot ett NY Devils som kommer hem efter en liten road trip, de är säkert sugna på att visa hemmapubliken. Sen när de har en målvakt som kan täppa igen när som helst så..

Nej då spelar jag hellre ML på Djurgården mot Linköping till finfina 3.30. Där kan vi snacka formskillnad!
NyDevils kan ju vara slitna efter en längre roadtrip, samt tidig måndagsmatch på det....

Ang Dif verkar det som att de saknar Ragnarsson ikväll.....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:19   #13
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah Visa inlägg
Vet inte om jag vågar spela emot ett NY Devils som kommer hem efter en liten road trip, de är säkert sugna på att visa hemmapubliken. Sen när de har en målvakt som kan täppa igen när som helst så..

Nej då spelar jag hellre ML på Djurgården mot Linköping till finfina 3.30. Där kan vi snacka formskillnad!
Du behöver inte spela mot Devils på hemmaplan heller, matchen spelas på Nassau Coliseum... vilket är Islanders hemmaplan!

Babbe: Spelskolan här på sajten täcker väldigt mycket, kör på den.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:20   #14
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Babbe Visa inlägg
Turtlewax undrar om jag skulle fråga dig lite om betting.

Det är så att jag är nybörjare och tänkt och spela lite seriösare jag brukar spela med summor runt 20-100 kr. jag undrar man ska köra för att "tjäna" i längden och hur mycket ska jag sätta in i ett spelbolag alltså startsumman. Skulle vart tacksam för lite tips för nybörjare.
Den frågan har inget riktigt svar

Det beror helt på vilka mål du har med ditt spelande, hur mycket du kan undvara, vad du kan få för bonus osv......
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 17:28   #15
 
nappens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 720
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Babbe Visa inlägg
Turtlewax undrar om jag skulle fråga dig lite om betting.

Det är så att jag är nybörjare och tänkt och spela lite seriösare jag brukar spela med summor runt 20-100 kr. jag undrar man ska köra för att "tjäna" i längden och hur mycket ska jag sätta in i ett spelbolag alltså startsumman. Skulle vart tacksam för lite tips för nybörjare.
Säg att 20 kr är 1u (ett spel du är lite osäker på) och 100 kr är 5u (ett spel du är jättejättesäker på), isåfall skulle din bankrulle ligga på 2000 kr.
nappen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td